Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Slovem nádhera,naprosto vystiženo.
Výkon v koních/dojezd na jedno "tankování" je naprosto srovnatelný s řadou jiných aut na fosilní paliva.Vzhled je věcí názoru,já mu rozhodně nemůžu nic vytknout.Bohužel ta cena...Jedna z restaurací,kde si nikdy kafe nedám
Výkon v koních/dojezd na jedno "tankování" je naprosto srovnatelný s řadou jiných aut na fosilní paliva.Vzhled je věcí názoru,já mu rozhodně nemůžu nic vytknout.Bohužel ta cena...Jedna z restaurací,kde si nikdy kafe nedám
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 180
- Registrován: stř kvě 30, 2012 2:46 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Jelikož se s panem majitelem znám, měl jsem včera možnost se s tím krátce svézt. Ač jinak jsem načichlý benzínem, musel jsem smeknout. Fantazie...
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned srp 12, 2012 2:40 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Ahoj.Wagoneer píše:Jelikož se s panem majitelem znám, měl jsem včera možnost se s tím krátce svézt. Ač jinak jsem načichlý benzínem, musel jsem smeknout. Fantazie...
Prosim tě, pokud se s majitelem znáš, tak mohl by jsi mu prosím vyřídit zdali by nedal na své stránky /velice zajímavé/ reálné fotografie Tesly, a klidně i Nissana?
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Umí nabíječka pro elektromobil regulovat svůj nabíjecí výkon? Bylo by vhodné kdyby měla nějaký datový nebo analogový vstup (v případě 3 fázové na každou fázi zvlášť), kterým by se dal plynule regulovat výkon 0 až 100% tak, aby nabíjela pouze výkonem který je k dispozici ať už u ostrovní nebo on-grid elektrárny. Aby prostě nenabíjela elektřinou ze sítě (nebo z baterií) když si to nebudeme přát, ale pouze přebytky. Je takový elektromobil? Umí to Tesla?
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Nevím jak Tesla, ale nisan Leaf má mít vstup pro PWM řízení nabíjecího výkonu.tomas píše:Je takový elektromobil? Umí to Tesla?
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Tesla prodává celé solární komplety pro nabíjení vozu. A jejich nabíječka je samozřejmě inteligentní, takže by ji určitě šlo tímhle způsobem nastavit. Minimálně pozná, jaký příkon si může vzít ze sítě, aby nevyrazila jistič.tomas píše:Umí nabíječka pro elektromobil regulovat svůj nabíjecí výkon? Bylo by vhodné kdyby měla nějaký datový nebo analogový vstup (v případě 3 fázové na každou fázi zvlášť), kterým by se dal plynule regulovat výkon 0 až 100% tak, aby nabíjela pouze výkonem který je k dispozici ať už u ostrovní nebo on-grid elektrárny. Aby prostě nenabíjela elektřinou ze sítě (nebo z baterií) když si to nebudeme přát, ale pouze přebytky. Je takový elektromobil? Umí to Tesla?
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Verim ze tesla urcite dela i vysoce inteligentni prislusenstvi, nicmene jak muze dobijec poznat jaky prikon si muze vzit ze site aby nevypadl jistic? Toto lze imho zjistit automaticky az v momente vyrazeni jistice a zapsani takoveho prvniho vypadku nekam do eprom a pote neprekroceni tohoto limitubrin píše:Tesla prodává celé solární komplety pro nabíjení vozu. A jejich nabíječka je samozřejmě inteligentní, takže by ji určitě šlo tímhle způsobem nastavit. Minimálně pozná, jaký příkon si může vzít ze sítě, aby nevyrazila jistič.tomas píše:Umí nabíječka pro elektromobil regulovat svůj nabíjecí výkon? Bylo by vhodné kdyby měla nějaký datový nebo analogový vstup (v případě 3 fázové na každou fázi zvlášť), kterým by se dal plynule regulovat výkon 0 až 100% tak, aby nabíjela pouze výkonem který je k dispozici ať už u ostrovní nebo on-grid elektrárny. Aby prostě nenabíjela elektřinou ze sítě (nebo z baterií) když si to nebudeme přát, ale pouze přebytky. Je takový elektromobil? Umí to Tesla?
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
a od toho má uživatele, nebo automatizaci. A nebo holt ví jakým kabelem je připojena ke zdroji a předpokládá odpovídající jištění. Pro výrobce není problém instalovat jedno rozhraní, kde se mu na vývodu (třeba přepínačem) řekne jakým výkonem má nabíjet. No a pokud se to udělá plynule analogově, tak by se to dalo spojit s domácí inteligencí. Ale chápu, je to moc jednoduché a mocné, do toho se výrobcům nebude chtít jít. To by auto hnedle dostalo jinou přidanou hodnotu.
p.s.: prohlédni si aktuální katalog nabíječek GWL s "BMS" - ten vstup tam najdeš - přikládá se k němu 0-5V.
p.s.: prohlédni si aktuální katalog nabíječek GWL s "BMS" - ten vstup tam najdeš - přikládá se k němu 0-5V.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
ano .. pokud takovy udaj je odkud vzit pak samozrejme. S klasickym jisticem se obavam ze jedine zasah uzivatele. Nebo jistic musi byt inteligentni a danou informaci nabijecce poskytnout.
-
- Příspěvky: 180
- Registrován: stř kvě 30, 2012 2:46 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Viděl jsem to. Před připojením k nabíjecí stanici si na centrálním displeji uživatel nastavil, jakým proudem má nabíjet ( dle parametrů nabíjecí stanice ). Navíc lze v rozhraní nastavit jednotlivé limity.
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Velmi odvážné tvrzení. Nebo, spíš přání. Ještě né, ještě né, sakra ještě né, dopr... už.brin píše:Minimálně pozná, jaký příkon si může vzít ze sítě, aby nevyrazila jistič.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Zdravím ,
není to moc složité ... každá Tesla má základní universální nabíjecí kabel osazený koncovkou do Euta a na druhém konci unikátní vidlicí do níž lze měnit různé zástrčky dle potřeby či možností od 1f. 16A , 3f. 16A čtyř-kolík , pěti-kolík , 3f. 32A též čtyř-kolík nebo pěti-kolík až po 3f. 63A ale jen pěti-kolík pokud vím . Nemluvě o ChaDeMo (DC fast chrge 50kW , 100kW , 150kW ) . Fígl jak Tesla pozná kolik A může z dané zásuvky brát je v redukcích .
Před připojením kabelu s příslušnou redukcí do zásuvky zdroje lze nastavit nab. proud v celém rozsahu od 6A do 96A , ale v okamžiku zapojení ke zdroji se aktivuje omezovač v použité redukci (třeba 3f. 16A) čímž se rozsah regulace omezí na 6A až 16A . Třeba moja dobíjecí stanice je vybavena 3f. 16A čtyř-kolík + pěti-kolík a 3f. 32A pěti-kolík omezeným 25A hlavním jističem po připojení Tesla brala 32A , což by jistič dlouho nevydržel tak byl proud snížen na 25A a byl klid .
Mimochodem , TEN ODPICH je fakt boží měl sem tu čest sice o vteřinu "pomaleji" než udávaných 4,4 ale i to byl zážitek jako hrom . Nemluvě o řidiči Octávie jež se na Teslu lepil snažíc se porušovat předpisy překročením 50-tky v obci ... v okamžiku minutí cedule konec obce se začal velmi rychle zmenčovat až téměř zmizel silně návykové ... asi jako vlastní elektřina .
Elektronům zdar
není to moc složité ... každá Tesla má základní universální nabíjecí kabel osazený koncovkou do Euta a na druhém konci unikátní vidlicí do níž lze měnit různé zástrčky dle potřeby či možností od 1f. 16A , 3f. 16A čtyř-kolík , pěti-kolík , 3f. 32A též čtyř-kolík nebo pěti-kolík až po 3f. 63A ale jen pěti-kolík pokud vím . Nemluvě o ChaDeMo (DC fast chrge 50kW , 100kW , 150kW ) . Fígl jak Tesla pozná kolik A může z dané zásuvky brát je v redukcích .
Před připojením kabelu s příslušnou redukcí do zásuvky zdroje lze nastavit nab. proud v celém rozsahu od 6A do 96A , ale v okamžiku zapojení ke zdroji se aktivuje omezovač v použité redukci (třeba 3f. 16A) čímž se rozsah regulace omezí na 6A až 16A . Třeba moja dobíjecí stanice je vybavena 3f. 16A čtyř-kolík + pěti-kolík a 3f. 32A pěti-kolík omezeným 25A hlavním jističem po připojení Tesla brala 32A , což by jistič dlouho nevydržel tak byl proud snížen na 25A a byl klid .
Mimochodem , TEN ODPICH je fakt boží měl sem tu čest sice o vteřinu "pomaleji" než udávaných 4,4 ale i to byl zážitek jako hrom . Nemluvě o řidiči Octávie jež se na Teslu lepil snažíc se porušovat předpisy překročením 50-tky v obci ... v okamžiku minutí cedule konec obce se začal velmi rychle zmenčovat až téměř zmizel silně návykové ... asi jako vlastní elektřina .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Tomášův dotaz přeci míří naprosto jinným směrem:
Jde mu o dynamické řízení nabíjecího výkonu podle dostupného volného výkonu, tady žádné typy zásuvek a pevná nastavení na nabíječce nepomohou.
Jde mu o dynamické řízení nabíjecího výkonu podle dostupného volného výkonu, tady žádné typy zásuvek a pevná nastavení na nabíječce nepomohou.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Zdravím ,rob.brno píše:Tomášův dotaz přeci míří naprosto jinným směrem:
Jde mu o dynamické řízení nabíjecího výkonu podle dostupného volného výkonu, tady žádné typy zásuvek a pevná nastavení na nabíječce nepomohou.
to je pravda , popsal sem princip jak Tesla nevyhazuje jističe .
Co se týče aktivního řízení nabíjecího výkonu podle aktuální situace (dostupná kapacita nebo přebitky z FVE ...) Tesla oficiálně neřeší , ale vím o jednom borcovi který na tom pracuje . Dle něj je toto možné a kupodivu relativně jednoduše . Celé to má jeden háček ... kdo ze zdejších má Teslu Model S .
Též stojím ve snové frontě před show-roomem Tesly .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Tak nová verze firmware do regulátoru GreenBonO podporuje regulaci výkonu nabíječek napětím 0 až 5V na výstupu DO6 (více v příloze) a také fázovou regulaci. Takže už můžete na svých elektromobilech testovat nabíjení přebytky
- Přílohy
-
- greenbono-pwm vystup na do6.pdf
- (72.92 KiB) Staženo 338 x
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
U toho Leafa se dá nabíječka řídit v rozmezí 6A-max.výkon nabíječky a to pomocí PWM puzů na pinech konektoru CP a PP, signál má kmitočet 1kHz a střída určuje nabíjecí výkon. Tedy min. výkon lze regulovat od 1400W, což je pořád hodně a v zimě se tohoto výkonu často ani nedosáhne, takže se bude muset část nabíjet i z DS. Bastl převodník z napětí(GB) na PWM se nechá udělat přes Arduino.
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Jiný úhel pohledu úředníků.
http://www.novinky.cz/auto/397203-v-sin ... cnost.html
http://www.novinky.cz/auto/397203-v-sin ... cnost.html
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Zdravím ,
svým způsobem to dává logiku . Čím fozilizovanější elektro-enetgetika , tím je provoz elektromobilu v dané zemi smadlavější . Ale že by tamní elektárny měli na 1kWh větší emise než tamní automobily ? Leda by měli tabulky emisí aut od Volkswagenu .
To se budeme mít sqěle , až postavíme ČEZu nové atomky , zbourámě staré uhelky a jezdit budeme v Eutech
na nízko-emisní elektřinu ... .
Elektronům zdar
svým způsobem to dává logiku . Čím fozilizovanější elektro-enetgetika , tím je provoz elektromobilu v dané zemi smadlavější . Ale že by tamní elektárny měli na 1kWh větší emise než tamní automobily ? Leda by měli tabulky emisí aut od Volkswagenu .
To se budeme mít sqěle , až postavíme ČEZu nové atomky , zbourámě staré uhelky a jezdit budeme v Eutech
na nízko-emisní elektřinu ... .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014
Dává to absolutní logiku.
Pokud roztáčím generátory pálením PETflašek,tak si zahumusím Z/zemi.Snad peníze chtějí využít k rozvoji energetické sítě.Majitel Tesly patrně nebude patřit k žebrákům a tak ho pumpli,když chce jezdit ve stíhačce.Nepíše se tam nic o tom,jak jsou tam zdaněny spalováky,třeba podle výkonu,či stáří.Pokud dotují malé elektromobily a bylo by to případně z těchto peněz a dále by za tyto peníze byly zbudovány čistší elektrárny,tak nemám námitek.Pro toho člověka jsou to drobné a obecně to znamená vývoj k lepšímu.Mě u auta,které je dnes už veterán pumpli o 30% kupní ceny na ekologické dani.A to jen proto,že jsem chtěl zachovat originální doklady namísto veteránských.Na případnou přestavbu na LPG v nějakém termínu nikdo neslyší a daň je nevratná.Při tom už z charakteru vozu vyplývá,že opravdu není na denní ježdění.Procentuálně jsem na tom oproti pánovi s Teslou daleko hůře a o dalším osudu peněz z daně snad radši ani nepřemýšlet.
Pokud roztáčím generátory pálením PETflašek,tak si zahumusím Z/zemi.Snad peníze chtějí využít k rozvoji energetické sítě.Majitel Tesly patrně nebude patřit k žebrákům a tak ho pumpli,když chce jezdit ve stíhačce.Nepíše se tam nic o tom,jak jsou tam zdaněny spalováky,třeba podle výkonu,či stáří.Pokud dotují malé elektromobily a bylo by to případně z těchto peněz a dále by za tyto peníze byly zbudovány čistší elektrárny,tak nemám námitek.Pro toho člověka jsou to drobné a obecně to znamená vývoj k lepšímu.Mě u auta,které je dnes už veterán pumpli o 30% kupní ceny na ekologické dani.A to jen proto,že jsem chtěl zachovat originální doklady namísto veteránských.Na případnou přestavbu na LPG v nějakém termínu nikdo neslyší a daň je nevratná.Při tom už z charakteru vozu vyplývá,že opravdu není na denní ježdění.Procentuálně jsem na tom oproti pánovi s Teslou daleko hůře a o dalším osudu peněz z daně snad radši ani nepřemýšlet.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 12 Odpovědi
- 2401 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jose
-
- 32 Odpovědi
- 4477 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od petrs
-
- 12 Odpovědi
- 1023 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
MPPT Solární regulátor model XTRA4415N-XDS2 nenabíjí
od Milan65 » » v Ostrovní elektrárny
MPPT Solární regulátor model XTRA4415N-XDS2 nenabíjí
- 16 Odpovědi
- 1620 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Milan65
-
-
- 4 Odpovědi
- 555 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69