Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1756
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Všechny výpočty nabíjení jsou postavené na hlavu. Nikdo třeba nezohledňuje sezonost, kdy teď od podzimu si každý bere auto místo kabátu. Navíc EV bude mít v zimě vyšší spotřeby, už kvůli topení. I na čerpačce kam jezdím jsou kolikrát fronty. Od Května do Října je tam pusto.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Na žádné čerpačce nikdy není fronta a natankuješ na 1000km za dvě minuty, to ví přece každý
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
fronty jsou, ale max na 5 minut a nárazově, a taky na tank ONO, tam celý dny
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já mám najeto s EV 5000km a na veřejné čerpací stanici jsem byl celých 14minut stačilo 7 minut utratil jsem 300kč. No a který spalovák to dokáže???:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Jen několik poznámek:
1/2 energie, které spotřebuje lidstvo pochází z ropy a plynu. https://www.energymix.co.nz/our-consump ... nsumption/
Pokud vezmeme v úvahu všechny fáze (s přepravou tankery na 5 000 km a přepravou cisternami na 500 km), celková spotřeba energie může dosáhnout přibližně 4,75 MJ (1,32 kWh) na litr, což představuje asi 13 % energetického obsahu surové ropy. A to jsou také emise.
Emise vypouštěné při vyrobě a výstavě infastruktury pro celý cyklus ropy od hledání nových nalezišť, přes výstavbu dopravních cest a prostředků do rafinerii ve výpočtu není... Dnes se těží 40mld tun a po plné elektrifikaci se bude těžit jen 40mil tun kovů.
To video je nastaveno na úsek s tímto sdělením a vysvětléním zabero to 2min..
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: pon říj 24, 2022 11:22 pm
- Lokalita: Pardubicko
- Systémové napětí: 12V
- Výkon panelů [Wp]: 1300
- Kapacita baterie [kWh]: 3,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Pardubicko
Re: Žvanírna 2
LPG z USA získaný frakováním je horší než uhlí
https://scijournals.onlinelibrary.wiley ... /ese3.1934
Dle studie pana Howartha je LPG z USA horší než uhlí. To frakování je pěkný eko masakr. Místo jednoho konvenčního vrtu musíte mít desítky frakovacích, které se po pár letech vyčerpají a musíte vrtat další.
Na jeden vrt připadá 16 milionů litrů vody smíchaných s kdoví čím, je to tajné. Stačí jeden špatně utěsněný a máte trvalý únik metanu do ovzduší.
Viděl jsem fota dokonalé industriální krajiny se spoustou vrtů, nádrží a přístupových cest. Divím se, že si to lidi v USA nechají líbit a jsem rád, že je to tady zakázané.
https://scijournals.onlinelibrary.wiley ... /ese3.1934
Dle studie pana Howartha je LPG z USA horší než uhlí. To frakování je pěkný eko masakr. Místo jednoho konvenčního vrtu musíte mít desítky frakovacích, které se po pár letech vyčerpají a musíte vrtat další.
Na jeden vrt připadá 16 milionů litrů vody smíchaných s kdoví čím, je to tajné. Stačí jeden špatně utěsněný a máte trvalý únik metanu do ovzduší.
Viděl jsem fota dokonalé industriální krajiny se spoustou vrtů, nádrží a přístupových cest. Divím se, že si to lidi v USA nechají líbit a jsem rád, že je to tady zakázané.
FVE panely 2 x 650 W Leapton, 1x JV, 1x JZ, regulátor TRACER 6415AN, baterie LiFePO4 4x280Ah = 3,5 kW, BMS JBD-SP10S009V na 12V 4s 100A, měnič Carspa CPS2000-122 2kW
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
LPG se získává frakováním? To jsou mi věci. Aha, oni psali o LNG, nu což, hodinky nebo holínky, obojí se natahuje...
(LPG = Liquid Petroleum Gas, čistý propan nebo směs propanu a butanu, LNG = Liquid Natural Gas, zakaplněný převážně metan s mírnou příměsí ethanu a možnou nepatrnou příměsí vyšších složek)
"To je syn toho probodnutýho, to bude asi také pěknej lump.''
(LPG = Liquid Petroleum Gas, čistý propan nebo směs propanu a butanu, LNG = Liquid Natural Gas, zakaplněný převážně metan s mírnou příměsí ethanu a možnou nepatrnou příměsí vyšších složek)
"To je syn toho probodnutýho, to bude asi také pěknej lump.''
-
- Příspěvky: 1906
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
-
- Příspěvky: 246
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Mex píše: ↑stř říj 09, 2024 8:59 pmHmm, zajímavý názor ... klasická snůška "argumentů" odmítačů elektrické cesty.
Jako příklad se vezme ten nejhorší zdroj elektriky - uhelka. Přitom v současnosti žádná rozvinutá země nemá energetický mix postavený čistě na uhlí. Naopak skoro všude uhelné zdroje mizí. Např. tradičně uhelná Británie odstavila poslední uhelku někdy před měsícem.
Pro výpočty se použijí nejnepříznivější hodnoty. Zde např. spotřeba 20 kWh/100km.
Nesmí se zapomenout na kritiku dotací. Zde s informací, že se platí z DPH. Což není pravda, platí se z vybraných emisních povolenek.
Naproti tomu se nikdy neuvažují náklady/dotace na fosilní zdroje (včetně válek o ropu).
.....
Ale no tak. Já v Tvém příspěvku zase vidím spousty dogmatických obhajovacích argumentů bez napojení na realitu.
20Kw/100 je momentálně hodně blízko, protože průměrná letní spotřeba 15/100 nezohledňuje celoroční provoz, ani ztráty při výrobě, dodávce a nabíjení. Buďme trošku féroví i sami k sobě...
Pokud zrušíme uhelky, kolik se asi na těch povolenkách pro ty dotace vybere? Navíc, dotace tu nebudou na furt. Palatit to budeme my všichni, ať už se nám to bude líbit, nebo ne.. bez ohledu na to, jestli budeme vlastnit e-auto, nebo ne. Taková je prostě realita.
Pak se provede nějaký nesmyslný výpočet potřebného příkonu. Zde nějak odvozený z počtu nabíječek. Místo by se to spočítalo aspoň trochu rozumně přepočtem z roční spotřeby ropných paliv, spotřebovaných v dopravě. Takže jim vycházejí šílené a nesmyslné "počty Temelínů".
A to už nemluvím o jejich znalostech fyziky, kdy se použijí podobné perly jako "Kolik dává Temelín za den? Lehce přes 2GW.".
Trochu joke U e-aut se poukazuje na letní průměrnou a u fosilu na roční? Muhehe.. opět trošku ohýbání reality, což?
Šílené počty Temelínů to nejspíš budou. Osobně bych to viděl na 4-6
Temelín vyrobí nějakých 1 636 957MWh za ideální měsíc, což je cirka 54 565MWh za den. To skutečně není 2GW
Samozřejmě nesmí chybět zmínka, že OZE je špatné, protože pro něho nemáme síť a akumulaci. Přestože praxe ukazuje jiný obrázek, kdy OZE zdroje přibývají a sítě se nehroutí. A že třeba VtE docela pěkně časově doplňují výkon, generovaný FVE. Samozřejmě ne u nás, protože my uděláme vždy referendum, kde to 30 obyvatel nějaké vesnice odmítne, protože pak prý slepice snášejí černá vejce.
Tak funguje to u nás, nebo ne? Určitě se dělá maximum pro to, aby to tady ty sítě ustály, ale sami en. společnosti upozorňují, že každého už nepřipojí a pokud ano, tak s vlastním řízením toku (vypínání kvůli přetížení...) Tady bych to tak růžově nemaloval...
No a hlavně se to postaví tak, jako by k takové změně mělo dojít skokem. Asi mávnutím kouzelného proutku. I když v praxi celý tento přechod bude trvat desítky let.
Budoucnost je blíže, než si myslíme. Stačí se podívat na evropské přístavy a jiná místa obsazená neprodanýma e-autama
Nejsem odpůrcem elektromobility. To v žádném případě. Stále koumám nad tím, jak to zaonačit, abych mohl využít to, co mám na střeše.
Pokukuji po autech, motorkách, přemýšlím, co si sbastlím na zahradu...
Zároveň se ale neuzavírám před názory té "druhé" strany.. Ještě stále nejsem tak zdogmatizovaný a zfanatizovaný.
Staňka už neberu. Ten to dělá pro prachy a tím pro mne ztratil svou kredibilitu.
Naposledy upravil(a) Mogul dne čtv říj 10, 2024 2:17 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 246
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Fanto franto Sice jsem tento názor vytípnul z jedné diskuze, ale i přesto mě donutil se nad problematikou trošku zamyslet.Franta2776 píše: ↑stř říj 09, 2024 8:41 pmMogule mogule, existuje energetický mix i v ČR a ten se mĕni.Jako přiklad uvedu Angličany ,ti už uhlí opustili po cca140letech:))).Osobní auto za den průmĕrnĕ v ČR ujede 26km to je cca 6kWh.Na domácnost je to jako další ohřev TUV.Tak na co 8 Temelínů???
K Tvým protiargumentům:
Mluvíš o energetickém mixu v Čr a jako příklad uvedeš Anglii ... No to si děláš srandu, ne?
Co se Energetického mixu v Čr týče, tak zde:
"Český mix zdrojů elektřiny má v současnosti dva pilíře: hnědé uhlí a jádro. Z obnovitelných zdrojů dnes pochází asi desetina elektřiny. Z toho zhruba polovinu tvoří bioplyn a biomasa, čtvrtinu slunce, o zbytek se starají vodní a větrné elektrárny."
Co chceš ještě rozporovat? Něco, co přijde za X let? Ano, i ten počet E-aut bude až za X let, ale stále si myslím, že se více tlačí na počet aut, než na to, jak to ukočírujem.
Osobní auto v Čr ujede za den v průměru 26km. No to je možná mantra E nadšenců, ale zadej si dotaz na net a zjistíš, že ač se snažíš sebevíc, tak nájezd je uveden nad 40km za den. Řekneš si, že to takový rozdíl asi nebude, ale tady asi o km moc nepůjde, když spotřebu E-aut ovlivňuje mnohem více faktorů, než počet km. Teplota (zimní počasí), odpor vzduchu (dálnice), styl a způsob nabíjení (opotřebení baterie a její změna kapacity -vnitřní odpor baterie- více "tankování"...)
Pokud má být auto čistě a jenom na jízdu kolem komína, pak ten nájezd opravdu tak velký nebude, ale trend směřuje opačným směrem a tlačí se na co nejdelší dojezd.... aby se to vyrovnalo fosilům
O počtu Temelínů se píše hlavně z toho důvodu, že bychom rádi odstavili uhelky ( stejně jako v té Tvé zmiňované Anglii) a těch ostatních 10 procent ob. zdrojů to tady fakt neutáhne.
Nad počtem Temelínů by se dalo polemizovat. Mějme ale na paměti, že tady musí být nějaký ten rezervovaný výkon a požadavek na něj se bude s časem a počtem e-aut razantně zvyšovat. Bez ohledu na to, kolik lidí podle Tebe bude mít potřebu v ten den zrovna nabíjet. Každý těch +40km fakt denně nenajezdí. Zvláště ne užitkáče a kamiony, které spousta lidí vyhlíží. Nedej bože letadla, nad kterými už se taky spekuluje. Je pravdou, že zatím těch užitkáčů moc není, ale vývoj jde rychleji, než stavba takového jednoho jediného Temelína
Ani já se moc s počtem Temelínu neztotožňuji, ale jeden na to při vypnutí uhelek fakt stačit nebude. Osobně bych to viděl tak na 4-6. Vzhledem k faktu, že za rok 22 byla i bez E-aut roční spotřeba v průměru 80TWh, z čehož Temelín vyrobil pouhých cca 16TWh.
A proč hned 6? No, budoucnost není jenom o e-autech.
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Staněk z to + v penězích nemá. Podle jeho vyjádření to dotuje z jiných činností. Je to ve videu co jsem tu dával před několika dny.Mogul píše: ↑čtv říj 10, 2024 1:51 pmMex píše: ↑stř říj 09, 2024 8:59 pmHmm, zajímavý názor ... klasická snůška "argumentů" odmítačů elektrické cesty.
Jako příklad se vezme ten nejhorší zdroj elektriky - uhelka. Přitom v současnosti žádná rozvinutá země nemá energetický mix postavený čistě na uhlí. Naopak skoro všude uhelné zdroje mizí. Např. tradičně uhelná Británie odstavila poslední uhelku někdy před měsícem.
Pro výpočty se použijí nejnepříznivější hodnoty. Zde např. spotřeba 20 kWh/100km.
Nesmí se zapomenout na kritiku dotací. Zde s informací, že se platí z DPH. Což není pravda, platí se z vybraných emisních povolenek.
Naproti tomu se nikdy neuvažují náklady/dotace na fosilní zdroje (včetně válek o ropu).
.....
Ale no tak. Já v Tvém příspěvku zase vidím spousty dogmatických obhajovacích argumentů bez napojení na realitu.
20Kw/100 je momentálně hodně blízko, protože průměrná letní spotřeba 15/100 nezohledňuje celoroční provoz, ani ztráty při výrobě, dodávce a nabíjení. Buďme trošku féroví i sami k sobě...
Pokud zrušíme uhelky, kolik se asi na těch povolenkách pro ty dotace vybere? Navíc, dotace tu nebudou na furt. Palatit to budeme my všichni, ať už se nám to bude líbit, nebo ne.. bez ohledu na to, jestli budeme vlastnit e-auto, nebo ne. Taková je prostě realita.
Pak se provede nějaký nesmyslný výpočet potřebného příkonu. Zde nějak odvozený z počtu nabíječek. Místo by se to spočítalo aspoň trochu rozumně přepočtem z roční spotřeby ropných paliv, spotřebovaných v dopravě. Takže jim vycházejí šílené a nesmyslné "počty Temelínů".
A to už nemluvím o jejich znalostech fyziky, kdy se použijí podobné perly jako "Kolik dává Temelín za den? Lehce přes 2GW.".
Trochu joke U e-aut se poukazuje na letní průměrnou a u fosilu na roční? Muhehe.. opět trošku ohýbání reality, což?
Šílené počty Temelínů to nejspíš budou. Osobně bych to viděl na 4-6
Temelín vyrobí nějakých 1 636 957MWh za ideální měsíc, což je cirka 54 565MWh za den. To skutečně není 2GW
Samozřejmě nesmí chybět zmínka, že OZE je špatné, protože pro něho nemáme síť a akumulaci. Přestože praxe ukazuje jiný obrázek, kdy OZE zdroje přibývají a sítě se nehroutí. A že třeba VtE docela pěkně časově doplňují výkon, generovaný FVE. Samozřejmě ne u nás, protože my uděláme vždy referendum, kde to 30 obyvatel nějaké vesnice odmítne, protože pak prý slepice snášejí černá vejce.
Tak funguje to u nás, nebo ne? Určitě se dělá maximum pro to, aby to tady ty sítě ustály, ale sami en. společnosti upozorňují, že každého už nepřipojí a pokud ano, tak s vlastním řízením toku (vypínání kvůli přetížení...) Tady bych to tak růžově nemaloval...
No a hlavně se to postaví tak, jako by k takové změně mělo dojít skokem. Asi mávnutím kouzelného proutku. I když v praxi celý tento přechod bude trvat desítky let.
Budoucnost je blíže, než si myslíme. Stačí se podívat na evropské přístavy a jiná místa obsazená neprodanýma e-autama
Nejsem odpůrcem elektromobility. To v žádném případě. Stále koumám nad tím, jak to zaonačit, abych mohl využít to, co mám na střeše.
Pokukuji po autech, motorkách, přemýšlím, co si sbastlím na zahradu...
Zároveň se ale neuzavírám před názory té "druhé" strany.. Ještě stále nejsem tak zdogmatizovaný a zfanatizovaný.
Staňka už neberu. Ten to dělá pro prachy a tím pro mne ztratil svou kredibilitu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2409
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Žvanírna 2
To jakože za 7 minut že nenatankuji tolik co ty projedeš v kWh co jsi nacpal do EV ? Kolik ujedeš km za těch 300, -Kč?Franta2776 píše: ↑čtv říj 10, 2024 10:20 amJá mám najeto s EV 5000km a na veřejné čerpací stanici jsem byl celých 14minut stačilo 7 minut utratil jsem 300kč. No a který spalovák to dokáže???:)))
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Poslušně hlásím, že optikou dlouhodobého průměru za 68kkm dojedu za 300Kč cca 150Km . Za 7min typicky nabiju na 100km.
ICE: Když tankuješ fosil, máš tyto limity:
a) velikost nádrže
b) množství peněz v peněžence
c) cena toho paliva (nebudeš přece kupovat předražené palivo)
BEV: Když tankuješ BEV, máš tyto limity:
a) velikost baterky
b) čas (mnohdy vykonáváš nějakou paralelní činnost)
c) skutečně potřebné množství EE potřebné na dojetí do cílové destinace (typicky domů)
d) cena (nebudeš přece kupovat předražené palivo) protože doma si natankuješ ze sítě levně v noci, když spíš a nebo z FVE
Jen doplním, že normální eletromobilista nakupuje fastcharging v intervalu 10-13 kč. Ten kdo v nakupuje bez registrace za 22kč/kWh je fakt frajer
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1004
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 14kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Jaké máte zkušenosti se spolehlivostí nabíjecích stanic? Syn tento týden cestoval cca 1140km, 3x nabíjení v pohodě, ale kolem půlnoci někde u Brna se domluvil až s nabíječkou u třetího provozovatele.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Nesetkal jsem se s problémem nabíječky, ale problémem platební brány v Italii. Stačilo zadat jinou kartu a jelo se dál... Nespuštění nabíjení má zpravidla přičinu v postupu a zúčtování. Používám Tesla SCH, EON, PRE a EnBW. S tím si vystačím po celé Evropě.
Naposledy upravil(a) Ronn dne čtv říj 10, 2024 3:44 pm, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Ano za 5000km jsem zaplatil na 300kč. Zbytek mi nateklo z mojí soukromé benzinky na střeše domu, které bych jinak nevyužil.Takže jsem nemusel ztrácet čas čerpáním a placením PHM.FRSO píše: ↑čtv říj 10, 2024 2:46 pmTo jakože za 7 minut že nenatankuji tolik co ty projedeš v kWh co jsi nacpal do EV ? Kolik ujedeš km za těch 300, -Kč?Franta2776 píše: ↑čtv říj 10, 2024 10:20 amJá mám najeto s EV 5000km a na veřejné čerpací stanici jsem byl celých 14minut stačilo 7 minut utratil jsem 300kč. No a který spalovák to dokáže???:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1756
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
To potřebné množství různých registrací k nabíječkám mě děsí. Tyhle diskuze jsou tak polovina příspěvků na FB. Do toho by měla EK šlápnout, protože to je vyloženě šikana. Jak kdyby mi neprodali na Shellce naftu, protože nemám Shell registraci. My se jednou uregistrujem a uapkujem.
Franta: A kolik tě ta soukromá benzinka stála...? To se také počítá do amortizace.
Franta: A kolik tě ta soukromá benzinka stála...? To se také počítá do amortizace.
Naposledy upravil(a) eman dne čtv říj 10, 2024 3:47 pm, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Mogule tady nejdeš spoustu vysvětlení:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3399
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
cca 60000Kč to jsem přidal ke stávající FV.eman píše: ↑čtv říj 10, 2024 3:46 pmTo potřebné množství různých registrací k nabíječkám mě děsí. Tyhle diskuze jsou tak polovina příspěvků na FB. Do toho by měla EK šlápnout, protože to je vyloženě šikana. Jak kdyby mi neprodali na Shellce naftu, protože nemám Shell registraci. My se jednou uregistrujem a uapkujem.
Franta: A kolik tě ta soukromá benzinka stála...? To se také počítá do amortizace.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Tak jednak všechny věrnostní karty na čerpačkách jsou co asi
A druhak já jsem pro úsporu všehoschopný, třeba se i 3x zdarma zaregistrovat a ztratit tím dohromady 20minut a benefitovat dokud ty firmy tady budou.
Hlásím se ještě k otázce amortizace... U mě je to tak, že do auta leju 8 měsíců v roce EE, kterou ode mne nikdo nechce koupit. A zbývající 4 měsíce nakupuji ve SPOTu EE, kterou také nikdo nechce a EE je téměř nebo zcela zdarma. Oba extrémy jsou následkem nadvýroby větrníků nebo solárů. Takže žádný 4 Temelíny ani jiné Fantasy se konat nebude.
Naposledy upravil(a) Ronn dne čtv říj 10, 2024 4:05 pm, celkem upraveno 3 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN