Žvanírna 2

Nezařaditelné
emedium
Příspěvky: 299
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

Mě přijde, že VW nereflektuje klesající cenu baterek, pořád by je chtěli prášit za staré přemrštěné ceny, číňani už jsou úplně jinde

Norsko je taková evropská Saudská Arábie, která se pakuje hlavně na prodeji plynu, tak pak můžou dotovat nesmysly. Spalováky tam snad díky daním prodávali poslední dobou za dvojnásobek, taky hodně drsná demotivace.

Jsem zvědavý, jak rychle jim v té zimě budou odcházet baterky.
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Celý automotive se bude muset změnit. Automobilky i dodavatelé vyrábí s marží na krev a obří zisky shrábnou dealeři. Není možný, aby automobilka vydělala na autě 30tis. a dealer 300tis. Je úplný nesmysl, když celý svět vozí auta do EU, aby tu podojil místní populaci. US automobilky prodávají na svém trhu za +-poloviční ceny, to stejné Čína a to neberu v úvahu DPH.

Norsko je defakto diktatura fanatiků. Tam se systémová šikana netýká zdaleka jen EV.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Však cestu ukázala Tesla. Přímý prodej, proto když přijdeš do klasického autosalonu, tak i šef tluče hubou proti EV.(Vlastní zkušenost)Kolik těch salonů a servisů bude na EV potřeba?? Většina padne, stejně jako výrobci spalováků.Ono koupit 1l motorového oleje po 80Kč/L a prodávat ho za 700Kč/L, byl jednoduchý kšeft.To samé destičky koupil za 500Kč a prodávali za 2000Kč. S tím je konec.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2567
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

Potvrzuji u motosalonu. Je to nelogické, pokud se na trhu objeví emotorky typu dnešní tesly, motorkáři zcela určitě se vykašlou na spalováky pokud se ví, že elektromotory jsou výkonější než spalovák. Ale zatím jsem narazil na velmi tvrdý odpor vůči elektromobilitě v tomto moto segmentu. Přitom se nyní právě nacházím v situaci opravy motoru 125 piaggio r.v.2020, a řeknu Vám, že to je nahovno stovky dílů osolených motoobchodníky o 300-500% navíc.

To je asi obchodnický přirozený odpor protože mám dodnes 1kW motor piemagic kterému stačí přidat baterii a potenciometr a jede. Pokud to bude tak i motosegmentu, opravdu hoodně lidí dojde o kšeft z dílů a servisu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2644
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

jj, kdyby nemeli blby keci proti EV a neco delali davno, mohli tam prodavat svoje kary, ikdyz v mensim poctu. ted jim na to hodi bobek.

Motorky budou specificky trh. Bud to jsou stroje pro jezdeni do prace a pak by se elektrika dala a nebo to maj pro radost a vyjizdky a ten rev motoru a lesteni jim dela radost a tam to nepujde. Jak s veteranama.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5294
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

Slyšel jsem, že si týpek koupil emoto kvůli tomu, jak je to tiché a nikdo ho nemůže zbuzerovat, že dělá kravál po lese, takže jezdí všude, kde se vleze :) Odpo přijde z práce, odpojí moto z nabíječky, a jede se projet. Přijede, dá na nabíječku a nic, vůbec nic, dalšího neřeší. Dá se přepnout režim "začátečník", že to prostě na zadní nepostaví :D Prej mi to půjčí ...
A nejsou na to potřeba ani papíry na motorku, stačí na auto.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Ťřeba já si koupil motorku co neřve. Honda 6FC Valkyrie 6-ti válec boxer. Neřve, nevibruje na pneumatickém pérování, ale svezení jak na gauči:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1996
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

cipis píše: čtv pro 05, 2024 12:01 pm
Slyšel jsem, že si týpek koupil emoto kvůli tomu, jak je to tiché a nikdo ho nemůže zbuzerovat, že dělá kravál po lese, takže jezdí všude, kde se vleze :) Odpo přijde z práce, odpojí moto z nabíječky, a jede se projet. Přijede, dá na nabíječku a nic, vůbec nic, dalšího neřeší. Dá se přepnout režim "začátečník", že to prostě na zadní nepostaví :D Prej mi to půjčí ...
A nejsou na to potřeba ani papíry na motorku, stačí na auto.
Pošli co to je, že to nepotřebuje papíry
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Mogul
Příspěvky: 245
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

Franta2776 píše: čtv pro 05, 2024 10:19 am
Můžeme se podívat na západ, třeba angláni prodávají okolo 22%BEV. Noři zakazují spalováky, Čína spalováky jasně opouští. Češi jako obvykle vymýšlí třetí cestu. Trend je důležitější, jak aktuální prodejní čísla.
Můžeš buď dýchat čistčí vzduch nebo pálit ropu. Moje volba je to první.
Franta2776 píše: čtv pro 05, 2024 12:04 pm
Ťřeba já si koupil motorku co neřve. Honda 6FC Valkyrie 6-ti válec boxer. Neřve, nevibruje na pneumatickém pérování, ale svezení jak na gauči:)))
Spotřeba -7.3 l/100 km :dontknow: :uh:
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

To bude muset automotive taky umožnit záruční opravy každýmu, kdo se nechá vyškolit. Do autorizáku vezmou kdejakýho ňoumu co umí houby, ale je levnej, zatímco třeba můj mechanik, co dělal 20 let v Citroenu ty záruky dělat nesmí, ikdyž o těch autech ví všechno.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
kodl69
Příspěvky: 7712
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kodl69 »

To mogul: Mě XJR jezdí taky za 7l/100km, když uvidí dálnici, tak je to i 10l/100km, při 160km/h tam je pohyb ručučky palivoměru ssměrem dolů patnej pouhým okem, ale tohle se u motoky neřeší, nebo spíš čím víc tím lepší zážitek, ne?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mogul
Příspěvky: 245
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

Já nevím Kodl. Jedinou motorku, kterou jsem kdy vlastnil, byl před pětatřiceti lety fichtl. Nejrychleji jezdil z kopce a babu jsem na to nikdy neutáhl ... :lol: Ten za 7l nejezdil a dost často se i musel tlačit, takže eko jak sfiňa .. :-)
Naposledy upravil(a) Mogul dne čtv pro 05, 2024 6:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 716
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: čtv pro 05, 2024 10:19 am
Můžeme se podívat na západ, třeba angláni prodávají okolo 22%BEV. Noři zakazují spalováky, Čína spalováky jasně opouští.
Na západ se dívat nemusím, na západě žijeme. A i v Německu a jinde, je zcela jasné, že dojezdová vzdálenost + FV doma hraje velkou a velmi významnou roli - stejně velkou - jako podpora státu a bonusy.

V moment kdy v Německu snížili podporu E-aut, náhlý propad prodeje byl hned na světě. Ani každý Němec si tohle nemůže dovolit.
Ty tam jsou časy, kdy důchod byl 4000DM a i senior si mohl koupit nové BMW na leasing a byla to naprosto zvládnutelné položka v měsíčním rozpočtu.
Dnes je situace jiná a mnohým čerstvým seniorům stačí důchod s odřenýma ušima na jídlo a energie.

Co Čína opouští ? Jsou to jen tisíciny procent u obyvatel měst s velmi nadprůměrnými platy.
Jsou tam jen bohatý - pak zanedbatelné procento střední vrstvy a pak chudý.
Ty co jsou bohatý to e-auto mají dalších pár milionů lidí si ho ještě koupí a stále to nebude ani 1% z počtu obyvatel.
A bude šmitec, protože těch 1350 milionů obyvatel na to prostě mít nebude.
Franta2776 píše: čtv pro 05, 2024 10:19 am
Můžeš buď dýchat čistčí vzduch nebo pálit ropu. Moje volba je to první.
Ano, rád bych měl čistčí vzduch, ale tím že mě bude stát doma nepoužitelné e-auto toho nedocílím.
A rozhodně nejsem sám, komu se to prostě nevyplatí - a nevyplatí se to velmi citelně, to není zanedbatelný výdaj se svojí životností.

Jistě to nespasí 200km měsíčně najetých na benzínový škodovce a u tranzita který dělá štreky na jeden zátah 800-1400km je nějaký e-pohon uplně na bobek.
Už takhle se vracím ve 21-22 když ve 04,00 ráno vyjedu, představa že 6x-8x dobijím po půl hodině posouvá ty časy úplně někam jinam.
Pokud pominu fakt, že mám pedál na podlaze a v DE s tím lítám 170km/h, udělej tohle u E-Transita a budeš ,,tankovat" každých 80km.
O navýšení měsíšních výdajů spojených s e-autem ani nemluvím.

Idea je to hezká, ale pro někoho kdo bydlí v některým ze satelitů okolo větších měst, má to do práce 50km a doma má 50kWh bateriové uložiště, pro ty ostatní je to prostě na h.... a čistčí vzduch rozhodně stejně nebude, průmysl válcuje s produkcí všech škodlivin - usporu běžného lidu v tisících-násobcích škodlivin.

E-auto v Norsku je pro všechny ekonomicky výhodné, levnější nákup a levnější provoz = není co řešit.
E-auto v Evropě je pro určité procento lidí, pro které to má smysl - pro ostatní je to ekonomický nesmysl.

E-auto v Číně je pro určité desetiny, nebo setiny procent obyvatel, kteří na to mají...
Žádný trend to v Číně není a až se zaplácne to malé procento obyvatel v Číně, pak už to nikdo nekoupí a budou chrlit auta po světě ještě víc a ještě levněji
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Také je naivní představa, že automobilky v Číně umí nějaké zázraky. V Číně se všechno prodává s minimální marží a v momentě, kdy klesna poptávka půjdou okamžitě hluboko do rudých čísel. BYD a spol doufal, že jim ty marže vylepší EU za dvojnásobné ceny, ale když místní nekupují za mega VW, tak těžko budou kupovat Číňana. Proto jim teď hnijou statisíce aut v přístavech.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Cenovĕ lezou dolu:
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/mg? ... 6BVJ0-6Y6g

Já byl dneska vyzkoušet toho Torrese BVE a je to velký normálni auto.Manželce se líbí kufr, ale jinak je pro ni velký.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7712
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kodl69 »

to franta2776: ZF vyřešilo? co? něco podobnýho měl alternátor v tatře už před více než 50-ti lety, variace na tohle, ale podle mě trochu jinak, ale princip je jasnej: Obrázek
U té tatry byl magnetickej obvod rotoru vyvedenej mimo altrnátor, něco jako velká podkova kolem altíku zepředu dozadu, a magnetický pole se uzavíralo přes rotor. Sice to asi energeticky nebylo nic moc, ale nemělo to kroužky a sneslo to i ponoření do vody.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
glottis
Příspěvky: 2644
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

tak oni nerikaj ze to vymysleli ale ze to udelali pouzitelne pro dnesni EV a jejich vykony. Ale treba ja to neznal a ze to mela tatra se nevedel. Palec nahoru :)
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

To Kodl:Tatrovací jsou a byli šikovní a asi mizerní obchodníci, když toho neumí využít. Současný systém kartáčů dodává firma z Čech dával jsem tu kdysi odkaz. Životnost přes 1mil km. Uvidíme, co se ujme.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: čtv pro 05, 2024 8:10 pm
Cenovĕ lezou dolu:
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/mg? ... 6BVJ0-6Y6g

Já byl dneska vyzkoušet toho Torrese BVE a je to velký normálni auto.Manželce se líbí kufr, ale jinak je pro ni velký.
To nemyslíš vážně, že ne..? Herku co ujede s bídou 300km za 700tis.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek