Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale pánové, já vám e-mobily nezávidím, ani nerozmlouvám, jistě mají určitý přínos, ale hlavně pro jejich uživatele. Kdybych na něj měl a on vždy ujel cca 200 km denně, včetně letní klimatizace a zimního topení a bylo to něco velikosti VW transportér a za reálně návratnou cenu, klidně bych si ho koupil, jen bych netvrdil, že je to ekologický zázrak. Kolega k tíži dává i zařízení na těžbu ropy atd, ale i jeho auto je částečně plastové, takže taky potřebuje, to samé pneumatiky, v té ekologičnosti zapomínáte, že máte taky brzdové destičky, což mimochodem je jeden z velkých zdrojů mikroprachových karconogenních částic atd. Takže věřím, že jste e-auty nadšeni, věřím, že jsou pro vás výhodná, ale s tou zde popisovanou ekologií to až tak pravda není a nakonec i jejich praktické využití je zatím mizivé, viz třeba mé potřeby (a kolik je takových). Víte , jaká elektrárna zanechává největší radioaktivní znečistění? Je to uhelná, a ve směru převládajícího proudění větru je to měřitelné. Takže za mě to vše chápu asi takhle.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono kaslite na vrty a pod. Cisla nepustia 1liter paliva je zhruba 10kWh energie. Spalovak spotrebuje 5-6 litrow to je 50-60kWh energie na 100km plus vypusti 120g CO2na km. EV spotrebuje 20kWh na 100km. Zaver EV je uspornejsie a to vyrazne. Takze ak dam nabok CO2 tak EV spotrebuje menej energie a viac nam jej ostane na ine, a o tom to je. Spalovak ma nizku ucinnost a minat fosil na uvedenie do pohzbu je proste blbost.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Vla: Tak 200km denně a potřeba dodávky už není běžné ježdění.To najezdí kamarád s rohlíky.To ale znamená že ho auto živí a ne že ho dopravuje za obživou.Tolik to opravdu neujede ,nebo by to stálo nesmysl.Řeč je o dopravě do práce.
Destičky jsme vlastně nezmínili.Ty se u elektromobilu fakticky nepoužívají ,což je opravdu o další zdroj sajrajtů méně.Auto se brzdí rekuperací a dobrzdit na kotoučích je potřeba poslední tři metry a to ne vždy.Pokud se tedy nejedná o krizovou situaci.U spalováku je to další pracně přeměněná energie s mizernou účinností ,zbůhdarma vyzářená do okolí prostřednictvím brzdových kotoučů.Jako bonus jsou tam ty mikrodobroty z destiček v mnohanásobném množství oproti elektromobilu.
Souhlasím že i elektromobil je z části plastový jako jakékoliv jiné auto.Ale je to jednorázová záležitost.Vyrobí ho a za dvacet let zase zrecyklují ,což je třeba udělat i s běžným spalovákem.Jenže ten spalovák za tu dobu sežere a vyplivne do ovzduší hromadu těch potencionálních umělých interiérů ,potrubí a toho ostatního jen na výrobu vlastního pohybu.
Já to nechci nikomu vnucovat ,někdo má prostě rád vůni benzínu.Ale poslouchat neargumenty založené na lžích taky nechci.Tím teď nemyslím tebe ,ale celé širé okolí.Odpor k elektromobilům je v lidech vytvořen uměle na principu "my nelhali ,my jsme jenom neřekli všechno".Jen ať lidi jezdí na ropu ,to jsou přece okamžité zisky.Že tu ropu budeme za pár let potřebovat právě na výrobu některých materiálů ,které budeme muset něčím nahradit ,je teď vedlejší.
EDIT: Ta návratnost je také zajímavý fenomén.Jaká je návratnost spalovacího auta ,když u elektromobilu ji chce každý znát hned po maximálním dojezdu? Ten elektromobil se v současnosti aspoň vrací.Relativně pomalu ale vrací se.Spalovací auto se vyrobí ,předraží a následně po dobu své životnosti majitele jen materiálně vysává.
Destičky jsme vlastně nezmínili.Ty se u elektromobilu fakticky nepoužívají ,což je opravdu o další zdroj sajrajtů méně.Auto se brzdí rekuperací a dobrzdit na kotoučích je potřeba poslední tři metry a to ne vždy.Pokud se tedy nejedná o krizovou situaci.U spalováku je to další pracně přeměněná energie s mizernou účinností ,zbůhdarma vyzářená do okolí prostřednictvím brzdových kotoučů.Jako bonus jsou tam ty mikrodobroty z destiček v mnohanásobném množství oproti elektromobilu.
Souhlasím že i elektromobil je z části plastový jako jakékoliv jiné auto.Ale je to jednorázová záležitost.Vyrobí ho a za dvacet let zase zrecyklují ,což je třeba udělat i s běžným spalovákem.Jenže ten spalovák za tu dobu sežere a vyplivne do ovzduší hromadu těch potencionálních umělých interiérů ,potrubí a toho ostatního jen na výrobu vlastního pohybu.
Já to nechci nikomu vnucovat ,někdo má prostě rád vůni benzínu.Ale poslouchat neargumenty založené na lžích taky nechci.Tím teď nemyslím tebe ,ale celé širé okolí.Odpor k elektromobilům je v lidech vytvořen uměle na principu "my nelhali ,my jsme jenom neřekli všechno".Jen ať lidi jezdí na ropu ,to jsou přece okamžité zisky.Že tu ropu budeme za pár let potřebovat právě na výrobu některých materiálů ,které budeme muset něčím nahradit ,je teď vedlejší.
EDIT: Ta návratnost je také zajímavý fenomén.Jaká je návratnost spalovacího auta ,když u elektromobilu ji chce každý znát hned po maximálním dojezdu? Ten elektromobil se v současnosti aspoň vrací.Relativně pomalu ale vrací se.Spalovací auto se vyrobí ,předraží a následně po dobu své životnosti majitele jen materiálně vysává.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak návratnost. Samozřejmě, že jí chtějí lidi znát. Ale není to návratnost ve smyslu že by se mi ježdění vyplatilo, ale rozdíl mezi najetejma kilometrama a cenou, kterou dám za palivo.
Když si koupím E-auto za mega. Nebo něco podobnýho za 400 tis. Tak mi pořád zbývá 600 tisíc na údržbu kolem a palivo. A to nevyjezdím za celou celou dobu životnosti spalováku. Ale když nebudu počítat nákupní ceny auta. Tak stále to vychází tak, že když ročně najedu těch 12 tis km. Tak mi to vychází tak, že na palivu uspořím akorát tak, abych si za 10 let z uspořených peněz mohl pořídit nové baterky, pokud se ještě budou vůbec dát koupit.
Sám sem nedavno přemýšlel o koupi Opelu Ampera, ale tím že jezdím na LPG je pro mě rozdíl v ceně za palivo tak malý, že se mi prostě nic takového nevyplatí. A navíc sem přečetl nějaké recenze a to auto není tak super jak se ho snaží prezentovat.
A jak říkáte, že všem lidem musí hračka na baterky stačit, tak nemáte pravdu. Mě by to teda stačilo na dojíždění do práce, ale nedej bože, že bych se rozhodl, že po práci rozhodl někam vyrazit něco koupit nebo zařídit. V okolí nemám ani jednu nabíječku, takže můžu počítat jen s nabíjením doma.
Pro mě je eauto zatím jen hračka. Koupí si to lidi, kteří nevědí co s penězna, nebo nadčenci. Ale pro normální lidi to není z mnoha důvodů.
Když si koupím E-auto za mega. Nebo něco podobnýho za 400 tis. Tak mi pořád zbývá 600 tisíc na údržbu kolem a palivo. A to nevyjezdím za celou celou dobu životnosti spalováku. Ale když nebudu počítat nákupní ceny auta. Tak stále to vychází tak, že když ročně najedu těch 12 tis km. Tak mi to vychází tak, že na palivu uspořím akorát tak, abych si za 10 let z uspořených peněz mohl pořídit nové baterky, pokud se ještě budou vůbec dát koupit.
Sám sem nedavno přemýšlel o koupi Opelu Ampera, ale tím že jezdím na LPG je pro mě rozdíl v ceně za palivo tak malý, že se mi prostě nic takového nevyplatí. A navíc sem přečetl nějaké recenze a to auto není tak super jak se ho snaží prezentovat.
A jak říkáte, že všem lidem musí hračka na baterky stačit, tak nemáte pravdu. Mě by to teda stačilo na dojíždění do práce, ale nedej bože, že bych se rozhodl, že po práci rozhodl někam vyrazit něco koupit nebo zařídit. V okolí nemám ani jednu nabíječku, takže můžu počítat jen s nabíjením doma.
Pro mě je eauto zatím jen hračka. Koupí si to lidi, kteří nevědí co s penězna, nebo nadčenci. Ale pro normální lidi to není z mnoha důvodů.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
No my prechadzame na elektromobil. O dva roky hadam dofrci. K dojazdu len tolko: rocne najazdim cca 23-25tisic km z toho:
7200km do prace t.j. 30km denne
2500km nakupy plavanie s dcerou a pod
7200km su jazdy do 200km (tam a spat 400km)
4000km jazdy medzi 200-500km (hold rodicia su na opacnej strane republiky)
1600km dovolenka napr. Chorvatsko
Takze vacsiu su jazdy do 200km a na to s jednou 10min. zastavkou na nabijanie,vycuranie, prevetranie deciek stacia aj dnesne EV. Leaf sa da z druhej ruky kupit uz za 12tisic eur co je za mna cena ktoru som ochotny za ojazdeny ev zaplatit. Vyskusal som jazdu na roznych EV a mozem povedatvze sa na to rychlo zvyka a ani neviete ako beriete dojazd uplne prirodzene.
Co sa tyka spotreby oproti spalovaku vychadza spotreba na polovicu pri sadzbe 0,12 € za kWh. Porovnaval som oproti terajsiemu autu ktore prejde 1100km na jednu nadrz.
7200km do prace t.j. 30km denne
2500km nakupy plavanie s dcerou a pod
7200km su jazdy do 200km (tam a spat 400km)
4000km jazdy medzi 200-500km (hold rodicia su na opacnej strane republiky)
1600km dovolenka napr. Chorvatsko
Takze vacsiu su jazdy do 200km a na to s jednou 10min. zastavkou na nabijanie,vycuranie, prevetranie deciek stacia aj dnesne EV. Leaf sa da z druhej ruky kupit uz za 12tisic eur co je za mna cena ktoru som ochotny za ojazdeny ev zaplatit. Vyskusal som jazdu na roznych EV a mozem povedatvze sa na to rychlo zvyka a ani neviete ako beriete dojazd uplne prirodzene.
Co sa tyka spotreby oproti spalovaku vychadza spotreba na polovicu pri sadzbe 0,12 € za kWh. Porovnaval som oproti terajsiemu autu ktore prejde 1100km na jednu nadrz.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
Mozeg : tak tak , když se v teplárně spálí eqvivalent 5-6 litrů nafty , tak je produktem cca 25 až 30kWh el. + 28 až 33kWh tepla užitého pro vytápění . Nemluvě o propastným rozdílu emisí .
Fugas : realista je schopen vidět všechna pro i proti , předem rozhodnuté či bloklé myšlení vidí jen to , co je ve "prospěch" vsugerovaného směru . AD návratnost - tento argument užívají všichni "odmítači" novot ... u začátků FVE u nás tomu bylo , je a ještě bude . Ani nespočítám od kolika lidí jsem si vyslechl "to je blbost , to se ti do pěti let nebrátí , na to se vys*r" a podobně .
Koupě jakéhokoli soukromého auta není investicí , ale koupě spotřebního zboží , že Vám vozí pozadí do práce a z5 neznamená že vám tímto vydělává - vyděláváte vy svou prací v práci . U přesouvadla pozadí jsou podstatné náklady na ujetou vzdálenost , to jsou parametry vhodné k porovnávání . Začátek i konec pohybovadla je srovnatelný .
Elektronům zdar
Mozeg : tak tak , když se v teplárně spálí eqvivalent 5-6 litrů nafty , tak je produktem cca 25 až 30kWh el. + 28 až 33kWh tepla užitého pro vytápění . Nemluvě o propastným rozdílu emisí .
Fugas : realista je schopen vidět všechna pro i proti , předem rozhodnuté či bloklé myšlení vidí jen to , co je ve "prospěch" vsugerovaného směru . AD návratnost - tento argument užívají všichni "odmítači" novot ... u začátků FVE u nás tomu bylo , je a ještě bude . Ani nespočítám od kolika lidí jsem si vyslechl "to je blbost , to se ti do pěti let nebrátí , na to se vys*r" a podobně .
Koupě jakéhokoli soukromého auta není investicí , ale koupě spotřebního zboží , že Vám vozí pozadí do práce a z5 neznamená že vám tímto vydělává - vyděláváte vy svou prací v práci . U přesouvadla pozadí jsou podstatné náklady na ujetou vzdálenost , to jsou parametry vhodné k porovnávání . Začátek i konec pohybovadla je srovnatelný .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Rád sledujem toto vlákno, stavba motorových vozidiel so zameraním na spaľovacie motory sú môj obor. Nejakú dobu som sa zapodieval aj prognózami vývoja jedného segmentu automotive. Skutočne ma roky fascinoval súboj benzínových a naftových motorov na trhu, ktorý obidva druhy doviedol k hranici technických možností hlavne pre najmasovejšie použitie. Prognózy sa stavajú aj na základe vyhodnocovania vývoja minulého. Spomeňme si ( my už len imaginárne ), že pivo filtrované azbestom chutilo výborne, že DDT nás zo dňa na deň zbavilo škodcov, že najrôznejšie insekticídy podporili naše proľudové socialistické poľnohospodárstvo atď. Razom sme zmenili vzťah k tomu všetkému, až keď nám to uškodilo, ale $ stále diktuje, že 80 % pochybných kureniec, čo hlceme tu, dovážajú z Brazílie lode s naftovým "fosílnym" pohonom. Dokedy - to je ťažko odhadnúť. Je ťažko odhadnúť, kedy sa mobilita preorientuje na obnoviteľné zdroje, pretože ropa ešte je, je lacná a oplatí sa zotrvať v pôvodnom stave. Ako intenzívne si dokážeme pripúšťať, že elektromobilita voči tej na rope závislej mobilite násobne menej škodí, tak rýchlo jej dáme prednosť. Zlé je na tom to, že zotrvačnosť toho mobilného molocha je obrovská a rozhodnutia sa budú vliecť dlhšie, ako pri spomenutom azbeste, DDT, atď.
