Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 2169
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 225
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Do výběrka na JE sice nevidím, ale když náš "Antimonopolní úřad" řekne, že to bylo vpořádku, tak je to určitě pravda. :D Stejně jako tu není žádný energetický, telekomunikační nebo potravinový oligopol. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Miyuki
Příspěvky: 280
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Reputace: 18
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Miyuki »

eman píše: úte kvě 06, 2025 11:49 am
Tak to jsi z levného kraje. U Dekry stála typovka na jiná zadní světla u US dovozu přes 70tis. A to jsme to řešili tak před 6 lety. A tady necháš vpodstatě jenom karoserii.
No oni si řeknou nejvíc za to, že se vůbec musí zvednout ze židle a pak za to, co je vidět (jako právě ty světla a rozměry pneumatik a podobné hovadinky)
Když se na vzhled nešahá, tak se udělá EMC, a otestují brzdy a řízení.
Ale stejně je to cena naprosto příšerná, docela o konverzi jednoho veterána uvažuji, a řeším, jestli nebude lepší to udělat přes Polsko, kde na to kouknou, dají razítko za nějakých 8000zl a frčí se, ale otázka jestli tady nebudou na dovozové prohlídce pak důležitější než @#@# :hell:
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
eman
Příspěvky: 2169
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 225
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Hele Dekru si rozvracet nedáme. Korporát měl to auto schválené z Holandska a když si to místní boss odkoupil a chtěl nechat přepsat na sebe, tak chtěli tu typovku znova. Místní Dekra je silně propojená z úředníky a korupce je tam na neuvěřitelném levelu. Příkladem budiž pseudohistorická vozidla brázdící Prahu, patřící místnímu mafiánovi. Ty nesplňují vůbec nic, ale razítko mají....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
unicast
Příspěvky: 1721
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 282
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

Na mě to zkoušeli taky, ale stačila tehdy ústní hrozba správní žalobou a úředníci zkrotli.
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 216
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 19

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Dnes v TV spravach som zachytil nieco, co ma zaujalo ....

V Kosiciach bolo stretnutie auto veteranov a jeden z navstevnikov do kamery povedal, volne povedane:
VIETE Z DNESNYCH NOVYCH ELEKTRICKYCH AUT, ZIANE Z NICH NEBUDE VETERAN ... :dontknow:
ChlapeczDediny
Příspěvky: 374
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Reputace: 85
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

Vládcom to ani netreba, aby sa čosi z histórie zachovalo. Vidíme to každý deň, čo sa nedá zabudnúť, to je falšované.
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Matess
Příspěvky: 1891
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

JozefSK píše: pát kvě 09, 2025 9:18 pm
Dnes v TV spravach som zachytil nieco, co ma zaujalo ....

V Kosiciach bolo stretnutie auto veteranov a jeden z navstevnikov do kamery povedal, volne povedane:
VIETE Z DNESNYCH NOVYCH ELEKTRICKYCH AUT, ZIANE Z NICH NEBUDE VETERAN ... :dontknow:
proč by nemohl? jako baterie se prestanou delat a auto nebude existovat?
pibi
Příspěvky: 1282
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 231
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

JozefSK píše: pát kvě 09, 2025 9:18 pm
VIETE Z DNESNYCH NOVYCH ELEKTRICKYCH AUT, ZIANE Z NICH NEBUDE VETERAN ... :dontknow:
To si možná myslel i jistý mladý inženýr Ferdinand Porsche, když v r 1898 zkonstruoval elektromobil Egger-Lohner C2 Phaeton a dnes stojí na čestném místě na začátku expozice muzea Porsche ve Stuttgartu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Egger-Lohner_C.2_Phaeton
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
glottis
Příspěvky: 2888
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 304
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

Jo taky mám pocit že to s druhem paliva moc nesouvisí a naopak jednoduchost motoru hraje pro Ev. Nevím proč ale spousta lidí si myslí že Ev je nášlapné elektronikou ale dnešní spalovaky jsou na tom úplně stejně a možná ještě horší. Moderní motory třeba nejsou ani děláme aby se tam dal dělat nějaký výbrus. Kabelu k motoru vede snad víc než do elektrického. A z jinýho pohledu z kterého moderního auta bych vůbec chtěl dělat veterán. Dřív to bylo skoro jako zázraky techniky. Každá generace přinesla něco nového co zásadně zlepšilo jízdní vlastnosti, účinnost, spolehlivost, design. Dnes z toho ten pocit nemám bez ohledu na pohon
PavelR
Příspěvky: 3513
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 257
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

spíš se nabízí otázka jsou dnes auta která by měla smysl zachovávat po takto dlouhou bodu v provozuschopnem stavu? Možná že jako někde na výstavce u výrobce ale když se podívám na mainstream tak proč by to vůbec někdo dělal...
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5744
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 725
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

At si dela kazdy, co chce. Proc nekomu neco omezovat, ci se pozastavovat nad tim, jestli to ma smysl? Nekdo sbira anglicaky, nekdo vlacky, jiny zbrane, tak proc by nekdo nemohl sbirat treba toaletni misy? Nebo vsedni auto na baterky?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
PavelR
Příspěvky: 3513
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 257
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

ale jasně že jó. Jen to byla taková úvaha z mýho úhlu pohledu nic víc.
Omezovat v žádným případě.

Ty záchodový mísy to je dobrej nápad :-D
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 216
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 19

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Nie jedno z tych autoveteranov v Kosiciach bolo aj viac, ako sto rocne. A ludia na nich jazdili. Tie auta boli funkcne. Aj ked asi nie vsetky susciastky na tych autach boli povodne.

Tie dnesne, moderne auta ...
- povedzme, ze o sto rokov by sa este snad nasiel niekto, kto by vedel vyklepat, privarit a lakom nastriekat casti zhrdzavenej karoserie
- povedzme, ze by o sto rokov sa este snad nasiel niekto, kto by vedel namiesat "lekvar" a zosmolit nieco, co by sa podobalo dnesnej baterii
- ale o sto rokov ... vedeli by vyrobit a odladit dnesny hardware a software ?
To sa tyka ako elektrickych, tak aj "ne-ekologickych" aut.

PS: Este jedna poznamka. Pred sto rokmi este nemali vynajdeny proces riadeneho starnutia. V preklade, do svojich produktov v tej dobe, este nemontovali tzv. kurvitka ... ::stop::
Matess
Příspěvky: 1891
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

já bych k tomu nepristupoval takhle negativne...
ano nova auta nevydrzi, protoze se navrhuji na nejakou zivotnost. Napriklad pokud vim ze za 20 let auto bude nezajimave pro 99,99% populace nebudu se ani snazit tam udelat neco co by tohle mohlo prezit. Tim ze auto nemusi byt takhle prehnane dimenzovane nemusi byt v tom treba tolik materialu, nemusi to vazit tolik a potom se nam to positivne projevi na spotrebe a emisich a z vyfukovych plynu tady potom vsichni pomalu umirame. Je to neco za neco... ano muzeme se bavit kolik let by mela byt zivotnost auta. Je logicke ze starej mercedes 2.0l diesel s vykonem 43kW a mechanickou pumpou bude schopen jezdit hodne dlouho, ale kdo z vas by v tom dnes jezdit chtel?
Problem ktery spis vidim ja je ten ze se dnes auta navrhuji na 10 let / 200 000km... mozna je to jen muj pocit, ale po tomhle obdobi se obvykle zacne vsechno srat a ne kazdy si muze dovolit co 10 let koupit nove auto.
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 535
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Reputace: 67
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od lemra79 »

Je to vse o nas zakaznicich. Automobilky vyrábějí auta, ktera chceme kupovat a kupujeme je. Kdyby to tak nebylo, nic neprodaji. Auto je spotrebak. Mam doma dve auta, mezi kteryma je 20 let. Kdyz jedu dal, vubec nepremejslim a jedu novejsim, je pohodlnejsi a uspornejsi. Kdybych mel trabanta, tak jedu radeji vlakem. Tot muj nazor.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
PavelR
Příspěvky: 3513
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 257
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

vidím to podobně. Vždycky mě baví ty krásný vzpomínky ... "my když jsme byli malí tak jsme jezdili 1000MB na dovolenou.... to bylo krásný." Hovno bylo krásný. Akorát jsme byli mladí to bylo to krásný.

Kolega co jezdí novým mercedesem s láskou vzpomíná na jedničkouvou oktávku diesel furt šlap. Jeho první nový auto. Vždycky mu řeknu tak si ten hrkač někde pujč a vyraž s tím na pár set km. Rychle to budeš vracet.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2533
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 414
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Presne tak, nostalgia. Aj tie veterány by ideálne mali mať dušu. Trabant alebo Chrobák chápem. Ale taký Olcit alebo Zastavu som ako veterána u nás nevidel.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 04/2025 = 11 MWh AC
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 535
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Reputace: 67
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od lemra79 »

No právě, následně se může stát, že ten Olcit nebo Zástava budou sběratelsky hodnotnější než Trabant, protože je všechny sežral kovošrot. Veteráni jsou krásná věc, ale není to o denním používání, to tak srazíky nebo nedělní odpoledne za krásnýho počasí....
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
eman
Příspěvky: 2169
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 225
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Já se u novýho auta bojím jen totální závislosti na výrobci. V tom je tolik zakodovaný elektroniky, že nás mají úplně v hrsti a to nemluvě o nežádoucí telemetrii.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4153
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 305

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů