Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Dagus píše: stř bře 26, 2025 3:29 pm
Franta2776 píše: stř bře 26, 2025 11:48 am
Tady je zdroj.Testování od nějakýho Bjorna. Na podobné srovnání jsem nikde nenarazil.

Ty ,ale nabíjíš doma 3kW, jestli někdo jezdí převážně po 300kW nabíječkách, může jeho baterie vypadat úplně jinak. Navíc se jeví, že použiti prismatickych článků u BMW a Ionic 28kW se jeví z pohledu životnosti lepší varianta jako 18650 apod.
Pobavilo mě od nějakého bjorna, to je podle mě nejznámější testovač v eu.
Toho asiata znám, akorát jsem nevěděl, že se jmenuje Bjorn a že je tak slavný :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: stř bře 26, 2025 1:37 pm

Na tom je vidět pokrok v bateriich.Stejnĕ velká baterka BMW i3 rv2014-22kWh a od rv 2021 42kWh.Vaculik popisoval I3 jako budoucí auto pro důchodce.Auto nerezaví jenom carbon,plast a hlinik.
Ty LG prismatické články v tom vydrží 25let.
To když si koupíš 5let staré, neuděláš chybu.
Já jsem I3 chtěl koupit ještě dřív, než jsme tu EV začali vůbec probírat. Byl jsem se podívat na dvě a přešlo mě to. Karoserie je sice plast, ale interiér byl úplně dodrbaný....podle majitelů "top stav". Nevím, jestli nebyl rozdíl v kvalitě materiálů u různých ročníků. Jel jsem jenom v jedné, pamatuji si že měla kolem 80tis. a cestou z Modřan na Strahov zmizelo asi 10% baterky....., ale prý je nová za babku....jo tenkrát za 250tis.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

V tom videu s Teslou zahřeje ty články při DC nabíjení na 60st.To se mi zdá dost.U BMW i4 jsem viděl max 42 st.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
soami
Příspěvky: 828
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 72
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od soami »

eman píše: stř bře 26, 2025 5:10 pm
... cestou z Modřan na Strahov zmizelo asi 10% baterky....., ale prý je nová za babku....jo tenkrát za 250tis.
Záleží, jaká to byla baterie. Pokud to byla 60Ah/19kWh, tak těch 10% odpovídá - je to +-12km do kopce.
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Modřany na kopci jsou, pak jedeš přes Smíchov po rovince a z Kinskýho je to nahoru tak 2km. Baterku už si nepamatuju.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já dneska s Victron 5000 dal.35kWh do.EV.Vic toho s tímto měničem nesvedu.Pro toho, kdo hodnodnĕ jezdí je to slabý.
Screenshot_20250326_132650_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
vk_1
Příspěvky: 398
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Tak řešení je mít 3f systém, ne? Jeden kus MP II 5000 dneska stojí 18tis s DPH. Umožní ti to i prodávat do sítě z baterek a tím tu investici rychleji vrátit.
kodl69
Příspěvky: 7840
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 964
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kodl69 »

Jeden kus MP II 5000 dneska stojí 18tis s DPH? kde? jestli je to pravda, tak mi tři pošli.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
vk_1
Příspěvky: 398
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Prosím:

https://www.nkon.nl/en/multiplus-pmp482 ... v-70a.html

Screenshot 2025-03-26 at 18.55.22.png
Screenshot 2025-03-26 at 18.55.22.png (37.7 KiB) Zobrazeno 235 x
Dagus
Příspěvky: 2038
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 213
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

kodl69 píše: stř bře 26, 2025 6:54 pm
Jeden kus MP II 5000 dneska stojí 18tis s DPH? kde? jestli je to pravda, tak mi tři pošli.
Asi by jsi měl dodat adresu, ať ví kam. :handshake:
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

vk_1 píše: stř bře 26, 2025 6:47 pm
Tak řešení je mít 3f systém, ne? Jeden kus MP II 5000 dneska stojí 18tis s DPH. Umožní ti to i prodávat do sítě z baterek a tím tu investici rychleji vrátit.
3F systém je k nabíjení EV z vlatního soláru nevhodný.Většina EV má minimální nabíjecí proud 6A.To dělá minimální nabíjecí výkon 4,2kW, takže to bude přetahovat energii zbytečně z baterie domu nebo vypínat a startovat.Pokud by neteklo do baterie domu aspoň 5KW,tak se nabíjení EV automaticky vůbec nespustí..U 1F je to 1,4kW. Dynamické nabíjení od Vivtronu to pěkně zvládá.
Abych neměl plnou zeď modrých krabic,šel bych Multipusu 15000VA na celý dům. Ono to vyjde cenově podobně podle cen na NKONU.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
vk_1
Příspěvky: 398
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Záleží jaký máš wallbox, ty lepší kusy umí automaticky přepínat na 1f, když je sluníčka málo.
A nebo tomu Victron wallboxu můžeš podle potřeby dvě fáze sebrat, jako to dělá třeba Dagus. Dá se to automatizovat v NR nebo HA, ale už je to drbačka navíc....
Zatím to vypadá, že další generace Victron wallboxu už přepínání 1f/3f bude mít. Tak jsem zvědavý.
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Auto i wallbox umí po 1fázi 32A to je 7,4kW a to by mĕlo být ok.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1864
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

Franta2776 píše: stř bře 26, 2025 7:11 pm
vk_1 píše: stř bře 26, 2025 6:47 pm
Tak řešení je mít 3f systém, ne? Jeden kus MP II 5000 dneska stojí 18tis s DPH. Umožní ti to i prodávat do sítě z baterek a tím tu investici rychleji vrátit.
3F systém je k nabíjení EV z vlatního soláru nevhodný.Většina EV má minimální nabíjecí proud 6A.To dělá minimální nabíjecí výkon 4,2kW, takže to bude přetahovat energii zbytečně z baterie domu nebo vypínat a startovat.Pokud by neteklo do baterie domu aspoň 5KW,tak se nabíjení EV automaticky vůbec nespustí..U 1F je to 1,4kW. Dynamické nabíjení od Vivtronu to pěkně zvládá.
Abych neměl plnou zeď modrých krabic,šel bych Multipusu 15000VA na celý dům. Ono to vyjde cenově podobně podle cen na NKONU.
pokud má člověk 3f střídač tak obvykle těch 8-10kWp v těch panelech má, tak 4,2kW by snad neměl být problém ne? Já jako vím že je k tomu ještě nějaká spotřeba domu, ale tak přece to auto taky potřebuju nabít...
glottis
Příspěvky: 2836
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 299
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

v lete to vetsinou jde ale v prechodnych obdobich to muze byt problem. Ja mam 3f a nabijim teslu 5A (3,6kw) a golfa 6A (2,8kw) a 3,6kw uz byva v prechodinych obdobich, nebo kdyz je pod mrakem problem. Zbytecne to pak opotrebovava baterku. A to mam docela dobre strechu a 13kwp. Treba dneska se to mrska mezi 2 a 8kw ze slunce.
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Matess píše: čtv bře 27, 2025 11:35 am
Franta2776 píše: stř bře 26, 2025 7:11 pm
vk_1 píše: stř bře 26, 2025 6:47 pm
Tak řešení je mít 3f systém, ne? Jeden kus MP II 5000 dneska stojí 18tis s DPH. Umožní ti to i prodávat do sítě z baterek a tím tu investici rychleji vrátit.
3F systém je k nabíjení EV z vlatního soláru nevhodný.Většina EV má minimální nabíjecí proud 6A.To dělá minimální nabíjecí výkon 4,2kW, takže to bude přetahovat energii zbytečně z baterie domu nebo vypínat a startovat.Pokud by neteklo do baterie domu aspoň 5KW,tak se nabíjení EV automaticky vůbec nespustí..U 1F je to 1,4kW. Dynamické nabíjení od Vivtronu to pěkně zvládá.
Abych neměl plnou zeď modrých krabic,šel bych Multipusu 15000VA na celý dům. Ono to vyjde cenově podobně podle cen na NKONU.
pokud má člověk 3f střídač tak obvykle těch 8-10kWp v těch panelech má, tak 4,2kW by snad neměl být problém ne? Já jako vím že je k tomu ještě nějaká spotřeba domu, ale tak přece to auto taky potřebuju nabít...
Ono to je ještě trochu jinak.Když svítí, tak je potřeba spotřebovávat.Tzn plně elektrifikovaný dům vaří oběd,topí,pere, ohřívá TUV do toho myčka nebo trouba.Z 8-10kWp toho do EV moc nezbyde.Teď je třeba zataženo a jsem rád do EV za 1500W a 7A 1F.
Nemůžu doma říct, dnes svítí budeme nabíjet EV a nebude se vařit.To by mě hnali :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Antrac1t
Příspěvky: 423
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Reputace: 76
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Antrac1t »

proto neresim a klidne dobijim EV pres noc z baterie a cyklovani je mi putna. Prvni battery pakl ma za 3 roky za sebou 450 cyklu (driv pojde/degraduje na chemii), v unoru jsem pridal druhej pakl, takze se muzou pekne delit ...
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

No ale potom jdeš do dnů, když je zataženo s vybitou baterkou v domĕ a kupuješ z pekla.Mĕ se to dynamický nabíjení líbí.Zapojim kabel a o nic se nestarám a na nic.nemusim myslet.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7840
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 964
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kodl69 »

Tady je otázka využití. když máš v autě 50kWh baterku a víc, a ujedeš denně cca 50km, tj cca 10kWh, tak máš v autě rezervu na 4 dny a můžeš si dovolit nabíjet z přebytků. Naopak když máš tuhle baterku a denně jezdíš přes 100km, tak ti nezbyde, než to každej den dobít do plna, ať to stálo co to stálo, protože za problém s hledáním nabíječky někde po cestě ti to obvykle nestojí... Proto jsou možný oba režimy a navíc manuální nastavení proudu...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Antrac1t
Příspěvky: 423
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Reputace: 76
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Antrac1t »

tak to je jasny ze nevycucnes baterku ksrz auto, vedet prumernou spotrebu domu a zbytek mas na EV, ale pokud se jezdi tak stejne musis dobit at uz FVE/grid. A jak pise Kodl, otazka je najezd. Pokud nejsem HO, tak davam 105km denne + manzelka treba jeste neco pojezdi ten den. Dojez z prace je neco pred 16h, takze z panelu toho uz moc netece (ted z jara + orientace na vychod). Proto ten druhej pakl baterek, kterej je primarne pro EV. Kapacita prvniho paklu staci na pokryti baraku skrz celorocni beh (nepocitam obdobi temna)

edit: + mensi zkusenost, duvod nabijeni v noci je aji to, ze vim kolik toho mam na druhej den z baterie (priklad 80% baterie = 20kw, barak v prumeru 10kw bez TUV), takze vim ze muzu 10kw narvat do auta bez problemu a pokud auto stale neni nabito na 85-90% dolitu proste z gridu. Automatizace o to stara a zatim bez problemu. Druhej den pokazdy neco dotece a vecer zase cas zuctovani. Pokud su HO, a neni velka spotreba domu tak se vali primo do EV
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů