Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3103
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 380
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale ano, jsou a byli tam prime dotace statu automobilkam. Proto je tam taky takovy pretlak a ted umira jedna za druhou. Kazdy kdo ma do ... diru zacal delat auta. Jen BYD dostal od vlady snad 4 miliardy usd
-
- Příspěvky: 7950
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 995
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A nebo asynchrony, sice krouťák na rozjezd nic moc, ale jinak je to jednodušší a má to výhody těch motorů s externím buzením. Mám dojem, že vw je používá na "druhé" nápravě u čtyřkolek.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1316
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 231
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Asynchronní motor má přece jen trochu nižší účinnost. Sice se dělají motory se zvýšenou účinností, ale mám pocit, že ani ty nejlepší nedosáhnou na účinnost BLDC motorů.
Zase je to jednoduché na nápravě, která nemusí jet pořád. Stačí odepnout napájení, nemusí se tam dávat mechanická spojka. A je mnohem snažší řešit trochu rozdílné otáčky na každé nápravě.
Zase je to jednoduché na nápravě, která nemusí jet pořád. Stačí odepnout napájení, nemusí se tam dávat mechanická spojka. A je mnohem snažší řešit trochu rozdílné otáčky na každé nápravě.
-
- Příspěvky: 1316
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 231
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Dotační politika Číny je celkem známá. Dotují odvětví, která považují do budoucna za perspektivní.glottis píše: pon zář 01, 2025 5:18 pmAle ano, jsou a byli tam prime dotace statu automobilkam. Proto je tam taky takovy pretlak a ted umira jedna za druhou. Kazdy kdo ma do ... diru zacal delat auta. Jen BYD dostal od vlady snad 4 miliardy usd
Ale dotují jen rozjezd. A většinou nepřímo, a to tak, že jim garantují odběr pro státní potřeby, tj. státní nákupy.
Když se odvětví rozjede, tak už ho nedotují ale naopak z něho stahují zisky, ze kterých pak zase dotují další odvětví.
Podle mě to dělají dobře.
A není náhoda, že ta odvětví, která považují za perspektivní, prostě šlapou tak, že už často ani nevidíme koncová světla vlaku, který nám ujel.
-
- Příspěvky: 4436
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
Kia neni etalon spolehlivost,přesto výborná čísla:
https://www.autorevue.cz/vcesku-melo-za ... sznhp.box😴
https://www.autorevue.cz/vcesku-melo-za ... sznhp.box😴
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1998
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 204
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
motor s kleci je fajn ze zvladne obrovske pretizeni, ale nedosahuje takove ucinnosti,
motor s magnety misto klece (bldc) je fajn z hlediska vykonu v otackach, ale zase trpi na magnetizacni ztraty...
potom je tu SynRM motor, coz je vlastne vylepseny motor s kleci, motor ma velmi dobrou ucinnost, ale se stoupajicima otackama mu hodne klesa vykon. Jeho vylepseni spociva v tom ze klec neni jedna velka, ale spousta malych a snizuje to magnetizacni ztraty. Tvar klece je taky udelany tak aby presne odpovidal generovanemu magnetickemu poli, tzn tento motor je ultra nachylny na presnost rizeni, jinak proste nejede.
a nejlepsi motor aktualne na trhu co je tak ma v autech pokud vim tesla a to je IPM-SynRM, coz je SynRM - tzn ten nejefektivnejsi, ale doplneny o permanentni magnety pro silu ve vyssich otackach. Opet je to velice nachylne na presnost rizeni.
Klasicky indukcni motor ma ucinnost kolem 91-92%, SynRM / IPM-SynRM maji kolem 94-95%.
motor s magnety misto klece (bldc) je fajn z hlediska vykonu v otackach, ale zase trpi na magnetizacni ztraty...
potom je tu SynRM motor, coz je vlastne vylepseny motor s kleci, motor ma velmi dobrou ucinnost, ale se stoupajicima otackama mu hodne klesa vykon. Jeho vylepseni spociva v tom ze klec neni jedna velka, ale spousta malych a snizuje to magnetizacni ztraty. Tvar klece je taky udelany tak aby presne odpovidal generovanemu magnetickemu poli, tzn tento motor je ultra nachylny na presnost rizeni, jinak proste nejede.
a nejlepsi motor aktualne na trhu co je tak ma v autech pokud vim tesla a to je IPM-SynRM, coz je SynRM - tzn ten nejefektivnejsi, ale doplneny o permanentni magnety pro silu ve vyssich otackach. Opet je to velice nachylne na presnost rizeni.
Klasicky indukcni motor ma ucinnost kolem 91-92%, SynRM / IPM-SynRM maji kolem 94-95%.
-
- Příspěvky: 1316
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 231
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
"motor s magnety misto klece (bldc) je fajn z hlediska vykonu v otackach, ale zase trpi na magnetizacni ztraty..."
Možná jsi to myslel jinak a já to špatně pochopil. Ale BLDC motor má právě ve vysokých otáčkách problémy a je nutné použít odbuzování (aby jich vůbec dosáhl), protože generované back-EMF už je prostě moc vysoké.
Takže právě pro ty vysoké točky se hodí mít aktivně buzený rotor, jako to mají třeba některé Bavoráky a myslím taky dost nějaká francouzská auta.
Možná jsi to myslel jinak a já to špatně pochopil. Ale BLDC motor má právě ve vysokých otáčkách problémy a je nutné použít odbuzování (aby jich vůbec dosáhl), protože generované back-EMF už je prostě moc vysoké.
Takže právě pro ty vysoké točky se hodí mít aktivně buzený rotor, jako to mají třeba některé Bavoráky a myslím taky dost nějaká francouzská auta.
-
- Příspěvky: 1998
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 204
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta

jo napsal jsi to lépe než já.
-
- Příspěvky: 1316
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 231
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Výměna vadného modulu 40-70 tisíc Kč.Franta2776 píše: úte zář 02, 2025 5:41 pmKia neni etalon spolehlivost,přesto výborná čísla:
https://www.autorevue.cz/vcesku-melo-za ... sznhp.box😴
Těch modulů tam je 24 nebo víc.
Tak při nejnižší ceně je cena všech modulů zhruba stejná jako cena nového auta, v případě té vyšší víc než nové auto.
Jeden modul bude mít tak 3kWh. Elektronika do něho je hromadně vyráběná a bez silových prvků (ty jsou zřejmě centrálně), takže levná.
Slušný byznys, takové výměny baterek.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host