Jaký regulátor do auta?
Diskuze na téma solárních, větrných a ostatních regulátorů, datové komunikace mezi regulátory a PC, instalace software, zapojení regulátorů, chování a zkušenosti s různými typy regulátorů.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Jaký regulátor do auta?
2 x 220 Ah je 120 kg, 66 litrov objemu a 8k Kč.....
http://www.cekl-eshop.cz/aku-2/autobaterie--aku-220ah
Nebolo by potom lepšie vybrať doma z mraziaku 15 litrov namrazených vložiek ( ako sa volajú správne tie modré plastové potvory ? ) ktoré by vážili snáď 25 kg, uložiť ich v polystyrénovej krabici 40x40x40 cm ( = objem 64 l, teda ako dve batérie ) s 7,5 cm stenou a iba z nich vyberať po troške do chladiacej nádoby ?
Je to lacnejšie,ľahšie o jedného urasteného pasažiera a na furt. Na koľko dní by to stačilo, treba otestovať.
Už sme v téme akumulácia energie, leto je tu.......
http://www.cekl-eshop.cz/aku-2/autobaterie--aku-220ah
Nebolo by potom lepšie vybrať doma z mraziaku 15 litrov namrazených vložiek ( ako sa volajú správne tie modré plastové potvory ? ) ktoré by vážili snáď 25 kg, uložiť ich v polystyrénovej krabici 40x40x40 cm ( = objem 64 l, teda ako dve batérie ) s 7,5 cm stenou a iba z nich vyberať po troške do chladiacej nádoby ?
Je to lacnejšie,ľahšie o jedného urasteného pasažiera a na furt. Na koľko dní by to stačilo, treba otestovať.
Už sme v téme akumulácia energie, leto je tu.......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Jaký regulátor do auta?
Dobíjení z motoru není o výkonu alternátoru, ale o rozdílu napětí palubní sítě, akumulátoru a o vnitřním odporu akumulátoru. Připoj si schválně uvažovanou baterku na nějaký proměnný zdroj a změř si nabíjecí proudy ve výše uvedených souvislostech. Možná by stačila i obyčejná nabíječka, mám 6A, ale ten proud dává jen do baterky totálně vybité, po chvíli už proud klesá. Navíc bys potřeboval konečné nabíjecí napětí cca 14,5V a to ti auto nedá. Jinak mě se do transportéru vejde 100Ah, druhá baterka se běžně dává pod sedadlo řidiče.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: úte led 27, 2015 10:16 pm
- Lokalita: Holešov
Re: Jaký regulátor do auta?
Měření určitě odbavíš některým z hotových přístrojů pro karavany a bydlíky, viz http://www.karavan.cz/mtpristrojex0-mt-pristroje.htm a další stránky. Já použil tohle: http://www.karavan.cz/_322_816-sdruzeny ... iq-12v.htm a mají to tam i jako samostatné řešení jen pro baterku.
Nebo se plácnou přes kapsu a koupit rovnou BMW 700 viz http://www.victronenergy.cz/battery-monitors/BMV-700, ale když se člověk zamyslí a systém dobře navrhne, tak k čemu jsou veškerá měření, primárně jde o to aby systém fungoval a to je celé, maximálně mrknout jestli baterku netrápím a je to, tedy tak to vnímám za sebe. Veškerá udělátka s monitorováním atd přestanou bavit ...
Nebo se plácnou přes kapsu a koupit rovnou BMW 700 viz http://www.victronenergy.cz/battery-monitors/BMV-700, ale když se člověk zamyslí a systém dobře navrhne, tak k čemu jsou veškerá měření, primárně jde o to aby systém fungoval a to je celé, maximálně mrknout jestli baterku netrápím a je to, tedy tak to vnímám za sebe. Veškerá udělátka s monitorováním atd přestanou bavit ...
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 20, 2015 10:41 am
Re: Jaký regulátor do auta?
Děkuji za tip na měřáky napětí...
Viděl jste někdy baterii 220Ah??? Jestli ano, tak jsme možná neviděl nikdy VW Transporter. Vozit sebou 110kg baterek je opravdu nesmysl, i kdybych si na to pořídil vozík za auto. To se mi pod sedačku řidiče nevejde ani jednou, natož 2x...
Viděl jste někdy baterii 220Ah??? Jestli ano, tak jsme možná neviděl nikdy VW Transporter. Vozit sebou 110kg baterek je opravdu nesmysl, i kdybych si na to pořídil vozík za auto. To se mi pod sedačku řidiče nevejde ani jednou, natož 2x...
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Jaký regulátor do auta?
Jestli to je na mě, já jen upozornil kam patří druhá baterka, o její kapacitě jsem nepsal. Pod sedačkou řidiče je standardní umístění u těchto vozů s druhou baterií. Zpravidla je určena pro druhé nezávislé vzduchové topení.
Nemám rád tenhle stát.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Jaký regulátor do auta?
Myšlienka dať do kastenwágenu FV panel je sympatická, minimalistické vybavenie prinesie asi najviac potešenia. Takže dve rovnaké batérie ( vždy sa dá tá mŕtva vymeniť ) podľa toho, aká vlezie k motoru a hurá von ! Chladené pivečko, dobitý mobil, TV ( ??? aspoň v daždi ), elektrický lapač komárov na noc, kopec svetla pri žúre - nech sa darí !
( Ani pečenie chleba a dosušenie húb nie je žiadne scifi, už na to zbrojím. )
( Ani pečenie chleba a dosušenie húb nie je žiadne scifi, už na to zbrojím. )
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 20, 2015 10:41 am
Re: Jaký regulátor do auta?
2 vla: Né, to bylo na goodbie, který mi doporučil 2x 220Ah, jen se ta odpověd odeslala nějak pozdě. Počítám s baterií právě pod sedalo řidiče a přemýšlím, jak to právě udělat, aby se mi tam vešla a utáhlo to i ledničku. Proto solar.
2 vlkazajac: jo, dobrý nápad. Použít namražený led, de facto máš pravdu. A jinak přesně jak píšeš, jen bez té TV.
2 invence: Dík za tip, ale je to finančně asi trochu moc.
2 vlkazajac: jo, dobrý nápad. Použít namražený led, de facto máš pravdu. A jinak přesně jak píšeš, jen bez té TV.
2 invence: Dík za tip, ale je to finančně asi trochu moc.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Jaký regulátor do auta?
Píšeš 5h tam , 3dny na místě, 5h zpět. To jako prodloužený víkend? Pokud ano, tak polystyrenová bedna s namraženýma PET lahvema je nejlepší řešení. Osobně jsem takhle provozoval lednici 1x0,5x0,5m z EPS 5cm na chatě v teplém sklepě (cca 17°C). Se třema lahvema 1,5l namraženýma z domova to stačilo na vychlazení 10 lahví piva, masa na gril, másla, šunky, sýra... A v neděli jsme vyndavali z půlky rozmrazené lahve. V autě bude tepleji, ale předpokládám, že bedna 50x50x50cm z EPS 10cm a čtyřma lahvema na dně musí účelu posloužit dostatečně. Navíc cena takové věci je v řádu stokorun. Ono totiž skupenské teplo tání ledu je obrovské, i když se to nezdá.
Moji kamarádi s VW T3 a T4 (ano, znám podobně postižených lidí víc) všichni lednici neřeší vůbec a nabíjení mobilů a svícení (+ topení) obstarává druhá baterie pod sedadlem řidiče nebo spolujezdce. Za jízdy se připojí na auto, aby se dobila.
Takže k čemu jsi to chtěl ten panel?
Jinak při delší dovolené se dřív nebo později dostaneš někam do kempu. Třeba v Itálii v Cortině byl pro tyhle účely velký truhlicový mrazák, kam si všichni dávali namrazit tyhle vložky. Já s sebou vozím standartní autolednici s peltierem. Za jízdy jede z auta, v kempu z 12V zdroje. To stačilo na nějaký salám a máslo. Když chci studený pivo, dojdu si ho koupit. Ale já jezdím do hor za jiným účelem.
Moji kamarádi s VW T3 a T4 (ano, znám podobně postižených lidí víc) všichni lednici neřeší vůbec a nabíjení mobilů a svícení (+ topení) obstarává druhá baterie pod sedadlem řidiče nebo spolujezdce. Za jízdy se připojí na auto, aby se dobila.
Takže k čemu jsi to chtěl ten panel?
Jinak při delší dovolené se dřív nebo později dostaneš někam do kempu. Třeba v Itálii v Cortině byl pro tyhle účely velký truhlicový mrazák, kam si všichni dávali namrazit tyhle vložky. Já s sebou vozím standartní autolednici s peltierem. Za jízdy jede z auta, v kempu z 12V zdroje. To stačilo na nějaký salám a máslo. Když chci studený pivo, dojdu si ho koupit. Ale já jezdím do hor za jiným účelem.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 7667
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Jaký regulátor do auta?
Dají se sehnat tzv chladírenský panely, příp. odřezky panelů s pur iuzolací ze staveb hal - třeba to co se vyřeže jako okno - z obou stran plech, vevnitř PUR pěna- lepší než polystyrén - stačí nařezat, mont. pěnou dotěsnit spoje a přinýtovat v rozích pře silikonový tmel - a je to skoro profi řešení. Pokud se do toho ještě namontuje aparát z autoledničky, tak to může být "dvousystémový".
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 20, 2015 10:41 am
Re: Jaký regulátor do auta?
Počítal jsem s využitím akumulace zimy hlavně v chladnějších obdobích roku, kdy můžu přes noc hodin ven pod auto chladit nějaké ty pytlíky a na den je hodit do ledničky - naštěstí když je venku málo slunce, bývá i chladno a klesá potřeba chlazení.
Ještě jeden dotaz k regulátorům... Je potřeba nějak řešit odpojení panelu od regulátoru? Může regulátor funkovat (měřit a řídit LOAD) i bez panelu? Četl jsem, že regulátoru nedělá dobře, když je bez baterie, může být bez panelu? Počítám, že bych panel měl na "zahrádce" a vozil bych ho na delší cesty, ale ne třeba pořád po ČR, když ho nebudu potřebovat.
Ještě jeden dotaz k regulátorům... Je potřeba nějak řešit odpojení panelu od regulátoru? Může regulátor funkovat (měřit a řídit LOAD) i bez panelu? Četl jsem, že regulátoru nedělá dobře, když je bez baterie, může být bez panelu? Počítám, že bych panel měl na "zahrádce" a vozil bych ho na delší cesty, ale ne třeba pořád po ČR, když ho nebudu potřebovat.
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Jaký regulátor do auta?
Bez panelu moze byt v pohode. Nie vsak z panelom a bez baterie. To vacsina regulatorov nerozchodi...
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 20, 2015 10:41 am
Re: Jaký regulátor do auta?
Tak ještě dotaz k regulátoru... Upozornili jste mě, že MPP vlastně umí zvýšit proud dodávaný do baterie. Takže pokud použiji 80Ah baterii (max dobíjecí proud 8A) + 200Wp/8A panel, jsem s PWM v pohodě (počítám bude topit). Ale u MPP můžu dostat klidně kolem 15A (nabíjení na 13V).
Při vodorovné montáži jsem se někde dočetl, že získám v létě výkon o cca 15% nižší, t.j. ale pořád bezpečně přes 10A. Existuje nějaké řešení této situace, kdy vlastně přes poledne budu mít přebytek energie? Něco jako optimalizace MPP omezená shora?
Při vodorovné montáži jsem se někde dočetl, že získám v létě výkon o cca 15% nižší, t.j. ale pořád bezpečně přes 10A. Existuje nějaké řešení této situace, kdy vlastně přes poledne budu mít přebytek energie? Něco jako optimalizace MPP omezená shora?
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Jaký regulátor do auta?
Najidealnejsie je v tomto pripade pouzit regulator ktory dokaze obmedzovat prud. Da sa tam nastavit maximalny nabijaci prud. Ale to su uz regulatory za ine peniaze...
Jedine co ma tak napada je pouzitie prudoveho rele a zbytok pustat do zataze-vhodneho odporu, ale to treba presne vyratat.
Skor by som potom radsej riesil asi vacsiu bateriu.
Jedine co ma tak napada je pouzitie prudoveho rele a zbytok pustat do zataze-vhodneho odporu, ale to treba presne vyratat.
Skor by som potom radsej riesil asi vacsiu bateriu.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 2534
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Jaký regulátor do auta?
Já bych se na celý FV na transportera vykašlal a užíval si zaty prachy co bych do toho vrazil navíc vklidu. Stejnak auto patří pod pínii, bo na slunku kvůli FV panelu bude hic a kvůli tomu bude lednice i s pb baterií brzo vkopru. Jedině celý mobilní FV přístřešek sevším všudy.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Jaký regulátor do auta?
Zdravím ,
... mi ale pak přijde 200Wp panel zbitečně silnej , když bude jeho výkon degradován PWM reglem na polovinu . Obyč PWM regl má smysl používat spolu s patřičným panelem ... pro 12V systémy je to 18V panel s 36 články , 24V systém 36V panel 72 článků atd. . Pro síťové FVE se vyrábějí panely s odlišnými počty článků (napětí) páč se skládají so vérií po stovkách Voltů - Na tyto sou vhodné MPPT regly , ale k PWM pokud možno nee trápil by se jak panel tak i PWM regl .
K 12V systémku :
http://shop.mypower.cz/fotovoltaicky-pa ... -poly-2820 , nebo
http://www.ev-power.eu/Solar-Panels/Sol ... html?cur=2
Elektronům zdar
... mi ale pak přijde 200Wp panel zbitečně silnej , když bude jeho výkon degradován PWM reglem na polovinu . Obyč PWM regl má smysl používat spolu s patřičným panelem ... pro 12V systémy je to 18V panel s 36 články , 24V systém 36V panel 72 článků atd. . Pro síťové FVE se vyrábějí panely s odlišnými počty článků (napětí) páč se skládají so vérií po stovkách Voltů - Na tyto sou vhodné MPPT regly , ale k PWM pokud možno nee trápil by se jak panel tak i PWM regl .
K 12V systémku :
http://shop.mypower.cz/fotovoltaicky-pa ... -poly-2820 , nebo
http://www.ev-power.eu/Solar-Panels/Sol ... html?cur=2
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Jaký regulátor do auta?
Někde jsem viděl ohebné FV panely nebo i plachtu, to rozmotáš a uděláš si z toho altán a auto může stát ve stínu. Potom to zase smotáš a odjedeš.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 20, 2015 10:41 am
Re: Jaký regulátor do auta?
2 gupa: to není moc konstruktivní řešení. Ale chápu, že vychází s rozšířené představy, že se jezdí dovolenkovat k moři. Tak tam se fakt nepotkáme. Pohybyji se "nahoru" od naší vlasti (rozuměj buď na sever a do hor).
Jak si tu tak nad tím přemýšlím, není náhodou nabíjecí proud nějak omezen vnitřním odporem baterie? Pokud budu nabíjet správnými 8A, tak bych měl mít na vnitřním odporu baterie řekněme 13V a kousek. Pokud bych tam ale cpal 16A, mělo by napětí vyskočit na 26V, což je nesmysl - takže tam regulátor víc něž těch 8A nenacpe? Nebo se vnitřní odpor baterie mění i nějak jinak než v závislosti na jejím stavu/stáří? Victron se tváří, že má nějakou pokročilou logiku, tak by to nemusel nabíjet příliš vysokým proudem?
Pokud bych měl 200Wp na skloněné střeše chaty, bylo by to na 80Ah jasně moc. Ale já na autě počítám, že optimální výkon skoro nedostanu, navíc na jaře a na podzim můžu stát v údolí, kde bude svit třeba jen 11-15hod, navíc slunce nízko a panel vodorovně. Kolik pak může dávat? Max 100W po dobu 2-3 hod?
Jak si tu tak nad tím přemýšlím, není náhodou nabíjecí proud nějak omezen vnitřním odporem baterie? Pokud budu nabíjet správnými 8A, tak bych měl mít na vnitřním odporu baterie řekněme 13V a kousek. Pokud bych tam ale cpal 16A, mělo by napětí vyskočit na 26V, což je nesmysl - takže tam regulátor víc něž těch 8A nenacpe? Nebo se vnitřní odpor baterie mění i nějak jinak než v závislosti na jejím stavu/stáří? Victron se tváří, že má nějakou pokročilou logiku, tak by to nemusel nabíjet příliš vysokým proudem?
Pokud bych měl 200Wp na skloněné střeše chaty, bylo by to na 80Ah jasně moc. Ale já na autě počítám, že optimální výkon skoro nedostanu, navíc na jaře a na podzim můžu stát v údolí, kde bude svit třeba jen 11-15hod, navíc slunce nízko a panel vodorovně. Kolik pak může dávat? Max 100W po dobu 2-3 hod?
-
- Příspěvky: 2534
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Jaký regulátor do auta?
Konstruktivní ale není to, že nevím, ale to, že vím jak. Stím problémy nemám. Tobě se to vědění ale jaksi vyhýbá. Takže jak tobě podobně interesovaní a známí řeší takový problémy při kempování v pohoří a horách?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 7667
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Jaký regulátor do auta?
vnitřní odpor baterie se mění. Napětí naprázdno se mění. -vliv má: stav nabití, stav baterie, teplota, a možná i jestli je měsíc v úplňku. Na tohle bych jistě nespoléhal - proč by asi všechny normální nabíječky měly nastavení proudu a max. napětí, pokud tam těch parametrů není ještě víc.
Pokud potřebuješ rychlonabíjení,(víc než 0,1C) na olovo zapomeň. Pokud chceš baterii vybíjet víc než 20 procent kapacity a v tomhle stavu ji několik dní nechávat, na olovo zapomeň.
Panel klidně dá 80 procent jmenovitýho výkonu hned po ránu, teplota -10st, úhel slunce k panelu cca 45 st - ono to dává o dost víc za "studena" než v poledním hicu.
Omezovat nabíjecí proud kvůli životnosti aku je taky divný, potom můžeš vzpomínat, že včera bylo pěkně, ale baterka je prázdná, protožes ji "šetřil" a vlastně ji ničíš hlubokým vybitím.
Jestli v tom autě jenom svítíš ledkama a nabíjíš mobil, je to celý zbytečná atrakce.
Osobně si na cesty kupuju potraviny, kterejm teplo nevadí, chlazený věci kupuju jenom k okamžité spotřebě a nikdy s tím nebyl problém.
Pokud potřebuješ rychlonabíjení,(víc než 0,1C) na olovo zapomeň. Pokud chceš baterii vybíjet víc než 20 procent kapacity a v tomhle stavu ji několik dní nechávat, na olovo zapomeň.
Panel klidně dá 80 procent jmenovitýho výkonu hned po ránu, teplota -10st, úhel slunce k panelu cca 45 st - ono to dává o dost víc za "studena" než v poledním hicu.
Omezovat nabíjecí proud kvůli životnosti aku je taky divný, potom můžeš vzpomínat, že včera bylo pěkně, ale baterka je prázdná, protožes ji "šetřil" a vlastně ji ničíš hlubokým vybitím.
Jestli v tom autě jenom svítíš ledkama a nabíjíš mobil, je to celý zbytečná atrakce.
Osobně si na cesty kupuju potraviny, kterejm teplo nevadí, chlazený věci kupuju jenom k okamžité spotřebě a nikdy s tím nebyl problém.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř kvě 20, 2015 10:41 am
Re: Jaký regulátor do auta?
2 gupta: No právě, proto místo toho, abych si řekl nevím, snažím se přijít na to jak. My dva to zjevně nevíme, ale někteří jiní naštěstí ano.
2 kodl69: Našel jsem skutečně trakční baterii (používá se např. do vysokozdvižných vozíku apod.), kde se výrobce dušuje, že zvládne vybití na 20% (čili je dostupných 80% kapacity) v rozsahu 24 hod a 700 cyklů, je to olovo. Ale nedá se na ni samozřejmě startovat. Cenově je to také dražší než třeba "duální" Varta a v tom případě bych ji nerad zničil blbým nabíjením. Samozřejmě je tu i varianta koupit normální baterku a počítat s životností 2 roky...
Ale abych se vrátil k regulátoru, koupím Victron 75/15, chlubí se algoritmem BatteryLife, tak snad si s tím nějak poradí. Ale bohužel mi tam zase chybí displej s měřením.
Tuhle atrakci řeším skutečně kvůli ledničce (cca 30Ah/den).
2 kodl69: Našel jsem skutečně trakční baterii (používá se např. do vysokozdvižných vozíku apod.), kde se výrobce dušuje, že zvládne vybití na 20% (čili je dostupných 80% kapacity) v rozsahu 24 hod a 700 cyklů, je to olovo. Ale nedá se na ni samozřejmě startovat. Cenově je to také dražší než třeba "duální" Varta a v tom případě bych ji nerad zničil blbým nabíjením. Samozřejmě je tu i varianta koupit normální baterku a počítat s životností 2 roky...
Ale abych se vrátil k regulátoru, koupím Victron 75/15, chlubí se algoritmem BatteryLife, tak snad si s tím nějak poradí. Ale bohužel mi tam zase chybí displej s měřením.
Tuhle atrakci řeším skutečně kvůli ledničce (cca 30Ah/den).
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 32 Odpovědi
- 2685 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dracekvo
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 8 Odpovědi
- 1536 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eman
-
- 5 Odpovědi
- 656 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od xdenser
-
- 58 Odpovědi
- 3199 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto1