Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

Vidím pomalu zrychlující nabídky jetých baterií z elektroaut. Hodně věcí přepočítávám na kila, protože pro obchod s vážícím zboží je to základ. Počítám správně, že jeté baterie, několik let staré baterie jsou podle váhy stejně drahé jako nové články?



Jaký vzorec použít při koupi baterií? Podle váhy mínus nevyužitelnost z opotřebení? Podle kapacity minus opotřebení?

Známý co má Teslu tvrdí, že mu dohled asi lže, protože při koupi byla kapacita menší než po půl roce ojetí.

Nabídka typu "baterie je změřená" co to znamená? Jak se měří taková váha baterií? Dokáže měřící přístroj najít problém typu životnost jednoho článku je před těsně před požárem?

Za kolik byste si koupili v Česku jetou baterii z elektroauta? Cena za nové jsou jasné, je tu Mivvy. Je tu hodně i Ali nákupců.

Jak moc velká sekera to je koupit něco takového jako baterie z ojetiny nebo bouračky nebo požáru? (ohořelou baterii jsem také viděl v nabídce)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od marko250 »

Každá baterka má BMS ,která přesně umí zobrazit stav jednotlivých článků(malých bloků),né samostatných válečků :-) A dle toho budeš vědet ,který blok má jít nahradit.
Screenshot_20240903-194433.png
enyaq.jpg
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Franta2776 »

Dnes koupíš lifepo s delší životnosti,nové s větší cyklovatelnosti za cca 1500kč/kWh.
Použitá baterka z EV do domácí Fv by musela stát cca 500kč/kWh aby to mělo nějaký smysl a takové ceny nejsou.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mex
Příspěvky: 884
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Mex »

Proč do toho taháš váhu té baterky?
Tebe v domácím úložišti nějak trápí váha?
Ty baterky z aut budou zřejmě ve formě nějakých bloků, které jsou zavřené v nějakém futrále, který taky bude mít svoji váhu.

Proudově to ty baterky určitě dají, v autech mají drsnější podmínky.
Tak bych se zaměřil jenom na aktuální kapacitu a míru samovybíjení.
No a samozřejmě na to, jestli ty baterky dokážeš nějak připojit.
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

Franta2776 píše: pon říj 07, 2024 9:16 pm
Dnes koupíš lifepo s delší životnosti,nové s větší cyklovatelnosti za cca 1500kč/kWh.
Použitá baterka z EV do domácí Fv by musela stát cca 500kč/kWh aby to mělo nějaký smysl a takové ceny nejsou.
Takže je to past , to jsem tušil, takové ceny jsou tedy jen podojit dokud je stádo blbé.

Edit váha? Váha je standart při chemii. Pokud čteš odborné vademecum okolo baterií, váha na Watt/h je základ diskuze a ceny a hodnoty takové chemie. A o ceně se snad bavíme. Třeba z toho VW 3p8s je nějak hodně lehká oproti nové Lifepo ve stejné nom. kapacitě. (ne využitelné)
Modul článku 0Z1915599P _ oemVWshop.com.png
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

marko250 píše: pon říj 07, 2024 9:15 pm
Každá baterka má BMS...
No když jsem se bavil o Tesle 3 s tím mým známým, ví houby o každém článku zvlášť. Vidí jen kapacitu v kWh. Nebo je BMS u Tesly skryté v menu nebo v nějaké jiné uživatelské úrovni (typ. user, admin, servis atp) panelového ovládání pod volantem? Co myslíte že ukáže obchodník na papíru o měření kapacity baterie kterou jako ojetou, ale změřenou nabízí? Stačí změna ročního období a takové měření bych řekl že je k něčemu jako záruka?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od marko250 »

Existují tři apky do mobilu,které to zobrazí viz. obrázek jedna,to je z mé tesly třeba.Ten druhý je z Enyaqu 2021 260tkm a degradace 33%,tam se články rozjíždí kurevsky o 0.1V už při jmenovitém napětí.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

marko250 píše: pon říj 07, 2024 9:47 pm
Existují tři apky do mobilu,které to zobrazí viz. obrázek jedna,to je z mé tesly třeba.
Díky, sdělím mu to.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

musis mit OBD 2 na pripojieni na sbernici auta a paku. Treba CarScanner pro
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

glottis píše: úte říj 08, 2024 7:28 am
musis mit OBD 2 na pripojieni na sbernici auta a paku. Treba CarScanner pro
No teď čtu že to znamená mít lepší OBD 2, tak okolo 100 dolarů. Že je hodně fejků v ceně pod, co ty data nevydolujou. Že to moc dobře nefunguje s jabkem kvůli verzím s BT, což známý má. Má ale i nově android, takže mu to sděluji a on nato, že si není jistý, že Teslu má v záruce a pokud napojením takové fičury něco dodrbe, tak smůla se zárukou.
...každopádně díky za rozšíření mého obzoru nad touto problematikou...

No a baterii na paletě, lze ji přes její datový kabel napojit také přes ODB 2 a ověřit si články?? (rada nad zlato a peníze co chce kšeftař)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
cuki
Příspěvky: 376
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

gupa píše: pon říj 07, 2024 9:22 pm
Franta2776 píše: pon říj 07, 2024 9:16 pm
Dnes koupíš lifepo s delší životnosti,nové s větší cyklovatelnosti za cca 1500kč/kWh.
Použitá baterka z EV do domácí Fv by musela stát cca 500kč/kWh aby to mělo nějaký smysl a takové ceny nejsou.
Takže je to past , to jsem tušil, takové ceny jsou tedy jen podojit dokud je stádo blbé.

Edit váha? Váha je standart při chemii. Pokud čteš odborné vademecum okolo baterií, váha na Watt/h je základ diskuze a ceny a hodnoty takové chemie. A o ceně se snad bavíme. Třeba z toho VW 3p8s je nějak hodně lehká oproti nové Lifepo ve stejné nom. kapacitě. (ne využitelné)
Modul článku 0Z1915599P _ oemVWshop.com.png
Nevím co je past, ale používat takovou baterii doma je podle mě nesmysl. Je navíc zbytečně hořlavá a drahá jen kvůli hustotě energie, kterou doma nevyužiješ. V tom autě má pořád mnohem větší cenu, protože nová do auta stojí majlant a nevyměníš ji snadno za jinou. A to auto bez baterie nemá žádnou cenu.

Tedy jinak za cenu co v LFP koupíš novou super kvalitní s mnohem lepší životností nedostaneš z auta ani hodně vojetou.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od gupa »

Baterie jako baterie, v tom problém jestli z eauta nebo jinou nevidím. Dokonce existují vize, nějakou dobu, že eauta a jejich baterie nahradí částečně kapacitu baterií u FVE, sdílení kapacit, přelévání díky obousměrným měničům, což je blízká budoucnost a tak jest že je. Takže nyní je to jen o ceně za takový recyklát. Dát 18t za blok 7,5kW je opravdu blbost, stejnou baterii v ukrajinštině jsem viděl za 14tKč, což je také zatím hodně.

Elektroauta jsou v podstatě výrobně levnější pokud se rozjede plná sériová výroba. Takže Tesla za mega vidím marži tak půlku.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Matess
Příspěvky: 1777
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Matess »

za mě si nejsem jistej s tou vizi pouzivani jetych baterek z auta. Ty baterky jsou tam chlazene a v pripade pruseru to chlazeni to je hodne casto schopne udrzet pri teplote pred retezovou reakci v pripade pruseru. V momente kdy se takova baterka pouziva v ulozisti doma se chlazeni nepouziva protoze proste neni potreba kdyz misto 200kW v aute z toho doma chci 10kW.

Taky většina požárů baterií u FVE byla právě na vyřazených baterek z auta.

Já bych do toho při ceně lifepo4 článků nešel. Sám jsem nějaké liion baterky kupoval, ale protože jsem je potřeboval provozovat v mrazu a to se s lifepo4 nesmí... do míst kde nemrzne tak zatím lifepo4 nemá konkurenci. A pokud někdo máte pocit že je to cenově blízko tak si uvědomte že má lifepo4 cca 4x větší počet cyklů.

Další věc je že baterky v autě mají obvykle debilní napětí... bývají 8s (29,6V), nebo 12s (44,4V)
cuki
Příspěvky: 376
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

gupa píše: úte říj 08, 2024 12:05 pm
Baterie jako baterie, v tom problém jestli z eauta nebo jinou nevidím. Dokonce existují vize, nějakou dobu, že eauta a jejich baterie nahradí částečně kapacitu baterií u FVE, sdílení kapacit, přelévání díky obousměrným měničům, což je blízká budoucnost a tak jest že je. Takže nyní je to jen o ceně za takový recyklát. Dát 18t za blok 7,5kW je opravdu blbost, stejnou baterii v ukrajinštině jsem viděl za 14tKč, což je také zatím hodně.

Elektroauta jsou v podstatě výrobně levnější pokud se rozjede plná sériová výroba. Takže Tesla za mega vidím marži tak půlku.
On to není problém, ale ta cena z logiky věci bude prostě nesmyslná. Nehledě na to že ty ceny těch baterií, jsou úmyslně drženy strašně vysoko, protože v autě se to předělává poměrně těžko, zatímco ty si můžeš vybrat.

To je jedna z věcí co mě na automobilovém EV lobby děsně sere. Prostě dělají vše proto aby nedošlo k nějaké unifkaci, protože by je to stálo spoustu peněz.
Až se dostaneme do stavu kdy automobilky budou stavět pouze auta a baterie bude spotřebák který můžeš nahradit jakoukoliv konkurencí, ceny budou úplně jinde. Ale i tak bude FLP stále levnější.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

u tesly na takovou marzi zapomen. I distribuci si delaj sami, slevy nedavaj nikomu. Marze automobilek jsou docela dobre dohledatelne.

