Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Obnova kapacity baterií, desulfatace, DIY konstrukce desulfátoru, výsledky, měření, vhodnost použití, rady, tipy, návody, zkušenosti
Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Ahoj mám autobaterii 55Ah, momentálně kolem 5-7Ah. Když jsem postavil desulfátor a připojil tak po asi 2 týdnech baterii pomohl hodně, ale teď čím déle je připojený tím je baterie horší. Když desulfátor jede tak mi na displey vyskočí napětí 15,1V desulfátor se vypne a regulátor z panelů přestane taky dávat proud. během 20 sekund se to zpět nahodí. ty výpadky jsou tak 5-6x do 1 hodiny. Je to desulfátor od matěje, samozřejmě mu nedávám vinu, ale ptám se jestli to je správně abych si takto náhodou neoddělal nový akumulátor. Koukal jsem se na články a 4 ze 6 jsou silně zaoxidovaný (je to tam celé bílé).
Popřípadě dá se ještě baterie nějak zachránit ? Díky za rady.
Popřípadě dá se ještě baterie nějak zachránit ? Díky za rady.
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Jak je autobaterie stará a co všechno už má za sebou?
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Bilá barva není oxidace, ale sulfatace.
Měřil jste hustotu ve článcích?
Jaká je delka a průřez kabelů od baterie k regulátoru? Zkuste je prodloužit, prípadně použít feritové jádro jako filtr.
Měřil jste hustotu ve článcích?
Jaká je delka a průřez kabelů od baterie k regulátoru? Zkuste je prodloužit, prípadně použít feritové jádro jako filtr.
Pravda a Láska zvítězí!.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Hustoměr bohužel nemám, stáří bohužel taky nevím (tipuji kolem 3-4 let), ale v zimě měla kapacitu kolem 25Ah. Desulfátor>baterie 2,5mm délka 30cm. Baterie>regulátor 2,5mm délka 2m. Feritové jádro z baterie na regulátor mám.
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
To je pak dost zvláštní, nevyskočí Vám tam to napětí 15,1V náhodou občas i když není desulfátor připojen? Zkuste ho odpojit a odsledovat tohle některé regulátory rekněme nižších tříd (jaký máte?) toto dělají. To že se desulfátor vypne nad cca 15V je v pořádku, je to jeho ochrana.
Baterie: Pokud můžete, zkuste baterii nechat alespoň 12 hodin nepřipojenou vůbec k ničemu a průběžně měřte, jestli její napětí neklesá. Po cca 1 hodině od odpojení by už napětí mělo být stabilní. Pokud bude dále klesat, je baterie špatná (měkký zkrat mezi elektrodami způsobený usazeným kalem) což nelze rozumným způsobem odstranit.
Baterie: Pokud můžete, zkuste baterii nechat alespoň 12 hodin nepřipojenou vůbec k ničemu a průběžně měřte, jestli její napětí neklesá. Po cca 1 hodině od odpojení by už napětí mělo být stabilní. Pokud bude dále klesat, je baterie špatná (měkký zkrat mezi elektrodami způsobený usazeným kalem) což nelze rozumným způsobem odstranit.
Pravda a Láska zvítězí!.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Regulátor je epsolar 1206. Zkusím odpojit ten desulfátor, jestli se to bude chovat stejně.
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Tak vyzkoušen provoz bez desulfátoru - ani jednou to nepřekročilo napětí 14,7V takže v pořádku. Čím to teda může být ? Ze začátku s tím problémy nebyly.
-
- Příspěvky: 1588
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
14,7 je hodně. Já bych se ani nedivil, kdyby to přelézalo 15,1V. S desulfátorem není nutné podle mne vůbec nabíjet na víc než 13,9 pak už to jen zbytečně plynuje a ubývá voda. Zbytek energie tam stejně docpou desulfatační pulzy a síran rozpustí.
p.s. ono to s desulfátorem bude vždycky na baterce přelézat 15V u mne třeba konkrétně jsou tam špice okolo 81 voltů Ale je to tak krátké, že to běžný měřič nezaznamená. Ovšem pokud má váš solární regulátor rychlou měřící smyčku, je možné, že nějakou spičku ve vzdálenosti 2 metry nad 15V změří. Ale to by musel vzorkovat víc jak 50kHz, aby to zachytil spolehlivě, což určitě nevzorkuje. Ale stále je možné, že to zachytí náhodně.
p.s. ono to s desulfátorem bude vždycky na baterce přelézat 15V u mne třeba konkrétně jsou tam špice okolo 81 voltů Ale je to tak krátké, že to běžný měřič nezaznamená. Ovšem pokud má váš solární regulátor rychlou měřící smyčku, je možné, že nějakou spičku ve vzdálenosti 2 metry nad 15V změří. Ale to by musel vzorkovat víc jak 50kHz, aby to zachytil spolehlivě, což určitě nevzorkuje. Ale stále je možné, že to zachytí náhodně.
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Lze to omezit feritovým filtračním válečkem, nasazeným na jeden z kabelů mezi baterií a regulátorem (NE mezi baterii a desulfátorem!). Filtr napěťové špičky nepustí a regulátor by měl ukazovat správné napětí.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát kvě 31, 2013 2:47 pm
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Feritove jadro na jeden z kablov nabijacky by mohol aj tuto ochranit?
(Ak je to stary at zdroj prerobeny na regulaciu, aby bolo mozne nastavit presne 13,8)
Toto by sa dalo pouzit aj v aute? Ak by som desulfator od Mateja nahodil do auta a chcel tak auto používať mohlo by stačiť dať feritové jadro na ten hrubý kábel čo napája auto od batérie?
či na auto z roku 94 v pohode a 2003 možno a 2008 už radšej nie?
Ďakujem za prípadné odpovede!
(Ak je to stary at zdroj prerobeny na regulaciu, aby bolo mozne nastavit presne 13,8)
Toto by sa dalo pouzit aj v aute? Ak by som desulfator od Mateja nahodil do auta a chcel tak auto používať mohlo by stačiť dať feritové jadro na ten hrubý kábel čo napája auto od batérie?
či na auto z roku 94 v pohode a 2003 možno a 2008 už radšej nie?
Ďakujem za prípadné odpovede!
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
těch kabelů od baterie je alespoň tři. K alternátoru, ke startéru a do vozu. Startér být odstiněný nemusí, neb mu špičky nevadí a s vysokou pravděpodobností bude v činnosti v době, kdy desulfátor bude spát. To ale není případ alternátoru, kde elektronika hlídá napětí baterie. Takže ferrity nejen směr vůz, ale i směr alternátor. Já bych ale spíš volil nějakou dóóst velkou tlumivku (ze svářečky) a dóóóst tlustý kondenzátor za tou tlumivkou(ve směru od baterie). Dnešní elektronika neodebírá skoro nic a je na přepětí v řádu stovek voltů z desulfátoru háklivá.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Ja som mal celu minulu zimu napojeny desulfator na aute co je v garazi. Auto je al golf1. Ci to pomohlo baterke to neviem, asi ano.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 915
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.
Trochu fušuju do vývoje. Jestli mě paměť nešálí, automotive věci jsou dělané na 40V. Cokoli nad je více-méně okamžitá smrt.brumlaj píše:... Dnešní elektronika neodebírá skoro nic a je na přepětí v řádu stovek voltů z desulfátoru háklivá.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 764 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bhava
-
- 6 Odpovědi
- 1962 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ota
-
- 10 Odpovědi
- 2895 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Axa
-
- 11 Odpovědi
- 1353 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tRp
-
- 3 Odpovědi
- 877 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO