Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
při takovejhlech spotřebách to ani nemá[*][*]
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
Vyrobci auto to majiMex píše: ↑ned zář 01, 2024 5:24 pmKdyž jsme tak u toho měření na brzdě: dělají se i brzdy, které simulují i okolní prostředí?
Tedy fungující jako větrný tunel, kde je rychlost proudění odvozená od virtuální rychlosti auta.
A k tomu proměnnou vlhkost, teplotu a tak.
Zrovna to proudění okolního vzduchu může možná hydraulické poměry docela ovlivnit.
Tím ale samozřejmě netvrdím, že tomuto projektu vesmírné energie jakkoli věřím. To opravdu ne.
Já jsem kdysi dělal nějaký vývoj pro jednoho fakt velkého nadnárodního automotive výrobce.
A tam používali k dlouhodobým zkouškám spolehlivosti data, nachytaná z reálného provozu a následně do zblbnutí opakovaná.
Měli flotilu aut, která jezdila reálně náročné podmínky. V nich sbírali data, jak funkční, tak teplotní, vlhkostní atd.
Pak to nasypali do řídicího systému, který to simuloval na měřicí stolici.
Ale tady ne nejednalo o celé auto, jen o komponenty, které tahle firma vyrábí.
A vliv prostredi pak poznas z EV. Kdyz prsi tak to se rika a je to vicemene z meho pozorovani pravda treba 10% dolu. Studeny vzduch ma taky vyssi vyskozitu a taky se projevuje. Nejen topeni. Protivitr nebo vitr v zadech je velmi znat
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
to doopravdy nemá. Pěkný čísla máš. tiše závidím. Já mam phev taky ale na elektriku dělám kolem 30%
-
- Příspěvky: 3433
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Ty spalováky budou dražší a dražší:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Ono jezdím kratší trasy,samozřejmě na delší to vypadá jinak,ale celoročně s nájezdem cca10 000km jsem na 4,2l a nějaká ta elektřina,vše zdarma z fotovoltaikyasi tak 1mwh,bylo by to lepší ale má najeto víc jak 250 000 a baterka je na 68 procentech s novou zatím váhám,zvažuji ještě jinou možnost,ted mám ale jiné starosti....hezký den přeji
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
to vypadá na brzkou cenovou paritu a nebude pak o čem se u piva hádat. Drahý bude všecko stejně protože ten emisní flastr samozřejmě přenesou do ceny.Franta2776 píše: ↑pon zář 02, 2024 6:49 amTy spalováky budou dražší a dražší:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
Mě osobně je to jedno. Moje potřeby již BEV splňují dávno takže koupě nového auta spalovacího již nedává smysl. Aby nenastal flame. Mluvím pouze za sebe.
-
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
Platit nějaké vysoké pokuty by přece nedávalo smysl. Nepočítal jsem to, ale někdo psal, že to vychází v řádu stovek tisíc na větší auto.
To by přece muselo být levnější raději pořádně zadotovat BEV, aby to v průměru vyšlo. A o levné BEV určitě zájem bude, když budou pod (případně dokonce hodně pod) cenou spalováků.
To by přece muselo být levnější raději pořádně zadotovat BEV, aby to v průměru vyšlo. A o levné BEV určitě zájem bude, když budou pod (případně dokonce hodně pod) cenou spalováků.
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
o cenovědostupné určitě bude.
Bohužel ještě dekády budeme slýchat o národním pokladu "jedničková oktávka" co táhne vod spodu, jezdí za 4,5 a ujede 800km protože to jsou parametry bez kterých nejde jezdit nikam hlavně ten dojezd že na nádrž udělá 800km toto když někdo začne tak já začnu mlčet protože to neodargumentuješ a jseš vlastně za blbce když řekneš že ti 300km vlastně stačí a ještě zbyde. Nejhorší je zeptat se kolikrát vlatně že to využil ten dojezd.
Ale já to nikomu nenutím nejsem fanatik EV ale ty diskuze po osmym pivu bývají kvalitní.
Bohužel ještě dekády budeme slýchat o národním pokladu "jedničková oktávka" co táhne vod spodu, jezdí za 4,5 a ujede 800km protože to jsou parametry bez kterých nejde jezdit nikam hlavně ten dojezd že na nádrž udělá 800km toto když někdo začne tak já začnu mlčet protože to neodargumentuješ a jseš vlastně za blbce když řekneš že ti 300km vlastně stačí a ještě zbyde. Nejhorší je zeptat se kolikrát vlatně že to využil ten dojezd.
Ale já to nikomu nenutím nejsem fanatik EV ale ty diskuze po osmym pivu bývají kvalitní.
-
- Příspěvky: 509
- Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
- Lokalita: Usteckoorlicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 12360
- Kapacita baterie [kWh]: 10?
- Bydliště: Usteckoorlicko
Re: Žvanírna 2
Jj, kolega picoval, že mu zamrzla nafta, někdy v lednu. Pak jsme ho křížovým výslechem donutily k priznáni, že naposledy tankoval o letních prázdninách. Od té doby ani slovo o tom, že to nic nežere.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
to mě naštěstí minulo. nikdy jsem nevlastnil dieselový stroj. mám nájezdy do 20k ročně tak to nemá smysl na ty kousky. Benzin nezamrzá
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
já jsem naftu měl s nájezdem kolem 20k ročně a nebyl s tím problém a jelo to i v -20°C. Třikrát jsem před zatočením motoru nažhavil a jel. Pravda že kamarád měl mazdu 626 s 2.0 v naftě a ta když bylo pod -15°C nenastartoval.
-
- Příspěvky: 3433
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já jsem s EV po 4 měsících zatím spokojený.Při předjíždění využívám plnou dynamiku auta.Všude jezdím lehce přes rychlostní limity.Než jdu do auta předem si ho klimatizuji a spotřeba je podle mĕ ok.
Uvidím co bude v zimě:)))
Uvidím co bude v zimě:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5322
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Žvanírna 2
Tak proc synatorovi doporucujes diesel?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3433
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já jsem synovi koupil IV octávku 2l diesel,kdy jezdí převážnĕ dálnici a ten motor je opravdu úsporný.Toto je spotřeba po 300km na dálnici.Dálnični spotřeba 5,1L a při 90km/h 4L nafty.PavelR píše: ↑pon zář 02, 2024 6:43 pmo cenovědostupné určitě bude.
Bohužel ještě dekády budeme slýchat o národním pokladu "jedničková oktávka" co táhne vod spodu, jezdí za 4,5 a ujede 800km protože to jsou parametry bez kterých nejde jezdit nikam hlavně ten dojezd že na nádrž udělá 800km toto když někdo začne tak já začnu mlčet protože to neodargumentuješ a jseš vlastně za blbce když řekneš že ti 300km vlastně stačí a ještě zbyde. Nejhorší je zeptat se kolikrát vlatně že to využil ten dojezd.
Ale já to nikomu nenutím nejsem fanatik EV ale ty diskuze po osmym pivu bývají kvalitní.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon zář 02, 2024 8:56 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3433
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Protože v Rakousku nemá vlastní FV a bez ní to moc nedává smysl.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
máš dobrou spotřebu na EV řekl bych. á oktávka stále drží parametry super proč ne. když to vemu zevrubně přes spalné teplo na litr nafty a uvažuji 40% účinnost dieselu tedy 5,1l*10,8kwh * 0,4 tak vychází 21,5kwh na stoo pro oktávku. To je při dálniční rychlosti super ne.... to je vlastně nákladově stejný jak nafta tak el když uvažuji cenu nákupu co mám doma.
Mates: já se nebojím že bych ten diesluv agregát nenatočil v zimě ale já těch slabých 20k naskáču po kousíčkách takže bych vlastně pořád startoval a sotva ohřál diesel což myslím že pro DPF a SCR asi není značka ideál. Vždycky jsem měl malý atmosférický benziny. Bohužel 3.0 V6 atmosféru jsem si nikdy nesplnil a už ani nechci. Po pluginu bude EV.
Mates: já se nebojím že bych ten diesluv agregát nenatočil v zimě ale já těch slabých 20k naskáču po kousíčkách takže bych vlastně pořád startoval a sotva ohřál diesel což myslím že pro DPF a SCR asi není značka ideál. Vždycky jsem měl malý atmosférický benziny. Bohužel 3.0 V6 atmosféru jsem si nikdy nesplnil a už ani nechci. Po pluginu bude EV.
-
- Příspěvky: 3433
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
jj s tím spalným teplem to tak nějak bude.PavelR píše: ↑pon zář 02, 2024 9:07 pmmáš dobrou spotřebu na EV řekl bych. á oktávka stále drží parametry super proč ne. když to vemu zevrubně přes spalné teplo na litr nafty a uvažuji 40% účinnost dieselu tedy 5,1l*10,8kwh * 0,4 tak vychází 21,5kwh na stoo pro oktávku. To je při dálniční rychlosti super ne....
Mates: já se nebojím že bych ten diesluv agregát nenatočil v zimě ale já těch slabých 20k naskáču po kousíčkách takže bych vlastně pořád startoval a sotva ohřál diesel což myslím že pro DPF a SCR asi není značka ideál. Vždycky jsem měl malý atmosférický benziny. Bohužel 3.0 V6 atmosféru jsem si nikdy nesplnil a už ani nechci. Po pluginu bude EV.
Patřím ve spotřebě s i5 mezi 35% uživatelů s nejvyšší spotřebou. Jasně mi to v tom hlášení píší.Až na tom EV vidím, kolik energie spálí klasický spalovák na brzdách.Já je skoro nepoužívám a vyrekuperuji cca 30% energie na pohon.To je přesně ta úspora Priusů,Coroll a podobných hybridů-
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
zkoušel jsem čistej EV, plugin mám i hybrid jsem zkoušel. Pořádně rekuperuje jen EV ty pluginy si nemůžou do těch malých baterek dovolit tlačit takový výkon. Ty brzdy na autech chvilkově zvládají strašidelný výkony. Co mám info z brzdy tak větší stovky kw ale to samozřejmě jen chvilku.
Já když brzdím outlandera ze stovky jen rekuperací tak to je na dlouho. brzdí to výkkonem 30-40kw a to je málo.
spalovák bych řekl že nejvíc jde do tepla tou účinností
Já když brzdím outlandera ze stovky jen rekuperací tak to je na dlouho. brzdí to výkkonem 30-40kw a to je málo.
spalovák bych řekl že nejvíc jde do tepla tou účinností
-
- Příspěvky: 3433
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
EV atakujiící dojezd 1000km začínají být realitou viz porovnání baterii pro NIO a jejich 150kWh baterie a váha.3,8kg/kWh celé baterie
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon zář 02, 2024 9:29 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Vždyť už jsou. Spalovák za dvě mega a EV za 1,5mega. Nebo myslíš, že bude někdy cena nižší...naivko. Politici nesníží cenu EV, ale prostě šikanou a daněma vytlačí cenu spalováku, takže auto bude jenom pro horních 10. To bude mít samozřejmě fatální dopad na ekonomiku, takže vykročíme kupředu levá, k zeleným zítřkům.Mex píše: ↑pon zář 02, 2024 6:29 pmPlatit nějaké vysoké pokuty by přece nedávalo smysl. Nepočítal jsem to, ale někdo psal, že to vychází v řádu stovek tisíc na větší auto.
To by přece muselo být levnější raději pořádně zadotovat BEV, aby to v průměru vyšlo. A o levné BEV určitě zájem bude, když budou pod (případně dokonce hodně pod) cenou spalováků.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor