Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
PapoS
Příspěvky: 173
Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm

Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od PapoS »

V poslednej dobe chodi okolo mna dost ponuk na pouzite baterie z vysokozdviznych vozikov (48V / 50-100 kWh) za cenu bliziacu sa vykupnej cene olova. Ma tu niekto skusenosti s dlhodobym pouzivanim? Dost ludi ma presviedca ze ked ma bateria 100 kWh a vybija sa max na 90%, max nabijanie a vybijanie vykon je pod C/25 tak bateria necykluje a vydrzi aj pouzita este niekolko rokov. Samozrejme bude tam samovybijanie a nizsia ucinnost, ale mozno by to stalo za pokus. 100kWh olovo ma 4 tony a je za +-3000eur. Za 5 rokov sa to stale bude dat predat za 2000-2500eur do zberu.

Ale rad by som vedel skusenosti niekoho kto to ma nejake 2-3 roky, ako sa to sprava, kolko je samovybijanie a ucinnost, ci to treba desulfatovat, ci to plynuje pri tak nizkych vykonoch na tu kapacitu, ako sa treba starat o ne..
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
kodl69
Příspěvky: 7719
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od kodl69 »

Mám obavy, abys v zimě měl vůbec dost elektriky na dotování samovybíjení toho olova... Potom je další věc, a to seskládání článků, aby nějak šly k sobě, tj. baterie je tak silná, jako její nejslabší článek - tzn. může se stát, že několik článků bude nepoužitelnejch a tím pádem těch 48V vůbec nesložíš. Pokud by šlo o několik kusů shodných "akupacků" tak by to asi šlo, ale přirozená lenost by mi to nedovolila. Co všechno je potřeba za "tanečky" kolem olova ti nejlíp asi popíše Rooten Kiwi...(equalizace, měření hustoty, dolívání destilky...) Na takový věci teda nemám čas ani náladu, nehledě k množství kyseliny a uvolněného vodíku při nabíjení.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od fugas »

Všechno je prostě za něco.Dobroty se z toho samozřejmě vyvařují a to každodenně.Mám zkušenost že stačí přirozené větrání oknem.Nedoporučuji kolem baterek jiskřit,pokud právě procházejí absorbcí.Jestli máš peníze,tak kup rovnou lithium a balancuj,loguj,měř článek po článku,lisuj je aby se nenafoukly a co já vím co ještě dál.Protože každé šlápnutí vedle bude drahé.Ale můžeš je mít v šatníku,využívat odpadní teplo z balancérů a nemusíš se je bát nechat vybité,pokud dlouho nebude dosatek energie.
Já mám olovo z ještěrky téměř tři roky a nestěžuji si.Jednou za čtrnáct dní je jdu dolít.V mém ostrově bohatě zvládají letní provoz s měničem a celou domácností na něm.V zimě pak bez měniče využívám neomezeně DC spotřebiče.Na pdzim na ně zase na měsíc připnu desulfátory a to stejné z jara pro pocit že jsem pro věc také něco udělal.Balancují se samy cíleným přebitím jednou za měsíc.Někdy se stane že jeden článek bez varování odejde.Mě to za ty tři roky udělal jeden,tak jsem za 700Kč koupil jiný použitý.Co se týče energie která jimi protekla,tak se myslím už zaplatily,protože ta investice byla v podstatě šrotová.Až nebudu vědět co s penězi,tak si určitě budu chtít polepšit na nějakou tu lepší technologii,ale necítím se používáním olova nijak omezen.Když tady pohledáš,tak najdeš na to téma spoustu diskuzí ;)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od ota »

Olovo z VZV jsem používal rok a půl, z toho 2 zimy.
Baterie jsou to výborné, asi jediné olovo, které bych doporučil na ostrov.
Bude to chtít na zimu ale hodně velké pole.
Samovybíjení je okolo 1% denně. Takže na 100kwh budeš potřebovat 1kwh jen na pokrytí samovybíjení. Pokud bude v zimě 14 dní inverze a pole bude mít 5% nominálního výkonu budeš potřebovat na ty 4 hodiny denního světla (inverzního) nasosat 1kwh. To je cca 5kWp na pokrytí režie baterek. Nebo dobíjet z DS.
Odsávání výparů určitě ano, destilky není zas tak moc potřeba tak 5 litrů měsíčně.
Na různá odborná doporučení bych se vykašlal, on se s těma baterkama ve skladu taky niko nemazlí.
Desulfátor nim nepomůže, protože je ta kapacita tak obrovská, že bude jen lechtat.
Ekvalizace určitě ano, 1x za měsíc.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od mobilik »

Presne tak suhlasim z predoslimy pruspevkamy, mam tieto baterie 2 roky na chate a spokojnost. Ale na chatu by som rste jednu minimalne 600Ah sekciu vzal ak by sa zvysila. Ked tak posli pm.
Inak baterie su pecka, len ich nevybijat pod 24V. Inak pojdu dlshie roky, samozrejme lithium je tvrdsie. Ale cena je ina. ;-)

Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Olovo je ako žena či malé decko. Treba mu venovať pozornosť, KAŽDÝ deň do absorbcie, presne
podĺa potrieb, keď je málo V a A je zle, keď je veĺa, tiež. Musí byť akurát, a to akurát zavisí
od pozorovania a merania každého článku. Ak sa podarí vyskladať baterku, kde sa všetky články
nebudú líšiť V a hustotou kyseliny po EQ, tak bude OK, ak bude dosť energie z panelov
a každý deň, to dojde na max. hustotu. Ak nie, treba aj kvoli jednému zlému článku ekvalizovať.

Olovo bežné do kamionov má tú výhodu, že je to kalciové olovo a tak absorbcia ani ekvalizácia
nežerie veĺa Ah, cca. 3x až 5x menej ako antimónové olovo. Má aj malé samovybíjanie.

Antimónové olovo žerie veĺa Ah na ABS. aj EQ. a tak treba mať každý deň dostatok času na to,
aby sa to varilo. Antimónové Pb má veĺké samovybíjanie.

Keďže ja mám kombináciu auto Pb, Trojany a LiFe, tak za každých podmienok počas roka,
viem zvoliť vhodný nabíjací profil, aby som ochránil baterky a mal aj dostatok energie a nemusel
zapínať DS.

Ak je veĺa energie, ide sa na všetko spolu auto Pb + Trojany + LiFe, ak je menej energie,
Trojany sú z auto PB a LiFE udržované ma FLOAT, celý čas, potom raz za 4 dni idú do EQ,
ak je ešte menej energie, auto Pb + Trojany sú vo FLOAT-e a ide sa len na LiFE a LiFE slúži
aj ako zdroj pre ten FLOAT.

Problém u olova je, že ak niekto nemá peniaze, kúpi málo AH a potom z toho ťahá veľké
prúdy a dosky či valce napučňavejú ( buckling + twisting ) a je po novej/starej baterke.

Problém Pb je ustavičné meranie a zapisovanie. Volí sa referenčný článok po provotnej ABS. a EQ.
Ten je s najhoršími parametrami a ten sa merá a zapisuje.

Olovo má tiež problém s teplotou, ak ide o klasické zaplavené, GEL dáva viac energie pri nízkych
teplotách ale je aj 2x drahší. Takže pri nízkych teplotách -10 až 10 *C máme málo AH, i keď
oni v baterke sú, pri 30 až 40 *C máme dostatok AH / použiteľných /, ale zase sa zvyšuje opotrebovanie
korózoiou.

Tie zvolené napatia pri nabíjaní, vybíjaní, od-do, Abs, Float,Eq., to všetko je nejaký kompromis,
medzi tým, čo z baterky máme / service / a tým, ako dlho nám bude slúžiť.
Ak chceme zabrániť sulfatácii, KAŽDÝ deň absorbciu, skor o desatinu V vyššiu ako nižšiu,
vzhľadom na teplotu, ak zvolíme ešte vyššie V, tak začneme síce viac miešať elektrolyt
a zabránime korózii vďaka rozvrstveniu kyseliny, ale začneme aj viac vytrhávať materiál
platní a ten sa začne dole usadzovať, viac ako obvykle.

A teraz, keby som chcel napísať, ako podľa usadenín spoznať, ako je baterka používaná, tak
to je asi 15 strán textu. :)

Na nete je dostatok manuálov / Trojan, Rolls, Exide, Banner, Hoppecke, Victron / ako sa o baterky
starať. Olovo tu je 160 r. a ešte dlho bude, lebo je lacné a LiFe či Li(X) na báze síry, kyslíka či kremíka,
za 100 € / kWh, tak skoro / 5 r. / mať nebudeme.

Ako tu mnohí píšu, ak je v zime energia, tak Pb je OK, treba aspoň 2 jasné dni za týždeň,
a veľké pole panelov, aby sa to dostalo na max. kyselinu, ak ale bude 14 dní tma, tak je po PB.
Potom už len centrála alebo DS a v zime nenechať Pb skapať, lebo zasulfátované či nechané
napospas bez FLOATu mu uškodí. Zvoliť správny FLOAT tiež nie je len tak.

Ak má človek peniaze 1. LiFE 100 kWh, 2. LiFE 30 kWh + 100 kWh Pb,
ak nemá 3. 400 kWh Pb + 20 kWp v paneloch.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od vlkazajac »

Vsetko je pekne povedane, zhrnute. Ak je olovo ako zena, potom je 400 kWh uz velky harem, ktory sa neda realne ziskat za rozumny peniaz, ani udrzat pri zivote. Mozno, keby slo o AGM alebo gel vo vynimocne dobrej akcii.
Vedel by som si predstavit 20 kWp a 100 kWh v olove.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Ak budem mať 100 kWh olova, tak aby som ho nezničil, tak ísť do 75 % SOC, to je 25 kWh.
U mňa, lebo mám tracker, by som potreboval na dobitie 25 kWh cca. 3,8 kWp.

Ak budem mať 400 kWh olova, tak mám cca. 100 kWh k dispozícii, otázka je, odkiaĺ zoberiem
dostatok energie na dobíjanie, musím mať časťen. v inej batérii /LiFE/ , ktorú budem postupne
prečerpávať do 400 kWh batérie, až kým nepríde pekné počasie a potom dobijem aj tú 2. baterku.

Ak nechám 400 kWh stáť, tak po pár hodinách tam budú vačšie a vačšie kryštály PbSO4
na oboch elektródach, dole bude koncentrovaná kyselina, čo mi zničí platne a je po baterke.

Ak mám 100 kWh a využiteĺných 25 kWh, tak to mám energie tak na 3-4 dni, to už rovno možem
použiť DS a neplatiť za Pb. Ak bude viac ako 3-4 dni tma, tak aj tak Pb nedobijem z panelov
a ešte viac energie spotrebujem na rejuvenalizáciu baterky.

Ak má niekto prístup k vyradeným baterkám/článkom, tak postupne može budovať vačšiu a vačšiu
baterku a sám zistí, či je to OK, resp. ešte može pridať, resp. celé zle a predá to ako šrot.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od vlkazajac »

Ergo, zalievane olovo je najhorsi spolocnik na cierne zimne dni a noci. To je jasna a uzitocna sprava pre zakladatela temy.

400 kWh je bratru 10 ton olova, s tym vie zit len malokto. Naviac, ak nebude v temperovanej stodole, bude tej kapacity znacne menej......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
pezizka
Příspěvky: 741
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od pezizka »

Pokud už tady bylo zmíněno takové krásné číslo, joko že použitelných 100 kWh :shock: tak v mých očích jedině LiFe 8-) Ne že bych na to měl, ale nedokážu si přestavit starost o jiné AKU :? A do garsonky to taky těžko narvat. To je už dle mne seriózní práce na plný (nebo alespoň poloviční) úvazek :| Někteří by to nezvládali kvůli práci, jiní třeba kvůli zdraví :( A jak už tady padlo není to jen o aku, ale to máte - panely, konstrukce, kabely, regulátory, měniče, jo a kolečko doporučuji bantamové :P To je ostrov z říše sci-fi. Koníček totiž přestává být koníčkem, jakmile se z něho stane povinost. Každá technologie má své a jde jen o to komu co libo, jestli je víc času a nebo financí a hlavně kolik. Ať už toho či onoho :mrgreen: Za tu cenu to olovo má svou cenu, časem tam taky může být něco jiného a olovo přetaveno :yes:
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od fugas »

Já pořád moc nechápu tu nadměrnou starost o olovo.To mě spíš přijde silně náročné to lithium.Neustále nějaké hlídání,snímání,měření.Aby se to moc nenabilo a aby se to moc nevybilo.V elektromobilu to je jasné.Poměr hmotnost/prostor/výkon je jasný.Ale v ostrově,pokud mám ty tuny baterek kam dát,tak v tom nevidím problém.U olova se po mě chce jen necyklovat pod danou kapacitu,respektive necykluji raději pod hranici 24V.Jednou za čtrnáct dní do toho chrstnout trochu destilky a za celou tu dobu jsem jednou měřil hustotu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
xmasin
Příspěvky: 1767
Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od xmasin »

O klasické olovo se člověk asi musí starat, protože elektrolyt působením proudu může ubývat, ale otázkou je jak je to s gelovými bateriemi. V práci používáme OPzV baterie a nevím, že by se o ně nekdo nějak zvlášť staral, zkusím se zeptat kolegů z elektroúdržby, ale je fakt, že jsou používány jako staniční baterie, takže jsou v podstatě udržovány trvale nabité a energie se z nich bere jen v případě výpadku DS a to jen po dobu dokud nenajedou generátory.
K těm kapacitám, na fotce je olovo s kapacitou cca 200 kWh a váhou cca 8,5 tuny a nevím jestli bych něco podobného chtěl mít doma. Jedná se o 2V články PowerSafe 1500 OPzV a jeden váží 120kg. Na druhou stranu když vezmu moji průměrnou spotřebu doma, tak bych na ty baterky vydržel bez dobíjení tak tři neděle a to na elektrice vařím.
baterie.jpg
pezizka
Příspěvky: 741
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od pezizka »

To vypadá hezky, ale tady jsou aku hýčkány jen na to aby občas zabraly ;) Myslím, že s ostrovním provozem to má pramálo společného :lol: Ano o tyto není starost, ale pochybuji, že budou k mání (tedy polovina = 100kWh) za 3k euri staré, nové ani nemá smysl zmiňovat. PapoS se na začátku zamýšlel vlastně nad tím, jestli investovat 500 - 1000e (zbytek dostane ve šrotě) do starších akumulátorů z VZV. Pokud to má kde umístit, jistě ano. To starání kolem si jistě sám osahá a podle toho si udělá obrázek :yes:
xmasin
Příspěvky: 1767
Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od xmasin »

Rozdíl mezi použitím u nás v práci a ostrovním systémem určitě je. Cenu baterek neznám, ale obávám se, že pár set tisíc baterky stály. Možná budu mít možnost získat 2V články Fiam 500 Ah, které byly provozovány v podobném režimu, pak bych mohl provést nějaké testy, ale asi jejich stav bude poněkud lepší než z VZV, přeci jen zaberou jednou za čas a tak jednou za dva roky se na nich udělá kapacitní zkouška a pak se zase udržují v pohotovosti a nabité.
pezizka
Příspěvky: 741
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od pezizka »

Mám obavu po velmi rychlém hledání, že pár set asi stačit nebude :cry: Tedy nové s DPH.
xmasin
Příspěvky: 1767
Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od xmasin »

Zas tak jsem se neseknul na eshopu v Něměecku vychází ta sada baterek asi na 1,4 MKč. Nechtěl bych vidět cenu v LiFe :-)
pezizka
Příspěvky: 741
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od pezizka »

xmasin píše:
Zas tak jsem se neseknul na eshopu v Něměecku vychází ta sada baterek asi na 1,4 MKč. Nechtěl bych vidět cenu v LiFe :-)
Opravdu je mi jedno kdo se pro co rozhodne :lol: Já olovo nikdy neměl, tak vycházím jen ze zkušeností druhých, které jsem se dočetl zde :) Mělo by se ale srovnávat srovnatelné. Takže jak se psalo výše: olovo vybíjet do 75% a u LiFe 3,0 - 3,4V, to by měly být podmínky pro dlouhý život obou typů AKU. Nemíním spekulovat o niancích. Dle mých dvouletých zkušeností s LiFe Winston za udaných podmínek jde všech mých skromných 5 článků nad 200Ah. Vícekrát zde bylo zmíněno, že tyto jako jediné naprosto běžně překračují, mnohdy velmi významně svoji jmenovitou kapacitu. Ale ani s tímto nemíním operovat, a viděl bych naprosto seriózní srovnání že ze 4500Ah při 48V (jestli jsem podle obrázku dobře počítal) v olově je použitelných v cyklickém provozu 25% nominální kapacity, tj. 1125Ah. Abych LiFe moc nefandil z těchto shodím 20%. To si myslím je reálná kapacita za zadaných podmínek. Takže v LiFe to vychází 1400Ah = 32x700Ah. U eskutru tady v ČR tabulková cena 27160,- x 32ks = 869 120,- Toto si myslím, že je férové srovnání obou typů, za každodenního cyklického provozu. Jestli nadržuji LiFe tak bych prosil uzemnit že v čem :roll:
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od vlkazajac »

Nemam dovod rozporovat porovnanie Pb vs. LiFe, je to casto diskutovana tema a argumenty su jasne. Diskusia sa rozbehla na nestastnej uvahe, ci sa oplati investovat do hromady olova a tam sa uz odpoved nasla.
Normalne a nevyhnutne je vsak vytvorit dobry koncept systemu, ktory bude dobre fungovat po cely rok. Vela ton olova nedava prevadzke systemu ziadnu vyhodu, prevadzkovu ani ekonomicku. V lete obrovsky a nevyuzity potencial v kapacite, v zime mizeria s udrzanim baterii pri zivote.
Treba si stanovit poziadavky na system a napocitat spravne Wp a kapacitu pre olovo ( to je predmetom zaujmu ). Tam treba zacat , motivacia o dobrom ksefte je na kocku.......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
gupa
Příspěvky: 2572
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od gupa »

Nevím, ale co jsem zjistil o ojetém olovu, tak plynuje jak potvora, takže takové plynování má podle dalšího jednoduchého zjištění jediné účinné řešení a to články jeden vedle druhého rozkuchat a očistit elektrody separátory a znovu sestavit vložit do obalu a uzavřít. Pokud jsou elektrody rozpadlé, tak použití je nulové, jedině recyklace. Nevýhoda je v zázemí kde takový chemický článek revitalizovat jako zvedáky držáky přípravky nutné k manipulaci s článkem a načem za kolik vybít a znovu nabít. Další zkušenosti s volovem nemám a ani nechci.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
PapoS
Příspěvky: 173
Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm

Re: Pouzitie olova z vysokozdviznych vozikov skusenosti

Nový příspěvek od PapoS »

Vdaka za prispevky, bolo toho viac nez som cakal. Ked som lepsie pohladal ceny za vykup olova, tak to vyzera ze by som ich predal za rovnaku cenu ako kupil, este by si aj prisli pre ne. Takze z fin hladiska nie je problem.
Problem je ze by to bolo 96 alebo 120 clankov a 4 tony a to je prilis vela na hranie sa a vyskusanie aj ked by som len dolieval destilku. Ale pre ludi co maju na to vhodne podmienky (hlavne dobre vetranu miestnost a cas) je to myslim slusna volba.

Ale budme realisti, nemam ostrovny system, odpojit sa od DS nechcem, na dosiahnutie 90% sebestacnosti cez slnecne mesiace mi staci 6-7 kWh v baterii. Cez zimu by nestacilo ani 10 krat tolko. Ale odkedy mam panely na streche a menic v dome mam dost velke nutkanie sa s niecim dalsim hrat.
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek