Žvanírna 2

Nezařaditelné
jahodovák
Příspěvky: 2023
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od jahodovák »

při takovejhlech spotřebách to ani nemá[*][*]
Obrázek WhatsApp, 2024-09-01 v 18.11.09_2ef8585e.jpg
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
glottis
Příspěvky: 2570
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

Mex píše: ned zář 01, 2024 5:24 pm Když jsme tak u toho měření na brzdě: dělají se i brzdy, které simulují i okolní prostředí?
Tedy fungující jako větrný tunel, kde je rychlost proudění odvozená od virtuální rychlosti auta.
A k tomu proměnnou vlhkost, teplotu a tak.

Zrovna to proudění okolního vzduchu může možná hydraulické poměry docela ovlivnit.

Tím ale samozřejmě netvrdím, že tomuto projektu vesmírné energie jakkoli věřím. To opravdu ne.

Já jsem kdysi dělal nějaký vývoj pro jednoho fakt velkého nadnárodního automotive výrobce.
A tam používali k dlouhodobým zkouškám spolehlivosti data, nachytaná z reálného provozu a následně do zblbnutí opakovaná.
Měli flotilu aut, která jezdila reálně náročné podmínky. V nich sbírali data, jak funkční, tak teplotní, vlhkostní atd.
Pak to nasypali do řídicího systému, který to simuloval na měřicí stolici.
Ale tady ne nejednalo o celé auto, jen o komponenty, které tahle firma vyrábí.
Vyrobci auto to maji

A vliv prostredi pak poznas z EV. Kdyz prsi tak to se rika a je to vicemene z meho pozorovani pravda treba 10% dolu. Studeny vzduch ma taky vyssi vyskozitu a taky se projevuje. Nejen topeni. Protivitr nebo vitr v zadech je velmi znat :)
PavelR
Příspěvky: 3273
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

to doopravdy nemá. Pěkný čísla máš. tiše závidím. Já mam phev taky ale na elektriku dělám kolem 30%
Franta2776
Příspěvky: 3092
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Ty spalováky budou dražší a dražší:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
jahodovák
Příspěvky: 2023
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od jahodovák »

PavelR píše: ned zář 01, 2024 7:21 pm to doopravdy nemá. Pěkný čísla máš. tiše závidím. Já mam phev taky ale na elektriku dělám kolem 30%
Ono jezdím kratší trasy,samozřejmě na delší to vypadá jinak,ale celoročně s nájezdem cca10 000km jsem na 4,2l a nějaká ta elektřina,vše zdarma z fotovoltaikyasi tak 1mwh,bylo by to lepší ale má najeto víc jak 250 000 a baterka je na 68 procentech s novou zatím váhám,zvažuji ještě jinou možnost,ted mám ale jiné starosti....hezký den přeji
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3273
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 6:49 am Ty spalováky budou dražší a dražší:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
to vypadá na brzkou cenovou paritu a nebude pak o čem se u piva hádat. Drahý bude všecko stejně protože ten emisní flastr samozřejmě přenesou do ceny.
Mě osobně je to jedno. Moje potřeby již BEV splňují dávno takže koupě nového auta spalovacího již nedává smysl. Aby nenastal flame. Mluvím pouze za sebe.
Mex
Příspěvky: 835
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Platit nějaké vysoké pokuty by přece nedávalo smysl. Nepočítal jsem to, ale někdo psal, že to vychází v řádu stovek tisíc na větší auto.
To by přece muselo být levnější raději pořádně zadotovat BEV, aby to v průměru vyšlo. A o levné BEV určitě zájem bude, když budou pod (případně dokonce hodně pod) cenou spalováků.
PavelR
Příspěvky: 3273
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

o cenovědostupné určitě bude.
Bohužel ještě dekády budeme slýchat o národním pokladu "jedničková oktávka" co táhne vod spodu, jezdí za 4,5 a ujede 800km protože to jsou parametry bez kterých nejde jezdit nikam :-D hlavně ten dojezd že na nádrž udělá 800km :-D toto když někdo začne tak já začnu mlčet protože to neodargumentuješ a jseš vlastně za blbce když řekneš že ti 300km vlastně stačí a ještě zbyde. Nejhorší je zeptat se kolikrát vlatně že to využil ten dojezd.
Ale já to nikomu nenutím nejsem fanatik EV ale ty diskuze po osmym pivu bývají kvalitní.
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 494
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od lemra79 »

Jj, kolega picoval, že mu zamrzla nafta, někdy v lednu. Pak jsme ho křížovým výslechem donutily k priznáni, že naposledy tankoval o letních prázdninách. Od té doby ani slovo o tom, že to nic nežere.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
PavelR
Příspěvky: 3273
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

to mě naštěstí minulo. nikdy jsem nevlastnil dieselový stroj. mám nájezdy do 20k ročně tak to nemá smysl na ty kousky. Benzin nezamrzá
Matess
Příspěvky: 1734
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

já jsem naftu měl s nájezdem kolem 20k ročně a nebyl s tím problém a jelo to i v -20°C. Třikrát jsem před zatočením motoru nažhavil a jel. Pravda že kamarád měl mazdu 626 s 2.0 v naftě a ta když bylo pod -15°C nenastartoval.
Franta2776
Příspěvky: 3092
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Já jsem s EV po 4 měsících zatím spokojený.Při předjíždění využívám plnou dynamiku auta.Všude jezdím lehce přes rychlostní limity.Než jdu do auta předem si ho klimatizuji a spotřeba je podle mĕ ok.
Uvidím co bude v zimě:)))
Screenshot_20240902_123214_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 5167
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

Tak proc synatorovi doporucujes diesel?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3092
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

PavelR píše: pon zář 02, 2024 6:43 pm o cenovědostupné určitě bude.
Bohužel ještě dekády budeme slýchat o národním pokladu "jedničková oktávka" co táhne vod spodu, jezdí za 4,5 a ujede 800km protože to jsou parametry bez kterých nejde jezdit nikam :-D hlavně ten dojezd že na nádrž udělá 800km :-D toto když někdo začne tak já začnu mlčet protože to neodargumentuješ a jseš vlastně za blbce když řekneš že ti 300km vlastně stačí a ještě zbyde. Nejhorší je zeptat se kolikrát vlatně že to využil ten dojezd.
Ale já to nikomu nenutím nejsem fanatik EV ale ty diskuze po osmym pivu bývají kvalitní.
Já jsem synovi koupil IV octávku 2l diesel,kdy jezdí převážnĕ dálnici a ten motor je opravdu úsporný.Toto je spotřeba po 300km na dálnici.Dálnični spotřeba 5,1L a při 90km/h 4L nafty.
20240831_092756.jpg
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon zář 02, 2024 8:56 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3092
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: pon zář 02, 2024 8:36 pm Tak proc synatorovi doporucujes diesel?
Protože v Rakousku nemá vlastní FV a bez ní to moc nedává smysl.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3273
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

máš dobrou spotřebu na EV řekl bych. á oktávka stále drží parametry super proč ne. když to vemu zevrubně přes spalné teplo na litr nafty a uvažuji 40% účinnost dieselu tedy 5,1l*10,8kwh * 0,4 tak vychází 21,5kwh na stoo pro oktávku. To je při dálniční rychlosti super ne.... to je vlastně nákladově stejný jak nafta tak el když uvažuji cenu nákupu co mám doma.

Mates: já se nebojím že bych ten diesluv agregát nenatočil v zimě ale já těch slabých 20k naskáču po kousíčkách takže bych vlastně pořád startoval a sotva ohřál diesel což myslím že pro DPF a SCR asi není značka ideál. Vždycky jsem měl malý atmosférický benziny. Bohužel 3.0 V6 atmosféru jsem si nikdy nesplnil a už ani nechci. Po pluginu bude EV.
Franta2776
Příspěvky: 3092
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

PavelR píše: pon zář 02, 2024 9:07 pm máš dobrou spotřebu na EV řekl bych. á oktávka stále drží parametry super proč ne. když to vemu zevrubně přes spalné teplo na litr nafty a uvažuji 40% účinnost dieselu tedy 5,1l*10,8kwh * 0,4 tak vychází 21,5kwh na stoo pro oktávku. To je při dálniční rychlosti super ne....

Mates: já se nebojím že bych ten diesluv agregát nenatočil v zimě ale já těch slabých 20k naskáču po kousíčkách takže bych vlastně pořád startoval a sotva ohřál diesel což myslím že pro DPF a SCR asi není značka ideál. Vždycky jsem měl malý atmosférický benziny. Bohužel 3.0 V6 atmosféru jsem si nikdy nesplnil a už ani nechci. Po pluginu bude EV.
jj s tím spalným teplem to tak nějak bude.
Patřím ve spotřebě s i5 mezi 35% uživatelů s nejvyšší spotřebou. Jasně mi to v tom hlášení píší.Až na tom EV vidím, kolik energie spálí klasický spalovák na brzdách.Já je skoro nepoužívám a vyrekuperuji cca 30% energie na pohon.To je přesně ta úspora Priusů,Coroll a podobných hybridů-
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3273
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

zkoušel jsem čistej EV, plugin mám i hybrid jsem zkoušel. Pořádně rekuperuje jen EV ty pluginy si nemůžou do těch malých baterek dovolit tlačit takový výkon. Ty brzdy na autech chvilkově zvládají strašidelný výkony. Co mám info z brzdy tak větší stovky kw ale to samozřejmě jen chvilku.
Já když brzdím outlandera ze stovky jen rekuperací tak to je na dlouho. brzdí to výkkonem 30-40kw a to je málo.
spalovák bych řekl že nejvíc jde do tepla tou účinností
Franta2776
Příspěvky: 3092
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

EV atakujiící dojezd 1000km začínají být realitou viz porovnání baterii pro NIO a jejich 150kWh baterie a váha.3,8kg/kWh celé baterie :lol: :lol: :lol:
458193660_10233483039403333_3493120501282226263_n.jpg
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon zář 02, 2024 9:29 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Mex píše: pon zář 02, 2024 6:29 pm Platit nějaké vysoké pokuty by přece nedávalo smysl. Nepočítal jsem to, ale někdo psal, že to vychází v řádu stovek tisíc na větší auto.
To by přece muselo být levnější raději pořádně zadotovat BEV, aby to v průměru vyšlo. A o levné BEV určitě zájem bude, když budou pod (případně dokonce hodně pod) cenou spalováků.
Vždyť už jsou. Spalovák za dvě mega a EV za 1,5mega. Nebo myslíš, že bude někdy cena nižší...naivko. Politici nesníží cenu EV, ale prostě šikanou a daněma vytlačí cenu spalováku, takže auto bude jenom pro horních 10. To bude mít samozřejmě fatální dopad na ekonomiku, takže vykročíme kupředu levá, k zeleným zítřkům.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek