Žvanírna 2

Nezařaditelné
glottis
Příspěvky: 2607
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

moc nejsou no ale taky to mohl abyt prilezitost pro automotive neco udelat a prodat. VW teda neco ma. Od 2016 e-crafter za 1,6 mega. Delaj i elektricke caddy. Peugeot mel uz pred 20 ti lety pro postaky elektricke auto s NiCd.

Jako 1,6 mice za dodavku je randal kdyz v dieslu stoji 800. Jako v roce 2016 tomu rozumim. Ty baterky byli drahy jak .... ale dneska? Kolik stoji ten motor, prevodovka a spojka do toho auta? 300 v cenach pro automobilku? V dnesnich cenach 80kwh baterka musi stat do 300 a motor 200 (ikdyz v tesle stoji 70). At mi nikdo nerika, ze kdyz by dneska chteli ze to pod mic nezmacknou. To tam pak schvalne rvou matrix svetla, adaptivni podvozky, kdo vi jake picovinky do dodavky co jezdi po meste a co si nauctujou za ranec.

Ale bohuzel to je zase ta nenazranost automobilek, a co je to bude stat ted. Kupuji si super pocitace, vetrne tunylky, hrajou si s nitkama na karoserii a aerodynamikou aby usetrili tisiciny aero odporu, kterej je vicemene vsem u prdele ale aby ty prachy nalili do vyvoje software, aby to konecne k necemu vypadalo, to ne.

Jen breci, jak je nekdo nuti, pak zase ze to nikdo nehce. Delaj neco pro to aby to prodali? Ja si niceho nevsiml. Jen dalsi auta narvana asistentama co nikdo nechce a vypina pri nastartovani a pripada si jak pilot vrtulniku, kdyz ma startovaci sekvenci.

To jsem si po ranu krasne zahalucinoval :) Mozna tam neni zrnko pravdy. Vrtal by nam to vysvetlil.
eman
Příspěvky: 1637
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Neodporuješ si trochu. Jseš za 800 v nákladech na 3 komponenty a divíš se, že chtějí ve finále 1,6mega? A to zdaleka nedostane automobilka, ale dealer. Znám výrobce stavebních strojů, kde dealer kupuje mašinu za 500 a prodává za 1,2mega a výrobce nemůže říct ani popel, protože by přišel o odbyt a dealer nezlevní, protože to za ty peníze vždycky někdo koupí.
Na druhou stranu je vidět, že model Tesly funguje taky, ale je také otázka jak dlouho. Naše firma několik let jela přímý prodej, jenže odbyt pořád klesal, protože dražší věci lidi online nekupují a do předváděcích center nechodí.
Automotive je úplně stejný obor, jako cokoliv jiného. Stačí se podívat na Victron. Lidi ho kupovali za 40tis+ v době, kdy ho VO dostávalo za necelých 20tis. a to je to jenom prodej, kde nemusíš držet servis, hromadu lidí a obří prostory.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
emedium
Příspěvky: 271
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

Mě teda docela prudí asistent jízdy v pruzích, jak začne škubat volantem na pozáplatované cestě.

Okoukal jsem fintu na zamrzlé sklo z norského systému ohřevu motoru a interiéru pomocí el. Dávají do interiéru ke spolujezdci kilowattový fukar (v kastli je přípojka na 220V s totálně předraženými kabely). Při totálně zmrzlém sklu dávám na prostřední konzoli 2kw fukar a za pár minut jde sklo krásně setřít a v autě je i teplo.
glottis
Příspěvky: 2607
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

nevim, sice je rano ale i tak ... pisu baterka a motor ... 300 + 200 = 2 komponenty a 500 :)

Kdyz zminujes dealery tak at si to zmeni nejak. Je to zkostnatelej moloch. Stavi si prosklene svatostanky ktere nikdo nepotrebuje. Ty casy jsou pryc. Ted jsem byl ve VW s e-golfem. Musim tam jednou za rok na prohlidku. Cekam 15 minut nez dojdu na radu, pak tam hodinu a pul cekam a pak jedu pryc. Panove mi tam pripadali jak na poste. Jeden servis a 20 razitek. Mezitim jsem si musel vyslechnout ze ta elektrika jako neni uplne blba ALE je to na silu a ze ta infrastruktura a bla bla bla.
eman
Příspěvky: 1637
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Jo, sorry, mě zmátl ten sled 300..300..200. :( Ale i tak .
Podle mě se zbytku světa vymstilo všechno poslat do Číny. Díky chamtivosti to totálně pos**** a teď se neví, jak ztoho ven. My sice kupujeme baterky pro FVE levně, ale čínské firmy určitě neprodávají konkurenčním firmám komponenty lacino. Teď po zavedení cel si je vychutnají ještě víc. Pokud nebudou spalováky pokračovat dál, tak vidím ekonomické zhroucení EU. A nečekám ,že by fanatici v Bruselu přiznali chybu .
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 353
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

glottis píše: pát lis 22, 2024 9:26 am
nevim, sice je rano ale i tak ... pisu baterka a motor ... 300 + 200 = 2 komponenty a 500 :)
1) Baterka 46kWh kolik tohle může stát v masové výrobě, když ja na koleně bych tohle stihnul za 100KKč ?


2) Tady píšou, že nejdražší motor v industry je za 2kUSD... nastaveno přesně na ten slide..

Takže pře 1/2 rokem za 250 komlet....
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1637
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Spíš by to chtělo vědět, za kolik automobilka prodává dealerovi auto. Tam je totiž ta žába na prameni. Čistý zisk na kusu není u většiny značek nijak oslnivý, většinou byl uváděný ve stovkách dolarů. Jestli je to stejné, jako u těch stavebních strojů, tak potěš koště..
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Matess
Příspěvky: 1751
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

známá pracující v renaultu říkala že za prodanou dácii dostane 10k a za clio 10% (takže u clia mi může dát i nějakou slevu a u Dacie není prostor)
Ronn
Příspěvky: 353
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: pát lis 22, 2024 1:38 pm
Spíš by to chtělo vědět, za kolik automobilka prodává dealerovi auto.
Myslíš těch US EVs (Tesla, Rivian, Lucid)? Mno všechno vlastní distribuce včetně servisu. I v Tesle výrobní engineers se účastní stáží na těch servis centrech, aby poznatky z poruch přetavili ve vývoji do lepšího designu...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
PavelR
Příspěvky: 3308
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

všude jsou vidět grafy jak klesají ceny článků. Futrál na baterku do auta a bms je vyvinuto. Jaktože když klesá cena článků neklesá cena nového auta aktuálního modelu v čase?
Jaktože ta proklínaná/obdivovaná tesla dokázala skokově zlevnit? Už je to nějakou dobu. Nesledudu to nijak intenzivně.

Mě připadně že ty naše evropský automobilky vyděšěně čumí s otevřenou hubou co se to doprdele děje a ze zoufalství se snaží něco klohnit a číňan, tesla a podobní jede vývoj a výrobu ve velkým...

elektrickou dodávku jsem viděl. Proste bílá pomalovaná PPL krabice vrchol výbavy tipuju na couvací kameru. Už nevím co to bylo přesně ale dohledal jsem to jako čínu kolem mega. Pro dané použití ideál.
Ronn
Příspěvky: 353
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

Tenhle rebranding nevypadá zle…
IMG_3185.jpeg
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
PavelR
Příspěvky: 3308
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

to vypadá dobře. místo nádrží trafačka s kontejnerovou baterkou a vn přípojka...
eman
Příspěvky: 1637
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

PavelR píše: pát lis 22, 2024 9:03 pm
všude jsou vidět grafy jak klesají ceny článků. Futrál na baterku do auta a bms je vyvinuto. Jaktože když klesá cena článků neklesá cena nového auta aktuálního modelu v čase?
Jaktože ta proklínaná/obdivovaná tesla dokázala skokově zlevnit? Už je to nějakou dobu. Nesledudu to nijak intenzivně.

Mě připadně že ty naše evropský automobilky vyděšěně čumí s otevřenou hubou co se to doprdele děje a ze zoufalství se snaží něco klohnit a číňan, tesla a podobní jede vývoj a výrobu ve velkým...

elektrickou dodávku jsem viděl. Proste bílá pomalovaná PPL krabice vrchol výbavy tipuju na couvací kameru. Už nevím co to bylo přesně ale dohledal jsem to jako čínu kolem mega. Pro dané použití ideál.
Před asi 2 lety měla Tesla na autě marži 220tis. a pak zlevnili, takže už to tak růžové nebude. Jestli model 3 stojí mega s DPH, bez daně cca 800tis.-marže cca 180tis. tak jsi na 620tis. v nákladech na auto a to Tesla jede s režií na krev. Klasická automobilka živí víc krků. Já bych ty výrobní náklady na EV neviděl tak růžově.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 353
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

To jo... a právě ten pokles cen baterek a další zjednodušení aut se v posledním Q projevil ve vyšší marži, takže komunita očekává další zlěvnění v lednu.
Auta si prodává sama a předává je na pronajatém parkovišti a bez ceremonií, místo drahých autosalonů...

Teslu nelze srovnávat s klasickou automobilkou, protože míra integrace je besrovnatelná. Kdo jiný si vyrabí čipy do aut, baterky, uhličitan litný, atd... A otevírá fabriku každé 2roky. Tesla tyhle věci odepisuje v účetnictví na vyráběné kusy aut.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1637
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Jenže v určitém okamžiku ti dojdou "geekové", kterým to předání na parkovišti nevadí. Firmy chtějí komplet servis a značná část populace také.
On obecně celý automotive potřebuje reorganizaci. Podle mě, už je tam přisáto moc příživníků, včetně státních institucí, které vysávají automobilky a ty pak nedokáží cenově konkurovat. Oni by EV i vyráběli za slušnou cenu, ale když celý západní svět doslova prožral všechny zdroje vzácných kovů, tak se ten sen dost blbě realizuje. Nedělám si iluze, že i celý Cínovec by nakonec skončil za pár šupů v Číně.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Matess
Příspěvky: 1751
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

eman: já mám prostě problém přijmout cokoliv co napíšeš... já jako respektuji tvoje názory ale přijde mi že jsem prakticky vždy na opačné straně nebo prostě nerozumím jak to myslíš.

Já si nové auto přebíral v salónu a byla ta necelá hodina než se mnou prodávající všechno prošel. Ze začátku mi to přišla jako otravná hodina, ale později jsem si řekl že člověk si nové auto nekupuje každý týden a tak si to nějaký důstojný a poklidný průběh zaslouží. Na druhou stranu jestli si mám vybrat zda bude předání v salónu, nebo na parkovišti a parkoviště bude znamenat třeba 10k slevu asi bych ten zážitek v salónu oželel.
PavelR
Příspěvky: 3308
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

ano potřebuji servis o tom žádná, ale kdybych kupoval auto, tak si klidně zaplatím aby mi ho přijeli na firmu odprezentovat, vyzkouším si, pak dám platbu, plnou moc, borec mi ho doveze ze skladu hotový, přihlášený, pojištěný, se značkama, dáme se kafe, podepíšem dodák a on může jet zpátky uberem, případně autem co dávám protihodnotou.

Stejně tak servis. Borec dorazí uberem, veme klíče a auto, zpátky obráceně. Mám to s komfortem až do domu a nemusím otravovat někoho aby mě vezl do brna do servisu. 2x člověkočas a druhý auto zaplatí ten uber 5x. Když je auto nepojízdný naloží ho auto na auta a opět nikam nemusím.

To vše v komfortu domácího prostředí. Snížení nákladů za stavby a přestavby a provoz obrovských autosalonů musí být značné + režije toho domu. Dílnu tam mají tak jak tak jenže režije dílny je nutná a bude někde jinde než toho paláce kolem.
Ronn
Příspěvky: 353
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: pát lis 22, 2024 10:22 pm
Oni by EV i vyráběli za slušnou cenu, ale když celý západní svět doslova prožral všechny zdroje vzácných kovů, tak se ten sen dost blbě realizuje. Nedělám si iluze, že i celý Cínovec by nakonec skončil za pár šupů v Číně.
Tomu nerozumím, asi jsem něco přehlédl, zatím mám tento pohled...

1) Nevětším producentem Li jsou Austrálie a Chille, Argentina. Toto jsou státy, které hodnotím jako prozápadní a zvlaště když Milej chce místo pessos zavést Dolar jako primární měnu.

2) Cena lithia padá volným pádem vlivem expoloze produkčních zdrojů, Tesla staví fabriku na Li extrakci jílu pomocí kuchyňské soli. Vedlejšími produkty této činnosti jsou Sodík, draslík, hliník, křemík, síran hořečnatý, vápník, a další... Ekonomická hodnota těchto vedlejších produktů Teslou patentovaného postupu přispívá k dalšímu snížení ceny uhličitanu lithného.
231013_InfoLink_Lithium carbonate market trend 2024_en_2.jpg
3) V EV se přechází na LFP a do konce dekády v EV bude LFP převažující technologie, a železa a fosfátu je dost.

4) V motorech budou za pár měsíců vzácné zeminy také minulostí... a od tesly už to obšlehl i koncern. https://electrek.co/2023/03/01/tesla-is ... -elements/
Screenshot-2023-03-01-at-2.36.50-PM.webp
Prožráno nic není a důvodem slabosti OEMs je příliš silná politická klika, odbory a nejednotní akcionáři.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1637
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Matess píše: sob lis 23, 2024 12:48 pm
eman: já mám prostě problém přijmout cokoliv co napíšeš... já jako respektuji tvoje názory ale přijde mi že jsem prakticky vždy na opačné straně nebo prostě nerozumím jak to myslíš.

Já si nové auto přebíral v salónu a byla ta necelá hodina než se mnou prodávající všechno prošel. Ze začátku mi to přišla jako otravná hodina, ale později jsem si řekl že člověk si nové auto nekupuje každý týden a tak si to nějaký důstojný a poklidný průběh zaslouží. Na druhou stranu jestli si mám vybrat zda bude předání v salónu, nebo na parkovišti a parkoviště bude znamenat třeba 10k slevu asi bych ten zážitek v salónu oželel.
Tak to bylo i myšleno. Určitá skupina zákazníků akceptuje styl "tady máš klíče, papíry a čau" a troufnu si říci, že větší část vyžaduje tu péči okolo. Na druhou stranu, moje zkušenosti s klasickým autosalonem jsou spíš naprosto promrhaný čas. Jak při předávce, tak při servisu.

Ronn: Nevím kde, ale před časem jsem četl, že až 80% dolů na kovy vzácných zemin ovládají čínské firmy. Ztoho jsem vycházel, že Čína má k dispozici většinu surovin a proto se EU nemá šanci dostat na její úroveň.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
gupa
Příspěvky: 2529
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

hlavně promrhaný peníze, autosalon je přidaná vícehodnota, která je postavena natom, že si auto zákazník zaplatí dvakrát. Jednou za koupi, druhou za servis. Což např. Tesla má v balíčku dva v jednom za jedny prachy. A na takový balíčky slyší hlavně ten největší šetřílek a bohatý člověk, protože umí počítat.

Ty předražený světlomety nebo nápravy jsou jen otázkou času kdy automotive doveze náhražku za pusu. Stejný to bylo i u např. u př. ramene fabie první roky co jezdila, také jedno náhradní rameno stálo co si pamatuji 18tisíc Kč i se silenboky. Jsou to cca 4-5kil šrotu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek