Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 437
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: Elektricka / hybridni auta
dej si do googlu "vadné elektrické servo" a na fabie jsou 3 odkazy z 10 na první stránce, takže ano kazí se to, né u každé jako praskající žárovky, ale řádově víc než stará hydromechanika.brin píše:S tím posilovačem řízení, neslyšel jsem o jediné fábii, u které by odešel. To mi přijde jako solidní spolehlivost.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
tak se to povedlo nejblbší byl LogView ale nakonec mám graf První pík je první start bez tůrování - jen volnoběh .
Pauza před následnými klikyháky je příprava vybitého aku ... jak se později ukázalo , tím že v kopru tak je i tak měkká . Takže moc velkou zátěž neudělala .
Druhá polovina grafu je i s tůrováním - na proud to nemělo téměř vliv .
Ještě foto upraveného PowerLogu : Elektronům zdar
tak se to povedlo nejblbší byl LogView ale nakonec mám graf První pík je první start bez tůrování - jen volnoběh .
Pauza před následnými klikyháky je příprava vybitého aku ... jak se později ukázalo , tím že v kopru tak je i tak měkká . Takže moc velkou zátěž neudělala .
Druhá polovina grafu je i s tůrováním - na proud to nemělo téměř vliv .
Ještě foto upraveného PowerLogu : Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
... hmmm čekal sem živou debatu a vono prd .
No nic , du něco dělat .
Elektronům zdar
... hmmm čekal sem živou debatu a vono prd .
No nic , du něco dělat .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Mel bych jeden dotaz. grafu jaksi nedokazu porozumet jak to bylo mysleno. Dokaze tedy altik dodavat max proud od min do max otacek?
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Děkuji za změření,
trochu jsem se v grafu hůř orientoval (moje neschopnost).
Snad jsem pochopil, a beru to od 7:30 kdy došlo k tůru a napětí bylo i nadále regulované na 14,5V a proud drobně vzrostl. Následně i při 1300 otáčkách se také projevovalo omezování napětí a tím proudu. Škoda, že nebyla měřen volnoběh.
Dá se z toho usoudit, že pří drobně zvýšených otáčkách (1300) alternátor dodával asi 300W?
Škoda, že tam byl ten regulátor.
trochu jsem se v grafu hůř orientoval (moje neschopnost).
Snad jsem pochopil, a beru to od 7:30 kdy došlo k tůru a napětí bylo i nadále regulované na 14,5V a proud drobně vzrostl. Následně i při 1300 otáčkách se také projevovalo omezování napětí a tím proudu. Škoda, že nebyla měřen volnoběh.
Dá se z toho usoudit, že pří drobně zvýšených otáčkách (1300) alternátor dodával asi 300W?
Škoda, že tam byl ten regulátor.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
PavelR - modrá je napětí , červená proud a černá otáčky altíku . Dle výsledku tohoto měření je má odpověď ANO , alternátor dává při 1.500ot/min max proud .
Střídač - LogView moc pěkné grafy neumí , nebo možná jo , ale to je pak chyba mezi židlí a klávesnicí na mé straně .
Zvýšení proudu od cca 6:20 až 7:50 jsou zapnuté přední reflektory ... co jsou zač další výkyvy proudu nevím asi něco v motoru ještě se jej neměl rozdělanej tak nevím .
Volnoběh byl na začátku 0:50 až 1:50 a 7:50 až 9:50 (jak se motor zahřívá tak klesají volnoběžné otáčky) . Černá křivka v grafu jsou otáčky altíku , né motoru .
Elektronům zdar
PavelR - modrá je napětí , červená proud a černá otáčky altíku . Dle výsledku tohoto měření je má odpověď ANO , alternátor dává při 1.500ot/min max proud .
Střídač - LogView moc pěkné grafy neumí , nebo možná jo , ale to je pak chyba mezi židlí a klávesnicí na mé straně .
Zvýšení proudu od cca 6:20 až 7:50 jsou zapnuté přední reflektory ... co jsou zač další výkyvy proudu nevím asi něco v motoru ještě se jej neměl rozdělanej tak nevím .
Volnoběh byl na začátku 0:50 až 1:50 a 7:50 až 9:50 (jak se motor zahřívá tak klesají volnoběžné otáčky) . Černá křivka v grafu jsou otáčky altíku , né motoru .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Elektricka / hybridni auta
nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,goodbie píše:nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
Samozřejmě že je proud závislý na aktuální spotřebě - po dobití aku už jen živí spotřebiče . Nahradit dynamo altíkem má smysl pokud má dynamo malý výkon - při práci v noci všechna šajnící světla pomalu vymlátí aku . Slyšel sem , že se 24V altík používal při svařování elektrodou (na poli něco upadlo , tak se vzali káble a elektroda a už se vařilo ) .
U altíku není napětí vázáno na otáčky - o to se stará regulátor buzení rotoru . Jak jsem psal výše altík v soustruhu .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 437
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: Elektricka / hybridni auta
to svařování elektrodou jde i bez altíku jen z 24V baterií, když je nemáte rádi.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
no v tomto pripade na klice je pres 60cm. remenice k altiku se bude vyrabet z duvodu ze na traktoru je klinovy remen a na altiku je remenice pro drazkovy remen. Budu se snazit docilit maximalnich otacek altiku co to pujde. Samozrejme se musi vzit v uvahu maxilani ohyb klinaku. Max otacky motoru jsou tusim nejakych 2200 a beztak to takto nikdo netoci takze prilis vysokych otacek se bat nemusim.goodbie píše:nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
Tento stroj pobezi sporadicky takze potrebuji nahulakat do baterky co nejvic po dosti narocnym startu.
edit: altik bude pouzit z renault megane rv04 takze jiz se zabudovanym buzenim.
Naposledy upravil(a) PavelR dne ned led 26, 2014 10:38 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
original dynamo ma pouze nejakych 150W takze svetla cca 120W kdyz se k tomu pripoji vlecka tak dalsich par watiku, mozna bude i radio ..... tak na dobijeni by zbylo vskutku jen nekolik W kdyz dobre. na planovany pracovni svetla by jiz nezbylo nic. ono to ma 4HP starter a nechyta to zrovna na jedno otoceni zvlaste v zime presto ze to je primej vstrik. takze jeden dva studeny starty dokazou baterku kapanek podojit .... zhaveni neni.abrams píše:Zdravím ,goodbie píše:nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
Samozřejmě že je proud závislý na aktuální spotřebě - po dobití aku už jen živí spotřebiče . Nahradit dynamo altíkem má smysl pokud má dynamo malý výkon - při práci v noci všechna šajnící světla pomalu vymlátí aku . Slyšel sem , že se 24V altík používal při svařování elektrodou (na poli něco upadlo , tak se vzali káble a elektroda a už se vařilo ) .
U altíku není napětí vázáno na otáčky - o to se stará regulátor buzení rotoru . Jak jsem psal výše altík v soustruhu .
Elektronům zdar
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř črc 25, 2012 8:20 am
Re: Elektricka / hybridni auta - v reálu
Zpátky k námětu diskuze - Elektrická auta:
Pokud chcete vyzkoušet elektrická auta, tak vás zveme na seminář:
Slunce pro běžného člověka - aneb solární technologie pro každého
http://www.i4wifi.cz/Slunce-seminar/
V rámci semináře bude možné shlédnout (a snad i projet) některá elektrická auta. Máme přislíbeny tyto exempláře:
Tovární Citroen C-ZERO - model 2012
Tovární Citroen Berlingo Electric - nový model 2014
Tovární Renault Fluence EV
Tovární VW Golf CityStromer - rok 1995
Přestavba Fiat 126p
Seminář se koná ve středu 29. ledna 2014 - začátek od 13:00 hodin.
Detaily k obsahu semináře jsou zde: http://www.ev-power.eu/docs/web/2014/Se ... 140129.pdf
Pokud Vás to zajímá, tak se prosím co nejdříve přihlásit přes formulář na http://www.i4wifi.cz/Slunce-seminar/
Pokud chcete vyzkoušet elektrická auta, tak vás zveme na seminář:
Slunce pro běžného člověka - aneb solární technologie pro každého
http://www.i4wifi.cz/Slunce-seminar/
V rámci semináře bude možné shlédnout (a snad i projet) některá elektrická auta. Máme přislíbeny tyto exempláře:
Tovární Citroen C-ZERO - model 2012
Tovární Citroen Berlingo Electric - nový model 2014
Tovární Renault Fluence EV
Tovární VW Golf CityStromer - rok 1995
Přestavba Fiat 126p
Seminář se koná ve středu 29. ledna 2014 - začátek od 13:00 hodin.
Detaily k obsahu semináře jsou zde: http://www.ev-power.eu/docs/web/2014/Se ... 140129.pdf
Pokud Vás to zajímá, tak se prosím co nejdříve přihlásit přes formulář na http://www.i4wifi.cz/Slunce-seminar/
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Hmm, škoda ale, že jsi nesehnal tu zátěž. Já z grafu vidím jen to, že až do 2200 ot/min klesalo napětí. Takže pro mne dobrý graf, který mi nic neukázal. Odkud jsi bral otáčky? Z alternátoru, nebo z motoru?abrams píše:Zdravím , tak se to povedlo nejblbší byl LogView ale nakonec mám graf
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nejprv jsem usuzoval na otáčky motoru, ale jsou to, dle autora, otáčky alternátoru. Mne to alespoň přiblížilo k rozhodnutí zkusit použit automobilový alternátor k výrobě elektřiny. Dokonce jsem pochopil, že řemenice mají poměr skoro 1:2, což pro mou zamýšlené otáčky 1000 ot/min, je dosti zásadní.brumlaj píše:Z alternátoru, nebo z motoru?
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,brumlaj píše:Hmm, škoda ale, že jsi nesehnal tu zátěž. Já z grafu vidím jen to, že až do 2200 ot/min klesalo napětí. Takže pro mne dobrý graf, který mi nic neukázal. Odkud jsi bral otáčky? Z alternátoru, nebo z motoru?abrams píše:Zdravím , tak se to povedlo nejblbší byl LogView ale nakonec mám graf
pro doplnění si laskavě změřte svůj altík .
Já vím , moc ideální to nebylo ... bez dlouhé přípravy , na poprvé a ještě na mrazu .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 277
- Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
- Bydliště: Kvasice
Re: Elektricka / hybridni auta
Časem budu takové vozítko potřebovat, ale ještě je brzo.brin píše:A abych se vrátil k tématu, pojedu si do Švýcar pro jedno mini euto, nazývá se konkrétně Mini-el je cca 20 let staré a je to tříkolka. Nicméně lze ho přihlásit, má homologaci EU a když prší, tak vám nebude kapat na maják. Výkon cca 4 kW, dojezd s novýma baterkama cca 150 km (záleží na verzi) a rychlost cca 50 km/h. Jelikož jsou ty vozítka malý, mohl bych vzít ještě jedno navíc, prodejce má 3 (jedno za 1000 Euro, druhý za 1200 a třetí za 2000 Euro, dle stavu a baterií). Kdyžtak se ozvěte.
Pár jich v ČR jezdí. To vozítko se mi líbí, na denní dojíždění do práce je ideální. U novějších typů je udávaná max. rychlost 63 km/h. http://en.wikipedia.org/wiki/City_El
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Pomocí webu DIY se dá vozítko všemožně upravit, zvýšit napětí elektromotoru, případně ho celý vyměnit apod. ta rychlost není limitní... Ovšem limitní je stabilita ve vyšších rychlostech, kdy má vozítko snahu se převracet, když není dostatečně zatíženo:-)
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
http://www.sauto.cz/osobni/detail/peuge ... oFrom=list
Hledme hledme. Mirne jete eletromobily zacinaji mit cenu bliz realite.
Hledme hledme. Mirne jete eletromobily zacinaji mit cenu bliz realite.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Kde se dá najít ten Web?brin píše:Pomocí webu DIY se dá vozítko všemožně upravit, zvýšit napětí elektromotoru, případně ho celý vyměnit apod. ta rychlost není limitní... Ovšem limitní je stabilita ve vyšších rychlostech, kdy má vozítko snahu se převracet, když není dostatečně zatíženo:-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5155 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1481 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69