Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

A jak často jezdíš dál než 300km ???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Takže je lepší dát 700k za 300km, než 1mega za 600km? Větší ekonomická hovadina to ani nemůže být. Proč jsis koupil auto jak kráva, když nevozíš 5 lidí každý den?
Navíc to je ideální dojezd se SOC 0-100%. Jak oddělat baterku snadno a rychle. A denně najedu 200-250Km.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Auto jsem si koupil jaký se mi líbilí.Třeba mojí ženě a dosti známých jako druhé auto stačí i 50kWh baterka.Ty se živíš z velké čásii řízením auta, já ne.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7712
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kodl69 »

Co by nemyslel... Minulou sobotu jsem ujel 105km, a to bylo myslím nejvíc za poslední měsíc v jednom dni.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mex
Příspěvky: 868
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

JirkaE píše: čtv pro 05, 2024 7:37 pm
V moment kdy v Německu snížili podporu E-aut, náhlý propad prodeje byl hned na světě. Ani každý Němec si tohle nemůže dovolit.
To je zcela logické chování. Je-li na něco sleva nebo dotace, tak se za "normální" cenu bere ta dotovaná. A když dotace nebo sleva skončí, tak je vždy skokový pokles prodejů, protože najednou je to zboží "předražené". Na normální úroveň prodeje se to dostane až za dost dlouhou dobu, až trh zapomene na nějaké ty dřívější slevy. Čím déle trvaly slevy/dotace (a čím víc jsou známé a popularizované), tím dýl trvá vzpamatovávání se z toho.

Funguje to i u malých věcí. Pokud mají v Lidlu vrtačku za 500 Kč (která normálně stojí 800 Kč), tak se prodeje zvýší. Když sleva skončí, tak se prodej propadne pod úroveň, než byl před slevou, i když cena je stejná jako předtím.
A určitě to není tím, že by si lidi nemohli dovolit vrtačku za 800 Kč. Je to prostě běžná psychologie.
JirkaE píše: čtv pro 05, 2024 7:37 pm
Co Čína opouští ? Jsou to jen tisíciny procent u obyvatel měst s velmi nadprůměrnými platy.
Jsou tam jen bohatý - pak zanedbatelné procento střední vrstvy a pak chudý.
Ty co jsou bohatý to e-auto mají dalších pár milionů lidí si ho ještě koupí a stále to nebude ani 1% z počtu obyvatel.
A bude šmitec, protože těch 1350 milionů obyvatel na to prostě mít nebude.

E-auto v Číně je pro určité desetiny, nebo setiny procent obyvatel, kteří na to mají...
Žádný trend to v Číně není a až se zaplácne to malé procento obyvatel v Číně, pak už to nikdo nekoupí a budou chrlit auta po světě ještě víc a ještě levněji
No nevím, jestli nemáš na Čínu trochu zkreslený pohled. Takový ten, jako že Číňani chodí jenom v modrých montérkách, jezdí maximálně na kole a dělají za misku rýže.
Myslím, že tohle tam už dost dlouho neplatí. A to ani na venkově.
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Jen pro představu.Zitra jedu první delší zimní cestu, 520km po dálnici do Salzburgu. BMW ty plánovače funguji zatim přesně.Po cestě 1 zastávka 19minut.
Screenshot_20241205_214920_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1996
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

Jo jedno nabití, ale musíš vědět že na konci čeká šlauf s nabíječkou. Do Salzburgu bych si to lajsnul, ale do menšího města s hotelem ne. Věčně někde něco nejde, nebo obsazeno. Před cílovkou chci mít 50%. Ale i tak by to bylo na dvě kafe.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
glottis
Příspěvky: 2644
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

tak zalezi co je v cili. I do Lazni Marianskych si muzu dovolit dojet s 5% a vim ze se nabiju.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5294
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

Dagus píše: čtv pro 05, 2024 12:45 pm

Pošli co to je, že to nepotřebuje papíry
Ja jsem nepsal, ze to nepotrebuje papiry. Ma to normalni RZ, povinne ruceni a nutnost ridicaku sk. B/A1.

Rekl bych, ze je to podobna "anomalie" jako ctyrkolka, na kterou je take potreba B ridicak, a ne nejaky typ A.

Je to Surron Ultra Bee.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Dagus
Příspěvky: 1996
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

Ale vždyť jasný, myslel jsem to tak, že nemusíš mít nic jiného než Bčko. Díky.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Taky jsem kouknul na tu emoto a moc pobavila poznámka o měření dojezdu. Musíš být pomalu jednoucí asiatka v tropech. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 717
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JirkaE »

Mex píše: čtv pro 05, 2024 10:00 pm

No nevím, jestli nemáš na Čínu trochu zkreslený pohled. Takový ten, jako že Číňani chodí jenom v modrých montérkách, jezdí maximálně na kole a dělají za misku rýže.
Myslím, že tohle tam už dost dlouho neplatí. A to ani na venkově.
Ano, tohle zrovna ne, to je realia 60-70let minulého století, jinak ale....

Segra v Číně byla nedávno, jeden známý cca 3 měsíce, jeho průvodkyně a dozor - měla právě nový klasický neelektrický Kodiaq...
= dobře poslouchám a hodně čtu... 85% čínského území je pro Evropana stále neprodyšně uzavřeno.
Diktatura a rudý řád - vládne pevnou rukou. Stále jsou desítky milionů na nucených pracech, rozervané rodiny, nižší miliony za ostnatým drátem.

Myslím že nikdo z nás si neumí představit nepoměr v tom počtu obyvatel a že počet lidí kteří se dobře mají, přesahuje několika násobně počet obyvatel v ČR a přesto to má 1,25 - 1,35 miliardy lidí úplně jinak a pro nás nepředstavitelně.... :?

Na netu najdeš mnoho z čínské reality a zajimavostí a vývoje i dostupnost e-aut v číně pro běžný lid, myslím že i dnes je to stále horší v některých směrech, než v Česku v roce 1980
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_lisv
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
PavelR
Příspěvky: 3328
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

eman píše: čtv pro 05, 2024 9:08 pm
Franta2776 píše: čtv pro 05, 2024 8:10 pm
Cenovĕ lezou dolu:
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/mg? ... 6BVJ0-6Y6g

Já byl dneska vyzkoušet toho Torrese BVE a je to velký normálni auto.Manželce se líbí kufr, ale jinak je pro ni velký.
To nemyslíš vážně, že ne..? Herku co ujede s bídou 300km za 700tis.
to si děláš srandu. 700? dooooprdele že to nebylo k mání když jsem kupoval plugina. Už bych si jezdil v BEV.
300km mi stačí až až. Těch pár procent jídz v součtu delších než 300km bych dobil po cestě.

Jediný co mě irituje že nemám doma jak zaparkovat abych nabíjel z FVE.
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Tak jsem absolvoval cestu 520km v odporném počasí.Auto plnĕ naložené +4 dospělí.Spotřeba cca 24-25kW/100km.Pokud se jede ve velké břečce a proráži se koleje v levém pruhu spotřeba stoupá k 29kWh/100km.Po cca 3 hodinách jsem byl rád, že zastavují na nabíječce.Když jsem viděl,že auto nabíjí i více než 200kW,tak jsem ho odcházel jestli se nekouři a nehřeje nabíjecí pistole a nic.
20241206_174500.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

81km je průměrná rychlost? 25kWh mi nepřipadá tak strašný na plně naložené auto. To ten maňas v Torresu seděl sám a žralo mu to stejně.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Tady to je celý.Baterku mám 81kWh využitelnou.Dnes opravdu hrozné podmínky na cestĕ.Chvílemi přestával fungovat radar na asistenty, to se mi ještĕ nestalo.
Screenshot_20241206_220432_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

I křivka nabíjení je zajímavá.Ona ta baterka ani vĕtši není potřeba,když to nabíjí rychle.Toto je za 10min nabito 24kWh.
Screenshot_20241206_232613_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
soami
Příspěvky: 792
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od soami »

eman píše: pát pro 06, 2024 10:51 pm
81km je průměrná rychlost? 25kWh mi nepřipadá tak strašný na plně naložené auto. To ten maňas v Torresu seděl sám a žralo mu to stejně.
Torres bych do ničeho netahal. To je dost kočkopes, kde pouze spalovací motor nahradili EV. Navíc je to krabice.
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Já jel v tom Torresu ve čtvrtek a mĕ se to líbilo. Samozřejmĕ dálnični expres to nikdy nebude, ale pro velkou rodinu dobrý. Bez problémů se do nĕho vleze 5 dospĕlých., délku má to auto 4,7m a do kufru se nĕm.ovčák vleze taky..
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

5 dospělých možná ano, ale 3 děti určitě ne, kvůli autosedačkám. To je ten problém. Ono úplně stačí jedna autosedačka a ta zadní lavice je najednou malá.

soami: Tak nějak jsem to myslel. Že i bez nákladu to moc žere.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek