Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Když vám to nejde v zemědělské produkci tak to zabalte a běžte dělat ministra zemědělství ať konečně ta svoje tvrzení uvedete v realitu. Klábosit o tom jen tak v hospodě u piva nebo na fóru dokáže každý, ale stejně to k ničemu nepovede. 

-
- Příspěvky: 3230
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 144
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to fórum o soběstačnosti? Je.
Mám být soběstačný tak, že mám dělat ministra nebo dělat investice do systému opylování na kterém leží celé včelařství? Ten obor není potřeba, opylení není potřeba, semenáři a genetické modifikace to vyřešili, jsou samoopylovací osiva nebo entomofilní zemědělské produkce, které opylovače naopak uže nepotřebují aby nekontaminovali květ např. spálou růžovitých.
Chápete co po mne chcete? Udržet se dá jen něco, hodně věcí v činnostech člověka bude nahrazeno a už i je automaty. A ty automaty dojde doba, kdy budou potřebovat minimální lidské síly k jejich udržení. Prostě systém robotizace tu je, stačí něco jako autonomní traktor a k tomu tisíce Ha půdy a tak dva tři lidi k tomu. Dříve to byly tak dvě družstva a tři dědiny lidí k práci. Dnes valtické vinohrady dělá jedna rom a nebo semi parta s třemi až pěti dodávkami. Takže do 30ti pracujících lidí celkem co dělají mezi řádky rukama. Je ale výhodnější tu šťávu dovést a prodat kvótu pro zasázení vinohradu nějakému jinému mladému začínajícímu vinohradníkovi kterého síla zatím neopustila a chce to většinou oddřít při vinařství sám.
A sady? Vinohrad Ha stál před 20 lety dotačně 200tisíc. Otázka. Kolik by stál Ha nějakého sadu dnes? 500tKč? To je oproti dotaci do vinohradu před 20 stále málo!
Víte kolik Ha tu bylo když jsme byly produkční ovocný okres? Je to prostě demagogie že by státní kasa dala takové prachy. Ani EU kasa to nedá. Do nějakých nepotřebných zakládání sadů v polohách kde to není ani v rámci dohod EU vyjednané.
Takže závěrem je jedno který kecal tam na min. židli sedí, musí dělat nakonec to, aby rozhodil drochu drobných na sedláky co by samy neměli ani co do huby. A kolik Ha už prodali spekulantům a developerům aby nezdechli hlady z nákladů co zemědělství (země dělání) reálně má.
Edit: a nejvíce mne baví neználci co neumí počítat, že na úrodná pole nepatří FVE. FVE polní produkce elektřiny je v podstatě určitým způsobem regulérní a udržitelné zemědělství.
Vždyď tu úrodnou půdu nanic nepotřebujem, když se většina ovoce zelenina úsek v suprhypr doveze z Egypta nebo jiné Mezopotámie, nebo Apenin. Rakousko jako první začalo tvrdě dotovat vícepolní systém, dnes tzv půda do klidu je i u nás.
Takové heky,
pokud něco dělá Slunce a Země a její úrodná pole tak je to FVE a elektřina která je vlastně takovou zemědělskou produkcí od začátku FVE kšeftu na polích, ale ze sedláků se stali naráz baroni. Což je takové nepřirozené a neregulované zvýšení životní úrovně. Což někomu přirozeně v sociální skupině lidí v tomto státě přirozeně zase nevyhovuje. Takže mi tu kdosi vysvětlil, že i u FVE polí už to není takové rito jaké bývalo,
přitom Ha FVE je kolik MWh pro automobily pro srovnání s polní zemědělskou produkcí pro biosložky co se stále cpe do paliv?
Mám být soběstačný tak, že mám dělat ministra nebo dělat investice do systému opylování na kterém leží celé včelařství? Ten obor není potřeba, opylení není potřeba, semenáři a genetické modifikace to vyřešili, jsou samoopylovací osiva nebo entomofilní zemědělské produkce, které opylovače naopak uže nepotřebují aby nekontaminovali květ např. spálou růžovitých.
Chápete co po mne chcete? Udržet se dá jen něco, hodně věcí v činnostech člověka bude nahrazeno a už i je automaty. A ty automaty dojde doba, kdy budou potřebovat minimální lidské síly k jejich udržení. Prostě systém robotizace tu je, stačí něco jako autonomní traktor a k tomu tisíce Ha půdy a tak dva tři lidi k tomu. Dříve to byly tak dvě družstva a tři dědiny lidí k práci. Dnes valtické vinohrady dělá jedna rom a nebo semi parta s třemi až pěti dodávkami. Takže do 30ti pracujících lidí celkem co dělají mezi řádky rukama. Je ale výhodnější tu šťávu dovést a prodat kvótu pro zasázení vinohradu nějakému jinému mladému začínajícímu vinohradníkovi kterého síla zatím neopustila a chce to většinou oddřít při vinařství sám.
A sady? Vinohrad Ha stál před 20 lety dotačně 200tisíc. Otázka. Kolik by stál Ha nějakého sadu dnes? 500tKč? To je oproti dotaci do vinohradu před 20 stále málo!
Víte kolik Ha tu bylo když jsme byly produkční ovocný okres? Je to prostě demagogie že by státní kasa dala takové prachy. Ani EU kasa to nedá. Do nějakých nepotřebných zakládání sadů v polohách kde to není ani v rámci dohod EU vyjednané.
Takže závěrem je jedno který kecal tam na min. židli sedí, musí dělat nakonec to, aby rozhodil drochu drobných na sedláky co by samy neměli ani co do huby. A kolik Ha už prodali spekulantům a developerům aby nezdechli hlady z nákladů co zemědělství (země dělání) reálně má.
Edit: a nejvíce mne baví neználci co neumí počítat, že na úrodná pole nepatří FVE. FVE polní produkce elektřiny je v podstatě určitým způsobem regulérní a udržitelné zemědělství.
Vždyď tu úrodnou půdu nanic nepotřebujem, když se většina ovoce zelenina úsek v suprhypr doveze z Egypta nebo jiné Mezopotámie, nebo Apenin. Rakousko jako první začalo tvrdě dotovat vícepolní systém, dnes tzv půda do klidu je i u nás.
Takové heky,
pokud něco dělá Slunce a Země a její úrodná pole tak je to FVE a elektřina která je vlastně takovou zemědělskou produkcí od začátku FVE kšeftu na polích, ale ze sedláků se stali naráz baroni. Což je takové nepřirozené a neregulované zvýšení životní úrovně. Což někomu přirozeně v sociální skupině lidí v tomto státě přirozeně zase nevyhovuje. Takže mi tu kdosi vysvětlil, že i u FVE polí už to není takové rito jaké bývalo,
přitom Ha FVE je kolik MWh pro automobily pro srovnání s polní zemědělskou produkcí pro biosložky co se stále cpe do paliv?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
-
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Počet osob pracujících v zemědělství se obecně v celé EU stále snižuje a jejich průměrný věk se zvyšuje. Mladí se do toho obecně moc nehrnou viz vývoj zaměstnanosti v zemědělství ČR. Takže dříve či později přijde doba kdy pár "kmetů" bude z domova dohlížet na provoz nejrůznějších automatických systémů v zemědělství a nejspíš nejen v něm. Mladí už makat nebudou. Ti se budou jenom bavit. 

-
- Příspěvky: 3230
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 144
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Však to píšu jen opakuješ to, v čem já a z čeho živořím. A pro automobilismus by bylo nejlepší aby úrodná pole mohly být v režimu klidu osázená zemědělcem FVE panely z kterých třeba budou vyrábět jinou formu energie jako granule z trávy do těch 5tř. kotlů nebo na lampu, kterou ti zemědělec rád postaví i s přívodním kabelem přímo u pole vedle paneláku, (systém proti záboru půdy) když to stavební úřad nebude chtít ani ohlásit. Protože ohlášek a čísel a systémů v LPISu(systém zemědělce) si byrokrati vymysleli že z toho jde hlava kolem. Ale zrovna LPIS může k tomuto sloužit. Přípojka z pole přímo k parkovišti u superhyper nebo na rozrůstajícím se sídlišti. Jenže k tomu musí být zase územní rozhodnutí k takové polní elektrické stavbě tak je to zase v troubě a peče se to s úplatky dohromady. Takže to je nakonec jako idea nanic. Protože obce mají své politické obecní specifiká při tvorbě územních plánů a jejich (ne)dodržování.
Edit: nedávnu tu bylo související téma se silničními cívkami které by za jízdy dobíjeli auta, to je přímo součástí také této myšlenky, protože asfalt rozřezat mimo obec, znamená, velde asfaltu je pole které místo pšenice na biosložku může produkovat přes FVE za dne dobíjení za jízdy přes asfaltový povrch s cívkou bez baterie nebo parkování a dobíjení bez baterie vedle pole. Prostě nabíjení podle Slunce jak svítí. Jak ta lampa, nízkonákladové ostrovní zemědělské polní FVE dobíjení nepotřebuje záložní baterii nebo velmi malou baterii.
Jenže zase jsme u 15 minutových soběstačného města a takovou zemědělskou soběstačnost kdy by zemědělec dodával přes své pole ze svého FVE do krajského asfaltového povrchu elektřinu k dobíjení za jízdy není možné, globalista a obchodník by to jako ušlý bezpracný zisk za energii nepřežil. Stejná utopie jako to 15 minutové město. Přes globálního obchodníka to není možné. Protože globální a monopolní obchodíci vládnou trhu a podmínkám obchodu. Takže vše se v tomto podělaném systému nakonec zkomplikuje do podoby pronájmu a spekulativního obchodu s půdou v klidu s FVE u asfaltu. A tak dopadnou i ty dobíjecí lampy zkoupí je nějaký globalista. A dopadne to jako s internetovou pětkrát přeprodanou přípojkou kdy z místního poskytovatele to skončí u O2 který tu síť nakonec koupí. (protože může jeden prodat a druhý koupit) Takže se tu bavíme stále o neregulovaném volném trhu který svými mechanismy nakonec člověka oškube jako kuře.
Edit: nedávnu tu bylo související téma se silničními cívkami které by za jízdy dobíjeli auta, to je přímo součástí také této myšlenky, protože asfalt rozřezat mimo obec, znamená, velde asfaltu je pole které místo pšenice na biosložku může produkovat přes FVE za dne dobíjení za jízdy přes asfaltový povrch s cívkou bez baterie nebo parkování a dobíjení bez baterie vedle pole. Prostě nabíjení podle Slunce jak svítí. Jak ta lampa, nízkonákladové ostrovní zemědělské polní FVE dobíjení nepotřebuje záložní baterii nebo velmi malou baterii.
Jenže zase jsme u 15 minutových soběstačného města a takovou zemědělskou soběstačnost kdy by zemědělec dodával přes své pole ze svého FVE do krajského asfaltového povrchu elektřinu k dobíjení za jízdy není možné, globalista a obchodník by to jako ušlý bezpracný zisk za energii nepřežil. Stejná utopie jako to 15 minutové město. Přes globálního obchodníka to není možné. Protože globální a monopolní obchodíci vládnou trhu a podmínkám obchodu. Takže vše se v tomto podělaném systému nakonec zkomplikuje do podoby pronájmu a spekulativního obchodu s půdou v klidu s FVE u asfaltu. A tak dopadnou i ty dobíjecí lampy zkoupí je nějaký globalista. A dopadne to jako s internetovou pětkrát přeprodanou přípojkou kdy z místního poskytovatele to skončí u O2 který tu síť nakonec koupí. (protože může jeden prodat a druhý koupit) Takže se tu bavíme stále o neregulovaném volném trhu který svými mechanismy nakonec člověka oškube jako kuře.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob čer 28, 2025 7:32 am, celkem upraveno 3 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
-
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
a z čeho živořím
živořit = špatně, nedostatečně, neuspokojivě žít; sotva existovat. Pokud v zemědělství živoříte tak to zabalte a dělejte něco jiného v čem až tolik živořit nebudete.
Naposledy upravil(a) Valdano dne sob čer 28, 2025 7:31 am, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 3230
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 144
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Mládí v prdeli a do důchodu daleko. Nemám vzdělání technického směru. Jen výběrové vzdělání a mimořádně vysokoškolské tu včelařinu. Takže perspektiva je? nějak to doklepat a potom o víc se o nic nezajímat (to klepání je i na klávesnici) a počkat na důchod. Pokud někdo ví co je profi včelařina tak páteř v prdeli, med levný, včelařit chce každý blbec, a pokud by včely mohly mluvit, tak by mi to, co mám dělat asi určitě pověděli. Ale doplňovat zboží do Teska nejdu. Nebo jinou zametačskou. Co dělat když jsi pro většinu zaměstnavatelů starý a starý outsider? I u těch výkupu láhví mají automaty. Tak poraď.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob čer 28, 2025 7:35 am, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
-
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Z vývoje diskuse bych řekl, že by vám docela dobře šlo nějaké to poradenství na vlastní pěst tj. jako OSVČ a radit jak by se to či ono mělo dělat ideálně v oboru, ve kterém máte největší znalosti a zkušenosti. K tomu nepotřebujete žádného zaměstnavatele a z počátku to bude chtít mít kontakty, kteří vám tu a tam dohodí nějaké ty zájemce o rady než si uděláte vlastní klientelu. Tady v diskusi vám to nic "nehodí" jedině tak občas nějaký ten "lajk", ale v praktickém životě vás třeba za to někteří budou platit i "zlatem". 

-
- Příspěvky: 3230
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 144
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Kolik stojí profi pojistka proti profi blbosti? Pro škodu u zapálení třeba pole kuřákem mám. Ale u tohoto typu bych tu práci asi nedělal.
Třeba taková škoda.
Zatím se tu moc jak u amerikánců nežaluje, ale víte kolik stojí prokázat to, že rada byla dobrá ale její negativní důsledky, tak za ně neručím, když to děláte jako chleba.
Typuji to tak za 50-80tisíc na rok jako pojistné a po plnění tak přes 100tKč.
Tady v tomto tématu se to u aut jen hemží kravinama typu jestli auto nebo spalovák. Vždyď je to úplně jedno, záleží na ekonomice hospodáře. Takže poraď koupit elektroauto (v podstatě děláš dealera) a jaké, a za nějakou dobu vše pěkně přes online systém zpoplatní (nyní jsem viděl že SEAT má ve svým ovladači tzv. Seat assistenta který má funkce přes polohu) a nakonec s elektřinou za 15Kč/kWh plus nové poplatky a s palivy nějak může chtít odškodné za špatnou radu.
Třeba taková škoda.
Zatím se tu moc jak u amerikánců nežaluje, ale víte kolik stojí prokázat to, že rada byla dobrá ale její negativní důsledky, tak za ně neručím, když to děláte jako chleba.
Typuji to tak za 50-80tisíc na rok jako pojistné a po plnění tak přes 100tKč.
Tady v tomto tématu se to u aut jen hemží kravinama typu jestli auto nebo spalovák. Vždyď je to úplně jedno, záleží na ekonomice hospodáře. Takže poraď koupit elektroauto (v podstatě děláš dealera) a jaké, a za nějakou dobu vše pěkně přes online systém zpoplatní (nyní jsem viděl že SEAT má ve svým ovladači tzv. Seat assistenta který má funkce přes polohu) a nakonec s elektřinou za 15Kč/kWh plus nové poplatky a s palivy nějak může chtít odškodné za špatnou radu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
-
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
K čemu pojistka proti blbosti? Chytrý poradce či konzultant jen doporučuje, ale nikdy za nic neručí tj. žadatelům o rady, kteří vyžadují nějakou míru záruky prostě neradí a dealera nedělá. Většinou vždy se najdou i takoví zájemci o radu, kteří budou ochotni zaplatit za některé rady i když budou činěny bez záruky. Když je rada úspěšná musí to poradce umět prodat tak, že je to díky jeho znalostem a zkušenostem a když je rada neúspěšná tak přece jasně upozorňoval, že riziko rozhodnutí je jen na žadateli o radu a úspěch není nikdy 100% zaručen. Za předpokladu, že bude poradce schopen si ověřit úspěšnost rady tak může nabídnout, že žadatel o radu bude platit jen za úspěšnou radu a neúspěšná rada bude brána jako rada zdarma, ale stále bez záruky. Poradenská a konzultační činnost spadá pod tzv. volnou živnost. 

- TomHC
- Příspěvky: 2729
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 480
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Mohlo by sa ochladiť, zjavne to teplo škodí. 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 07/2025 = 12. 5 MWh AC
-
- Příspěvky: 422
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 108
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Přestat chtít dělat pro druhé za peníze (a platit daně) a pracovat jen pro sebe, občas něco vyměnit. Nám se tady pomalu rodí více-méně soběstačný rodový statek. Každým rokem se zvyšuje míra autarkie. Nemusím mít všechno, co ukazují v televizi. Vlastně už jsem ji přes čtyři roky neviděl zapnutougupa píše: sob čer 28, 2025 7:28 amMládí v prdeli a do důchodu daleko. Co dělat když jsi pro většinu zaměstnavatelů starý a starý outsider? I u těch výkupu láhví mají automaty. Tak poraď.

3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 192
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
chytre ledkove lampy uz maji trvale napajeni a nejakou formu mesh komunikace pro rizeni intenzity svitu...Mex píše: sob čer 28, 2025 3:48 amKdyž se mluví o nabíječkách na lampách, tak se tak nějak předpokládá, že tam prostě už elektrika je.Matess píše: sob čer 28, 2025 12:36 am... nalepit na kazdej sloup 1f nabijecku s nejakou komunikaci ktere budou umet omezit proud tak aby se nepresahl nejaky max proud pro lampu tak drahe ale neni...
Ale ona tam po většinu dne není.
Určitě existují chytré lampy, kam jde napájení pořád a nějakým dalším signálem (případně bezdrátově) se lampa zapíná a případně reguluje.
Ale myslím, že pořád většina lamp je jednoduchých a hloupých.
Ty jsou jednoduše paralelně napojené na vedení, do kterého když jde elektrika, tak lampa svítí.
Ráno se to vedení prostě vypne a lampa je bez elektriky.
A ještě pozdě v noci se většinou tlumí svit tím, že se sníží to napájecí napětí.
Takže dát nabíječku na lampu znamená jen to, že lampu použiju jako stojan.
Vedení k ní musím stejně vykopat a přivést z nějaké nejbližší trafačky.
-
- Příspěvky: 1212
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 198
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono nejde až tak o lampu (tedy o to světlo), ale o to jaká kabeláž je k ní natahaná.
Vyměnit vlastní světlo je snadné, kopat chodníky a vozovky je často dost složité.
Vyměnit vlastní světlo je snadné, kopat chodníky a vozovky je často dost složité.
-
- Příspěvky: 1858
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 313
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Lampy se typicky ovládají pomocí HDO, akorát jiným kódem, než bojlery v domácnostech s dvoutarifem, ale umožňuje to používat totéž vedení jak pro veřejné osvětlení, tak pro maloodběratele. Kabely sice bývají předimenzované, nicméně ne dost předimenzované pro tento účel. Totéž trafačky.
-
- Příspěvky: 1212
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 198
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Nevím, o jakých lampách mluvíš. Jestli myslíš ty běžné klasické sodíkovky, co jsou všude po městech, tak by nemají žádnou inteligenci.
Mají napájení - svítí. Nemají napájení - zhasnou.
Pokud by se z nich mělo něco nabíjet, tak by u toho musely svítit.
Mají napájení - svítí. Nemají napájení - zhasnou.
Pokud by se z nich mělo něco nabíjet, tak by u toho musely svítit.
-
- Příspěvky: 3230
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 144
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdo furt vymýšlí a krmí co dát na lampy. Nejprve to bylo 5G, že bude na každé lampě a stále
. Nyní asi stejně podobný mediální mozek vytáhl z hlavních závitů nabíječky. A to je stejné a stále o
.
Pokud někdo chce dát na městké a dědinské lampy nabíječku, musí to být v předpisech, podle nich se začne péci v troubě výběrové řízení na kopání kabeláže a potom teprve po rozdání kapsovného se rozjede ten slavný den kdy k nám byl zaveden elektrický proud pro eauta kdy dráty vedou ke každé lampě i s pojistkou.
Pokud někdo chce dát na městké a dědinské lampy nabíječku, musí to být v předpisech, podle nich se začne péci v troubě výběrové řízení na kopání kabeláže a potom teprve po rozdání kapsovného se rozjede ten slavný den kdy k nám byl zaveden elektrický proud pro eauta kdy dráty vedou ke každé lampě i s pojistkou.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5948
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 786
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Take koukam, kde teda maji ty super chytre lampy.
U nas to teda je tak, ze urcita cast mesta/ulice ma nekde sveho antonicka a v nem je casovac a soumrakove cidlo. A stykac do te vetve pusti nebo nepusti 230 V. X krat jsem byl nahazovat jistic ovladani u nas na ulici, nez to mesto nechalo opravit.
U nas to teda je tak, ze urcita cast mesta/ulice ma nekde sveho antonicka a v nem je casovac a soumrakove cidlo. A stykac do te vetve pusti nebo nepusti 230 V. X krat jsem byl nahazovat jistic ovladani u nas na ulici, nez to mesto nechalo opravit.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
V Praze mají nabíjecí místa přilepená na sloupy veřejného osvětlení v lokalitách Černý Most, Háje, Vršovice, Vinohrady, Kamýk a Petřiny. V režii městské firmy v Praze zatím funguje nabíjení v 50 lampách veřejného osvětlení. Celkem má být v rámci tohoto projektu v Praze vybudováno 154 nových dobíjecích stanic v průběhu následujících dvou let. Předpokládané náklady se pohybují okolo 15 milionů korun tj. cca 100 tisíc korun na jednu dobíjecí stanici. Podle fotek jedna nabíječka umožňuje současné nabíjení dvou EV. Dle tohoto popisu má nabíječka na každé lampě 2 x 22kW. Dodavatelem elektřiny je PRE a tady je k tomu portál, na kterém se uživatelé registrují.cipis píše:Take koukam, kde teda maji ty super chytre lampy.
.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5948
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 786
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
To má ale s těma lampama společné akorát místo, ne vedení atd. Však je pěkně vidět, jak je k tomu dotažené nové vedení, pod tím "novým" povrchem, co řízli do stávajícího betonu.
Takže korektní by bylo u lamp, ne v lampách. Dvě nezávislá zařízení.
Drtivá většina VO je vedená tak, jak psal kolega, prostě lampy v okruhu, který se celý spíná. Nehledě na to, že je to vedené kabelem, co zvládne akorát ty stovky Wattů na lampu, ne ty kW.
Takže korektní by bylo u lamp, ne v lampách. Dvě nezávislá zařízení.
Drtivá většina VO je vedená tak, jak psal kolega, prostě lampy v okruhu, který se celý spíná. Nehledě na to, že je to vedené kabelem, co zvládne akorát ty stovky Wattů na lampu, ne ty kW.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1138
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nové EVR lampy mají nový společný přívod s nabíječkami. Píšou tam, že se jedná o tzv. EVR (Electric Vehicle Ready) lampy. Podle popisu tady se nejprve dělala příprava (zřejmě nový společný přívod) a osazení nových EVR lamp a až následně se k nim doplňovaly a ještě postupně budou doplňovat nabíječky. Takže nejprve tahají ke všem EVR lampám nový přívod, který je společný jak pro tu lampu tak i pro nabíječku a je k tomu dimenzovaný. Jak už se tu psalo přívod je zřejmě trvale pod napětím a každá taková nová EVR lampa zřejmě obsahuje i HDO přijímač, kterým se dálkově ovládá světlo osazené na lampě.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon čer 30, 2025 12:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], META a 0 hostů