Jinak k OBD2 stekru ... taky jsem koukal, ze radi nejaek drahe ale mam sam leta levnej za 200 z ciny, dal mi ho kdysi kamarad, a funguej v pohode. Ale muze to byt klika na dobry kus. To, ze oni radi overeny vyrobek, tomu naprosto rozumim. Kdyby se pak meli drbat s kazdym vocasem, co chtel usetrit tak by zdechli hlady.

Baterii vyndanou z auta uz pres OBD2 nenactes
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

cuki píše: úte říj 08, 2024 12:46 pm
gupa píše: úte říj 08, 2024 12:05 pm
Baterie jako baterie, v tom problém jestli z eauta nebo jinou nevidím. Dokonce existují vize, nějakou dobu, že eauta a jejich baterie nahradí částečně kapacitu baterií u FVE, sdílení kapacit, přelévání díky obousměrným měničům, což je blízká budoucnost a tak jest že je. Takže nyní je to jen o ceně za takový recyklát. Dát 18t za blok 7,5kW je opravdu blbost, stejnou baterii v ukrajinštině jsem viděl za 14tKč, což je také zatím hodně.

Elektroauta jsou v podstatě výrobně levnější pokud se rozjede plná sériová výroba. Takže Tesla za mega vidím marži tak půlku.
On to není problém, ale ta cena z logiky věci bude prostě nesmyslná. Nehledě na to že ty ceny těch baterií, jsou úmyslně drženy strašně vysoko, protože v autě se to předělává poměrně těžko, zatímco ty si můžeš vybrat.

To je jedna z věcí co mě na automobilovém EV lobby děsně sere. Prostě dělají vše proto aby nedošlo k nějaké unifkaci, protože by je to stálo spoustu peněz.
Až se dostaneme do stavu kdy automobilky budou stavět pouze auta a baterie bude spotřebák který můžeš nahradit jakoukoliv konkurencí, ceny budou úplně jinde. Ale i tak bude FLP stále levnější.
Ale tak do tesly treba vymena baterie 75kwh stoji rekneme 230k ... 3000kc za 1kwh. U pylontech je to minimalne 2x vic. Ano, neni nova, nejak ji repasovali, ale porad to je vhodna baterie do EV. To je o chlup drazsi nez doma skladana lifepo. A kdzy si pripocitas cas a dalsi material, budes skoro draz. Myslis, ze ti nekdo ted udela druhovyrobu EV baterie za tyhle penize?
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1908
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od TomHC »

gupa píše: úte říj 08, 2024 10:22 am
No a baterii na paletě, lze ji přes její datový kabel napojit také přes ODB 2 a ověřit si články?? (rada nad zlato a peníze co chce kšeftař)
Na tých kde to ľudia zdokumentovali sa to dá - ale nie cez ODB, ale CAN bus.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
Mex
Příspěvky: 884
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Mex »

Matess píše: úte říj 08, 2024 12:31 pm
Taky většina požárů baterií u FVE byla právě na vyřazených baterek z auta.
Co to prakticky je, ta většina?
cuki píše: úte říj 08, 2024 12:46 pm
Až se dostaneme do stavu kdy automobilky budou stavět pouze auta a baterie bude spotřebák který můžeš nahradit jakoukoliv konkurencí, ceny budou úplně jinde.
K tomu asi nikdy nedojde. Baterky jsou už dneska v autech součástí konstrukce podvozku. A ten nikdy nebude stejný u aut různých výrobců.
Je to finančně významná část ceny auta. Tak tam si určitě výrobci nebudou chtít pouštět do rajónu škodnou.
Diablo1st
Příspěvky: 1851
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Lokalita: MY, SR
Výkon panelů [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 15
Bydliště: SR MY

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Diablo1st »

cuki píše: úte říj 08, 2024 12:46 pm
To je jedna z věcí co mě na automobilovém EV lobby děsně sere. Prostě dělají vše proto aby nedošlo k nějaké unifkaci, protože by je to stálo spoustu peněz.
Až se dostaneme do stavu kdy automobilky budou stavět pouze auta a baterie bude spotřebák který můžeš nahradit jakoukoliv konkurencí, ceny budou úplně jinde. Ale i tak bude FLP stále levnější.
Pozri sa ako je "unifikované" použitie batérii v Aku náradí. Keď sa nevedia výrobci dohodnúť na takýchto malých a jednoduchých veciach ako je náradie, nerobil by som si ilúzie, že sa budú vedieť dohodnúť na univerzálnych batériách pre oveľa zložitejšie EV.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
Matess
Příspěvky: 1777
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Matess »

Mex píše: úte říj 08, 2024 1:34 pm
Matess píše: úte říj 08, 2024 12:31 pm
Taky většina požárů baterií u FVE byla právě na vyřazených baterek z auta.
Co to prakticky je, ta většina?

správny dotaz... je to subjektivní většina v tomto případě jsou to u mě všechny reportáže/články které jsem na toto téma na internetu viděl s výjimkou výbuchu domu co se řešilo nedávno. Tam nevíme co bylo za baterky, ale vypadlo to jako něco postaveného z jednotlivých článků, ale bylo k tomu málo informací a moc toho nezbylo. Mohlo to být za mě cokoliv, teoreticky i lifepo4.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek