Žvanírna 2

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

To jsou strašný kydy v tom článku. Jojo "rostou" jim prodeje za dumpingový ceny v Číně. V EU je slavný BYD se svojí cenou taky neprodejný, stejně jako ten VW. Taky klopí brutální peníze za odstavné plochy, po tom co sem navozili milion aut.
Navíc nevím, proč bych kupoval číňana s nulovou servisní podporou, když můžu za stejný peníze koupit Škodu, podpořit českou firmu, český zaměstnance a nechat peníze doma. Číňan nám se** na hlavu a my tomu zase tleskáme, stejně jako se to dělo, když tu trh s potravinama přebíral Lidl a spol. a teď máme nejdražší žrádlo v EU.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1879
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od TomHC »

koupit Škodu, podpořit českou firmu, český zaměstnance a nechat peníze doma
To je dosť ekonomicky naivná predstava :)
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte pro 03, 2024 7:48 pm
To jsou strašný kydy v tom článku. Jojo "rostou" jim prodeje za dumpingový ceny v Číně. V EU je slavný BYD se svojí cenou taky neprodejný, stejně jako ten VW. Taky klopí brutální peníze za odstavné plochy, po tom co sem navozili milion aut.
Navíc nevím, proč bych kupoval číňana s nulovou servisní podporou, když můžu za stejný peníze koupit Škodu, podpořit českou firmu, český zaměstnance a nechat peníze doma. Číňan nám se** na hlavu a my tomu zase tleskáme, stejně jako se to dělo, když tu trh s potravinama přebíral Lidl a spol. a teď máme nejdražší žrádlo v EU.
Už dnes se dováží více aut z Číny do Evropy než z Evropy do Číny. :| A nejdražší potraviny určitě v EU nemáme.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1996
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

V poměru cena/kvalita/obsah by se nad tím asi dalo diskutovat u toho jídla.
Jasný škodovka zisky pošle do VW, ale lidi tady alespoň zaměstná. Ano není to za platy v říši, ale lepší jak nic od Číňana.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Na čínském trhu se prodá cca 500000 BEV mĕsíčnĕ z toho VW prodá 14500ks.Podil BEV výtaznĕ roste.To jak nesmysl nevypadá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

469062658_10221569262420757_2520926997202005115_n.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 380
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

A td si představ, že tu stávající TMY (RWD, AWD, Performance) budeš moct koupit do konce roku s palivem na celý příští rok... :) Krása...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Teď jsem někde četl, že "Eňák" byl v EU nejprodávanější i před Teslou. Ale zapomněl jsem za jaké období. To mi připadá fantastický. Snad ztoho průseru VW vyjde Škoda bez šrámů. Čert ví, co se vylíhne v hlavách VW bafuňářů, aby si zachránili prdel.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Výhoda škodovky je, že je vyhnaná rozměrově na hranici svojí třídy a je určitě dobrá, to mě nepřekvapuje.. Mě překvapuje těch 70 Poršáků + 6 Roysů v BEV. A to obdivovatelé spalováků tvrdí,že BEV není Porsche.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 380
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: stř pro 04, 2024 8:04 pm
Snad ztoho průseru VW vyjde Škoda bez šrámů.
Celý koncern vytáhne z průseru jen okamžitá integrace Rivian SW do VŠECH koncernových aut. Ostatně část vývoje pro koncern Rivian už dělá... 20:15 zmiňuje CEO Rivianu, že čipy z RIVN R1 a R2 budou ve "VW brandech "
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Noři rádi dýchaji čistý vzduch;
https://fdrive.cz/clanky/norsko-hlasi-p ... ncen-13583
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 518
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

V ČR je to s počtem provozovaných elektromobilů velká bída a nic nenasvědčuje tomu, že se to v dohledné době zlepší.

Zdroj: Elektromobilita v číslech (2024)
V Česku bylo k 30. září 2024 provozováno 31713 osobních bateriových elektrických vozidel kat. M1, během devíti měsíců letošního roku se jejich počet zvýšil o 9262 vozidel (pozn. vč. ojetin).
Z celkového počtu cca 6,7 milionů osobních aut vozového parku ČR je to ubohých cca 0,47%. Přitom do 14. října 2024 běžely dotace na nákupy EV pro podnikatele, které ten nárůst trochu pošťouchly. Jinak by to byla ještě větší mizérie.

Zdroj: Jak je na tom ČR s podílem EV v rámci EU (2024)
Česko se v podílu bateriových elektromobilů dlouhodobě pohybuje mezi zeměmi EU na chvostu, nejinak tomu je zatím i v letošním roce. Důvodu proč tomu tak je, bude celá řada, jedním z nich však nepochybně zůstává stále velká obliba naftových motorizací, která nás co do podílu v letošním roce řadí na druhé místo mezi zeměmi EU hned za první Irsko.
eman
Příspěvky: 1721
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Já se nedivím. Mega za auto je šílená suma i pro nadprůměrný plat,když benzín koupíš za polovinu. Zvlášť když jsou tu lidi rádi, že seženou bydlení, které je ekonomicky nezruinuje. Pak tu máme nejvyšší, "specifické ceny" elektřiny v EU, ruší se tu výhody pro EV, spoustu vymaštěných politiků co si na hejtění EV postavili živnost, atd.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

jj toto je naše budoucnost k tomu nefunkční systém měření emisí a STK:
https://elektrickevozy.cz/clanky/stara- ... zne-mladsi
Jsme vrakoviště Evropy.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 715
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: stř pro 04, 2024 10:15 pm
jj toto je naše budoucnost k tomu nefunkční systém měření emisí a STK:
https://elektrickevozy.cz/clanky/stara- ... zne-mladsi
Jsme vrakoviště Evropy.
Možná by mohl autor článku zmínit i několik zásadních informací, jako třeba že podíl dovežených aut, na počet obyvatel je v podstatě identický, nikoliv dvojnásobný, což je dost zavádějící info, protože Slováků je míň než polovina.

Taky by se zde mohla objevit dost zásadní informace, že počet Slováků v produktivním věku, žijících jinde v Evropě je vyloženě alarmující, nicméně jsou každé sčítání falešně započítaný - jako že žijí v SK.
A ano, velká část z nich vozí domů auta, která nejsou tak přebraná a mladší, protože k nim mají lepší přístup.

Suma sumárum, článek o ničem, velmi zavádějící článek i čísla.

Pro Frantu : pokud je v Norsku pracovní trh rozložen tak, že práce nevyžaduje výrazné dojíždění, tak v kombinaci s tím, že dotace na E-auto dělali v Norsku i víc než půlku ceny vozu, plus bonusy za výkup starých dieselů navíc, je to i velmi ekonomické řešení pro většinu občanů Norska - neznamená to ale, že by byli víc uvědomnělý - než my ostatní.

To ovšem neplatí pro jiné a ,,chudší" státy EU, kde E-auto je pro většinu ekonomický nesmysl a stále je to jen pro určité procento vyvolených, kteří mají zaprvé nadstandartní příjem a za druhé doma instalaci FV která nabíjení umožňuje - a v ten moment to už vyjde i ekonomicky úplně jinak.

Kombinace 100km dojíždění, nabíječka večer z DS, plná cena vozu versus životnost = ekonomický nesmysl - s tím, že velké procento mladých je navíc zatížené obvykle ještě i hypotékou na dům a zůstatek přijmů jen tak tak pokrývá měsíční spotřebu.

Tedy nic ve zlém, nemyslím to nijak zle, ale neustálé a nenápadné naznačování, jak je zbytek Čechů a Evropy bez e-auta - jen tupé stádo které neumí počítat a nechce dýchat čistý vzduch - není úplně fér :dontknow:

Mě osobně se e-auto naprosto nevyplatí, je to ekonomický nesmysl, který by stál mnoho peněz měsíčně navíc a to mám mnohem lepší šanci ho získat zde v DE, než kdokoliv v Česku.

Můj známý e-auto má na firmu, ale jezdí s ním manželka na nákupy a na poštu a společně pak jen na navštěvy po širším okolí, fitko, tenis atd... (před týdnem rozšířil svou FV z 30kWp na 46kWp)
Protože má zákazníky po celé DE, on sám jezdí nepřetržitě dieselem, není možné prostě v průběhu dne 4x - 6x půl hodiny stát a nabíjet, když s sebou vozíš skoro tunu v nářadí a nahradních dílech...
A to je člověk, který má nejlepší možné podmínky.

PS: nabíjení jejich Tesly nestálo za 3,5roku ani Euro, ne proto, že mají tak velkou FV, ale protože mají neustále bonusy, za doporučení dalších klientů...
Tedy mě popisoval, jak jeli 250km na návštěvu Teslou ke známým, auto pak nechal na opačné straně města u nabíječky Tesla, aby se zatím auto ,,natankovalo" a známý je dovezli zbytek cesty 8km až k nim domů do nedaleké vesničky v jejich dieselu.... :fuuu: To mě přijde už totálně ujetý, tak jsme se zasmáli a já si myslel své...
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Z Číny VW vytlačili a trh pomatených východoevropanů 1,4mld lidí nenahradí i ti Číňani dýchají raději čistý vzduch:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... a-bankrot/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 715
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: čtv pro 05, 2024 6:58 am
Z Číny VW vytlačili a trh pomatených východoevropanů 1,4mld lidí nenahradí i ti Číňani dýchají raději čistý vzduch:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/si ... a-bankrot/
Omlouvám se, opět nic ve zlém.... Ano ohromující číslo - 25mil prodaných elektro aut... ALE...

Asi 25milionů po Číně jezdících e-aut na 1400mil obyvatel, versus 1000 - 1200mil pracujících za cca 0,50 USD za hodinu na hranici chudoby a neustálým tlakem režimu, kteří nemají ani na osla a tahají ty své dřevěné kárky na vlastních zádech....

Jestli by raději nedýchali svobodnější vzduch a měli klidně nějakého šprdlíka na benzín, když je to k nejbližšímu doktoru 150km a rudý náčelník vesnice, se základním (ale rudým) vzděláním rozhodne, že návštěva lékaře je zbytečná a hybaj zpět do práce... :dontknow:

Až čas nám ukáže, jestli číňani dokážou dosáhnout evropského průměru - na počet obyvatel :roll:
Naposledy upravil(a) JirkaE dne čtv pro 05, 2024 10:02 am, celkem upraveno 1 x.
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
glottis
Příspěvky: 2644
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

njn, to se tak jednoho dne vzbudili spoceny jak mys a v hlave jim bezi ... Ty vole! Ja vedel ze jsme na neco zapomeli ... na cinu!

Jako jestli tam fakt hrnuli 2/3 vyroby a videj, ze cina jde do baterek uz pred deseti lety, tak asi holt musi zdechnout. Nebo budou vyrabet tuktuky a prodavat za mega.
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Můžeme se podívat na západ, třeba angláni prodávají okolo 22%BEV. Noři zakazují spalováky, Čína spalováky jasně opouští. Češi jako obvykle vymýšlí třetí cestu. Trend je důležitější, jak aktuální prodejní čísla.
Můžeš buď dýchat čistčí vzduch nebo pálit ropu. Moje volba je to první.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3381
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: čtv pro 05, 2024 10:01 am
njn, to se tak jednoho dne vzbudili spoceny jak mys a v hlave jim bezi ... Ty vole! Ja vedel ze jsme na neco zapomeli ... na cinu!

Jako jestli tam fakt hrnuli 2/3 vyroby a videj, ze cina jde do baterek uz pred deseti lety, tak asi holt musi zdechnout. Nebo budou vyrabet tuktuky a prodavat za mega.
Oni hlavně vidí, jak se jim zmenšuje trh a nejsou s tím schopni nic udělat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek