Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 4462
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
Tesla a Číňan pokud nezaberou můžou zhasnout.Bmw ani v nové řadĕ neopustili hlavni motor s cizim buzenim kotvy.Určitĕ ví co dělají.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1333
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 238
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
No Tesla už skoro zhasíná. A přesunuje fokus do oblasti AI, autonomní robotiky a autonomní dopravy.
Ale u Číňana bych to asi nečekal. On umí zareagovat rychleji, pokud se ukáže nějaký směr jako ten správný a do budoucna přínosný.
Já jsem fanda synchronních motorů s cizím buzením. A byl jsem i dřív, když to ještě nikdo moc v autech nepoužíval.
Ale uvědomuju si i jejich slabiny. Takže u drahého evropského auta se vyšší cena a vyšší složitost celkem ztratí.
Ale u malých vozíků do města, kde (podle mě) by mělo ležet těžiště elektromobility, tam moc ne.
Pupek světa Evropa to vidí tak, že i zbytek světa pojede v jejich kolejích.
Jenže on nepojede. A ten zbytek světa je výrazně větší.
A tak ten Číňan valí a bude valit ta svoje auta všude jinde, než do Evropy a Ameriky, kde mu v tom budou házet klacky pod nohy.
A ta Evropa a Amerika se pak bude divit, jak je to možné, že jejich skvělá auta nikde ve světě už nebudou chtít, když tam budou ta čínská.
Ale u Číňana bych to asi nečekal. On umí zareagovat rychleji, pokud se ukáže nějaký směr jako ten správný a do budoucna přínosný.
Já jsem fanda synchronních motorů s cizím buzením. A byl jsem i dřív, když to ještě nikdo moc v autech nepoužíval.
Ale uvědomuju si i jejich slabiny. Takže u drahého evropského auta se vyšší cena a vyšší složitost celkem ztratí.
Ale u malých vozíků do města, kde (podle mě) by mělo ležet těžiště elektromobility, tam moc ne.
Pupek světa Evropa to vidí tak, že i zbytek světa pojede v jejich kolejích.
Jenže on nepojede. A ten zbytek světa je výrazně větší.
A tak ten Číňan valí a bude valit ta svoje auta všude jinde, než do Evropy a Ameriky, kde mu v tom budou házet klacky pod nohy.
A ta Evropa a Amerika se pak bude divit, jak je to možné, že jejich skvělá auta nikde ve světě už nebudou chtít, když tam budou ta čínská.
-
- Příspěvky: 4462
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono pokud ta zadokolka s velkou baterkou bude do 60000Eur bez slev , bude s tím mít problém Enyaq i číňani.
Má být 40 modelů na této platformĕ a to ovlivní celý trh.
Má být 40 modelů na této platformĕ a to ovlivní celý trh.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1333
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 238
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Rád uvidím. I když nevěřím.
Čínu je možné porazit jen na úrovni úřadů. Ne v reálné fabrice.
Dneska to už bohužel platí prakticky ve všem průmyslovém zboží. A v e-autech to platí o to víc.
Takže můžeme vyhrát tím, že tomu našemu vytvoříme auru něčeho úžasného, kde se pak na cenu tak nehraje. Něco jako švýcarské hodinky (které ukazují stejně jako ty čínské za dolar).
Nebo (a to pravděpodobněji) se to zařídí v bruselských kuloárech. Cla, dovozní kvóty, všelijaká omezení.
Ale v čistém souboji asi vyhrát moc nedokážeme. Těch objektivních důvodů proč to nejde už je příliš mnoho.
Čínu je možné porazit jen na úrovni úřadů. Ne v reálné fabrice.
Dneska to už bohužel platí prakticky ve všem průmyslovém zboží. A v e-autech to platí o to víc.
Takže můžeme vyhrát tím, že tomu našemu vytvoříme auru něčeho úžasného, kde se pak na cenu tak nehraje. Něco jako švýcarské hodinky (které ukazují stejně jako ty čínské za dolar).
Nebo (a to pravděpodobněji) se to zařídí v bruselských kuloárech. Cla, dovozní kvóty, všelijaká omezení.
Ale v čistém souboji asi vyhrát moc nedokážeme. Těch objektivních důvodů proč to nejde už je příliš mnoho.
-
- Příspěvky: 4462
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
Rozhoduje marketing a obchod. Marketing naučil lidi, že auto je ukazatel určité společenské vrstvy všude na světě. Dovedeš si představit, že něměcký ředitel nebo manažer jezdí v čínském autě??Já ne. Evropan pokud mít na výběr srovnatelná auta, vybere si to evropské, už jenom z důvodů náhradních dílů a vyšší prodejní ceny ojetého auta. Když se podíváš, tak čínským prodejům se v evropě moc nedaří.
BMW technicky číńany v tuto chvíli předběhlo.
Koupil by si Zeekr nebo BMWix3 za podobný peníze??
https://chcizeekr.cz/?utm_source=google ... tsQAvD_BwE
BMW technicky číńany v tuto chvíli předběhlo.
Koupil by si Zeekr nebo BMWix3 za podobný peníze??
https://chcizeekr.cz/?utm_source=google ... tsQAvD_BwE
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1333
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 238
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Myslím, že i to předvádění-se autem se trochu mění. V kurzu je předvádět udržitelnost a ochranu planety, ať už to znamená cokoli.
Kromě toho managerů, kteří se mají potřebu předvádět, bude vždy jen menšina. Víc lidí je buď nemanagerských, nebo naopak pak pár tak bohatých, že už to zase řešit nemusí.
Náhradní díly a servis je argument. Otázkou ale je, jak k tomu do budoucna u nás dlouhodobě přistoupí Číňani.
Zatím je to dost neřešené. Třeba k tomu přistoupí jako Tesla, že všechno bude možné objednat podle katalogu za rozumnou cenu přímo od výrobce, a servis bude moct dělat každý po splnění nějakých velmi jednoduchých pravidel?
Kdo ví. Třeba mně by to přišlo logické.
Muset auto pravidelně postavit do značkového servisu se šílenou cenou na hodinu a přemaštěnou cenou za náhradní díly jako je to třeba asi u toho BMW taky není nic moc.
I když je zvláštní, jak málo lidi řeší TCO.
Prodejní cena ojetiny bude záležet možná ne až tak na značce, ale na reálné poruchovost a pověsti v této oblasti daných aut, řekl bych.
A prémiová auta v elektrice budou ztrácet hodnotu nejrychleji, protože v elektrice jde vývoj mnohem rychleji dopředu než u spalováků.
Podle mě je jen otázkou času, než do toho v Evropě nějaký Číňan zatne sekeru. Zatím k tomu přistupují tak, že se chtějí spíš napakovat na malém množství draze prodávaných aut než na velkoobjemovém prodeji s nízkou cenou.
Ale dřív nebo později to určitě některá z firem překlopí.
A asi to bude někdo, kdo tady bude mít fabriku, aby se vyhnul celním a dalším bariérám a tím nemusel jít s cenou až tak na krev.
A když to jednou někdo spustí, tak už nebude cesty zpět.
No, jak říkám, rád to uvidím. Ale jsem v tomhle hodně skeptický.
Bohužel spíš věřím u evropských výrobců na omezování počtu lidí a výrobních kapacit, protože nebude komu prodávat.
Podívej se na ekonomická čísla třeba v tom Německu nebo u nás.
Možná to trochu do budoucna narovnají investice do zbrojení (na dluh).
Kromě toho managerů, kteří se mají potřebu předvádět, bude vždy jen menšina. Víc lidí je buď nemanagerských, nebo naopak pak pár tak bohatých, že už to zase řešit nemusí.
Náhradní díly a servis je argument. Otázkou ale je, jak k tomu do budoucna u nás dlouhodobě přistoupí Číňani.
Zatím je to dost neřešené. Třeba k tomu přistoupí jako Tesla, že všechno bude možné objednat podle katalogu za rozumnou cenu přímo od výrobce, a servis bude moct dělat každý po splnění nějakých velmi jednoduchých pravidel?
Kdo ví. Třeba mně by to přišlo logické.
Muset auto pravidelně postavit do značkového servisu se šílenou cenou na hodinu a přemaštěnou cenou za náhradní díly jako je to třeba asi u toho BMW taky není nic moc.
I když je zvláštní, jak málo lidi řeší TCO.
Prodejní cena ojetiny bude záležet možná ne až tak na značce, ale na reálné poruchovost a pověsti v této oblasti daných aut, řekl bych.
A prémiová auta v elektrice budou ztrácet hodnotu nejrychleji, protože v elektrice jde vývoj mnohem rychleji dopředu než u spalováků.
Podle mě je jen otázkou času, než do toho v Evropě nějaký Číňan zatne sekeru. Zatím k tomu přistupují tak, že se chtějí spíš napakovat na malém množství draze prodávaných aut než na velkoobjemovém prodeji s nízkou cenou.
Ale dřív nebo později to určitě některá z firem překlopí.
A asi to bude někdo, kdo tady bude mít fabriku, aby se vyhnul celním a dalším bariérám a tím nemusel jít s cenou až tak na krev.
A když to jednou někdo spustí, tak už nebude cesty zpět.
No, jak říkám, rád to uvidím. Ale jsem v tomhle hodně skeptický.
Bohužel spíš věřím u evropských výrobců na omezování počtu lidí a výrobních kapacit, protože nebude komu prodávat.
Podívej se na ekonomická čísla třeba v tom Německu nebo u nás.
Možná to trochu do budoucna narovnají investice do zbrojení (na dluh).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Applebot [Bot], Claudebot [Bot], Franta2776 a 0 hostů