Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
- TomHC
- Příspěvky: 2388
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 385
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Lebo všetky autíčkárske diskusné fóra sú plné príspevkov typu "ja nič, ja len že všetko funguje"Stejně jako u Tesly, kde lidi na FB nadávají, že 2 měsíce čekají na servis a pak tam ani neví, jak závadu odstranit.

2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 04/2025 = 10 MWh AC
-
- Příspěvky: 292
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 15
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 2085
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 213
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
EV se přece neporouchává ne. A u tradičních značek jsem ještě nezažil, že každý kdo nemá danou značku tak je debil a zabiják malých dětí....

10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2085
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 213
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tohle je zase taková "jůtuberská kravina" natočená schválně, aby byly prachy za reklamu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3866
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 283
Re: Elektricka / hybridni auta
1)Tak třeba čínské rychlovlaky jsou výborné, jel jsem 1000km a rychlost okolo 250km a lepší a komfortnĕjši než se prudit na letištĕ.To by jsme potřebovali po celé Evropě.
2)Maglev jede 431km/h a ten jezdí snad jenom v Činĕ.Pro Němce je drahý.
3)Himalajská vysokohorská železnice jezdící po permafrosu,taky těžko hledá konkurenci.
Toto jim funguje a můžeme to srovnat s ČD:))))
2)Maglev jede 431km/h a ten jezdí snad jenom v Činĕ.Pro Němce je drahý.
3)Himalajská vysokohorská železnice jezdící po permafrosu,taky těžko hledá konkurenci.
Toto jim funguje a můžeme to srovnat s ČD:))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2836
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 299
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak maglev v Číně jezdí snad jen 30km z letiště do Šanghaje. Sice už 20 let, ale od té doby snad jiná trať není. Ve 2009 jsem tam tím jel.
-
- Příspěvky: 1063
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 174
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
No možná jo. Ale je to přece jen docela poučné.
Řešení s kamerami vyjde asi levněji. Možná má i nějaké výhody, i když teď (kromě ceny) mě žádná nenapadá.
Ale lidar je přece jenom asi lepší. Hlavně za obtížných podmínek, kdy je nějaký takový systém nejpotřebnější.
Spousta lidí to na internetu zpochybňuje, že to nebylo natočeno objektivně.
Ale nikdo nenatočil jiný pokus, kde by to vyšlo jinak. Všichni jenom teoretizují.
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 125
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Japonský Maglev řady L0 překonává rychlostní bariéry s rychlostí 603 km/h
Vlak řady L0, který má být uveden do komerčního provozu na trati Tokio-Osaka, by měl jezdit provozní rychlostí 505 km/h. Její průlomová rychlost výrazně zkrátí cestovní časy, neboť vzdálenost 286 km mezi Tokiem a Nagojou ujede za pouhých 40 minut. První úsek do Nagoje má být zprovozněn do roku 2027, prodloužení do Ósaky je plánováno do roku 2045.
Vlak řady L0, který má být uveden do komerčního provozu na trati Tokio-Osaka, by měl jezdit provozní rychlostí 505 km/h. Její průlomová rychlost výrazně zkrátí cestovní časy, neboť vzdálenost 286 km mezi Tokiem a Nagojou ujede za pouhých 40 minut. První úsek do Nagoje má být zprovozněn do roku 2027, prodloužení do Ósaky je plánováno do roku 2045.
-
- Příspěvky: 3866
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 283
Re: Elektricka / hybridni auta
A ten Maglev jezdí taky na naftu?
Vidět takovou levitující cisternu nafty, pohled k nezaplaceni 


18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2085
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 213
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Bezpochyby by jezdil na všechno co je k dispozici, včetně uhlí a plynu, protože jeho energetická náročnost je strašná. Nemluvě o výstavbě. Ale Čína je tu pro některé vzor, tak by jsme pár uhelek mohli postavit. Kupředu levá, zpátky ni krok.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
- Reputace: 7
- Lokalita: Brno
- Výkon panelů [Wp]: 9,9
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Pohon maglevu je v trati, takže ta cisterna by byla zakopaná někde u "kolejí" a místo drátů hadičky mezi pražciFranta2776 píše: ↑sob bře 22, 2025 11:05 pmA ten Maglev jezdí taky na naftu?Vidět takovou levitující cisternu nafty, pohled k nezaplaceni
![]()

-
- Příspěvky: 1063
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 174
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
No právě. Maglev má vnější pohon, tahají/tlačí ho ty kolejnice.
Běh spalovacího motoru je sekvence řízených výbuchů.
Pokud by to mělo jezdit na naftu, tak by tam z těch trubiček mezi kolejnicemi musela vždy trochy vystříknout nafta, ta by se zapálila, bouchla, tím by to postrčilo vlak o kousek dopředu, tam by zase stříkla další tryska a tak furt dál.
Poslední vagón by asi musel mít pořádně vyztuženou zadní stěnu, když by se do toho opíraly ty výbuchy.
Běh spalovacího motoru je sekvence řízených výbuchů.
Pokud by to mělo jezdit na naftu, tak by tam z těch trubiček mezi kolejnicemi musela vždy trochy vystříknout nafta, ta by se zapálila, bouchla, tím by to postrčilo vlak o kousek dopředu, tam by zase stříkla další tryska a tak furt dál.
Poslední vagón by asi musel mít pořádně vyztuženou zadní stěnu, když by se do toho opíraly ty výbuchy.
-
- Příspěvky: 3866
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 283
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj jestli se nepletu má lineární elektromotory.. Já v nĕm jel před cca 15lety.S pasažéry jel 431km/h a bez pasažérů při zkušebních jízdách uváděli 550km/h.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3866
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 283
Re: Elektricka / hybridni auta
Dnes mi IKEA dovezla zboží.V Brně jich mají 8ks,dojezd 250km, ke mĕ mají jednu cestu 80km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3461
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 249
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
na rozvážky ideál. při další nakládce v depu na šlauch a jede se dál.
-
- Příspěvky: 2888
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 127
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Si dělají kozy ne? 500kg zatížení za dodávku přes dva míče s DPH.


3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2888
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 127
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen pro srovnání, T4 s kterou jezdím občas na váhu, mi na Taru ukazuje 2tuny. A když odečtu z 500kg asi 300kg pro tři lidi, tak je to tak na polystyren do 200kil. I pojizdná dílna by narala tunu jak nic. Na co to je takové dodávky? Na úplatky za vyjímky, problémy na silnicích protože to policajti s váhou zjistí koho mají vážit když potřebují naplnit kasu. A dojede to pár kilometrů. Prostě zelený nesmysl a rychloobrátková recyklace... Možná na baterie pro DIY elektrárnu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 3866
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 283
Re: Elektricka / hybridni auta
Nikdo jim nekrade naftu.Na voženi skříní a posteli ve mĕstĕ ideál.Mĕ to překvapilo a upozorňují na to v SMS.
Vazeny zakazniku, objednavka c. 1507844 z obchodniho domu IKEA Brno vam bude dorucena 23.03.2025 nasi elektrickou dodavkou, a to ve vami zvolenem case od 11:00 do 15:00. Vice informaci najdete na https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/.
Vazeny zakazniku, objednavka c. 1507844 z obchodniho domu IKEA Brno vam bude dorucena 23.03.2025 nasi elektrickou dodavkou, a to ve vami zvolenem case od 11:00 do 15:00. Vice informaci najdete na https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2888
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 127
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo nafta mne nenapadla, to by mohl být dobrý důvod.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2085
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 213
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Franta pracuje v nějaké kriminální firmě. Tu kradenou naftu tu opakuje každých 5 stran.
V reálu jsem to už roky neviděl, protože všechny firemní auta mají GPS a palubní jednotku s odečtem telemetrie. Ani místní rozvážka z betonárky už si nelajsne natočit mimo nádrž.
Jinak jsem teď z IKEA vezl malou PAX skříň a balení mělo 60kg....2 krabice. To musí vozit jenom vzduch, jestli mají 500kg limit.

Jinak jsem teď z IKEA vezl malou PAX skříň a balení mělo 60kg....2 krabice. To musí vozit jenom vzduch, jestli mají 500kg limit.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 1103 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1884 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 2213 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 1383 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 44 Odpovědi
- 5753 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TrollCZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů