Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 219
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 19

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Prelomový objav: Ako predĺžiť životnosť batérie až 19-násobne
Tajomstvo dlhšej životnosti batérií je prekvapivo jednoduché.
Kto by to cakal, staci: "nikdy nenechajte batériu svojho elektromobilu úplne vybiť."

A ľaľa ho:
Ak by všetci majitelia elektromobilov dodržiavali toto jednoduché pravidlo, mohli by sme výrazne znížiť ekologickú stopu elektromobility ...
Coze ? Ze elektromobily maju vyraznu ekologicku stopu ? ... :o
Vedia o tom ti ochranci planety, co nemaju radi dizlaky ? ... :mrgreen:
Mex
Příspěvky: 1126
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 187
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

PavelR píše: ned kvě 11, 2025 12:49 pm
vidím to podobně. Vždycky mě baví ty krásný vzpomínky ... "my když jsme byli malí tak jsme jezdili 1000MB na dovolenou.... to bylo krásný." Hovno bylo krásný. Akorát jsme byli mladí to bylo to krásný.
Myslím, že to není jen tím, že jsme byli mladí.
Tehdy to cestování bylo jiné. Ještě ne tak průmyslové. A zdaleka ne tam masové.

Žádné navigace, žádná youtube instruktážní videa. Člověk jel podle staré staré mapy po rozbitých cestách nespolehlivým autem. Dost často zakufroval.
V autě jdi cítil přírodu. Když bylo vedro, tak v té 1000MB bylo o to větší vedro. Ne jako dneska, kdy si sebou vezeš stabilní teplotu, aby ses náhodou nepřehřál nebo naopak neprochladl.
Dneska nastavíš navigaci, ta ti řekne i kdy se máš vyčůral aby ses nepočůral. Všude nové dálnice, tak dáš cihlu na plyn a můžeš tu cestu skoro prospat.

Tehdy se celkem běžně spalo nadivoko. Dneska v Evropě skoro nemyslitelné.
Když jsi chtěl na nějaký kopec, tak sis poctivě zamakal.
Dneska? Jdeš podle pokynů po vyasfaltované cestičce. A pokud je to trochu víc do konce, tak je tam lanovka, aby ses neunavil.
Dneska můžeš i Everest vylézt průmyslovým způsobem a jsou organizace, které ti ten "jedinečný zážitek" zařídí.

Cesty tehdy a dneska bych přirovnal k tomu, když si něco vyrobíš nebo vypěstuješ sám, versus když si to jdeš koupit hotové do supermarketu.
unicast
Příspěvky: 1725
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 283
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

A hlavně už ani ta nostalgie není, co bejvala... :)
Kubba
Příspěvky: 13
Registrován: ned led 30, 2022 2:58 pm
Reputace: 0

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Kubba »

Taky prileju trochu benzinu do ohne:

pred tydnem jsem koukal na bazosi na peknou skodu 100 a rikal si, jestli si nemam poridit z nostalgie "veterana". To auto bylo za 30tisic... po chvilce jsem dosel k zaveru, ze to bylo vlastne zoufale auto kde je v lete horko jako prase, nema ani stahovaci zadni okna, motor linej lenoch a clovek nikdy nevedel, kdy mu zustanou predni dvere v ruce. Origo zvedak taky zuzo nuno..

myslim, ze prvni Leaf bude dobry veteran a dava mnohem vetsi smysl pustit obcas korunu a cas na jeho peci ::popcorn::
Franta2776
Příspěvky: 4166
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 309

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Mám doma několik starších motorek od jawa 500OHC po Jawetu a k tomu Hondu Valkyrii 6 válec. Bavilo mě ty motorky opravovat, párkrát jsem se svezl a od té doby to leží a zavazí. Jezdil jsem na Hondě, toto všechno převálcovala BMWi5 a leží i Honda. Co používám je elektrokolo a BMWI5. Nekupuji do toho palivo a jezdí to výrazně líp než klasika.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2171
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 226
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Jako fakt tady srovnáváte špičkový řemeslo vyjímečných konstruktérů z předválečného, poválečného nebo komunistického období a elektronickou spotřebku ze současné doby..? :o Tvl, to je jako kdyby jste dělali veterána z každého mobilního telefonu jenom proto, že vyjde módy.
To bude mít patrně každá typová hrůza ze satelitu za pár let stejnou historickou hodnotu jako zámek Hluboká.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 541
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Reputace: 69
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od lemra79 »

Špičkové řemeslo na tenhle lidovkach? To asi ne.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
eman
Příspěvky: 2171
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 226
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Komunistická kvalita výroby nemá nic společnýho s historickou hodnotou výrobku. Zrovna ta Škoda 100 není žádný extra veterán, ale pořád tam musel někdo prokázat invenci a schopnosti, zvlášť, když se zodpovídal úplným debilům.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 219
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 19

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Tankom presli cez Teslu a podvozok vydrzal. Ked tankom zoskocili z Tesla auta, tak to este poskocilo ... :o
Hm, Tesle respekt ... :yes:
Mex
Příspěvky: 1126
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 187
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Škoda, že tam neukázal, jestli pak ten kabriolet byl schopný nastartovat a odjet po vlastních.
Matess
Příspěvky: 1892
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

zcela jistě ne... má to milion čidel a neodjede to i s lehkým ťukancem.
Kubba
Příspěvky: 13
Registrován: ned led 30, 2022 2:58 pm
Reputace: 0

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Kubba »

Pokud bychom se meli bavit o financni hodnote veterana, obavam se, ze je primo zavisla na ochote plesateho muze vytahnout za dany model nejaky obnos ze strajtofle.

Mj. vetsina tech "veteranu" se taky bouchala v seriich a az cas a um majitelu je udrzet pri zivote vyrazne dele nez ostatni, z nich udelal ojedine exponaty.

Za mne muze byt za 30let zajimavy veteran klidne tesla X a Leaf ze0. Neco jako Aerovka a Trabos.
unicast
Příspěvky: 1725
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 283
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

Což ovšem platí pro finanční hodnotu úplně čehokoli -- lidi si musejí myslet, že věc má nějakou hodnotu, aby za ní byli ochotní něco zaplatit. Kilo brambor, kilo zlata, starý auto, nový auto, měnič, mazanice od van Gogha, hromada odpadků, to je úplně jedno. Když si lidi přestanou myslet, že nový auto má nějakou hodnotu, tak jí prostě mít nebude. A to platí ostatně i pro samotné peníze.
Filas
Příspěvky: 135
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4
Lokalita: Praha

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Filas »

Kdyby někdo chtěl, tak mám na prodej veterána Citroen Saxo :-)
Franta2776
Příspěvky: 4166
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 309

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3515
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 257
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

Evropa je v řiti. Tady se jenom reguluje místo toho aby se vymýšlelo, stavělo a vyrábělo. Mapa světa se mění.
Franta2776
Příspěvky: 4166
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 309

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

> Tempo diktuje Čína
> Konec spalováků neoddálilo ani zlevnění ropy
> roste také segment elektrických nákladních vozidel
> provoz těžkých elektrických náklaďáků vychází levněji než provoz dieselových

Dlouho trvalo Evropanovi, než pochopil, že spalovák je minulost a EV a SVB (solár+vítr+baterie) je budoucnost. Bohužel proto tento ekonomicko-technologický boj prohrál.
Dlouhodobé strategické následky budou zdrcující.

Evropan bude mít další možnost ukázat co umí až v éře hvězdných lodí a na to si ještě počkáme. Do té doby nemá co nabídnout, ani v humanoidní robotice, kterou taky nezvládl a která Číně a USA přinese 1000x větší ekonomickou i kinetickou sílu než kdysi automobilismus Evropě.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 3058
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 134
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Myslím si že se pleteš. Existuje obor jako reverzní inženýrství. Což je ta pravá páka rozvoje. Problém není ani miniarituzace a zmenšování strojů. Existuje obor měření veličin a hodnot. A existuje stále platné rčení že každý chvilku, tahá pilku.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Mex
Příspěvky: 1126
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 187
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Každý chvilku tahá pilku. No možná jo. Ale ta "chvilka" je z hlediska délky lidského života často poměrně dlouhá.
eman
Příspěvky: 2171
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 226
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Nechápu tu demagogii srovnávat Čínu s EU. U nás se vyrábí nějaké baterky? Máme doly na vzácné kovy? Je nám životní prostředí u zadní části?
Čínu srovnávej se SAE, tam mají zase neomezený zdroj jiné suroviny. Když máš vlastní zdroje, tak se ti nějaká technologie prosazuje lehce. To už by jsme mohli zákonem nutit zemědělce, aby pěstovali banány a ignorovat, že na to nemáme podnebí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], gupa a 0 hostů