Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 3515
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Bohužel řídící jednotka převodovky a potom spojky.To co jsi poslal je holá převodovka a ta je v pořádku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2700
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

A to z boku není spojka?
Automatická převodovka DSG 7 1.2TSI,1.4TSI-Nová - Nejautodily.cz.png
Už to vidím, mechatronika je ten správný název. Repase za 35tKč.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Franta2776
Příspěvky: 3515
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Každopádně díky. Poprudim autorizovaný servis:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1844
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Ojebávky našich autorizovaných servisů se nedají brát jako provozní náklady. Když začnou ubývat spalováky, tak hned vyšroubují ceny na EV a určitě jenom u nás se protlačí nějaká povinná roční prohlídka. A taky z čeho budou žít STK..?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3515
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Stk už hlasily, že by rádi místo emisí povinné mĕřili degradaci baterie a zadávali do systému.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1844
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

gupa píše: čtv led 09, 2025 12:03 pm
Esli to byla repase typu dolití přesně na značku, protože automat nefunguje pokud má moc nebo málo oleje. Také mi to hlava nebere ale viděl jsem to dolití a tím zprovoznění převodovky na vlastní oči. Asi dávají čidla už i dovnitř kvůli blokování když to nemá správnou hladinu. Jestli to bylo i u té oktávy, tak se servismani mají dobře ne? Nebo tu repasi pro podnik někdo viděl na zemi a díru místo převodovky? Nová stojí 60tKč plus práce 60tKč? https://www.nejautodily.cz/automaticka- ... HwQAvD_BwE
Jo, tohle mi připomíná "opravy" našeho autoparku ve spřáteleném servisu....tedy spřáteleném s babou, co to u nás měla na starosti. Škráblé dveře...výměna dveří, lak, práce 80tis....."Ehm a proč ten škrábanec je pořád vidět..?".....jenom ho přejeli korekční fixou. Další...výměna nárazníku..ťukanec v malé rychlosti...."výměna nárazníku, chladič motoru, chladič klimy, výměna přední výztuhy..."Ehm...stačilo vlézt pod auto a naprosto všechno bylo původní". A to byla jen naše firma. Druhou opravu zatáhla pojišťovna. Jestli to tak dělá aspoň polovina servisů, tak se není čemu divit, že platíme pojištění jako kráva. :(
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1844
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: čtv led 09, 2025 1:07 pm
Stk už hlasily, že by rádi místo emisí povinné mĕřili degradaci baterie a zadávali do systému.
Já to vidím na budoucí "ekolikvidační" poplateček. Ty baterky hoří, vybuchují, jsou jedovaté, kluci na smeťáku potřebují JFTRDEER certifikaci, takže se nám ta ekolikvidace prodraží.... :D Teď se směju, ale ona to bude realita. :(
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3515
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Nám ta mechatronika řadila jenom 2 rychlostní stupnĕ a převodovka hlásila závadu.Po výmĕnĕ to při řazení cukalo, takže výměna spojek.Olej v převodovce bez pilin, mechanicky je OK.
Máme i manuální převodovku v LPG, tam zas z převodovky vyběhla hřidel:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5387
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+7
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od cipis »

Po třech letech ( 80 tis. km) ve Fábce začalo něco pištět. Výměna ložiska v převodovce, a v kompletní režii Škodovky. Je to asi také o tom, jak si nechá zákazník srát na hlavu.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
eman
Příspěvky: 1844
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

My tedy máme asi 40 aut, prakticky všechno Škoda a poruchovost minimální. Nicméně je točíme po 120-180tis. km. Drtivá většina "závad" je kosmetika od Kauflandu, ťukance, proražené pneu, atp. Obecně si myslím, že koncernová auta mají vysokou kvalitu a poruchovost na minimu. Třeba co vím od kolegy, tak Renaulty se jako firemní docela sypaly.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 398
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Ronn »

eman píše: čtv led 09, 2025 12:59 pm
Ojebávky našich autorizovaných servisů se nedají brát jako provozní náklady. .... A taky z čeho budou žít STK..?
Mne je fakt jedno jestli mě servis auta stojí nesmysl, protože auto :

a) blbě navrhli a vyrobili
b) má vlastnosti, které implikují vysoké provozní náklady
c) mě okradli v servisu protože naúčtovali úkony, které neproběhly
d) mě okradli opakovaným stáčením tachometru
e) výměnou dobrých dílů na motoru za špatné
f)...atd...

Podstatné je "Total Cost Ownership"

Co budou dělat lidi z STK? No že ses neptal, co budou dělat elektrikáři, když sis montoval FVE sám, viď... Yo, elektrikáři jsou drazí, protože jich je málo? Mno tak vidíš, lidi z STK se mohou stát pomocnou silou u elektrikáře... Snadné :)
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
unicast
Příspěvky: 1534
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od unicast »

Hlavně co budou dělat chudáci horníci, když si každý bude vyrábět elektřinu ve svých fotovoltaických panelech...
Ronn
Příspěvky: 398
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Ronn »

A co třeba nová TMY. Můj nekrritický pohled mi říká, že to vypadá dobře...
Gg1aIs-aMAE7hd1.jpg
Gg1aJ4haMAI1ikS.jpg
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3515
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Mě se líbí. Za chvíli, tak bude vypadat většina aut. Bohužel jako ocumlaný bonbón:))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1844
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Mě se líbí i ta současná produkce Tesly, ale nedokážu přežít ten interiér. Ten tablet je tam prostě děsně hnusnej a ať mě členové církve ;) klidně proklejou. :D Paradox je, že Teslu by brala i manželka, než se podívala dovnitř. Nechápu, že se nesnaží to portfolio trochu dizajnově diverzifikovat.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3515
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Zatím číňani nevadí:
472330324_10221720242675169_802496820074101001_n.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1844
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Ten "Eňák" je brutus. Nechápu, že se tak trefili.
To Volvo mě překvapuje. Někde jsem četl, že má nějakou výrobní vadu a hoši ze Švédska se docela zapotili.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2712
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

kdyz si zvyknes, uz ti to jinde bude pripadat zbytecny :) Obrazovku tak maj i jina auta a nejhorsi je, kdyz je obrazovka zapustena do palubky. To, ze se muzes prstem drzet a fixovat se na nem je k nezaplaceni :) U aut, kde se neni ceho drzet se za jizdy netrefis :) Mit tam kaplicku, kde je to same co na display nedava smysl.

Sem asi divnej ale co ze se ji uvnitr nezda? Fakt me to zajima :) Jednoduche, vse jde krasne utrit, uklidit :) Konecne nemusim cistit kaplicku. Podle vnitrku jsme si auto nikdy nevybiral. Ja si to koupil aby me to vozilo kam potrebuju.

A ze je vse na tabletu neberu, protoze krome vyberu muziky a navigace na to neni potreba vubec sahat. Vse se ti nastavi na tvuj profil. O tom se da povidat, brat se to jako zaslepene tesla keci, ale to se musi proste zazit, vzit auto a tyden tim jezdit. Po instalaci sexy buttons (commanderu a knobu) mam na tlacitka i treba mlhovky. Za par korun upgrade auta, co zadna jina automobilka nema bohuzel.
glottis
Příspěvky: 2712
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

Skodovce se to docela prezevsechno povedlo. Snad vybrali zatacku. Jeste dodelat software :)
eman
Příspěvky: 1844
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Prostě vzhled. Taky si nekoupíš zelený svítící zvonáče, protože jsou praktický.
JInak u EV se začíná rozmáhat stejný trend, jako u mobilních telefonů. Výrobci neví čím zaujmout, tak vymýšlejí pípoviny. Číňan asi vede, protože ty jejich auta s blikacíma maskama, pruhama ve dveřích, lcd přes celou palubovku, to je úchylnost.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek