Žvanírna 2

Nezařaditelné
Matess
Příspěvky: 1771
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

jo je to pekny... jen nezapominat ze cinskej kilometr je o hodne kratsi... takze na ty cinsky dojezdy pozor.
Matess
Příspěvky: 1771
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

vk_1 píše: úte pro 10, 2024 4:51 pm
cipis píše: úte pro 10, 2024 4:16 pm
A jak se tenhle zisk pak daní?
Jako fyzická osoba a mikrozdroj bez licence do 50 kWp je to osvobozené od daně do 30tis ročně. Ale pozor, do toho limitu spadají i jiné nahodilé přijmy.

"Ostatní příjmy nepochází z podnikání, nemění velikost majetku a jsou nahodilé nebo příležitostné. Mezi ně patří příjmy z příležitostného pronájmu, výnosy z prodeje zahradních plodů, z prodeje produktů z domácích zvířat, z prodeje medu a také prodeje elektřiny do sítě. Vše do určité omezené výše."

"Pokud vaše příjmy z prodeje elektřiny patří do kategorie ostatních příjmů (nemáte na FVE licenci) a celkový roční součet vašich ostatních příjmů nepřekročí 30 tisíc korun, nemusíte kvůli nim podávat daňové přiznání"
nejlepsi je elektrinu nekomu sdilet... on usetri mnohem vic a pro vas to neni prijem z prodeje.
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Nojo, jenže takové ceny v EU nikdy nebudou. Daňové a byrokratické zatížení firem je tu brutální a stále roste. Tady každé auto živí tisíce úředníků a různé verbeže.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Dělník ve VW stojí 150000kč/mĕsic.To levný auta nemůžou vyrábět.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Ve Škodovce není o moc levnější. Na druhou stranu, Amíci taky nejsou zrovna levná pracovní síla a auta mají za polovinu. Ten socialismus nás něco stojí.

Ale teď koukám na elektrokola a ty u nás stojí 2x tolik taky. :(
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 380
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

vk_1 píše: úte pro 10, 2024 4:51 pm
.. výnosy z prodeje zahradních plodů,
To je krásný... FVE na zahradě => zahradní plody.

Já všechny příjmy FVE započítávám vůči nákladům na FVE. Nikdy nic nezaplatíš... Příjem je 30kKč ročně a náklady nesmysl... Dyť je to koníček...
Naposledy upravil(a) Ronn dne úte pro 10, 2024 9:41 pm, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 380
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: úte pro 10, 2024 9:09 pm
... Ale teď koukám na elektrokola a ty u nás stojí 2x tolik taky. :(
Tak to nekupuj. věci stojí tolik, co jsou lidi ochotný zaplatit... Co můžu koupím v AT/DE. Kdysi jsem ještě ztrácel čas a napsal e-shopu místnímu, že chci cenu jako v zahraničí a voni, že bla, bla, bla... Tak to kupujeme všechno venku. Tady nakupujem minimum. I ten blbý Pepo na podpal stojí v Itálii 14Kč ech to samý tady 38kč...

Teď řešíme gril: Pit Boss Pro Series 850 Wifi

V CZ 34k.
https://www.grilykrby.cz/products/pelet ... 280a18b8fc

V DE 24k-
https://www.grillfuerst.de/Pit-Boss/Pel ... -c6nimeyF¨

Chtěl bych tady zaplatit DPH a nechat peníze v CZ, ale kdo chce moc má víš co...


EDIT: nebo vysavač. V PL 8000,-Kč včetně dobírky a poštovného! v CZ: 12999,-Kč no prostě blázni...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Já už taky většinu dražších věcí kupuju hlavně v PL. Už jenom TČ bylo 130k vs 55k.
Hlavně to tu většina eshopu kupuje právě v PL.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
gupa
Příspěvky: 2567
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

S těmi cenami je to nahovno. Hledal jsem ventily 1A016568 na piaggio, samozřejmě jsem věřil tomu, že se vyrábí v Itálii, jenže ono Čína. Přes Vietnam do Itálie.
Cena pro vietnam něco přes jeden dolar. Cena za kterou se to nabízí suše a drze? 40-60 € podle toho jestli je výfukový nebo sací. Jsou potřeba 4 na jeden skůtr.

https://www.vietnamtrades.com/vietnam-e ... italy.html

https://www.scootland.cz/zbozi/1A016568/

30Kč ku 1481Kč.

Vím jak se tvoří ceny u kol, tam je cenotvorba závislá na všem jiném, jen ne na výrobní ceně, za tu zlodějinu bych trestal. Protože to nakonec někdo koupit musí, když potřebuje vozidlo aby jezdilo.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2567
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

Víte neodpustím si jednu poznámku okolo této svobody cen kterou tu právě zažíváme, protože režim právě takový je. Je to stav kdy se zbrojí a kdy se musí kupovat komponenty pro zbrojení. Pokud jedna strana blíže k asii má komponentu za dolar a druhá strana za 40 dolarů, logické je kdo zcela určitě určitý typ války prohraje. A otom jsem se chtěl jen zmínit, válka je vůl ale pokud vznikne a válčení je dražší než u protivníka, je to zbytečný boj.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
ChlapeczDediny
Příspěvky: 286
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od ChlapeczDediny »

eman píše: úte pro 10, 2024 8:49 pm
Nojo, jenže takové ceny v EU nikdy nebudou. Daňové a byrokratické zatížení firem je tu brutální a stále roste. Tady každé auto živí tisíce úředníků a různé verbeže.
Klídek, Ursula podepsala dohodu v Brazílii, kde BYD startuje příští rok výrobu. A na eauta z Brazílie cla nebudou.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
kyocera
Příspěvky: 1319
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kyocera »

Obvykle se do těchto debat nepouštím.Ale jednu malou poznámku k EV mám. Obvykle se argumentuje, že EV je teměř bezudržbové
a co se ušetří peněz za výměnu oleje ve srovnání se spalováky.Asi před týdnem jsem se dočetl, že se ale musí měnit pravidelně kapalina
co chladí nebo zahřívá baterky. Někdo si stěžoval, že má platit 15tis.kč za výměnu chladící kapaliny baterek po ujetí každých 60tis.km.
To není zrovna malá částka za údržbu bezúdržbového EV.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tak předpokládám, že to bude stejné, jako u současných spalováků....servis to dělá tak za 5x tolik, než je běžná prodejní cena. A doufám, že to není nějaká brutální, jedovatá chemie.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2644
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

kyocera píše: stř pro 11, 2024 12:52 am
Obvykle se do těchto debat nepouštím.Ale jednu malou poznámku k EV mám. Obvykle se argumentuje, že EV je teměř bezudržbové
a co se ušetří peněz za výměnu oleje ve srovnání se spalováky.Asi před týdnem jsem se dočetl, že se ale musí měnit pravidelně kapalina
co chladí nebo zahřívá baterky. Někdo si stěžoval, že má platit 15tis.kč za výměnu chladící kapaliny baterek po ujetí každých 60tis.km.
To není zrovna malá částka za údržbu bezúdržbového EV.
tuhle silenost si vymyslelal huyndai a snad to bylo i vic jak 15k. Pro vzboureni lidi od toho nejak upustili. Bylo to proste jen tahani penez ze zakaznika. Asi si rekli ze 60 s tim stejne zakaznici nenajezdi :)

edit: pro ty co jezdi fakt malo a budou chtit levne auto se urcite nejak casem vyseparujou modely, co budou orezane. Na kratke jezdeni nemusi byt baterie chlazena, staci pripadne vyhrev ptc. Neni potreba tepelko a topit zase ptc. Nemusi tam byt led nebo matrixova svetla, kdzy to neumi udelat levne jak u tesly. Kdyz to orezou, spadne cena, spadnou servisni naklady. U golfa co mam nema baterie vubec termomanagement a neni tam problem. Samozrejme si neuziju rychleho nabijeni v zime :) ale na to to auto neni.
Valdano
Příspěvky: 518
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Zdroj: Tesla
Tesla píše:
Intervaly údržby vozidla - Intervaly výměny kapalin
Chladicí kapalina akumulátoru:
Chladicí kapalinu akumulátoru není zpravidla nutné během životnosti vozidla vyměňovat.
Ronn
Příspěvky: 380
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: stř pro 11, 2024 5:43 am
Tak předpokládám, že to bude stejné, jako u současných spalováků....
Ano, starého psa novým kouskům nenaučíš. Pokud se ale bavíme o Tesla tady nemusíš servis dělat přímo v Tesla Servisu. ... K výměně kapalin Tě auto samo vyzve a dokud se tak nestane, tak jezdíš bezúdržbově.

Strana 192 Chladicí kapalina akumulátoru: Chladicí kapalinu akumulátoru není zpravidla nutné během životnosti vozidla vyměňovat.

Owners_Manual.pdf
(10.54 MiB) Zatím ještě nestaženo
Prostě Církev nejpřísnější ;) Má k nadšení z Tesla své důvody...

Dnes v noci nabíjení za 100EUR. Auto 44kWh a FVE batt 21kWh. za 350+ během dne nakupovat nechceme
ote11122024.png
A věčer bude auto opět připraveno k nabíjení, když spíme...
ee11122024.png
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20241211_093623_Chrome.jpg
Ani BMW nemá drahý servis u EV, kilometry u EV nehrají roli. Pro srovnání na dieselovou pětku, stojí sada destiček cca 5000kč, výměna oleje a malý servis okolo 20000kč,hodina práce 2000- 2500kč bez dph. Ceny v autorizovaném servisu BMW.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Mě se líbí teď nový Elroq od Škody. Ale dopadlo to jako vždycky.....oholený na kost za 800k, vybavený za 1,1m. :( A to machrovali, že bude za 600k.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2644
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

za 600 ma byt jeste to mensi auto snad, ne elroq. Epiq knedliq, tak nejak

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek