Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
JJ teď jsem se díval na to na velkém monitoru. Tam opravdu k chlazení toho moc není. Takže beru můj názor výše zpět.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1239
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 145
Re: Elektricka / hybridni auta
Doporučil bych to pojmenovat: "relé se zvětšenou mezerou v rozepnutém stavu", i označení "bezpečnostní relé" by bylo lepší než stykač:-)eman píše:Podle toho videa na levé straně není co chladit. Tam jsou jenom stykače.
A poznámka je správná, myslím že ta cívka má mít 172mW ta uzemnujici Nko ( asi G6QE) a to druhé taky jen 320mW varianta G7L. Ta relé jsou velký kontrast k tomu transformátoru jak se tu pomlouvá...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Josse mĕ se 4000W z toho mrzáčka nedaří dostat
Trvalý je furt na hodinu
Trvalý je furt na hodinu
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř dub 23, 2025 11:42 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5699
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 709
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Hele, tak to zkus reklamovat.
Je to take totiz slovickareni, co je provozni teplota? Teplota prostredi, ve kterem se to provozuje? Nebo teplota neceho, co je nekde uvnitr a uzivatel defacto nema sanci zjistit, jaka ta teplota je? Ve VRM ci v konzoli ji totiz nenajdu ... Na rozdil od auta, kde se teplota oleje da zjistit, bud uz primo na budiku nebo nekde doklikat na panelu.
Tedy je to provozni teplota transformatoru nebo teplota prostredi, ve kterem ta krabice je?
Je to take totiz slovickareni, co je provozni teplota? Teplota prostredi, ve kterem se to provozuje? Nebo teplota neceho, co je nekde uvnitr a uzivatel defacto nema sanci zjistit, jaka ta teplota je? Ve VRM ci v konzoli ji totiz nenajdu ... Na rozdil od auta, kde se teplota oleje da zjistit, bud uz primo na budiku nebo nekde doklikat na panelu.
Tedy je to provozni teplota transformatoru nebo teplota prostredi, ve kterem ta krabice je?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Já si myslím, že špatný kus nemám.Podle mĕ jsou všechny takový bez dodělání chlazení ten výkon nedá.
Ještĕ můžu vyzkoušet wallbox bez komunikace,který nesníží nabijeci proud:)))
Ráno psal VK, že odhaduje trvalý proud na 16A
Ještĕ můžu vyzkoušet wallbox bez komunikace,který nesníží nabijeci proud:)))
Ráno psal VK, že odhaduje trvalý proud na 16A
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Srovnání spotřeb podle Bjorna na 1000km trase ve Wh/km
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2137
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 220
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Koukám, všechno +- autobus. Rozdíl dělá asi jenom momentální teplota, typ pneu a váha auta.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
jj je to tak. Žádná EV se zázračnou spotřebou neexistuji ani Tesla. Několikrát jsem slyšel mluvit teslisty o vyjíímečných spotřebách 13-15kWh/100km a jenom jsem zíral se svým BMW.
Pokud jeli auta ne pododné trati nebo za sebou, tak se to nikdy v testech nepotvrdilo. Jenom marketing a kecy.
Pokud jeli auta ne pododné trati nebo za sebou, tak se to nikdy v testech nepotvrdilo. Jenom marketing a kecy.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Na druhou stranu, když se podíváš na TM3 Highland, tak má fakt dobrou spotřebu v zimě. To mi přijde jako výhoda. Ten náskok na ostatní se podstatně snížil, ale v zimě tam pořád je.
Tesla je spíš ale o dlouhých cestách, kdy máš kvalitní a spolehlivou síť nabíjení, to ostatní stále nemají. Žádné čipy, qr kódy, mobilní appky, žádné zbytečné blbosti, jen zapojíš auto a nabíjíš.
Ionity se snaží, ale pokrytím v Evropě a hlavně spolehlivostí podle mě pořád zaostává.
Tesla je spíš ale o dlouhých cestách, kdy máš kvalitní a spolehlivou síť nabíjení, to ostatní stále nemají. Žádné čipy, qr kódy, mobilní appky, žádné zbytečné blbosti, jen zapojíš auto a nabíjíš.
Ionity se snaží, ale pokrytím v Evropě a hlavně spolehlivostí podle mě pořád zaostává.
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Nějaký malý rozdíl cca 10% tam je. Zas tam nemáš vítr,déšť apod
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Mně ten rozdíl pořád přijde podstatný.
Když srovnáš v té tabulce i4 RWD a TM3 Highland, tak rychlost stejná, TM3 spotřeba lepší, čas lepší, teplota výrazně nižší, a navíc TM3 v tom testu je čtyřkolka!
Zadokolku Long Range zatím netestoval.
Když srovnáš v té tabulce i4 RWD a TM3 Highland, tak rychlost stejná, TM3 spotřeba lepší, čas lepší, teplota výrazně nižší, a navíc TM3 v tom testu je čtyřkolka!
Zadokolku Long Range zatím netestoval.
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
TM3 je hlavně horší auto než i4. já bych si vzal určitě i4 než TM3.Pro mě jsou důležitější věci než 4 kolka.např pneumatický podvozek,natáčecí zadní náprava,asistenty má BMW taky lepší.Tyto věci používám pořád 4kolku 2x za rok.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Jasný, ale tady se bavíme o efektivitě toho auta, a tvých 10% podle mě v zimě není pravda, TM3 zadokolka bude v zimě na dálnici jezdit o 20% úsporněji než i4 zadokolka. Neue Klasse to snad dožene.
Co se týká komfortu a dalších funkcí, já bych si TM3 na moje ježdění taky nekoupil.
Když si do BMW i4 zadokolky ale dáš hezkou výbavu, pneumatický podvozek,natáčecí zadní náprava atd...., tak ve výsledku budeš na úplně jiné ceně, než stojí TM3 highland zadokolka (930 tis. bez DPH). Nemá smysl srovnávat pohodlí auta v úplně jiných cenových relacích.
Co se týká komfortu a dalších funkcí, já bych si TM3 na moje ježdění taky nekoupil.
Když si do BMW i4 zadokolky ale dáš hezkou výbavu, pneumatický podvozek,natáčecí zadní náprava atd...., tak ve výsledku budeš na úplně jiné ceně, než stojí TM3 highland zadokolka (930 tis. bez DPH). Nemá smysl srovnávat pohodlí auta v úplně jiných cenových relacích.
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Ona ta Tesla bude vážit o cca 200kg miň než i4 a má hladký tvar.
Ale ten majitel Tesly je nĕjakej divnej:))
Ale ten majitel Tesly je nĕjakej divnej:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
V 10:30 jsem mrzáčkovi nastavil 17A 3700W a zatím bez pauzy s nasazeným deklem.Jsem zvědavý jestli to do večera vydrží.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak 3700W udrží 3hod 10min.Nabijeni zeslabeno na 16A cca 3500W.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 431
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 78
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 11
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
se divim ze jsi s tim mel problem ... ja teda jedu 3x3000ku, ale i tak kolem 7.5kw neni problem jet delsi dobu v kuse, problem uz je jen ze neni dost slucnicka
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 3001
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 131
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
30°C je teplý prostor, stačí jít o 10 méně a výkon je třetinu vyšší. Dal bych šneka přes invertor a spínal ho přes relé. Do PC toweru se dělají i díry z boku. Na zkoušku by mohl stačit třeba stojanový větrák s třemi rychlostmi co se používá v létě. Postavit ho natočit ho vypnout natáčení a chladit když měnič pracuje třeba přes chytrou zásuvku.
vk_1 píše: stř dub 23, 2025 12:17 pmMůj kus 19A trvale 8 hodin rozhodně nedá, max 16A. Ale mám ho v prostoru, kde je typicky 25-30 stupňů.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 4057
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
To jedeš jenom cca necelé 2 hodiny na 7,5kW.To nemám problém ani já.Hodinu vydrží 4100W a 3 hodiny 3700W.Antrac1t píše: čtv dub 24, 2025 2:11 pmse divim ze jsi s tim mel problem ... ja teda jedu 3x3000ku, ale i tak kolem 7.5kw neni problem jet delsi dobu v kuse, problem uz je jen ze neni dost slucnicka
mp2.png
Problém je,že to má vydržet trvale.
Trvale ta 5000 vydrží možná 3400W.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 887
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 140
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Samotný výrobce v datasheetu u verze Multiplus II 48/5000 uvádí následujícíFranta2776 píše:Řekl bych ,že po sundání krytu problém vyřešen.Má jenom jeden ventilátor a je to mrdka mĕnič se špatnĕ vyřešeným chlazením.Stači sundat kryt svorkovnice,aby se nemíchal teplý a studený vzduch ... sundání krytu se chlazení zlepšilo o cca 30% ...
... Problém je,že to má vydržet trvale. Trvale ta 5000 vydrží možná 3400W.
přičemž těmi teplotami je myšlena měřená teplota uvnitř měniče. Takže ani výrobce neslibuje 4000 W bez ohledu na teplotu. Pokud sundáte kryt tak se teplota o něco sníží viz těch vámi zmíněných 30%. Ještě více byste to zlepšil pokud byste ho bez krytu ještě navíc ofukoval nějakým výkonným externím větrákem za předpokladu okolní teploty vzduchu okolo 20 °C nebo ještě o něco níže (ideálně ofukovat bez krytu výkonným ventilátorem při teplotě okolního vzduchu tak caa 15 až 18°C).Victron v datasheetu píše:Cont. output power at 25 °C 4000 W
Cont. output power at 40 °C 3700 W
Cont. output power at 65 °C 3000 W

Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv dub 24, 2025 4:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host