Bola tu zmienka o prístupe Nórska k elektromobilom, preto sa vlastne zapájam do debaty. Na jednom malom turisticky známom mieste som zavadil hneď o tri elektromobilné aplikácie, pripájam foto. V kontraste s tým pripájam aj ďalší obrázok, na ktorom dobre vyznie konflikt, ktorý prežívame. Tá lodička nie je na baterky....... Pár turistov sa povozí na elektrovozíkoch a pokochá sa na krajine, ale všetci sa odvezú na lodi ako dom a spôsobia tak úsmev na šejkovej tvári. Z ostatnej prekrásnej krajiny prešpikovanej ohromným vodným potenciálom som si vlani vôbec nedoniesol dojem, že by sa Nórsko nejako výrazne ponáhľalo do elektromobility.
Napriek tomu, že som pesimista, rozumiem a fandím každému, kto je ochotný vydať viac prostriedkov do prepravy vlastného zadku a tlieskam Deutsche Post. Žiaľ, nepridám sa do klubu, lebo na to nemám. Pri potulkách krajinou som v niektorom múzeu narazil na dokument, v ktorom Nórska vláda v roku ( ???? ) vydala dokument, ktorým zastavuje výskum morského dna. Deklarovala, že je to zbytočné, žiadna ropa tam nie je. A dnes ?
Krásna a bohatá krajina, ktorá asi nebude tým hlavným motorom rozvoja E-pohonov. Iba ak by zvíťazilo enviro-nadšenie nad realitou.
Bola tu zmienka o prístupe Nórska k elektromobilom, preto sa vlastne zapájam do debaty. Na jednom malom turisticky známom mieste som zavadil hneď o tri elektromobilné aplikácie, pripájam foto. V kontraste s tým pripájam aj ďalší obrázok, na ktorom dobre vyznie konflikt, ktorý prežívame. Tá lodička nie je na baterky....... Pár turistov sa povozí na elektrovozíkoch a pokochá sa na krajine, ale všetci sa odvezú na lodi ako dom a spôsobia tak úsmev na šejkovej tvári. Z ostatnej prekrásnej krajiny prešpikovanej ohromným vodným potenciálom som si vlani vôbec nedoniesol dojem, že by sa Nórsko nejako výrazne ponáhľalo do elektromobility.
Napriek tomu, že som pesimista, rozumiem a fandím každému, kto je ochotný vydať viac prostriedkov do prepravy vlastného zadku a tlieskam Deutsche Post. Žiaľ, nepridám sa do klubu, lebo na to nemám. Pri potulkách krajinou som v niektorom múzeu narazil na dokument, v ktorom Nórska vláda v roku ( ???? ) vydala dokument, ktorým zastavuje výskum morského dna. Deklarovala, že je to zbytočné, žiadna ropa tam nie je. A dnes ?
Krásna a bohatá krajina, ktorá asi nebude tým hlavným motorom rozvoja E-pohonov. Iba ak by zvíťazilo enviro-nadšenie nad realitou.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Na obzoru je další novátor aku . pro auta nebo pro RD.
Za pomocí štědrých dotací z EU a plánovaného zákazu olověných aku z EU
budeme moci brzy kupovat další opravdu velmi
drahé produkty třeba i pro energeticky soběstačné domy.
Více zde.
http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/20 ... ChL09ThBkg
Za pomocí štědrých dotací z EU a plánovaného zákazu olověných aku z EU
budeme moci brzy kupovat další opravdu velmi
drahé produkty třeba i pro energeticky soběstačné domy.
Více zde.
http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/20 ... ChL09ThBkg
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Budeme môcť, alebo budeme musieť? V článku sa nadchýňa dobrým pocitom v nezávislej domácnosti, klesne mu brada, ked regionálne vlády zdania " samovýrobu " elektriny.
Pri tej odhadovanej vysokej cene je detinská argumentácia o životnosti 10 rokov, keď olovené autobatérie z prvomontáže vydržia bežne okolo 7 rokov.
Trh je spravodlivý, ukáže ďalší vývoj !
Čo sa týka Fair Trade, pri lítiu je to možno horšie, ako pri olove. Mám obavy, že si to vývozca žiadaného lítia pekne vyžerie.
Pri tej odhadovanej vysokej cene je detinská argumentácia o životnosti 10 rokov, keď olovené autobatérie z prvomontáže vydržia bežne okolo 7 rokov.
Trh je spravodlivý, ukáže ďalší vývoj !
Čo sa týka Fair Trade, pri lítiu je to možno horšie, ako pri olove. Mám obavy, že si to vývozca žiadaného lítia pekne vyžerie.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Moje slova k tomu článku byla ironická.
Samozřejmě je to pohádkově předražený produkt
Samozřejmě je to pohádkově předražený produkt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
ještě něco trochu k tématu - Až , nikoli jestli , ale až přijde další ropná krize , né nějaká uměle vyvolaná pletichařením mocných , nýbrž důsledkem reálných faktorů vyčerpání levných vrtů , to už bude pozdě začínat přemýšlet a vymýšlet náhradu za fosilní paliva . Čím dříve a zotpovědně se začne , tím plynulejší a méně bolestivější přechod nás čeká . Nechci nikoho děsit , nýbrž jen pošťouchnout . Uvědomujete si jak moc reálně jsme závislí na nepřerušených dodávkách energií ? Ovšem , nám umožňuje nějakou nezávislost na centralizovaném systému dodávek energie , jenže pokud si uvědomíte na jak vratkých principech celé energetiky stojí a jak málo stačí ke zhroucení ... zanedbatelný a přesto jasný důkaz - nedávno jeden zdejší člen bil na polach kvůli plánovanému výpadku el. v jeho dědině , což ohrozilo jeho pracovní činnost . Vyřešil to přesunem do vedlejší dědiny výpadkem el. nepostižené . A to jsou jen marginální epizody , dovedete si představit celospolečenskou energetickou krizi ? Celá naše "civilizace" je vybudována na "levné" energii a "levnou" energií stále poháněná . Prů*er je v omezených a konečných zásobách "levné" energie již řadu let zní varovné hlasy o dosažení vrcholu těžby ropy následované neodvratitelným poklesem , zda-li bude mít tvar mírného svahu dávající dost času se vzpamatovat a připravit se na konec , či bude-li následovat pád ze srázu s fatálními dopady na celou naši civilizaci dnes není nikdo schopen říci .
Co myslíte Vy ? Pozvolna se připravovat na nevyhnutelné , nebo jet jako doposud na plný plyn a nechat se za vrcholem překvapit ?
Osobně si moc iluze nedělám ... nedávno sme slezli ze stromů a ještě včerá užasle zírali na hořící halus po zásahu bleskem ... z geoligického i evolučního hlediska jsme ještě mladý poťer . Či máte jiný pocit ?
Elektronům zdar
ještě něco trochu k tématu - Až , nikoli jestli , ale až přijde další ropná krize , né nějaká uměle vyvolaná pletichařením mocných , nýbrž důsledkem reálných faktorů vyčerpání levných vrtů , to už bude pozdě začínat přemýšlet a vymýšlet náhradu za fosilní paliva . Čím dříve a zotpovědně se začne , tím plynulejší a méně bolestivější přechod nás čeká . Nechci nikoho děsit , nýbrž jen pošťouchnout . Uvědomujete si jak moc reálně jsme závislí na nepřerušených dodávkách energií ? Ovšem , nám umožňuje nějakou nezávislost na centralizovaném systému dodávek energie , jenže pokud si uvědomíte na jak vratkých principech celé energetiky stojí a jak málo stačí ke zhroucení ... zanedbatelný a přesto jasný důkaz - nedávno jeden zdejší člen bil na polach kvůli plánovanému výpadku el. v jeho dědině , což ohrozilo jeho pracovní činnost . Vyřešil to přesunem do vedlejší dědiny výpadkem el. nepostižené . A to jsou jen marginální epizody , dovedete si představit celospolečenskou energetickou krizi ? Celá naše "civilizace" je vybudována na "levné" energii a "levnou" energií stále poháněná . Prů*er je v omezených a konečných zásobách "levné" energie již řadu let zní varovné hlasy o dosažení vrcholu těžby ropy následované neodvratitelným poklesem , zda-li bude mít tvar mírného svahu dávající dost času se vzpamatovat a připravit se na konec , či bude-li následovat pád ze srázu s fatálními dopady na celou naši civilizaci dnes není nikdo schopen říci .
Co myslíte Vy ? Pozvolna se připravovat na nevyhnutelné , nebo jet jako doposud na plný plyn a nechat se za vrcholem překvapit ?
Osobně si moc iluze nedělám ... nedávno sme slezli ze stromů a ještě včerá užasle zírali na hořící halus po zásahu bleskem ... z geoligického i evolučního hlediska jsme ještě mladý poťer . Či máte jiný pocit ?
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,kyocera píše:Moje slova k tomu článku byla ironická.
Samozřejmě je to pohádkově předražený produkt
dle počítačové simulace vzhledu odhaduji že obsahem bude 48 kusů LiFePO4 článků 26650 o celkové kapacitě cca 390Wh schopných poskytnout startovací proud cca 1kA @ 12V + nadnimi sestava super kondenzátorů pro vykrývání rychlých proudových špiček . Nic převratného , jen jak Jsi zmínil , předražený produkt .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Vzhledem k charakteru a debilitě převážné většiny světové společnosti se nedomnívám, že by rozvoj dopravních prostředků závisel také na něčem jiném, než jsou peníze a ceny jednotlivých vstupních komodit na straně jedné a stejně tak ceny výrobků na straně druhé. Myslet si cokoli jiného je v kapitalizmu čiré šílenství.
To by jedině musela nějaká celosvětová konference (viz nedávno ve Francii) dát vysloveně nůž na krk výrobcům, aby se cokoli stalo před vyhrocením ropné krize. Ovšem taková konference by se potýkala s tak silnou lobby ropného průmyslu, což jsou dnes jedni z nejbohatších lidí světa, že není moc reálné, že by se cokoli prosadilo.
Tedy Abramsi, mám obavu, že se bude opravdu vše řešit AŽ ropná krize bude aktuálně na spadnutí, i kdybychom tu už byli pokrk ve sračkách z naftových karcinogenních zplodin.
Je to stejné, jako že tábákové koncerny dodneška oficiálně nepřiznaly, že tabákový kouř obsahuje radioaktivní Polonium, ba naopak - oni šli dokonce tak daleko, že si podplatili několik studií, které měly (snažily se) dokázat opak. A to vše i přesto, že už v minulém století měli výrobní postup, který Polonium z tabáku eliminoval. Ale on byl moc drahý ! Takže opět (nevím, kdo se ještě v tomto momentu bude divit - ) peníze. A bylo stejně tak (a možná ještě dramatičtěji) v sázce zdraví obyvatelstva. Ale stálo by to moc peněz, tedy to nikoho v kapitalizmu nezajímá. Polonium je tam dodnes v nezměněné koncentraci. Samozřejmě vyhodnocení nakolik způsobuje rakovinu z kouření ono Polonium a nakolik jiné látky (hlavně dehet) dodnes nikdo nezkoumal, protože tento problém vlastně oficiálně neexistuje a jakákoli kontrastudie je okamžitě zpochybněna, popřípadě "se zajistí" aby vůbec dokončena nebyla. To není žádná paranoia, to se opravdu děje.
Hlavně, že se na obalu cigaret dočteme kolik obsahují nikotinu, který (možná pro některé překvapivě) vůbec karcinogenní není. Je to "pouze" nervový jed, jehož vedlejším účinkem je, že zužuje cévy.
To by jedině musela nějaká celosvětová konference (viz nedávno ve Francii) dát vysloveně nůž na krk výrobcům, aby se cokoli stalo před vyhrocením ropné krize. Ovšem taková konference by se potýkala s tak silnou lobby ropného průmyslu, což jsou dnes jedni z nejbohatších lidí světa, že není moc reálné, že by se cokoli prosadilo.
Tedy Abramsi, mám obavu, že se bude opravdu vše řešit AŽ ropná krize bude aktuálně na spadnutí, i kdybychom tu už byli pokrk ve sračkách z naftových karcinogenních zplodin.
Je to stejné, jako že tábákové koncerny dodneška oficiálně nepřiznaly, že tabákový kouř obsahuje radioaktivní Polonium, ba naopak - oni šli dokonce tak daleko, že si podplatili několik studií, které měly (snažily se) dokázat opak. A to vše i přesto, že už v minulém století měli výrobní postup, který Polonium z tabáku eliminoval. Ale on byl moc drahý ! Takže opět (nevím, kdo se ještě v tomto momentu bude divit - ) peníze. A bylo stejně tak (a možná ještě dramatičtěji) v sázce zdraví obyvatelstva. Ale stálo by to moc peněz, tedy to nikoho v kapitalizmu nezajímá. Polonium je tam dodnes v nezměněné koncentraci. Samozřejmě vyhodnocení nakolik způsobuje rakovinu z kouření ono Polonium a nakolik jiné látky (hlavně dehet) dodnes nikdo nezkoumal, protože tento problém vlastně oficiálně neexistuje a jakákoli kontrastudie je okamžitě zpochybněna, popřípadě "se zajistí" aby vůbec dokončena nebyla. To není žádná paranoia, to se opravdu děje.
Hlavně, že se na obalu cigaret dočteme kolik obsahují nikotinu, který (možná pro některé překvapivě) vůbec karcinogenní není. Je to "pouze" nervový jed, jehož vedlejším účinkem je, že zužuje cévy.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Kyocera, veď ja som to tak pochopil.
Navodil som pesimistickú náladu, ospravedlňujem sa. Abrams má isto pravdu, nebude to žiadny šok, to by bolo ešte prijateľné. Obával by som sa toho, že práve rýchly priebeh "záverečnej" nebude signalizovaný blikaním lustrov, ale bude to skôr rana do zátylku.
Som presvedčený, že naše vlády takú možnosť asi neriešia a problém je sakramentsky komplexný. Ona totiž zrazu nemusí chýbať len nafta, benzín, LPG atď, ale aj surovina na všetky plasty, na ktorých potrebe a spotrebe sme fatálne závislí. Len domýšľam, že pre žabomyšie politické vojny nikoho ani nenapadá, čo môže prísť o tri roky, v dobrom prípade.
Dosť pesimizmu, pozrime sa na svetlé ostrovčeky civilizácie, ktoré už dokážu ako-tak fungovať. V neďalekom Zermatte je dobrá stovka hotelov a penziónov, ktorých "dobrovoľná" povinnosť je vlastniť a prevádzkovať elektromobil špecifického druhu pre vlastné prevádzkové potreby ( prevoz tovaru a taxi, ale aj polícia, zdravotná služba, najrozmanitejšie nástavby vrátane pluhov ). Prevádzka spaľovacích motorov je vylúčená s nevyhnutnými výnimkami pre spojenie s ostatnou civilizáciou, vrtuľníky nevynímajúc. Ku koloritu lyžiarskeho a turistického centra patria nielen elektrikou poháňané vleky, lanové dráhy, lanovky, ale aj železnica. V obci je nenápadný Kraftwerk, vodná elektráreň, ktorej podiel na celkovej spotrebe by bolo zaujímavé poodhaliť.
Neviem, aký je podiel druhov energie na vykurovaní, ale je jasné, že práve mobilita je riešená elektrikou. Pripájam pár obrázkov, ktoré trocha navodia túto atmosféru. Je medzi nimi aj elektrobus, ktorý vozí lyžiarov k lanovkám, ktoré nie sú síce moc vzdialené, ale viete, ako zle sa pobehuje v lyžiarkach.
Nepýtajte sa ma prosím na detaily o batériach a režime ich nabíjania, na to nebol na Silvestra akosi čas......
Navodil som pesimistickú náladu, ospravedlňujem sa. Abrams má isto pravdu, nebude to žiadny šok, to by bolo ešte prijateľné. Obával by som sa toho, že práve rýchly priebeh "záverečnej" nebude signalizovaný blikaním lustrov, ale bude to skôr rana do zátylku.
Som presvedčený, že naše vlády takú možnosť asi neriešia a problém je sakramentsky komplexný. Ona totiž zrazu nemusí chýbať len nafta, benzín, LPG atď, ale aj surovina na všetky plasty, na ktorých potrebe a spotrebe sme fatálne závislí. Len domýšľam, že pre žabomyšie politické vojny nikoho ani nenapadá, čo môže prísť o tri roky, v dobrom prípade.
Dosť pesimizmu, pozrime sa na svetlé ostrovčeky civilizácie, ktoré už dokážu ako-tak fungovať. V neďalekom Zermatte je dobrá stovka hotelov a penziónov, ktorých "dobrovoľná" povinnosť je vlastniť a prevádzkovať elektromobil špecifického druhu pre vlastné prevádzkové potreby ( prevoz tovaru a taxi, ale aj polícia, zdravotná služba, najrozmanitejšie nástavby vrátane pluhov ). Prevádzka spaľovacích motorov je vylúčená s nevyhnutnými výnimkami pre spojenie s ostatnou civilizáciou, vrtuľníky nevynímajúc. Ku koloritu lyžiarskeho a turistického centra patria nielen elektrikou poháňané vleky, lanové dráhy, lanovky, ale aj železnica. V obci je nenápadný Kraftwerk, vodná elektráreň, ktorej podiel na celkovej spotrebe by bolo zaujímavé poodhaliť.
Neviem, aký je podiel druhov energie na vykurovaní, ale je jasné, že práve mobilita je riešená elektrikou. Pripájam pár obrázkov, ktoré trocha navodia túto atmosféru. Je medzi nimi aj elektrobus, ktorý vozí lyžiarov k lanovkám, ktoré nie sú síce moc vzdialené, ale viete, ako zle sa pobehuje v lyžiarkach.
Nepýtajte sa ma prosím na detaily o batériach a režime ich nabíjania, na to nebol na Silvestra akosi čas......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
V článku řekli,že jejich baterka umí přirozeně fungovat do -30°C,což je u tohoto použití hlavní problém.Takže musí mít jiné složení uvnitř než dnešní Li články.Nějak jsem ale nezaznamenal takovou směs.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Uvádí se, že mráz byl původní důvod, proč se experimentovalo s příměsí Yttria do LiFePO4 akumulátorů. Jejich chování při záporných teplotách je podstatně lepší, než typy bez příměsi.
Na zahraničních fórech uvádějí zkušenosti ve smyslu, že od té doby, co vyměnili v elektromobilu aku za yttriové, tak problémy při "běžných" mrazech vymizely.
Ovšem míň jak -30, to už je Sibiř, ani nevím, kdy to ve střední Evropě bylo naposledy, tak bych to moc neřešil.
Na zahraničních fórech uvádějí zkušenosti ve smyslu, že od té doby, co vyměnili v elektromobilu aku za yttriové, tak problémy při "běžných" mrazech vymizely.
Ovšem míň jak -30, to už je Sibiř, ani nevím, kdy to ve střední Evropě bylo naposledy, tak bych to moc neřešil.
-
- Příspěvky: 1750
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
proste se pred odjezdem misto zhaveni motoru prostor baterii zahreje na -10 a problem je vyresen...
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
dovolím si menší upřesnění k předešlým informacím týkajících se benzínu a nafty .
Benzín :
výhřevnost 43,59MJ/1kg
specifická hustota 0,67kg/1l
43,59MJ = 43.590.000J / 3.600 (60 sekund x 60 minut) = 12.108,333Wh = 12,108kWh/1kg
1l = 0,67kg 12,108kWh x 0,67 = 8,112kWh/1l
Nafta :
výhřevnost 42,61MJ/1kg
specifická hustota 0,69kg/1l
42,61MJ = 42.590.000J / 3.600 = 11.836,111Wh/1kg = 11,836kW/1kg
1l = 0,69kg 11,836kWh x 0,69 = 8,167kWh/1l
Zdroj informací : http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v ... osti-paliv
Elektronům zdar
dovolím si menší upřesnění k předešlým informacím týkajících se benzínu a nafty .
Benzín :
výhřevnost 43,59MJ/1kg
specifická hustota 0,67kg/1l
43,59MJ = 43.590.000J / 3.600 (60 sekund x 60 minut) = 12.108,333Wh = 12,108kWh/1kg
1l = 0,67kg 12,108kWh x 0,67 = 8,112kWh/1l
Nafta :
výhřevnost 42,61MJ/1kg
specifická hustota 0,69kg/1l
42,61MJ = 42.590.000J / 3.600 = 11.836,111Wh/1kg = 11,836kW/1kg
1l = 0,69kg 11,836kWh x 0,69 = 8,167kWh/1l
Zdroj informací : http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v ... osti-paliv
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo, a taky je zajímavý, což leckdo nechápe, že stejná energie je ve 2kg dřeva, a je jeno jestli je tvrdý, měký, brikety, papír.. Ale je to o kg ne o nějakejch m3 s mezerama různejch velikostí jak se komu hodí... takže pokud by dřevoplyn fungoval se stejnou účinností jak benzín, tak místo litru benzínu stačí 1.6kg dřeva...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 172
- Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Vsetci stale porovnavaju, lacny hatchback do 15 tis vs elektromobil za 30+ tis. To samozrejme nema zmysel ani nie je cielom vyrobcov elektromobilov robit teraz konkurenciu tejto skupine.
Ale ked premyslas nad BMW 320i Mercedes C, golfe GTI a pod co da stovku okolo 6-7 sekund, tak Tesla model3 je zmysluplna alternativa. Samozrejme cielova skupina je mensia. Na 15 tisicove auta za bude dat zamerat pri milionovych produkciach o par rokov.
Elektromobily su jednoduchsie a casom budu spolu s prevadzkovymi nakladmi jednoznacne lacnejsie ako benziny. Hlavne potesi ze 250kW elektromotor oproti 100kW nie je ovela drahsi Urcite radovo menej ako pri spalovacom motore.
Ale ked premyslas nad BMW 320i Mercedes C, golfe GTI a pod co da stovku okolo 6-7 sekund, tak Tesla model3 je zmysluplna alternativa. Samozrejme cielova skupina je mensia. Na 15 tisicove auta za bude dat zamerat pri milionovych produkciach o par rokov.
Elektromobily su jednoduchsie a casom budu spolu s prevadzkovymi nakladmi jednoznacne lacnejsie ako benziny. Hlavne potesi ze 250kW elektromotor oproti 100kW nie je ovela drahsi Urcite radovo menej ako pri spalovacom motore.
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69