FVE v televizi, rádiu, novinách
Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Pohyb po silnicích je už zpoplatněn,ale budiž,někdo je musí opravovat i když to nedělají,respektive ano,ale velmi málo a mizerně.Zdaní a nařídí jen to,co jim dovolíme.Jsou to totiž naši zaměstnanci,tedy možná budou,až to národu dojde...Zatím je velebíme jako pány a posloucháme jako poddaní.Většina totiž nemá o významu slova "demokracie" ani tušení.Myslejí si,že spočívá v cestování a dostatku banánů.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Ale já ty důvody proč si pořídit eauto chápu. Sám bych ho bral. Jenže jednoho nevýdělečného koníčka už mám a tou je VFE. Do dalšího se mě nechce Pro minimalizaci okrádání státem jezdím alespoň na to LPG. To je levnější právě z důvodu, že na něj není spotřební daň.
2. I mě by stačil emobil na 80% jízd. Jenže na těch zbylejch 20% bych stejně musel držet normální auto. A ani autopůjčovna mě nevysvobodí, protože za normální peníze je tam maximálě Fóbie junior a já potřebuju 4x4 a tahat přívěs který má přes tunu.
3. jezdím celoročně a nejsem spokojen s topením v elektromibilu. Proč nikdo nedává bufíka na LPG?
4. Nelíbí se mi systém nabíjení. VIděl jsem koncept, kde si kupujete auto bez baterie a pak si následně pouze pronajímáte energii v baterkách, které se v "dobíjecích" stanicích pouze z auta vytáhnou a vymění za nabitou. Otázka pár minut a můžete frčet dál místo čekání v rychlonabíjecí stanici. Zároveň tak odpadal problém nutnosti velkého příkonu rychlonabíječek a degradace baterií rychlonabíjením.
5. Pokud náhodou dojde baterka co dál? V kanistru si nikdo energii nepřinese. Proč v eautě není malinká centrála na LPG (když už by tam bylo to topení) pro nouzové nabíjení.
Prostě současný stav eaut mi příde takový, že automobilky je dělají jen pro účely marketingu nikoliv pro reálné použití. eauto musí být od začátku vyráběno jako e auto. Né vzít kastli z benzíňáku a nějak tam naroubovat baterky s motorem.
Když se toto nezmění, tak to bude pouze záležitost fandů a lidí co nevědí kam s penězma.
2. I mě by stačil emobil na 80% jízd. Jenže na těch zbylejch 20% bych stejně musel držet normální auto. A ani autopůjčovna mě nevysvobodí, protože za normální peníze je tam maximálě Fóbie junior a já potřebuju 4x4 a tahat přívěs který má přes tunu.
3. jezdím celoročně a nejsem spokojen s topením v elektromibilu. Proč nikdo nedává bufíka na LPG?
4. Nelíbí se mi systém nabíjení. VIděl jsem koncept, kde si kupujete auto bez baterie a pak si následně pouze pronajímáte energii v baterkách, které se v "dobíjecích" stanicích pouze z auta vytáhnou a vymění za nabitou. Otázka pár minut a můžete frčet dál místo čekání v rychlonabíjecí stanici. Zároveň tak odpadal problém nutnosti velkého příkonu rychlonabíječek a degradace baterií rychlonabíjením.
5. Pokud náhodou dojde baterka co dál? V kanistru si nikdo energii nepřinese. Proč v eautě není malinká centrála na LPG (když už by tam bylo to topení) pro nouzové nabíjení.
Prostě současný stav eaut mi příde takový, že automobilky je dělají jen pro účely marketingu nikoliv pro reálné použití. eauto musí být od začátku vyráběno jako e auto. Né vzít kastli z benzíňáku a nějak tam naroubovat baterky s motorem.
Když se toto nezmění, tak to bude pouze záležitost fandů a lidí co nevědí kam s penězma.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Ono to už dávno je. Auto, ktoré má dojazd 500 km a každých 200 km potrebuje 13 min
na nabitie, je tu už dávno. To že to nemá každý, je vec lenivosti ľudí, lebo nechcú študovať
a mať peniaze, aby mohli zamestnávať ďalších študovaných. Lenže to nejde kopaním krompáčom
ani dolovaním radioaktívneho uhlia. Na to treba vedomosti. A tie sa nedajú od nikoho ukradnúť,
tie si treba pracne poctivo naštudovať.
Auto by okrem dopravy malo slúžiť aj ako energy storage system pre domácnosť a ak
je to potrebné, aj pre širšie okolie na stabilizáciu dist. siete.
Tiež by malo byť autonómne a keď si s tým chce vodič užiť radosť, tak aj blbuvzdorné,
lebo asi ináč auto používa vedec, ktorý vymyslel baterku či BMS a ináč človek,
ktorý nerešpektuje nič a nikoho a má nohu vždy na podlahe.
Fakt demokracia nie je pre ľudí, lebo ľudia si neuvedomujú, že sú stroje.
Ale oni si to o pár rokov uvedomia, na to sa veľmi neteším, ale asi si to zažijem
aj s dosledkami.
Vymýšľame tokamaky, ITER a podobné hračky za 100 mld. €, ale energiu ktorú nám cez
p-p chain dáva Slnko vyhadzujeme. Keby sa tých 100 mld. za 80 rokov dalo do vývoja
batérii, keby ne svete žil aspoň jeden človek, ktorý by rozumel pojmom energia, hmotnosť
a čas, už by sme ako spoločnosť, nemali toľko problémov, koľko máme, lebo všetko je
problém nevzdelanosti a lenivosti prijímať vedecké poznatky a hľadať nové.
Zdrogovaní hlupáci pivom či vínom, ešte nič dobré pre svet nepriniesli, len rozpad rodín
a tým aj spoločnosti.
na nabitie, je tu už dávno. To že to nemá každý, je vec lenivosti ľudí, lebo nechcú študovať
a mať peniaze, aby mohli zamestnávať ďalších študovaných. Lenže to nejde kopaním krompáčom
ani dolovaním radioaktívneho uhlia. Na to treba vedomosti. A tie sa nedajú od nikoho ukradnúť,
tie si treba pracne poctivo naštudovať.
Auto by okrem dopravy malo slúžiť aj ako energy storage system pre domácnosť a ak
je to potrebné, aj pre širšie okolie na stabilizáciu dist. siete.
Tiež by malo byť autonómne a keď si s tým chce vodič užiť radosť, tak aj blbuvzdorné,
lebo asi ináč auto používa vedec, ktorý vymyslel baterku či BMS a ináč človek,
ktorý nerešpektuje nič a nikoho a má nohu vždy na podlahe.
Fakt demokracia nie je pre ľudí, lebo ľudia si neuvedomujú, že sú stroje.
Ale oni si to o pár rokov uvedomia, na to sa veľmi neteším, ale asi si to zažijem
aj s dosledkami.
Vymýšľame tokamaky, ITER a podobné hračky za 100 mld. €, ale energiu ktorú nám cez
p-p chain dáva Slnko vyhadzujeme. Keby sa tých 100 mld. za 80 rokov dalo do vývoja
batérii, keby ne svete žil aspoň jeden človek, ktorý by rozumel pojmom energia, hmotnosť
a čas, už by sme ako spoločnosť, nemali toľko problémov, koľko máme, lebo všetko je
problém nevzdelanosti a lenivosti prijímať vedecké poznatky a hľadať nové.
Zdrogovaní hlupáci pivom či vínom, ešte nič dobré pre svet nepriniesli, len rozpad rodín
a tým aj spoločnosti.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Vmísím se do debaty. Nedávno jsme se bavili s italskými kolegy, kolik stojí auta. Když nám řekli, kolik platí "daň z auta", tak nám spadla čelist. Snad to nějakého politika nenapadne zavést i u nás.
O koupi e-auta jsem loni přemýšlel. Máme totiž v rodině dvě auta. Velké naftové a malé benzínové. To malé bych bez nejmenšího omezení mohl vyměnit za elektrické s dojezdem 70km. Při 15t km ročně mě vycházelo, že musím elektromobil koupit do 200t Kč, aby se v rozumném časovém horizontu (5 let) vyplatilo. (Ano, koukám na ekonomickou stránku věci.) Už teď se takové auto dá koupit někde od 250t, takže to snad nebude trvat dlouho. Dokonce si říkám, že bych pak jezdil častěji za rodinou a kamarády (cca 25km), takže ve výsledku bych najezdil výrazně víc a tedy návratnost by se mohla ještě zkrátit.
O koupi e-auta jsem loni přemýšlel. Máme totiž v rodině dvě auta. Velké naftové a malé benzínové. To malé bych bez nejmenšího omezení mohl vyměnit za elektrické s dojezdem 70km. Při 15t km ročně mě vycházelo, že musím elektromobil koupit do 200t Kč, aby se v rozumném časovém horizontu (5 let) vyplatilo. (Ano, koukám na ekonomickou stránku věci.) Už teď se takové auto dá koupit někde od 250t, takže to snad nebude trvat dlouho. Dokonce si říkám, že bych pak jezdil častěji za rodinou a kamarády (cca 25km), takže ve výsledku bych najezdil výrazně víc a tedy návratnost by se mohla ještě zkrátit.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Nabídka pro altruistické solárníky .
https://www.facebook.com/klinika451
Autonomní sociální centrum Klinika
Dnes ráno vypravujeme do Maďarska dodávku s naším solárním systémem. Budeme tam lidem v Roscke nabíjet mobily. Hledáme cca 2 fakt schopný stresů odolný lidi, kteří umí dobře anglicky a ideálně i řídí a kdyby ten člověk měl i elektrikářské zkušenosti, nejlépe se solárním systémem, tak by to bylo úplně nejlepší. Nevěděli byste o někom takovém, případně pomohli byste nám někoho najít? Je buď možný, aby se ti lidi pak vrátili po vlastní ose zpět nebo tam zůstali až do cca 15.9. Díky moc!" / Hledají se dva lidi na zítřejší výpravu se solárním systémem do Maďarska, odjezd ráno z Kliniky. Máme místa i v dalších autech, které vyjíždějí zítra nebo v pátek, tak se nebojte ozvat.
https://www.facebook.com/klinika451
Autonomní sociální centrum Klinika
Dnes ráno vypravujeme do Maďarska dodávku s naším solárním systémem. Budeme tam lidem v Roscke nabíjet mobily. Hledáme cca 2 fakt schopný stresů odolný lidi, kteří umí dobře anglicky a ideálně i řídí a kdyby ten člověk měl i elektrikářské zkušenosti, nejlépe se solárním systémem, tak by to bylo úplně nejlepší. Nevěděli byste o někom takovém, případně pomohli byste nám někoho najít? Je buď možný, aby se ti lidi pak vrátili po vlastní ose zpět nebo tam zůstali až do cca 15.9. Díky moc!" / Hledají se dva lidi na zítřejší výpravu se solárním systémem do Maďarska, odjezd ráno z Kliniky. Máme místa i v dalších autech, které vyjíždějí zítra nebo v pátek, tak se nebojte ozvat.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Dobré ráno.
Po cestě do zaslíbeného Německa zahazují jídlo,darované věci,přikrývky,hračky...Doklady vystavené na našem území ve většině nadonesou ani na nádraží.Eektrická energie lze fyzicky zahodit pouze zabalená v akumulátoru a ty snad ti zubožení lidé,vybavení mobily zahazovat nebudou a snaha pomoci tak nevyjde vniveč.Jen se obávám,že když všichni sbalíme systémy a vyrazíme,tak mobily těch ubožáků to stejně nepokryje.
Po cestě do zaslíbeného Německa zahazují jídlo,darované věci,přikrývky,hračky...Doklady vystavené na našem území ve většině nadonesou ani na nádraží.Eektrická energie lze fyzicky zahodit pouze zabalená v akumulátoru a ty snad ti zubožení lidé,vybavení mobily zahazovat nebudou a snaha pomoci tak nevyjde vniveč.Jen se obávám,že když všichni sbalíme systémy a vyrazíme,tak mobily těch ubožáků to stejně nepokryje.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/mo ... ali-398650drama píše:Nabídka pro altruistické solárníky .
....Budeme tam lidem v Roscke nabíjet mobily....
Vykaslete se na nabijeni mobilu,naucte se radeji nabijet samopal,zanedlouho se vam to bude hodit-viz clanek.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Ten starosta i ti obyvatelé jsou,zdá se mi pěkní rasisté a xenofobové.Vůbec si nepřipouštějí přínos v podobě přistěhovalců ve své obci.Zvažuji návrh na jejich stíhání dle platných evropských zákonů za šíření nesnášenlivosti.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Jen jsem zvědav kam budeme za pár let prchat my, co žijeme, pracujeme, bráníme a zvelebujeme střední evropu už 1500 let. obávám se, že atlantik se na malé bárce přeplout nedá.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Já doufám, že v té době bude už afrika prázdná. Tak si asi sbalím panely a vyrazím tam
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
cista pravda, dobre som sa zasmial.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Snad by bylo jednodušší,aby tam vyrazila ta pojízdná nabíječka a ti chudáci kvůli tomu nemuseli pádlovat až sem.Anebo sbírka s názvem "Panely pro Afriku".Na to bych přispěl,ale doma nabíjím jen sobě,sorry...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Kdo by to řekl, že po sedmdesáti letech od války se lidé budou rvát o místa ve vlaku, který jede do jakýchsi táborů v Německu.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
asi chyběli v dějepisu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2532
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Jdou tvořit ostrovy - sociální ostrovy, neboli gheta. Snad mne jednou nebudou obtěžovat a věšet zato, že jsem ateista.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 670
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Baterie 10.8 MWh zprovozněna v Německu.
http://oze.tzb-info.cz/117722-baterie-s ... -feldheimu
S kalkulačkou v ruce mi cena uložení vychází na 33.000 Kč na kWh.
http://oze.tzb-info.cz/117722-baterie-s ... -feldheimu
S kalkulačkou v ruce mi cena uložení vychází na 33.000 Kč na kWh.
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Výnosy až 2500 Euro týdne. Tedy měsíčně 10000 Euro. Náklady na vybudování: 12,8 milionů Euro. LOL. Návratnost pouhých 106 let. Výnosná to investice
-
- Příspěvky: 437
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
tak snad by to těch 100 let ta baterka mohla zvládnout, buďme optimisti ohledně návratnosti
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Náhlé změny výkonu v síti, způsobené velkým podílem obnovitelných zdrojů energie, mívají negativní efekt na kvalitu parametrů elektrické energie, a to především na frekvenci. Ačkoliv se svou skladovací kapacitou nemůže rovnat přečerpávacím vodním elektrárnám, hlavní výhodou zařízení je jeho rychlost. Díky reakční době v řádu sekund může velmi pružně reagovat na změnu výkonu v síti a pomáhat tak frekvenci stabilizovat.
„Naše baterie reagují na tyto výkyvy vysoce dynamicky, čímž působí jako regulační prvek. Reakční doba v řádu sekund, rychlejší než může poskytnout jakákoliv elektrárna, je velmi zajímavá pro provozovatelé přenosových sítí, kteří jsou připraveni za výkon našich baterií zaplatit,“ uvedl již dříve projektový manažer Niklas Netzel.
Zdroj: http://oze.tzb-info.cz/117722-baterie-s ... -feldheimu
Jakákoliv? Takže FVE nedokáže reagovat rychle na změny? Používají tedy v té baterkárně nějaké lepší měniče, nebo FVE nepatří do množiny elektráren pojmenovaných "jakákoliv". Reakční doba v řádu sekund je považována za rychlou? No je vidět, že pan Niklas Netzel je skutečně pouze manager. Kdo ví jestli vůbec.
„Naše baterie reagují na tyto výkyvy vysoce dynamicky, čímž působí jako regulační prvek. Reakční doba v řádu sekund, rychlejší než může poskytnout jakákoliv elektrárna, je velmi zajímavá pro provozovatelé přenosových sítí, kteří jsou připraveni za výkon našich baterií zaplatit,“ uvedl již dříve projektový manažer Niklas Netzel.
Zdroj: http://oze.tzb-info.cz/117722-baterie-s ... -feldheimu
Jakákoliv? Takže FVE nedokáže reagovat rychle na změny? Používají tedy v té baterkárně nějaké lepší měniče, nebo FVE nepatří do množiny elektráren pojmenovaných "jakákoliv". Reakční doba v řádu sekund je považována za rychlou? No je vidět, že pan Niklas Netzel je skutečně pouze manager. Kdo ví jestli vůbec.
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
Nevím, jak jsou na tom ostatní elektrárny ale ta moje má reakční čas v rámci jedné periody síťového kmitočtu.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012