Elektricka / hybridni auta
-
- Příspěvky: 2452
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 264
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady by mě zajímalo, kde jsi zjistil VO cenu baterky do EV třeba Škoda?Valdano píše: čtv zář 11, 2025 8:09 pmMůžete si být jist tím, že se to v dohledné době ani neprojeví, protože náklady na vývoj EV si výrobci nechávají mnohonásobně zaplatit mimo jiné i tím, že některé pro EV specifické komponenty jako jsou kupříkladu právě baterie do EV, drží dlouhodobě uměle cenově nahoře bez ohledu na reálné ceny na trhu u základních komponent jako jsou články pro výrobu baterií. V případě, že by však články výrazně podražily tak si naopak zas můžete být jist, že by se to velmi svižně projevilo na nárůstu cen EV. Stručně řečeno nahoru jdou ceny velmi lehce a svižně, ale dolů to už je úplně jiná písnička.Mex píše: čtv zář 11, 2025 3:36 pmbaterky v poslední době dramaticky zlevnily, ale na ceně BEV se to neprojevilo...
Protože jestli porovnáváš cenu komplet baterie do auta a články co si cpeme do FVE a které vyrobí každý jouda doma v garáži, tak je to sakra mimo.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
Nechce se mi tím ztrácet čas.Alibaba je těchto bloků za podobný peníze plná.Cena je cca 2000Kč/kWh za NMC.NKon prodává Lifepo4 od cca 1000kč/kWh.eman píše: pát zář 12, 2025 2:28 pmA ta cena na Alibabě je konečná, reálná, k jednání, záloha nebo jsi to poptával?
Takže to bude okolo těchto cen reálné.Všechno ostatní je vata automobilek.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2452
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 264
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Z mojí zkušenosti, číňan na Alibabě zoufale lže a mlží. Ty reálný ceny jsou pak úplně jinde, navíc je to často oblíbené čínské provedení s poměděným hliníkem a podobné nesmysly. Kvalitní baterka určitě nebude za pá tisíc.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
AI řiká toto:
To koresponduje s článkem a vším ostatním.18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Nevím, na koho to byla reakce.eman píše: pát zář 12, 2025 2:31 pmProtože jestli porovnáváš cenu komplet baterie do auta a články co si cpeme do FVE a které vyrobí každý jouda doma v garáži, tak je to sakra mimo.
Ano, cena holého článku a kompletního battery-packu není totéž.
Ale články tvoří většinu ceny (což i producenti aut tak prezentují, i když dneska už o tom tak moc nahlas nemluví).
Zbytek se pořád stejný nebo spíš čím dál tím levnější (pokrok v elektronice, hromadná výroba, už rozpuštěné prvotní vývojové náklady).
Tak není moc logické, aby se výrazné snížení ceny té hlavní komponenty (článků) nepromítlo zásadně i do celkové ceny.
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono to s tím upadajícím průmyslem nebude v EU, tak špatné:
Ekvivalent vyvezené hodnoty na jednoho obyvatele vychází u Číňana na 2 480 dolarů, u Němce na 24 191 dolarů a u Čecha na 27 155 dolarů.
https://medium.seznam.cz/clanek/thomas- ... evi-187573
Ekvivalent vyvezené hodnoty na jednoho obyvatele vychází u Číňana na 2 480 dolarů, u Němce na 24 191 dolarů a u Čecha na 27 155 dolarů.
https://medium.seznam.cz/clanek/thomas- ... evi-187573
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Já si na Alibabě články kupoval. A věděl jsem předem zcela přesně co mě to bude stát.eman píše: pát zář 12, 2025 3:07 pmZ mojí zkušenosti, číňan na Alibabě zoufale lže a mlží. Ty reálný ceny jsou pak úplně jinde, navíc je to často oblíbené čínské provedení s poměděným hliníkem a podobné nesmysly. Kvalitní baterka určitě nebude za pá tisíc.
Po nějaké době přijel týpek s pohřebákem (černé auto UPS), vyložil 10 krabic (krabice neměly pomlácené rohy nebo tak něco) a bylo vymalováno.
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Bylo by zajímavé vědět, jestli tu počty upravují podle podmínek.Franta2776 píše: pát zář 12, 2025 3:56 pmOno to s tím upadajícím průmyslem nebude v EU, tak špatné:
Ekvivalent vyvezené hodnoty na jednoho obyvatele vychází u Číňana na 2 480 dolarů, u Němce na 24 191 dolarů a u Čecha na 27 155 dolarů.
https://medium.seznam.cz/clanek/thomas- ... evi-187573
Žena dělá v původní české firmě, kterou dnes vlastní Němci (pořád má český název).
Dřív to bylo tak, že tady to vyrobili, poslali do Německa, tam na to nalepili štítek Made in Germany a poslali třeba do Španělska.
Kam se započítala hodnota toho exportu?
Nám (protože do Německa)?
Nebo Němcům (protože do Španělska)?
Nebo oběma?
Následný vývoj vedl k tomu, že už i štítky se lepily u nás, ale byly po pořád německé štítky z německé tiskárny. A pořád to jelo do Německa (částečně, něco už šlo od nás), tam se to přeložilo a jelo dál.
Dneska už je proces optimalizován. Štítky Made in Germany už se tisknou u nás v české tiskárně (pokud ji teda taky nevlastní Němci, jako skoro všechno) a s tím německým původem to odchází rovnou od nás do Španělska.
(Španělsko je příklad, vyváží do celého světa)
Dodatečně dopsaná poznámka: ten odkazovaný článek je teda pěkně aktivistický.
Naposledy upravil(a) Mex dne pát zář 12, 2025 4:22 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
Na to je nástroj Intrastat. Na malé se nevztahuje,ale jinak monitoruje přeshraníční toky zboží podle výšky FA a supluje dřívější evidenci celníků.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak třeba to víš.
Jak to teda je, když česká firma něco vyrobí a vyexportuje do Německa.
Němci na to nalepí štítek Made in Germany a vyexportují za 2-násobek do Peru (aby zisk zůstal v Německu a ne v kolonii).
Jak to teda je, když česká firma něco vyrobí a vyexportuje do Německa.
Němci na to nalepí štítek Made in Germany a vyexportují za 2-násobek do Peru (aby zisk zůstal v Německu a ne v kolonii).
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
jj však jsem psal. Záleží za kolik se to fakturuje do Německa a to se počítá. Evidují se i reklamace, dopropisy a různá skonta. Práh pro podávání Intrastatu je 12mil kč ročního exportu kamkoilv i na Slovensko.Firmy s ročním exportem pod 12mil kč nemají evidenci.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
A tak kolik a komu se reálně započítá exportu?
Česká firma (vlastněná Němci) to prodá německé za 10 mil.
Německá to prodá peruánské za 20 mil.
Obě firmy exportují (česká i německá). Takže by se to mělo započíst oběma.
Ale je to pořád ten stejný výrobek, jen s dodatečně nalepenou nálepkou.
Jiné by to bylo, kdyby se bral jen export mimo EU.
Ale pak by opět mohl nastat případ, kdy německá firma nakoupí články z Číny, strčí je do bedny Made in Germany a prodá kompletní baterku do Peru.
(uvedl jsem příklad s baterkou, když jsme na baterkovém fóru)
Česká firma (vlastněná Němci) to prodá německé za 10 mil.
Německá to prodá peruánské za 20 mil.
Obě firmy exportují (česká i německá). Takže by se to mělo započíst oběma.
Ale je to pořád ten stejný výrobek, jen s dodatečně nalepenou nálepkou.
Jiné by to bylo, kdyby se bral jen export mimo EU.
Ale pak by opět mohl nastat případ, kdy německá firma nakoupí články z Číny, strčí je do bedny Made in Germany a prodá kompletní baterku do Peru.
(uvedl jsem příklad s baterkou, když jsme na baterkovém fóru)
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
Ano počítá se to oběma v ČR za 10mil na exportu a Němci to mají za 20mil Kč na exportu a za 10mil na importu.
Export uvnitř EU a mimo je rozlišený.
Export uvnitř EU a mimo je rozlišený.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ano. Ale pak jde o to, jaké číslo se objeví v aktivistickém článku na téma jak nás Čína ohrožuje a jak Česko exportuje na hlavu víc než Čína.
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono to jinak nejde.Uvedu příklad , jak započítat třeba železné ingoty z Ruska ze kterých se dělají třeba kola na vagony a z ČR se exportuji po světě??? Je celkem jedno, jestli tomu dáš nálepku a značku nebo to přepracuješ.Rozhodující je přidaná hodnota.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ano. Ale pak nemůžeš říct, že Číňan hovno vyrábí, protože exportuje na hlavu méně než desetinu toho, co exportuje Čech.
To je právě to kouzlo statistiky, kde můžeš dosáhnout čehokoli, co zapadá do pisatelova záměru.
Když jsem byl kdekoli v zahraničí, tak čínských výrobků jsem tam viděl spoustu. Ale českých teda ne. Možná sem-tam nějakou českou (německou) škodovku.
To je právě to kouzlo statistiky, kde můžeš dosáhnout čehokoli, co zapadá do pisatelova záměru.
Když jsem byl kdekoli v zahraničí, tak čínských výrobků jsem tam viděl spoustu. Ale českých teda ne. Možná sem-tam nějakou českou (německou) škodovku.
-
- Příspěvky: 4498
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
Njn ty se díváš na drobný vĕci.Podivej se třeba na dopravu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: pon črc 21, 2025 11:13 am
- Reputace: 2
- Lokalita: Okoli
Re: Elektricka / hybridni auta
Proč? Toto by mělo význam v případě, že by v Německu byla (výrazně) nižší daň. Přesný daňové zatížení ale neznám tak neumím posoudit*. Jak se to dělá budu popisovat, ale není to moc legit finančáci potom jdou, ale nemají moc páky.Mex píše: pát zář 12, 2025 4:26 pmTak třeba to víš.
Jak to teda je, když česká firma něco vyrobí a vyexportuje do Německa.
Němci na to nalepí štítek Made in Germany a vyexportují za 2-násobek do Peru (aby zisk zůstal v Německu a ne v kolonii).
* Jako důvodu může být 1 000 000 třeba zrovna v Německu udělali fabriku a potřebujou nějaký zisky aby pokryli odpisy apod. Malý podnikatel si tím může komplet daně vynulovat, globálním měřítku už se to trošku hůře optimalizuje..
A pokud vím tak třeba Škoda auto platila za jednoho z největších plátců daně z příjmu právnických osob donedávna, prostě ten zisk danili v Česku …
To je důvod, proč většina korporací typu Google, Apple, Airbnb, mají EU sídlo v Irsku. Protože tam je nejnižší daň.
Takže nakonec ve tvým případě nemůže být důvod třeba ten, že výrobek se samolepkou germány se bude lépe prodávat než se samolepkou czech republik?
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Svět a život není tak jednoduchý.
Tohle asi není zrovna to správné fórum na podobnou debatu. Navíc se mi do nějaké polemiky nechce a nemám na ni čas.
Tak jenom heslovitě.
Jiná pravidla platí a jiné vlivy posuzuje majitel soukromé firmy, který co ušetří na daních, za to si může koupit další jachtu.
Tam má smysl hledat nejlevnější daňový domicil.
Jinak je to ale u velkých akciových firem, kde 10 tisíc odměny má pro managera větší hodnotu než 10 milionů, které dostanou akcionáři.
Ale zase samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že se musí na svém místě udržet.
Další důležité pravidlo je, že v koloniích nesmí zůstat moc zisku a musí být udržované chudé. K dokonalosti to kdysi dotáhla třeba Británie ve svých koloniích, např. Indii.
Ale platí to samozřejmě pořád. Budujeme kapitalismus už skoro tak dlouho, jako jsme budovali socialismus. A pořád je velký rozdíl mezí "západem" a "východem". A to jsme v jednom hospodářském prostoru, někteří dokonce se stejnou měnou. A třeba my jsme jedna z nejprůmyslovějších zemí Evropy.
Prosperovat vždy musí matka. Pokud nastane problém (a to se může stát kdykoli), tak se snadno uříznou dcery v koloniích a pošlou se do kopru, ale matka musí přežít.
I daně mají různý význam. Euro/dolar/koruna zaplacená na daních v nějakém Česku je pro Němce prostě definitivně ztracená. Ale stejný peníz, zaplacený na dani v Německu, pomáhá to Německo zvelebit. Takže je sice trochu nepříjemné muset tu daň zaplatit, ale aspoň je to na dobrou věc.
Atd. atd.
Určitě se o tom tady nechci a nebudu přít. Je o tom spousta knížek, a vidíme to i v praxi kolem sebe.
Tohle asi není zrovna to správné fórum na podobnou debatu. Navíc se mi do nějaké polemiky nechce a nemám na ni čas.
Tak jenom heslovitě.
Jiná pravidla platí a jiné vlivy posuzuje majitel soukromé firmy, který co ušetří na daních, za to si může koupit další jachtu.
Tam má smysl hledat nejlevnější daňový domicil.
Jinak je to ale u velkých akciových firem, kde 10 tisíc odměny má pro managera větší hodnotu než 10 milionů, které dostanou akcionáři.
Ale zase samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že se musí na svém místě udržet.
Další důležité pravidlo je, že v koloniích nesmí zůstat moc zisku a musí být udržované chudé. K dokonalosti to kdysi dotáhla třeba Británie ve svých koloniích, např. Indii.
Ale platí to samozřejmě pořád. Budujeme kapitalismus už skoro tak dlouho, jako jsme budovali socialismus. A pořád je velký rozdíl mezí "západem" a "východem". A to jsme v jednom hospodářském prostoru, někteří dokonce se stejnou měnou. A třeba my jsme jedna z nejprůmyslovějších zemí Evropy.
Prosperovat vždy musí matka. Pokud nastane problém (a to se může stát kdykoli), tak se snadno uříznou dcery v koloniích a pošlou se do kopru, ale matka musí přežít.
I daně mají různý význam. Euro/dolar/koruna zaplacená na daních v nějakém Česku je pro Němce prostě definitivně ztracená. Ale stejný peníz, zaplacený na dani v Německu, pomáhá to Německo zvelebit. Takže je sice trochu nepříjemné muset tu daň zaplatit, ale aspoň je to na dobrou věc.
Atd. atd.
Určitě se o tom tady nechci a nebudu přít. Je o tom spousta knížek, a vidíme to i v praxi kolem sebe.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Pawel a 2 hosti