Žvanírna 2

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1906
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od TomHC »

Dagus píše: ned říj 13, 2024 1:10 pm
Já to vzdal po 10ti minutách. Mohl to shrnout ve 3 větách a pak říct konkrétně. Tohle byla ztráta času a je mi jedno co se mu stalo.
Preto mám rád písané články, kde text prebehnem očami za pár sekúnd a nájdem čo ma zaujíma. Videá a podcasty ignorujem. Jediné čo dokážem pozerať na YT je napr. NorthridgeFix, Electronics Repair School a zopár iných.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
Nortonko
Příspěvky: 63
Registrován: pon čer 24, 2024 10:02 am
Lokalita: Horná Nitra
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5330
Kapacita baterie [kWh]: 6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Nortonko »

no mal som podobný problém ale s inou značkou nie hyundai ani kia. síce benzín ale porucha na motore ked v USA to uznali ako výrobnú vadu a na všetkých autách/značkách kde bol tento motor použitý spravili zvolávačku a vadný komponent vymenili. u nás? ani počuť. zbytočne som im posielal dokumenty od samotného výrobcu motora, že to v USA uznali ako ich vadu tu tvrdili, že všetko je v poriadku a oni nemajú žiadny problém s týmito motormi. takže opravu som si musel na full zaplatiť. nenadávam na servis ten bol OK a vedel som sa s nimi dohodnúť na riešení. Problém bol so SK zastúpením značky.

FV: Risen RSM40-8-410M - 5ks V, 8ks JZ - 5.3kWp, 2xMPPT Victron 250/70 VE.Can, MP II 5000 GX, zatiaľ 120Ah v LiFePo 16S. SW: Proxmox na HP t630 - HA, MQTT, MariaDB, InfluxDB, Grafana, Telegram, SearXNG, Lyrion. HW: MySensors, RFLink, ESPHome, Shelly
Atman
Příspěvky: 373
Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
Lokalita: Śenkvice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16100
Kapacita baterie [kWh]: 28
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Šenkvice - Slovensko

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Atman »

Dovolím si prepostovať (ukradnúť) príspevok z iného fóra, to sú šialené čísla:
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewto ... 2e#p405691

Megazisky za trochu placu nemeckych kolaborantov stoja.
Cena VW ID.3 57kWh s najnizsou vybavou v Europe je 37 990,- EUR s DPH
https://www.vw.sk/id3/id3/cenniky-a-katalogy
Cena VW ID.3 57kWh s najnizsou vybavou v Cine je 15 190,- EUR (16 600USD) s DPH
https://carnewschina.com/2023/08/10/the ... n-3-times/
To iste auto z tej istej nemeckej automobilky. Cena je 2,5x vyssia len preto, lebo my na to predsa mame.
A kedze hrozi, ze by VW obrali o tie obrovske marze dovozom z Ciny, tak im schvalime 50% clo. Lenze to clo zaplatia spotrebitelia v Europe a sluzi len na udrzanie vysokej cenovej hladiny domacich vyrobcov. Cize ho v podobe vysokych cien zaplatia aj ti, co si nekupia cinske auto.
A ze v Cine maju nizke platy? Priemerny plat na Slovensku je 1 185 EUR mesacne, v Cine je to 1 271 EUR mesacne.
Teda odchod "nasich" automobiliek kvoli lacnej pracovnej sile do Ciny nehrozi.
https://stan021.blog.pravda.sk/2022/06/ ... slovensku/

Kedy si konecne ludia v EU uvedomia, ze su vlastnymi firmami odierany. Specialne tu, kde vdaka strate potravinovej sebestacnosti, mame ceny potravin vyssie, nez v Nemecku a Rakusku. Ziadne zblizovanie s Europou sa nekona, je to len mrkvicka, za ktorou ide oslik. Modli sa a pracuj a hlavne sa nebur a nerevoltuj.
Robite si srandu z cinanov a pritom tu nikomu nedoslo, ze za misku ryze tu robia nasi ludia.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°, bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
Ronn
Příspěvky: 384
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

To jsou věci... Tohle není možný...
tesla3.png
https://x.com/OndrejBacina/status/1845078625407619151
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já to vidím takto: EU automobilky ztrácí čínský trh (pro ně největší) rekordní rychlostí, protože tam elektromobilita nastupuje výrazně rychleji než kdokoliv čekal (6% v roce 2020, tenhle rok to pujde už přes 50%). Turek chce nařídí léčbu čistě (elektromobility)spalovacím motorem, kterej se tam do pár let prakticky prodávat nebude (a většina světa ho hodlá zakazovat v rozmezí 2030-2040) bez ohledu na to co si (ne)zakáže EU... na jaký trhy chce ty naše výrobky, který musíme někam exportovat, za těch 10-15 let umisťovat? mě to přijde jako že chce nahradit riskantní cestu cestou jisté smrti...
Snímek obrazovky (16).png
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 750
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JirkaE »

Nedávno byl jeden znamý v Číně, jeho průvodkyně ho vozila novým Kodiaqem a pochlubila se i kolik ji stál - v přepočtu 365t.Kč *fall*

A kolik stojí nový kousek tady ? :wall:
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

JirkaE píše: pon říj 14, 2024 1:13 pm
Nedávno byl jeden znamý v Číně, jeho průvodkyně ho vozila novým Kodiaqem a pochlubila se i kolik ji stál - v přepočtu 365t.Kč *fall*

A kolik stojí nový kousek tady ? :wall:
Škodovka z čínského trhu byla prakticky konkurencí vytlačena.Stejnĕ dopadnou i ostatní evropské značky pokud nebudou vyrábět konkurenčni EV a to je největší automobilový trh světa.Pokud zůstanou u spalováků,stanou se z nich lokální automobilky, které zaniknou bez přičiněním EU a gryndýlu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 384
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

JirkaE píše: pon říj 14, 2024 1:13 pm
A kolik stojí nový kousek tady ?
Výrobky stojí přesně tolik, kolik je ochoten trh za ty výrobky zaplatit... Protože když se neprodává, nezbývá než zlevnit a ubrat si marže, když už není marže, musí se vyrábět levnějí a efektivněji... nemám dost inovací a schopnosti se přizpůsobit na rozdíl od ostatních, => končím s tímto produktem...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od gupa »

Ronn píše: pon říj 14, 2024 1:44 pm
JirkaE píše: pon říj 14, 2024 1:13 pm
A kolik stojí nový kousek tady ?
Výrobky stojí přesně tolik, kolik je ochoten trh za ty výrobky zaplatit... Protože když se neprodává, nezbývá než zlevnit a ubrat si marže, když už není marže, musí se vyrábět levnějí a efektivněji... nemám dost inovací a schopnosti se přizpůsobit na rozdíl od ostatních, => končím s tímto produktem...
Trh zabíjí trh. Nic víc vtom není, to že stojí škodovka méně je jen o nastavení trhu a výrobních nákladech. Pokud by měla škodovka stát méně zde, v Česku, český trh by tu škodovku zabil. Jinak to platí všeobecně. Může zato nastavení životní úrovně. Zlevnit nejde, nelze, nejde to, zabije to totiž dříve nebo později produkt. Cena je na trhu neúprosný element přežití v nákladech na produkt. A náklady mohou být i plusové, jako dotace atp. ale produkt a jeho cena na výrobu je lokálně pevná, stačí přestat dotovat a pozná to každý kdo něco produkuje a bere je přímo nebo nepřímo že dělá pro někoho dotovaného.

Edit: Důkazem tohoto podle zdání nesmyslu je vzorem třeba Japonsko. Je na ekonomické špici, zdravotnictví nejlepší na světě, a přesto se platy snižují a stále tam platí to, že část hodin práce každého pracovníka na trhu práce, je zadarmo. Prostě pracují v Japonsku zadarmo. Ale mají vysoké standardy a velkou bezpečnost a ekonomickou stabilitu. Umí být tržní. Zde státní správa umí jen brát, zdražovat a ho..o dělat pro stabilitu. Proto škodovka je zde v EU drahá tak jak je a jinde je levnější. Je asi podle někoho, potřeba ji jak na pranýři právoplatně a viditelně zlikvidovat.

Tento kolotoč čeká i energetický trh. Jsem zvědav co nato ouřadové, jak je znám, tak umí jen solit daně.
Naposledy upravil(a) gupa dne pon říj 14, 2024 2:46 pm, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

JirkaE píše: pon říj 14, 2024 1:13 pm
Nedávno byl jeden znamý v Číně, jeho průvodkyně ho vozila novým Kodiaqem a pochlubila se i kolik ji stál - v přepočtu 365t.Kč *fall*

A kolik stojí nový kousek tady ? :wall:
Jestli to není tím, že v Číně každý prodává prakticky bez marže nebo dokonce prodělávají a snaží se peníze dostat ze západního světa. Už jsem to tu psal. I čínské automobilky přiznali, že se chtějí zahojit na EU trhu, protože doma nic nevydělají.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
unicast
Příspěvky: 1518
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od unicast »

gupa píše: pon říj 14, 2024 2:26 pm
Trh zabíjí trh. Nic víc vtom není, to že stojí škodovka méně je jen o nastavení trhu a výrobních nákladech. Pokud by měla škodovka stát méně zde, v Česku, český trh by tu škodovku zabil. Jinak to platí všeobecně. Může zato nastavení životní úrovně. Zlevnit nejde, nelze, nejde to, zabije to totiž dříve nebo později produkt. Cena je na trhu neúprosný element přežití v nákladech na produkt. A náklady mohou být i plusové, jako dotace atp. ale produkt a jeho cena na výrobu je lokálně pevná, stačí přestat dotovat a pozná to každý kdo něco produkuje a bere je přímo nebo nepřímo že dělá pro někoho dotovaného.
Že cena není funkcí nákladů, to věděl už (katolický biskup) Mikuláš z Oresme někdy ve 14. století a po něm řada dalších (pravda, někteří si toho nevšimli ani ve století 19., jako třeba Marx). Produkt nezabíjí cena, ale neschopnost se trefit do potřeb zákazníka (což škodovce poslední dobou opravdu moc nejde).



Druhá věc je, že jednu část tvoří náklady fixní (vývoj, stroje a nástroje, know-how, ...) a druhou variabilní. Kdyby těch aut prodali víc, mohou ty fixy rozpouštět do více prodaných výrobků, což zase výrazně sníží náklady.
gupa píše: pon říj 14, 2024 2:26 pm
Edit: Důkazem tohoto podle zdání nesmyslu je vzorem třeba Japonsko. Je na ekonomické špici, zdravotnictví nejlepší na světě, a přesto se platy snižují a stále tam platí to, že část hodin práce každého pracovníka na trhu práce, je zadarmo. Prostě pracují v Japonsku zadarmo. Ale mají vysoké standardy a velkou bezpečnost a ekonomickou stabilitu. Umí být tržní. Zde státní správa umí jen brát, zdražovat a ho..o dělat pro stabilitu. Proto škodovka je zde v EU drahá tak jak je a jinde je levnější. Je asi podle někoho, potřeba ji jak na pranýři právoplatně a viditelně zlikvidovat.
Nicméně platnost teorie se neověřuje potvrzením, nýbrž falzifikací, resp. tím, že se úspěšná falzifikace oné teorie ještě nikomu nepovedla :)
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od gupa »

Druhá věc je, že jednu část tvoří náklady fixní (vývoj, stroje a nástroje, know-how, ...) a druhou variabilní. Kdyby těch aut prodali víc, mohou ty fixy rozpouštět do více prodaných výrobků, což zase výrazně sníží náklady.
:uh: Aha, zase kalkulačková zisková násobilka. Jak jsou lidé nepoučitelní a na tuto pohádku s příběhem vysoké efektivity skočí jako první. Je to klam a lež. Pokud chci prodat škodovku a zlevním, musím odrbat první pracovní místa, potom prachy do výroby, nakonec zvednout zadlužení. Toto je realita. Nikdy si vedení a akcionáři nesníží provize a platy a prémie, naopak, po tomto úkonu se poplácají po zádech, protože se jim zase lépe podniká když jim druzí věří s nižší cenou za výrobek a půjčkách, které se pěkně čerpají zase nějakou dobu. Potom dojde věřitel z Číny a dosadí do vedení fabrik cenotvorce aby tu fabriku pomalu ale jistě přivedl na buben. Takto se podniká, rozbij a panuj a znovu rozbij a znič konkurenci.
Produkt nezabíjí cena
Omyl a lež, produkt neprodejná cena zabije jak nic. O tu na trhu jde především. Větší kravinu si člověk o penězích myslet nemůže. Je nutné si uvědomovat co je cena a co je hodnota. (Karel Engliš)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1906
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od TomHC »

Keby chceli naozaj zlacniť autá, tak by napríklad VW group nesmela vyrábať 40 modelov a robiť facelifty každý rok. Ďalej by robili povedzme 2 alebo 3 verzie výbavy a nie 50 položiek individuálnej výbavy.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Mě by zajímalo, jestli už jsem na dezolátském foru nebo fakt jste tak zaslepený blábolením anonyma na nějaké diskuzi. Porovnávat cenu auta v Číně a v EU je úplně mimo mísu. Marže automobilek jsou veřejně dostupné a platí pro celou firmu globálně. Pokud má VW na kusu marži asi 2000 EUR, tak vám těžko může auto prodat o půl mega levněji. To by jste mohli říct, že vás nejvíc okrádá Tesla, která má zdaleka největší marži, myslím, že to bylo okolo 10000 USD. V Číně se prodává levně, protože prostě není na výběr a značka se tam chce udržet a získat nějaký podíl. Takže tam prodělává. Pokud v Číně nevydělají ani čínské automobilky, tak je něco špatně, ale určitě není cesta, nechat si zlikvidovat polovinu evropského průmyslu, "protože v Číně mají levnější auta".
To můžeme začít porovnávat spalováky v US a EU, ovoce Afrika- EU. Nebo taky pracovní podmínky Čína-EU, ale to už by nevycházelo taky hezky....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

ale krome marze automobilky je pak jeste marze dealera.
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Ale to není problém automobilky, že je tu shnilý trh. Stejný problém je ve všech ostatních oborech a svůj podíl na tom má i stát se svými daněmi, předpisy, výpalným. Pamatuju si, jak kdysi někdo porovnal, co musí splnit mamina na mateřský, aby si mohla přivydělat výrobou džemů. A naše podmínky byly úplně šílené i ve srovnání s Francií nebo UK.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

Jenze to problem automobilky podle me je. Jak si to v minulosti nastavili tak to maj. Treba co jsem zaslechl tak auto dosek na me na melniku, drive dealer peugeotu, presel na MG. duvod, ze automobilka narizuje jakej nabytek maji mit, kde ho maji predrazene koupit, jake obklady budou na zemi a spousta dalsiho. Tyhle bejkarny pak samozrejme plati zakaznik. Jinde to nebude jine, kdyz clovek vidi ty svatostanky automobilizmu.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od jahodovák »

Tak jsem se stavil v autorizovaném servisu,odešlo mi pár plastových držáku na různých místecha chtěl jsem je přichitit aby to různě neplandalo a nestačil jsem se divit,nejprve dotaz zda jsem u nich registrován,ač jsem se registroval jak jsem auto koupil,registraci nenašel a to jsem u nich několikrát byl,po dlouhém hledání mi sdělil,že by mohl sehnat jen jeden druh,ty ostatní jedině objednat z Japonska,cena prý kolem 70kč za jeden,vzdal jsem to.Nakonec jsem objednal u čínana sadu 100 kusů za 50 kč,různých druhů......co dodat
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od PavelR »

servisy jsou katastrofa. Já jsem ze servisů poslední rok naprosto rozhozenej. Sám jezdím do autorizovanýho mitsubishi zatím se jeví dobře i když draze ale zase mi půjčí auto ... snad jim to vydrží.
Jenže letos na firmě dva záseky. Vyzvedávám auto ze servisu. 500km a rožnou se přední brzdy. To si jako dělají prdel? Nebo druhý auto. vyzvednu sednu do toho, klima nechladí. Odpověď? no nebylo teplo když to bylo na dílně ... A co jako doprd...... to nemáte ten krám s těma dvouma budíkama? Kde je benefit autorizovanýho servisu a jejich cen? Já chci auto používat jako stylem liju palivo a víc se nestarám. Staráte se vy a já platím.
Od servisu očekávám že auto prohlídne.tzn zvenku, zevnitř, žárovičky, brzdy filtry náplně, nápravy čepy silentlobky, úniky různých kapalin, dofoukne kola, vymění opotřebený stěrače když to paple a do háje i ten zadní a pověsí na zrcátko novej stromeček :-D
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

kdyby mi tam povesili stromecek tak bych jim tam tim autem vjel oknem :D

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek