Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 183
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Plané předpovědi. Spotřeba fosilních paliv byla rekordní i loni, říká studie (2024)
Ačkoliv celosvětové zastoupení čisté energie postupně roste, podobné je to i v případě fosilních paliv. Jejich spotřeba se totiž v loňském roce vyšplhala na maximum a poprvé vedla k vypuštění 40 gigatun oxidu uhličitého do atmosféry. Na uhlí, plyn a ropu se stále více spoléhají hlavně málo rozvinuté ekonomiky, říká studie Energetického institutu.
Nová zjištění ohrožují dosavadní naděje klimatologů, kteří v minulosti hovořili o tom, že rok 2023 bude zaznamenán jako rok, v němž globální emise oxidu uhličitého vyvrcholily a následně bude jejich využívání strmě klesat, píše portál The Guardian. Takové odhady se ale zatím nenaplňují.
Spotřeba fosilních paliv v loňském roce meziročně stoupla o 1,5 procenta, ukazuje studie Energetického institutu, celosvětové profesní organizace pro energetický sektor. Zatímco emise energetického průmyslu dosáhly ve vyspělých ekonomikách svého vrcholu, rozvojové ekonomiky nadále zvyšují svou závislost na uhlí, plynu a ropě.
Využívání ropy a uhlí stoupá...
Zvýšila se hlavně světová spotřeba ropy, která ve srovnání s rokem 2022 stoupla o 2 procenta a poprvé se vyšplhala na hranici 100 milionů barelů za den. Globální spotřeba uhlí stoupla o 1,6 procenta a poptávka po zemním plynu zůstala v meziročním srovnání stabilní.
Například v Indii se loni spotřeba fosilních paliv v meziročním srovnání zvýšila o osm procent, což znamenalo, že v zemi se poprvé v historii spotřebovalo více uhlí než v Evropě a Severní Americe dohromady.
Ačkoliv celosvětové zastoupení čisté energie postupně roste, podobné je to i v případě fosilních paliv. Jejich spotřeba se totiž v loňském roce vyšplhala na maximum a poprvé vedla k vypuštění 40 gigatun oxidu uhličitého do atmosféry. Na uhlí, plyn a ropu se stále více spoléhají hlavně málo rozvinuté ekonomiky, říká studie Energetického institutu.
Nová zjištění ohrožují dosavadní naděje klimatologů, kteří v minulosti hovořili o tom, že rok 2023 bude zaznamenán jako rok, v němž globální emise oxidu uhličitého vyvrcholily a následně bude jejich využívání strmě klesat, píše portál The Guardian. Takové odhady se ale zatím nenaplňují.
Spotřeba fosilních paliv v loňském roce meziročně stoupla o 1,5 procenta, ukazuje studie Energetického institutu, celosvětové profesní organizace pro energetický sektor. Zatímco emise energetického průmyslu dosáhly ve vyspělých ekonomikách svého vrcholu, rozvojové ekonomiky nadále zvyšují svou závislost na uhlí, plynu a ropě.
Využívání ropy a uhlí stoupá...
Zvýšila se hlavně světová spotřeba ropy, která ve srovnání s rokem 2022 stoupla o 2 procenta a poprvé se vyšplhala na hranici 100 milionů barelů za den. Globální spotřeba uhlí stoupla o 1,6 procenta a poptávka po zemním plynu zůstala v meziročním srovnání stabilní.
Například v Indii se loni spotřeba fosilních paliv v meziročním srovnání zvýšila o osm procent, což znamenalo, že v zemi se poprvé v historii spotřebovalo více uhlí než v Evropě a Severní Americe dohromady.
- JozefSK
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 23
Re: Elektricka / hybridni auta
Priamo EV sa to netyka, ale (mozno) ich soferov moze.
Tak pani, ak by to zaviedli aj u nas, kolkych z nas by sa to tiez tykalo ?
Koniec vodičských preukazov pre seniorov
Namiesto kontroly zdrav. stavu - celoplosny zakaz ...
Tak pani, ak by to zaviedli aj u nas, kolkych z nas by sa to tiez tykalo ?
Koniec vodičských preukazov pre seniorov
Namiesto kontroly zdrav. stavu - celoplosny zakaz ...

-
- Příspěvky: 1209
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 198
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Další důvod pro urychlení vývoje AI a rozšíření samořiditelných aut.
Tedy nevolit ty strany, které inzerují různá omezení vývoje AI obecně, a jejich nasazení a hlavně použití v autech.
Tedy nevolit ty strany, které inzerují různá omezení vývoje AI obecně, a jejich nasazení a hlavně použití v autech.
-
- Příspěvky: 416
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 107
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak, tak. Zatleskat dalšímu svému omezování v duchu "kdyby to mělo zachránit jediný lidský život"...
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5943
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 782
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Asi aby se pak nekteri nedivili ... Az bude AI rozhodovat, jestli zabije ridice nebo chodce.
A co kdyz je ridic tehotna ridicka? A co kdyz je chodec techotna chodkyne?
A jestli bude ridit jak nektere prolhane ci vybajene odpovedi od nekterych AI, tak to radsi toho strejdu v klobouku a platem vajicek vzadu ...
A co kdyz je ridic tehotna ridicka? A co kdyz je chodec techotna chodkyne?
A jestli bude ridit jak nektere prolhane ci vybajene odpovedi od nekterych AI, tak to radsi toho strejdu v klobouku a platem vajicek vzadu ...
Mex píše: sob črc 05, 2025 7:35 pmDalší důvod pro urychlení vývoje AI a rozšíření samořiditelných aut.
Tedy nevolit ty strany, které inzerují různá omezení vývoje AI obecně, a jejich nasazení a hlavně použití v autech.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- TomHC
- Příspěvky: 2725
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 475
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
To je na dlhú a odbornú diskusiu. Ak by všetky vozidlá v okolí o sebe vedeli (mesh sieť), tak by to bolo o dosť jednoduchšie.
Za mňa taká vec, že autonómne riadenie, občas v meste hoci aj pomalšie, a možnosť si pri jazde čítať knihu alebo na niečom pracovať, by bola úplne super. Treba sa naučiť prestať sa naháňať...
Za mňa taká vec, že autonómne riadenie, občas v meste hoci aj pomalšie, a možnosť si pri jazde čítať knihu alebo na niečom pracovať, by bola úplne super. Treba sa naučiť prestať sa naháňať...
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 07/2025 = 12. 5 MWh AC
-
- Příspěvky: 2289
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 240
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nějak nechápu, proč by ktomu mělo dojít. Pokud bude aut. řízení, tak předpokládám, že spolu budou vozy komunikovat a časem by mohli komunikovat is dopravní infrastrukturou. Tím dojde k optimalizaci veškerého provozu a i při rychlosti 30-40km projedeš město rychleji, než dnes.cipis píše: ned črc 06, 2025 1:01 amAsi aby se pak nekteri nedivili ... Az bude AI rozhodovat, jestli zabije ridice nebo chodce.
A co kdyz je ridic tehotna ridicka? A co kdyz je chodec techotna chodkyne?
A jestli bude ridit jak nektere prolhane ci vybajene odpovedi od nekterych AI, tak to radsi toho strejdu v klobouku a platem vajicek vzadu ...
Mex píše: sob črc 05, 2025 7:35 pmDalší důvod pro urychlení vývoje AI a rozšíření samořiditelných aut.
Tedy nevolit ty strany, které inzerují různá omezení vývoje AI obecně, a jejich nasazení a hlavně použití v autech.
To, že nějaký blb vstoupí přímo před auto a nechá se přejet, už se nijak vyřešit nedá.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5943
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 782
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Praveze to se resit bude, resp. se to resi.
Kdyz to nechas na ridici, je to na ridici, co si vybere. Sejme decka na prechodu nebo to strhne do sloupu nebo prikopy? Nebo ma v aute decko a radsi prejede toho chodce?
To uz nastupuji moralni dilemata, u kterych nechces, aby to resil nekdo za tebe. To rizeni bude nejak naprogramovane, aby udelalo uhybny manevr nebo naopak vrazilo do prekazky pred sebou. A ty jako pasazer nebudes to moci ovlivnit. Silnice nejsou zajistena dopravni cesta jako u vlaku, kde vlak proste jede po kolejich a nema kam uhnout. Chodce AI ridit nebude, takze AI v aute bude na nej muset reagovat. A ta reakce se ti v rade pripadu nebude libit.
Kdyz to nechas na ridici, je to na ridici, co si vybere. Sejme decka na prechodu nebo to strhne do sloupu nebo prikopy? Nebo ma v aute decko a radsi prejede toho chodce?
To uz nastupuji moralni dilemata, u kterych nechces, aby to resil nekdo za tebe. To rizeni bude nejak naprogramovane, aby udelalo uhybny manevr nebo naopak vrazilo do prekazky pred sebou. A ty jako pasazer nebudes to moci ovlivnit. Silnice nejsou zajistena dopravni cesta jako u vlaku, kde vlak proste jede po kolejich a nema kam uhnout. Chodce AI ridit nebude, takze AI v aute bude na nej muset reagovat. A ta reakce se ti v rade pripadu nebude libit.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- TomHC
- Příspěvky: 2725
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 475
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
A hlavne, nič nie je úplne blbovzdorné.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 07/2025 = 12. 5 MWh AC
-
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 87
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 26
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
jako popravde co potkavam kazdy den na silnici, tak si rikam, ze horsi to snad uz nemuze byt xD ... kolikrat je to jak na divokym zapade
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 183
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To je dle mého názoru hodně vzdálená budoucnost.eman píše: ned črc 06, 2025 11:05 amPokud bude aut. řízení, tak předpokládám, že spolu budou vozy komunikovat a časem by mohli komunikovat i s dopravní infrastrukturou...
-
- Příspěvky: 2980
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 350
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono hlavně když k něčemu dojde je to takový frmol že nikdo zase tak moc nepřemýšlí. Zkusí instinktivně udělat nejméně škod. Což většinou znamená nikoho nepřejet. Jestli mám v autě dítě nebo ne už řešit nestihne. Ze své zkušenosti pak auto a vše v něm beru jako celek. Filosofické otázky jestli se zabít o strom nebo přejet školku je dobré téma pro experimentální filosofy ale důležité je se do takové situace nedostat. A tomu může automatické řízení hodně pomoct.cipis píše: ned črc 06, 2025 12:57 pmPraveze to se resit bude, resp. se to resi.
Kdyz to nechas na ridici, je to na ridici, co si vybere. Sejme decka na prechodu nebo to strhne do sloupu nebo prikopy? Nebo ma v aute decko a radsi prejede toho chodce?
To uz nastupuji moralni dilemata, u kterych nechces, aby to resil nekdo za tebe. To rizeni bude nejak naprogramovane, aby udelalo uhybny manevr nebo naopak vrazilo do prekazky pred sebou. A ty jako pasazer nebudes to moci ovlivnit. Silnice nejsou zajistena dopravni cesta jako u vlaku, kde vlak proste jede po kolejich a nema kam uhnout. Chodce AI ridit nebude, takze AI v aute bude na nej muset reagovat. A ta reakce se ti v rade pripadu nebude libit.
Předevčírem jsme jeli 850km. Zaplaťpánbůh za autopilota v tesle. Dost to zase vylepšili od minulého roku. Tak 600 km řídilo auto. Neskutečná úleva pro mozek. Dřív, ikdyz jsem byl mladší přijel jsem utahanej. Teď po 11 hodinách fresh. 11h i bylo kvůli zácpě, ne kvůli nabíjení

-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 183
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tesla Y Juniper 2025. Aktuální test autopilota Tesly v ČR. FSD zatím stále není v EU povoleno. Nutno podotknout, že řidič, který to řídí je závodník, který má rychlé reakce. Na videu je vidět řada situací kdy musí řidič rychle zasahovat, protože hrozí kolize nebo najetí na krajnici apod. Na většině kruhových objezdů hodně špatné chování. Zkrátka stále to není dost dokonalé zejména ne pro jízdu ve městě. V Česku to údajně stále neumí správně číst značky. V tomto stavu bych tomu moc nevěřil a než se stresovat tak bych raději jezdil bez autopilota.
-
- Příspěvky: 2980
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 350
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Já mám základní verzi bez příplatku, což je vlastně jen vedení v pruhu. Křižovatku ani kruhak to neprojede. Ale dálnice a dlouhé okresky v pohodě. Hlavně pokud má člověk sexy buttons a řeší to samo vypínání a zapínání autopilota. Dokud tu nepustí plné fsd co v USA tak to lepší nebude.
-
- Příspěvky: 2289
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 240
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
99% lidí nestihne u havarijní situace ani šlápnout na brzdu a ty předpokládáš nějaké rozhodování? Palubní počítač má pernamentní přehled o dění okolo auta a narozdíl od člověka může provést chladnokrevný výpočet optimální dráhy na základě okamžité rychlosti a směru objektů. Také nepojede jako klasický dobytek 70km/h po úzké ulici. Nevyřeší vkročení člověka přímo před auto, ale to ani normální řidič.cipis píše: ned črc 06, 2025 12:57 pmPraveze to se resit bude, resp. se to resi.
Kdyz to nechas na ridici, je to na ridici, co si vybere. Sejme decka na prechodu nebo to strhne do sloupu nebo prikopy? Nebo ma v aute decko a radsi prejede toho chodce?
To uz nastupuji moralni dilemata, u kterych nechces, aby to resil nekdo za tebe. To rizeni bude nejak naprogramovane, aby udelalo uhybny manevr nebo naopak vrazilo do prekazky pred sebou. A ty jako pasazer nebudes to moci ovlivnit. Silnice nejsou zajistena dopravni cesta jako u vlaku, kde vlak proste jede po kolejich a nema kam uhnout. Chodce AI ridit nebude, takze AI v aute bude na nej muset reagovat. A ta reakce se ti v rade pripadu nebude libit.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1133
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 183
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nedávné video z testu plného FSD v Římě v Itálii. FSD zatím stále ještě není v EU schváleno, ale přesto to otestovali za plného provozu a vypadá to podstatně lépe než to starší video z ČR. Autonomní řízení to zvládá dobře, a to za plného a dá se říct tu a tam i poměrně chaotického provozu v Římě. Na dotaz pod tím videem k tomu zda další test bude v Praze je tam odpověď od autora videa "Doufejme, že brzy".
Testovací jízda: Datum: 12. června 2025, Místo: Řím, Itálie, Auto: Tesla Model 3 2024 (Highland) Software: Tesla FSD v13.2.9
Nicméně v reakcích pod tímto videem na YouTube je také uvedeno, že testy jako tento, kdy se prostě vybere dobrý výsledek, nejsou realistické a i v samotných USA jsou s tím ještě nejrůznější problémy. Navíc v současné době údajně neexistují žádné studie potvrzující numerickou spolehlivost čistě kamerových systémů za špatných povětrnostních podmínek. Naopak několik studií potvrzuje přesnou a rychlou detekci překážek pomocí LIDARu za špatných podmínek na vzdálenost až 200 metrů. Pokud chce Tesla umožnit autonomní řízení v Evropě, ať už pro FSD nebo Robotaxi, měly by existovat nezávislé a oficiální studie, které prokáží, že kamerový systém Tesly je stejně spolehlivý jako systémy LIDAR. Pozitivní zkušenosti uživatelů se systémem mimo Evropu nebudou pro licenční orgány postačovat jako argument.
Testovací jízda: Datum: 12. června 2025, Místo: Řím, Itálie, Auto: Tesla Model 3 2024 (Highland) Software: Tesla FSD v13.2.9
Nicméně v reakcích pod tímto videem na YouTube je také uvedeno, že testy jako tento, kdy se prostě vybere dobrý výsledek, nejsou realistické a i v samotných USA jsou s tím ještě nejrůznější problémy. Navíc v současné době údajně neexistují žádné studie potvrzující numerickou spolehlivost čistě kamerových systémů za špatných povětrnostních podmínek. Naopak několik studií potvrzuje přesnou a rychlou detekci překážek pomocí LIDARu za špatných podmínek na vzdálenost až 200 metrů. Pokud chce Tesla umožnit autonomní řízení v Evropě, ať už pro FSD nebo Robotaxi, měly by existovat nezávislé a oficiální studie, které prokáží, že kamerový systém Tesly je stejně spolehlivý jako systémy LIDAR. Pozitivní zkušenosti uživatelů se systémem mimo Evropu nebudou pro licenční orgány postačovat jako argument.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Lubik, META, TomHC a 0 hostů