Žvanírna 2

Nezařaditelné
unicast
Příspěvky: 1527
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od unicast »

Ronn píše: ned srp 18, 2024 9:29 pm

Jaký papíry?! Likvidace je otázka vrácení SPZ a dokladu o likvidaci, co ti vystaví na vrakovišti za pár tisícovek. Likvidoval jsem takhle už dvě auta...
Jenže to by to vrakoviště muselo ještě mít co likvidovat. A kromě toho musíš mít ty značky a doklady od toho vozidla. Když nemáš ani jedno, nemáš šanci vozidlo vyřadit. Protokol o odcizení z cizího státu už taky po těch letech není k dispozici, doklady si vyžádala (a nikdy nevrátila) pojišťovna, dnes už zaniklá.
Ronn píše: ned srp 18, 2024 9:29 pm
Musíš platit povinné ručení anebo jej za tebe platí kancelář pojistitelů. A to nechceš, aby za tebe platila kancelář pojistitelů... nechceš. Ceník níže:

Takže podle mě jsou ta auta v provozu...
Kancelář pojistitelů žádosti o příspěvky do fondu majitelům vozidel, u kterých není v RV žádný záznam o provedení STK, ani o převodu nebo jiném úředním úkonu provedeném po roce 2010, neposílá (ČKP má ve svém software pro tyhle případy výjimky). Sám mám na sebe takhle v registru stále ještě vedená dvě auta, která zanikla před 18 a více lety. A takových budou statisíce. Pak tu budou vozidla registrovaná na nekontaktní nebo už zaniklé právnické osoby, vozidla s nedokončeným dědickým řízením atd. atd.
Naposledy upravil(a) unicast dne ned srp 18, 2024 10:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Franta2776
Příspěvky: 3432
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já se divím, že ty nĕmecký diesely ještĕ nĕkdo kupuje.
https://autosalon.tv/novinky/testy/toyo ... .sznhp.box
Toto je za 560000 s Dph ročník 2023,ale nedá se do toho podojit bagr nebo náklaďák.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne ned srp 18, 2024 10:10 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

eman píše: ned srp 18, 2024 9:43 pm
Mex: Ta reakce byla na to, že "Snad cokoliv z Číny je levnější než západní alternativa".
Jinak, pokud obdivuješ komunistickou diktaturu, tak asi nemá cenu diskutovat. Ono si nemálo lidí maluje na růžovo život v Rusku, Indii a podobných státech. Jo máš se dobře, když máš ohnutý hřbet, nekoukáš napravo-nalevo a poctivě hlásíš svoje sousedy, aby jsi získal body do sociálního kreditu a mohl jsis udělat výlet mimo lágr.
Dobrá cena se už dneska nedosahuje nízkými mzdami. To platilo možná tak za feudalismu, raném kapitalismu a pak našem gulášovém socialismu.
Dobrá cena se dnes dosahuje velkoobjemovou výrobou, dobrou organizací a hlavně automatizací výroby.
Ne nadarmo má Čína mnohem víc robotů na 1000 pracovníků než my.

Opět pěkným příkladem jsou fabriky na solární panely. Když se podíváš na nějaké video odtamtud, tak tam skoro nevidíš člověka. Je to řada automatických linek, kde si polotovary mezitím přehazují roboti.
Tam je při produktivitě fabriky fakt jedno, jestli těch pár zaměstnanců má platy vysoké nebo nízké.

Na ty Foltýnoviny na konci reagovat nebudu.
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

To: vanilka; unicast. Oka, díky za poznatky. Bordel^2.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

eman píše: ned srp 18, 2024 9:05 pm
Ronn: Teslu nechci. Také neznám servisní náklady EV a jelikož to církev zakazuje, tak se o cenách dílů mlčí systémově. Pokud se v nějaké diskuzi zeptám na poruchovost, jsem označen za debila, protože EV se neporouchává a neopotřebovává.
Jestli máš živnost regni se u Tesly a uvidíš ceny dílů i manuály. Kamarád to udělal. Velmi poučné. Matrix světlomet na Teslu za 15k. Kolik stojí led světlomet na koncern? Jestli tě zajímá nějaký díl tak se můžu kamaráda zeptat.
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

glottis: Aha, to je jiná. Mě zajímají ceny dílů, které měním i na mojí herce, to znamená podvozek...poloosa, ramena, ložiska. Protože pochybuji, že ty Tesly po 200tis. nemají zhuntovaný podvozek.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1938
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od TomHC »

Ronn píše: ned srp 18, 2024 9:21 pm

Podle mě stará vrána je toto:

prase.png

Myslíš že je to víc než těch 50částic?
To nie je stará vrana, to je väčšinou človek čo si kúpil diesel a jazdí na tom do mesta na kávu. Potom zistí že ma upchatý predchladič plynov na EGR a permanentne plné DPF - tak to dá vykuchať a veselo sa jazdí ďalej. Za to nemôže auto, ale majiteľ.
Ja mám (ešte stále) BMW E91 2010 320d so 400k km a STK/EK prechádza bez obálky na sedadle spolujazdca, s dymivosťou 0,0. To auto nesmrdí a nedymí, na rozdiel od 25-ročných dodávok plných murárov, ktoré jazdia na mazut.

Tie dymostroje by mala riešiť EK (emisná kontrola, európska komisia ) a policajné cestné kontroly - zadržať osvedčenie o evidencii a poslať na premeranie, ale reálne, nie tie kde to pred pol rokom prešlo "v poriadku ".
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

eman píše: pon srp 19, 2024 6:26 am
glottis: Aha, to je jiná. Mě zajímají ceny dílů, které měním i na mojí herce, to znamená podvozek...poloosa, ramena, ložiska. Protože pochybuji, že ty Tesly po 200tis. nemají zhuntovaný podvozek.
Se zkusim poptat ale ocekavej ceny dost podobne nizke. Specialne na tesla model 3. A trojku sezenes na bazaru za pul mice. Treba na carvagu nebo z rakouska. Predni brzdy (kotouce, desky a vse co tam je) za 3000kc. Ja si vybral a koupil teslu prave kvuli servisu a cene dilu. Normalni automobilky te sedrou z kuze a nebo si musis kupovat druhovyrobu a matlat si to sam. hunday chce nesmysl za nejakou chladici kapalinu ktera se u tesly snad ani nemeni. Ten velky display do tesly stoji 15. Kdyz ho menil kamarad v bmw tak mu rekli 80. LFP baterie do tesly 158k bez dane. Tak necekej ranec ani za ty dily na podvozek.

Je to americke auto a tam vzdycky staly dily malo tak to asi prevedli i sem a delaj svezi vitr v tech zatuchlejch smradkach :) Jak je tam spousta veci na hovno tak ceny dilu a servis je ok.

A pravdepodobne delaj vsechno pro to, aby se to nesralo. Normalni automobilka vyda model, dva roky se na to nesaha, pak se udela facelift a mas kliku ze vydaj aktualizaci softu. Tesla jede agilni vyvoj i v hardwaru toho auta. Pokud neco neni jak ma byt klidne to za par tydnu zmeni.

A nesnazim se kazat v ev cirkvi :) proste to tak je. Muzes vyjmenovat x veci co tam stoji za prd a asi budes mit pravdu :) Zalezi jen jestli se s tim clovek smiri nebo ne.

Jeste par cisel po navratu z dovolene novou Y RWD. Na tachometru 1700km (1000km dalnice? tak nejak). Celkova spotreba 15,5kwh/100km. Pri ceste po dalnici 140km/h 17-18kwh/100km.
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

Ted jsme jeste zpovidal jineho kamarada co ma model 3 a y. Na 3ce ma 160tisic. Na podvozku menil 2x tehlice na zadni naprave. ve 30 tisicich a 75tisicich. Vada dilu a slo to na zaruku. Od te doby nic.
vanilka
Příspěvky: 333
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od vanilka »

glottis píše: ned srp 18, 2024 10:26 pm
Jestli máš živnost regni se u Tesly a uvidíš ceny dílů i manuály. Kamarád to udělal. Velmi poučné. Matrix světlomet na Teslu za 15k. Kolik stojí led světlomet na koncern? Jestli tě zajímá nějaký díl tak se můžu kamaráda zeptat.
A mohl by ses pls kamaráda zeptat, jak tu registraci na IČO provést?
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

tak pry takto ...

https://epc.tesla.com/cs-CZ/landingpage

prihlasit se svym Tesla uctem ... ten si muze udelat kdokoliv i bez auta. A po prihlaseni je tam nekde moznost zaregistrovat se k nakupu dilu. A pak uvidis ceny.
vanilka
Příspěvky: 333
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od vanilka »

Díkes, zaregistroval jsem se úspěšně, dostanu se k servisním manuálům, ale ceny dílů stále nevidím ani možnost registrace k nákupu dílů :dontknow:
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

jeste pred prihalsenim byla prihlaska pro firmy, to snad bude ono. Url snad je tohle

https://epc.tesla.com/cs-CZ/enable-part ... pplication
vanilka
Příspěvky: 333
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od vanilka »

Jop, tuhle "přihlášku" jsem při registraci vyplňoval, ale asi vyžaduje nějaký dodatečný schválení :dontknow: , protože je u ní zatím uvedeno "Status: Submitted".
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

jj, asi neco svalujou, tak vydrz a uvidis
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Jako fakt stojí baterka do Tesly 160tis bez DPH? Jaká? Ta normal nebo Long range? Jako mě se Tesla děsně nelíbí. Zvenku by ještě šla, ale interiér je na mě až moc "futuro". Ale jestli jsou servisní náklady rozumný, tak bych o ní začala uvažovat.
Jaké jsou ta další negativa? :)
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3432
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pon srp 19, 2024 2:28 pm
Jako fakt stojí baterka do Tesly 160tis bez DPH? Jaká? Ta normal nebo Long range? Jako mě se Tesla děsně nelíbí. Zvenku by ještě šla, ale interiér je na mě až moc "futuro". Ale jestli jsou servisní náklady rozumný, tak bych o ní začala uvažovat.
Jaké jsou ta další negativa? :)
JJ něco takového stojí to jsem vícekrát četl..Mě nabídli opravu 14let starého diesel motoru BMW v neautorizovaném servisu za 240000kč s DPH.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Nesmíš si kupovat tak drahý hračky. Do mojí plechovky stojí motor 10tis. :D A to je jenom 12 let stará.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

eman píše: pon srp 19, 2024 2:28 pm
Jako fakt stojí baterka do Tesly 160tis bez DPH? Jaká? Ta normal nebo Long range? Jako mě se Tesla děsně nelíbí. Zvenku by ještě šla, ale interiér je na mě až moc "futuro". Ale jestli jsou servisní náklady rozumný, tak bych o ní začala uvažovat.
Jaké jsou ta další negativa? :)
Jsou to takový kraviny. Americká zrcatka třeba. Pak vše přes display ale ono vlastně v tom autě nic nenastavujes a nezapinas tak se to dá. Uděláš to jednou a pak v každé Tesle kam sednes se ti vše nastavi. Pak úplně jinak ovladani třeba řazení. Páka pod volantem jako v Americe. Stěrače na druhé straně přes tlačítko. Tempomat ve verzi co teď je na prd. Ale to si vylepší. Světla naopak vůbec neresis. Necháš auto a Matrix světla se postarají. Člověk si zvykne. Nakonec to není tak blbý

Teď jsem přesedl do golfa a místo abych odjel jsem si zapnul stěrače :))
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

glottis píše: pon srp 19, 2024 4:54 pm
Teď jsem přesedl do golfa a místo abych odjel jsem si zapnul stěrače :))
To je evropské bezpečností opatření.
Člověk se nechtěně nerozjede (jako se to třeba stalo na nějaké té výstavě), a ještě si preventivně očistí přední sklo. Co kdyby tam tam byla nějaká špína.
Kdyby to mělo zachránit jediný život...

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek