Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
A jak často jezdíš dál než 300km ???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Takže je lepší dát 700k za 300km, než 1mega za 600km? Větší ekonomická hovadina to ani nemůže být. Proč jsis koupil auto jak kráva, když nevozíš 5 lidí každý den?
Navíc to je ideální dojezd se SOC 0-100%. Jak oddělat baterku snadno a rychle. A denně najedu 200-250Km.
Navíc to je ideální dojezd se SOC 0-100%. Jak oddělat baterku snadno a rychle. A denně najedu 200-250Km.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Auto jsem si koupil jaký se mi líbilí.Třeba mojí ženě a dosti známých jako druhé auto stačí i 50kWh baterka.Ty se živíš z velké čásii řízením auta, já ne.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 7712
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Co by nemyslel... Minulou sobotu jsem ujel 105km, a to bylo myslím nejvíc za poslední měsíc v jednom dni.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 868
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
To je zcela logické chování. Je-li na něco sleva nebo dotace, tak se za "normální" cenu bere ta dotovaná. A když dotace nebo sleva skončí, tak je vždy skokový pokles prodejů, protože najednou je to zboží "předražené". Na normální úroveň prodeje se to dostane až za dost dlouhou dobu, až trh zapomene na nějaké ty dřívější slevy. Čím déle trvaly slevy/dotace (a čím víc jsou známé a popularizované), tím dýl trvá vzpamatovávání se z toho.
Funguje to i u malých věcí. Pokud mají v Lidlu vrtačku za 500 Kč (která normálně stojí 800 Kč), tak se prodeje zvýší. Když sleva skončí, tak se prodej propadne pod úroveň, než byl před slevou, i když cena je stejná jako předtím.
A určitě to není tím, že by si lidi nemohli dovolit vrtačku za 800 Kč. Je to prostě běžná psychologie.
No nevím, jestli nemáš na Čínu trochu zkreslený pohled. Takový ten, jako že Číňani chodí jenom v modrých montérkách, jezdí maximálně na kole a dělají za misku rýže.JirkaE píše: ↑čtv pro 05, 2024 7:37 pmCo Čína opouští ? Jsou to jen tisíciny procent u obyvatel měst s velmi nadprůměrnými platy.
Jsou tam jen bohatý - pak zanedbatelné procento střední vrstvy a pak chudý.
Ty co jsou bohatý to e-auto mají dalších pár milionů lidí si ho ještě koupí a stále to nebude ani 1% z počtu obyvatel.
A bude šmitec, protože těch 1350 milionů obyvatel na to prostě mít nebude.
E-auto v Číně je pro určité desetiny, nebo setiny procent obyvatel, kteří na to mají...
Žádný trend to v Číně není a až se zaplácne to malé procento obyvatel v Číně, pak už to nikdo nekoupí a budou chrlit auta po světě ještě víc a ještě levněji
Myslím, že tohle tam už dost dlouho neplatí. A to ani na venkově.
-
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Jen pro představu.Zitra jedu první delší zimní cestu, 520km po dálnici do Salzburgu. BMW ty plánovače funguji zatim přesně.Po cestě 1 zastávka 19minut.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1996
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Jo jedno nabití, ale musíš vědět že na konci čeká šlauf s nabíječkou. Do Salzburgu bych si to lajsnul, ale do menšího města s hotelem ne. Věčně někde něco nejde, nebo obsazeno. Před cílovkou chci mít 50%. Ale i tak by to bylo na dvě kafe.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 2644
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
tak zalezi co je v cili. I do Lazni Marianskych si muzu dovolit dojet s 5% a vim ze se nabiju.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5294
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Žvanírna 2
Ja jsem nepsal, ze to nepotrebuje papiry. Ma to normalni RZ, povinne ruceni a nutnost ridicaku sk. B/A1.
Rekl bych, ze je to podobna "anomalie" jako ctyrkolka, na kterou je take potreba B ridicak, a ne nejaky typ A.
Je to Surron Ultra Bee.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1996
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Ale vždyť jasný, myslel jsem to tak, že nemusíš mít nic jiného než Bčko. Díky.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Taky jsem kouknul na tu emoto a moc pobavila poznámka o měření dojezdu. Musíš být pomalu jednoucí asiatka v tropech.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 717
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Ano, tohle zrovna ne, to je realia 60-70let minulého století, jinak ale....
Segra v Číně byla nedávno, jeden známý cca 3 měsíce, jeho průvodkyně a dozor - měla právě nový klasický neelektrický Kodiaq...
= dobře poslouchám a hodně čtu... 85% čínského území je pro Evropana stále neprodyšně uzavřeno.
Diktatura a rudý řád - vládne pevnou rukou. Stále jsou desítky milionů na nucených pracech, rozervané rodiny, nižší miliony za ostnatým drátem.
Myslím že nikdo z nás si neumí představit nepoměr v tom počtu obyvatel a že počet lidí kteří se dobře mají, přesahuje několika násobně počet obyvatel v ČR a přesto to má 1,25 - 1,35 miliardy lidí úplně jinak a pro nás nepředstavitelně....
Na netu najdeš mnoho z čínské reality a zajimavostí a vývoje i dostupnost e-aut v číně pro běžný lid, myslím že i dnes je to stále horší v některých směrech, než v Česku v roce 1980
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_lisv
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Příspěvky: 3328
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
to si děláš srandu. 700? dooooprdele že to nebylo k mání když jsem kupoval plugina. Už bych si jezdil v BEV.eman píše: ↑čtv pro 05, 2024 9:08 pmTo nemyslíš vážně, že ne..? Herku co ujede s bídou 300km za 700tis.Franta2776 píše: ↑čtv pro 05, 2024 8:10 pmCenovĕ lezou dolu:
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/mg? ... 6BVJ0-6Y6g
Já byl dneska vyzkoušet toho Torrese BVE a je to velký normálni auto.Manželce se líbí kufr, ale jinak je pro ni velký.
300km mi stačí až až. Těch pár procent jídz v součtu delších než 300km bych dobil po cestě.
Jediný co mě irituje že nemám doma jak zaparkovat abych nabíjel z FVE.
-
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Tak jsem absolvoval cestu 520km v odporném počasí.Auto plnĕ naložené +4 dospělí.Spotřeba cca 24-25kW/100km.Pokud se jede ve velké břečce a proráži se koleje v levém pruhu spotřeba stoupá k 29kWh/100km.Po cca 3 hodinách jsem byl rád, že zastavují na nabíječce.Když jsem viděl,že auto nabíjí i více než 200kW,tak jsem ho odcházel jestli se nekouři a nehřeje nabíjecí pistole a nic.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
81km je průměrná rychlost? 25kWh mi nepřipadá tak strašný na plně naložené auto. To ten maňas v Torresu seděl sám a žralo mu to stejně.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Tady to je celý.Baterku mám 81kWh využitelnou.Dnes opravdu hrozné podmínky na cestĕ.Chvílemi přestával fungovat radar na asistenty, to se mi ještĕ nestalo.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
I křivka nabíjení je zajímavá.Ona ta baterka ani vĕtši není potřeba,když to nabíjí rychle.Toto je za 10min nabito 24kWh.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
-
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já jel v tom Torresu ve čtvrtek a mĕ se to líbilo. Samozřejmĕ dálnični expres to nikdy nebude, ale pro velkou rodinu dobrý. Bez problémů se do nĕho vleze 5 dospĕlých., délku má to auto 4,7m a do kufru se nĕm.ovčák vleze taky..
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
5 dospělých možná ano, ale 3 děti určitě ne, kvůli autosedačkám. To je ten problém. Ono úplně stačí jedna autosedačka a ta zadní lavice je najednou malá.
soami: Tak nějak jsem to myslel. Že i bez nákladu to moc žere.
soami: Tak nějak jsem to myslel. Že i bez nákladu to moc žere.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor