Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2388
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 385
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Stejně jako u Tesly, kde lidi na FB nadávají, že 2 měsíce čekají na servis a pak tam ani neví, jak závadu odstranit.
Lebo všetky autíčkárske diskusné fóra sú plné príspevkov typu "ja nič, ja len že všetko funguje" :ugeek:
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 04/2025 = 10 MWh AC
Mogul
Příspěvky: 292
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Reputace: 15
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mogul »

Navoněná bída :-(
A přitom už se to řeší tolik let ...

A zase ta Tesla ...
eman
Příspěvky: 2085
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

TomHC píše: sob bře 22, 2025 1:14 pm
Stejně jako u Tesly, kde lidi na FB nadávají, že 2 měsíce čekají na servis a pak tam ani neví, jak závadu odstranit.
Lebo všetky autíčkárske diskusné fóra sú plné príspevkov typu "ja nič, ja len že všetko funguje" :ugeek:
EV se přece neporouchává ne. A u tradičních značek jsem ještě nezažil, že každý kdo nemá danou značku tak je debil a zabiják malých dětí.... :dontknow:
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 2085
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Mogul píše: sob bře 22, 2025 2:00 pm
Navoněná bída :-(
A přitom už se to řeší tolik let ...

A zase ta Tesla ...
Tohle je zase taková "jůtuberská kravina" natočená schválně, aby byly prachy za reklamu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

1)Tak třeba čínské rychlovlaky jsou výborné, jel jsem 1000km a rychlost okolo 250km a lepší a komfortnĕjši než se prudit na letištĕ.To by jsme potřebovali po celé Evropě.
2)Maglev jede 431km/h a ten jezdí snad jenom v Činĕ.Pro Němce je drahý.
3)Himalajská vysokohorská železnice jezdící po permafrosu,taky těžko hledá konkurenci.

Toto jim funguje a můžeme to srovnat s ČD:))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2836
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 299
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

Tak maglev v Číně jezdí snad jen 30km z letiště do Šanghaje. Sice už 20 let, ale od té doby snad jiná trať není. Ve 2009 jsem tam tím jel.
Mex
Příspěvky: 1063
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 174
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

eman píše: sob bře 22, 2025 2:25 pm
Tohle je zase taková "jůtuberská kravina" natočená schválně, aby byly prachy za reklamu.
No možná jo. Ale je to přece jen docela poučné.
Řešení s kamerami vyjde asi levněji. Možná má i nějaké výhody, i když teď (kromě ceny) mě žádná nenapadá.
Ale lidar je přece jenom asi lepší. Hlavně za obtížných podmínek, kdy je nějaký takový systém nejpotřebnější.

Spousta lidí to na internetu zpochybňuje, že to nebylo natočeno objektivně.
Ale nikdo nenatočil jiný pokus, kde by to vyšlo jinak. Všichni jenom teoretizují.
Valdano
Příspěvky: 790
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 125
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Japonský Maglev řady L0 překonává rychlostní bariéry s rychlostí 603 km/h

Vlak řady L0, který má být uveden do komerčního provozu na trati Tokio-Osaka, by měl jezdit provozní rychlostí 505 km/h. Její průlomová rychlost výrazně zkrátí cestovní časy, neboť vzdálenost 286 km mezi Tokiem a Nagojou ujede za pouhých 40 minut. První úsek do Nagoje má být zprovozněn do roku 2027, prodloužení do Ósaky je plánováno do roku 2045.

Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

A ten Maglev jezdí taky na naftu? :D Vidět takovou levitující cisternu nafty, pohled k nezaplaceni :D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2085
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Bezpochyby by jezdil na všechno co je k dispozici, včetně uhlí a plynu, protože jeho energetická náročnost je strašná. Nemluvě o výstavbě. Ale Čína je tu pro některé vzor, tak by jsme pár uhelek mohli postavit. Kupředu levá, zpátky ni krok.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
pave69
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 7
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pave69 »

Franta2776 píše: sob bře 22, 2025 11:05 pm
A ten Maglev jezdí taky na naftu? :D Vidět takovou levitující cisternu nafty, pohled k nezaplaceni :D
Pohon maglevu je v trati, takže ta cisterna by byla zakopaná někde u "kolejí" a místo drátů hadičky mezi pražci :D
Mex
Příspěvky: 1063
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 174
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

No právě. Maglev má vnější pohon, tahají/tlačí ho ty kolejnice.
Běh spalovacího motoru je sekvence řízených výbuchů.
Pokud by to mělo jezdit na naftu, tak by tam z těch trubiček mezi kolejnicemi musela vždy trochy vystříknout nafta, ta by se zapálila, bouchla, tím by to postrčilo vlak o kousek dopředu, tam by zase stříkla další tryska a tak furt dál.
Poslední vagón by asi musel mít pořádně vyztuženou zadní stěnu, když by se do toho opíraly ty výbuchy.
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj jestli se nepletu má lineární elektromotory.. Já v nĕm jel před cca 15lety.S pasažéry jel 431km/h a bez pasažérů při zkušebních jízdách uváděli 550km/h.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Dnes mi IKEA dovezla zboží.V Brně jich mají 8ks,dojezd 250km, ke mĕ mají jednu cestu 80km.
20250323_143709.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3461
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 249
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

na rozvážky ideál. při další nakládce v depu na šlauch a jede se dál.
gupa
Příspěvky: 2888
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 127
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Si dělají kozy ne? 500kg zatížení za dodávku přes dva míče s DPH. :lol: :wall:
eSprinter 314 _ KAWA PRO _ L _ Mercedes-Benz Online Showroom.png
eSprinter 314 _ KAWA PRO _ L _ Mercedes-Benz Online Showroo.png
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2888
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 127
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Jen pro srovnání, T4 s kterou jezdím občas na váhu, mi na Taru ukazuje 2tuny. A když odečtu z 500kg asi 300kg pro tři lidi, tak je to tak na polystyren do 200kil. I pojizdná dílna by narala tunu jak nic. Na co to je takové dodávky? Na úplatky za vyjímky, problémy na silnicích protože to policajti s váhou zjistí koho mají vážit když potřebují naplnit kasu. A dojede to pár kilometrů. Prostě zelený nesmysl a rychloobrátková recyklace... Možná na baterie pro DIY elektrárnu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Nikdo jim nekrade naftu.Na voženi skříní a posteli ve mĕstĕ ideál.Mĕ to překvapilo a upozorňují na to v SMS.

Vazeny zakazniku, objednavka c. 1507844 z obchodniho domu IKEA Brno vam bude dorucena 23.03.2025 nasi elektrickou dodavkou, a to ve vami zvolenem case od 11:00 do 15:00. Vice informaci najdete na https://www.ikea.com/cz/cs/customer-service/.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2888
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 127
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Jo nafta mne nenapadla, to by mohl být dobrý důvod.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 2085
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta pracuje v nějaké kriminální firmě. Tu kradenou naftu tu opakuje každých 5 stran. :D V reálu jsem to už roky neviděl, protože všechny firemní auta mají GPS a palubní jednotku s odečtem telemetrie. Ani místní rozvážka z betonárky už si nelajsne natočit mimo nádrž.

Jinak jsem teď z IKEA vezl malou PAX skříň a balení mělo 60kg....2 krabice. To musí vozit jenom vzduch, jestli mají 500kg limit.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů