Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Kde ho najdu??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3490
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 250
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

je to součástí Ve configu + samozřejmě mk3 kabel. v tom jsi to nastavoval ten měnič.
Nebo pokud je to 1f tak to lze udělat přes vrm portál. device list/remote veconfigure remote. Stáhnout konfiguraci, ve veconfigu nastavit, dát asistena toho taky nastavit, uložit zpět do souboru a nauploadovat do střídače.
Dneska jsem takto přes remote nastavoval ac coupling pro ostrovní provoz s froniusem na acoutu. jde to v pohodě.

nevím co máš za baterky předpokldáám po canu do cerba. Jestli je to 16s můžeš si vzít inspiraci nastavení pro Victron a BYD pro 15s Victron a pylontech. Mají to na stránkách. je tam vše i jak nastavit asistenta.
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Baterky mám bez komunikace.Se zbytkem si pohraju zítra.Zapojil.jsem ten elektromĕr, tak.jsem.zvĕdavý co ukazuje nesmysly.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3490
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 250
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

aha tak to si dobře nastav napěťový hladiny pro prealarm a vypnutí

to jsem zvědavej co kecá
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tak jsem ho zapl na manual 19A.Je vidĕt, že co se týče mĕřeni kecal wallbox.Elktromĕr s měničem sedí.Na wallboxu mám koeficient 0,85.
Mppt jsem zeslabil na 20A, tak je chladný.
Jsem zvědavý, kdy začne mĕnič hlásit přehřátí.
Screenshot_20250423_113424_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
vk_1
Příspěvky: 413
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Když chceš ždímat ten jeden Multiplus na maximum, nezkoušel jsi ho nastavit na vyšší napětí? Třeba 240V?
vk_1
Příspěvky: 413
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Můj kus 19A trvale 8 hodin rozhodně nedá, max 16A. Ale mám ho v prostoru, kde je typicky 25-30 stupňů.
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

To je vidĕt, že cca 4100W trvale nedá po 45 minutách se ohřal a dĕlá pauzy.
Screenshot_20250423_123625_Chrome.jpg
Oddĕlal jsme mu perforovaný kryt a nemůžu uvěřit vlastním očím.On pod tím krytem na levé straně vydechuje teplý vzduch a na pravé ho nasává zpĕt.

Je to možný nebo to mám jenom já a mám naopak namontovaný ventilátor???
Prosím Vás pánové koukněte na to.Díky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Řekl bych ,že po sundání krytu problém vyřešen.Má jenom jeden ventilátor a je to mrdka mĕnič se špatnĕ vyřešeným chlazením.Stači sundat kryt svorkovnice,aby se nemíchal teplý a studený vzduch.
Screenshot_20250423_132500_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2137
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 220
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

To je divné. Výfuk vzduchu má nahoře, dolu by se nemělo nic dostat. Nemáš to nahoře zaslepený?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Podívej se tady, mĕ z té levé poloviny se tlači horký vzduch.Tobĕ při zatížení taky a pravou polovinou pod krytem se hi nasaje zpĕt.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Diablo1st
Příspěvky: 2041
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Reputace: 168
Lokalita: MY, SR
Výkon panelů [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 28
Bydliště: SR MY

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Diablo1st »

Franta2776 píše: stř dub 23, 2025 1:27 pm
Řekl bych ,že po sundání krytu problém vyřešen.Má jenom jeden ventilátor a je to mrdka mĕnič se špatnĕ vyřešeným chlazením.Stači sundat kryt svorkovnice,aby se nemíchal teplý a studený vzduch.
Bohužiaľ v tomto máš pravdu, to chladenie a regulácia ventilátora je riešené vyložene babrácky. Pritom miesto na 2x 120mm ventilátory pod toroid kolmo hore tam je. :?
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah + JK BMS
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5699
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 709
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Ha. Tak to ledacos vysvětluje. Protože to, co jsi popisoval, tak mi dělal Phoenix 2000. A ten jsem měl zakrytovaný.
Jak teď mám toho P-5000, MP-5000 a MP2-5000, tak jsem ani jednomu ještě nestihl ten kryt namontovat zpátky, protože to nemám zapojené na hotovo.
Myslíš tedy ten spodní černý kryt, ne ten celý, co má oddělaný borec ve videu, že je vidět i toroid ...
Franta2776 píše: stř dub 23, 2025 1:27 pm
Řekl bych ,že po sundání krytu problém vyřešen.Má jenom jeden ventilátor a je to mrdka mĕnič se špatnĕ vyřešeným chlazením.Stači sundat kryt svorkovnice,aby se nemíchal teplý a studený vzduch.
Screenshot_20250423_132500_Chrome.jpg
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ano kryt svorkovnice.Stači ho sundat zatížit mĕnič a dát ruku k levé části výdechu a cítíš jak krásnĕ topí a fouká.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2137
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 220
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Zkusím z molitanu vystříhnout přepážku a dát jí mezi ty výdechy, co to udělá.
Jinak, tam by se vešli dva tichý Noktua fany jak nic a bylo by po teplotách i hluku. Ale pak je po záruce. :(

Jinak jsem si toho předtím nevšiml, ale je pěkný, jak taháme k MP2 tlustý kabely a oni to mají vevnitř rozvedené tkaničkama od bot.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Když jsem ráno s krytem jel.na 19A-4120W studený start. Tak,než zapl ochranu to trvalo 45min.Teď odpoledne trafo nebylo studené a bez krytu jel 60min.
Tzn sundání krytu se chlazení zlepšilo o cca 30%.
Ubral jsem na 18A a nechám ho bĕžet.
Screenshot_20250423_153458_Chrome.jpg
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř dub 23, 2025 4:04 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pibi
Příspěvky: 1263
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 222
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Taky jsem ještě nestihl namontovat spodní kryty na obou 5000 a problém s chlazením nemám. Asi to několik pětiletek počká.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Matess
Příspěvky: 1885
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

to teplotní čidlo je podle fotky uprostřed toroidu - tzn v místě kde se vzduch moc nehýbe. Takže dát silnější / externí ventilátory by nemělo ničemu vadit... polovodiče budou chladnější a trafo má velkou masu mědi, takže taky půjde teplota jistě dolů, ale rozhodně bych se nebál že by tomu větší průvan měl ublížit.
Franta2776
Příspěvky: 4059
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Měníč po 21minutách od ukončení nabíjení zpomalil ventilátor na cca 1/2 otáček, jak je ten toroid rozpečený a cca dalších 10 minut běží.Po zeslabení na 16x230=3680W se nějak stabilizoval a toto by mohl udržet.
S tím chlazením je problém,že ten kryt není moc perforovaný a podle mě se počítá s tím,že ten ventilátor vytváří i podtlak a točí vzduch okolo elektroniky na levé straně pod tím krytem. Pokud tam není nasazený, tak klesá kolem těch součástek průtok vzduchu a můžou se přehřívat.
Nějaká přepážka pod krytem situaci spíš ještě zhorší.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2137
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 220
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Podle toho videa na levé straně není co chladit. Tam jsou jenom stykače. Zajímalo by mě, jestli je ten stejnosměrný plechový "rozvaděč" napravo taky zahřátý. Jinak by ten trapný fan chladil jenom ten toroid a ty snad není ani možné.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 2 hosti