Elektricka / hybridni auta
- JirkaE
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 251
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Asi ne, nevím, je to provizorní parkoviště, okolí té školy a sportovní haly se opravuje...
Zítra jedu okolo zastavím se tam podívat, ty kamery mě také už napadli.
Je to cca 30km od nás. .
No je to prekerka a pech
Zítra jedu okolo zastavím se tam podívat, ty kamery mě také už napadli.
Je to cca 30km od nás. .
No je to prekerka a pech
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
eman
- Příspěvky: 2632
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Německo je zaostalé. My tu máme drive-in skoro u každé školy, aby mamánci nemuseli ujít ani 20m pěšky. Matky se tam přetlačují v SUV.
A MP už u nás zjistili, že je lepší sedět v kanclu u kamer, které sice mají rozlišení, že nepoznáš jestli jde o člověka nebo kance, ale obce nešetří na zakázkách pro kámoše Lojzu co je montuje.
A MP už u nás zjistili, že je lepší sedět v kanclu u kamer, které sice mají rozlišení, že nepoznáš jestli jde o člověka nebo kance, ale obce nešetří na zakázkách pro kámoše Lojzu co je montuje.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- JirkaE
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 251
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ano zaostává...
Proto tady jsou školní autobusy - ZDARMA
Které objedou okolní vesnice, pokud je tam vlak, mají stejný lístek ZDARMA do vlaku.
Ekologické, ekonomické + podpora malých místních dopravců...
Vzhledem k tomu že tam jsou na jednom místě 2 zcela zásadní školy, je tam v ten moment cca 1600 děti.
1600 aut v tak malém městečku by byl kolaps dopravy....
Proto tady jsou školní autobusy - ZDARMA
Které objedou okolní vesnice, pokud je tam vlak, mají stejný lístek ZDARMA do vlaku.
Ekologické, ekonomické + podpora malých místních dopravců...
Vzhledem k tomu že tam jsou na jednom místě 2 zcela zásadní školy, je tam v ten moment cca 1600 děti.
1600 aut v tak malém městečku by byl kolaps dopravy....
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
eman
- Příspěvky: 2632
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To by tady neproslo. Prece Arnold nebude jezdit sockou. Sice bydli 150m od skoly na puste vesnici ale mamina ho do skoly odveze a jeste mu vynese aktovku do tridy v patre. Rano je to masakr.
V sousednim meste se skolou pro 1000 deti je to takivy masakr, ze museji policajti zablokovat projezdove komunikace protoze matky v autech regulerne jezdili mezi detma az pred skolni vchod.
V sousednim meste se skolou pro 1000 deti je to takivy masakr, ze museji policajti zablokovat projezdove komunikace protoze matky v autech regulerne jezdili mezi detma az pred skolni vchod.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- JozefSK
- Příspěvky: 312
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 39
Re: Elektricka / hybridni auta
Zemetrasenie na trhu elektromobilov: Zatiaľ čo Európa zápasí s poklesom predaja, svetové štatistiky bijú rekordy.
Európa bojuje s byrokraciou a ekonomickými prekážkami ... a stopnutie vládnych dotácií ....
- TomHC
- Příspěvky: 3269
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 643
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
https://imhd.sk/ba/doc/sk/23904/Prv%C3% ... %C3%A1tory
SOR EBN 8 (typ EVC 300 Ah LiFeYPO4, kapacita 300 Ah/172 kWh) - cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 68 569 € bez DPH.
To je 180ks 300Ah článkov, keby som rátal koncovú MOC s DPH 72€/kus, tak je to 13000€, bez DPH nejakých 10k€. Čo robí zvyšných 58000€?
SOR EBN 8 (typ EVC 300 Ah LiFeYPO4, kapacita 300 Ah/172 kWh) - cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 68 569 € bez DPH.
To je 180ks 300Ah článkov, keby som rátal koncovú MOC s DPH 72€/kus, tak je to 13000€, bez DPH nejakých 10k€. Čo robí zvyšných 58000€?
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér ===> podporte ma ak som pomohol!
-
eman
- Příspěvky: 2632
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Předpokládám, že u vás to funguje jako u nás, takže z těch 58000€ musíš zaplatit bosse co to podepsal, lobistu, úředníky co to mohli ovlivnit, něco padne na stranický účet....není to žádná sranda, vyměnit baterky v busu. 
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Franta2776
- Příspěvky: 4977
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 464
Re: Elektricka / hybridni auta
To by muselo být umožněno hledat cesty. To šefům nevyhovuje. U nás si uřednící staví radnici za 500 000 000Kč a není tam,kde zaparkovat naproti si rekonstrujují restauraci, aby měli kam na obědy.TomHC píše: pát led 24, 2025 7:18 amhttps://imhd.sk/ba/doc/sk/23904/Prv%C3% ... %C3%A1tory
SOR EBN 8 (typ EVC 300 Ah LiFeYPO4, kapacita 300 Ah/172 kWh) - cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 68 569 € bez DPH.
To je 180ks 300Ah článkov, keby som rátal koncovú MOC s DPH 72€/kus, tak je to 13000€, bez DPH nejakých 10k€. Čo robí zvyšných 58000€?![]()
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/bud ... zpravy_dmk
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Franta2776
- Příspěvky: 4977
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 464
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady je srovnání nákladů diesel x Bev:
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2632
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
pave69
- Příspěvky: 160
- Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
- Reputace: 13
- Lokalita: Brno
- Výkon panelů [Wp]: 9,9
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Podle mne je to srovnání celkem ok, taky je z toho vidět, že bez dotace a při menších nájezdech EV výhodnější nebude. A že provozovat dieslovou Oktávku trvale v městském režimu - spousta krátkých jízd a startování - vyjde draho.
- TomHC
- Příspěvky: 3269
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 643
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Hodina a pol? Čo ja mám všetok čas sveta aby som si mohol dovoliť pozerať to celé?
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér ===> podporte ma ak som pomohol!
-
Franta2776
- Příspěvky: 4977
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 464
Re: Elektricka / hybridni auta
To je ten diesel.motor, co je.nevhodný na městský provoz. Diesel si zaměstnanci načerpají do kanystru, elektřinu ne.Taky proto ta nenávist vůči BEV.eman píše: sob led 25, 2025 11:42 amTo je ta Oktávka se spotřebou jako naložená Tatra? Asi není nic manipulativnější, než tohle "srovnání nákladů".
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2632
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nekoukal jsem na to, ale když si platili PR na Novinkách, tak uváděli spotřebu 12l/100km. To nežere moje 2.0 HDi C8 ani, když za sebou tahám 2t vlek. I při skákání po Praze mi žere kolem 6l. Tady museli MP krást jak straky, včetně ředitele, protože odmítám uvěřit, že to propálili stáním v zapadlých uličkách.pave69 píše: sob led 25, 2025 12:02 pmPodle mne je to srovnání celkem ok, taky je z toho vidět, že bez dotace a při menších nájezdech EV výhodnější nebude. A že provozovat dieslovou Oktávku trvale v městském režimu - spousta krátkých jízd a startování - vyjde draho.
Edit: Silně pochybuju, že se tý "super Oktávky" zbavili. Té akorát ještě stoupne "spotřeba", protože většinu odjezdí to EV.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Franta2776
- Příspěvky: 4977
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 464
Re: Elektricka / hybridni auta
To bude nadávání:
https://zdopravy.cz/22-jednotek-s-modry ... .sznhp.box
https://zdopravy.cz/22-jednotek-s-modry ... .sznhp.box
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2632
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Budou drsný, budou neoblomný a každému provinilci napaří aspoň 12 zákazů řízení. Kobra SID. 
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Franta2776
- Příspěvky: 4977
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 464
Re: Elektricka / hybridni auta
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Matess
- Příspěvky: 2035
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 205
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
tak ono co se divíte té spotřebě? policie jezdí dost často krokem kolem parků, míst kde prostě jen tak projíždí a hlídá noční klid apod... motor má spotřebu kolem 1,5l za hodinu a když jedou hodinu rychlostí 5km/h dělá to průměr 30l/100km
to samé pokud auto stojí někde na krajnici a motor klape na prázdno aby se tam mohli zahřát když zastavují nějaké řidiče... opět se pálí nafta a nejedou se kilometry což se promítá negativně do spotřeby. Pokud budete s dieselovou ofcí jezdit město stylem jedu, stojím, jedu, stojím, spotřeba bude kolem 10l/100km. Diesel je super na dlouhé cesty ustálenou rychlostí. Tam jste schopni jet fakt za 3-5l/100km, nebo jak říká kamarád 160-180km/h při spotřebě kolem 8l/100km... tady by srovnaní s BEV BEV totálně shořelo, ale pro nízké rychlosti okolo komína nic lepšího jak elektro není.
to samé pokud auto stojí někde na krajnici a motor klape na prázdno aby se tam mohli zahřát když zastavují nějaké řidiče... opět se pálí nafta a nejedou se kilometry což se promítá negativně do spotřeby. Pokud budete s dieselovou ofcí jezdit město stylem jedu, stojím, jedu, stojím, spotřeba bude kolem 10l/100km. Diesel je super na dlouhé cesty ustálenou rychlostí. Tam jste schopni jet fakt za 3-5l/100km, nebo jak říká kamarád 160-180km/h při spotřebě kolem 8l/100km... tady by srovnaní s BEV BEV totálně shořelo, ale pro nízké rychlosti okolo komína nic lepšího jak elektro není.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4977
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 464
Re: Elektricka / hybridni auta
8.66l/100km se ti zdá na cukačku po městě hodně???eman píše: sob led 25, 2025 11:42 amTo je ta Oktávka se spotřebou jako naložená Tatra? Asi není nic manipulativnější, než tohle "srovnání nákladů".
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
PavelR
- Příspěvky: 3545
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 265
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
jestli je spotřeba velká nebo malá to je dost individuální.
v životě jsem nevlastnil dieselův stroj a už vím že nikdy nebudu. Cokoli s čím jsem soukromě něbo pracovně jezdil tak všechno žralo cca 8-14 litrů takže za mě je spotřeba 8,66 parádní číslo.
Ten plugin když započítám obě energie taky žere těch 8 a víc. Kdysi jsem jezdil s berlingem 1,4 55kw což bylo peklo na zemi ale co si pamatuju tak to bylo něco přes 8 litrů.
v životě jsem nevlastnil dieselův stroj a už vím že nikdy nebudu. Cokoli s čím jsem soukromě něbo pracovně jezdil tak všechno žralo cca 8-14 litrů takže za mě je spotřeba 8,66 parádní číslo.
Ten plugin když započítám obě energie taky žere těch 8 a víc. Kdysi jsem jezdil s berlingem 1,4 55kw což bylo peklo na zemi ale co si pamatuju tak to bylo něco přes 8 litrů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Claudebot [Bot] a 0 hostů