Žvanírna 2

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Matess píše: ned srp 18, 2024 5:12 pm pokud denne jezdis takoveto trasy mel by jsi o nakupu elektroauta uvazovat sam... zaplati se ti to.
Jak se mi zaplatí rozdíl 1 mega v nákupu? Takový výpočet by mě zajímal. Zejména, když to mega nemám, takže bych si ho musel půjčit.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Matess
Příspěvky: 1668
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

v tom videu co jsem dával o pár příspěvků nahoře se to popisuje. Nepsal jsem o retroaktivní dani, ale o dani která se mění do budoucna na následující období na základě dat z minulého období. Samozřejmně za předpokladu že toužíme po tom mít lepší ovzduší, méně nemocí atp...

pamatujete na nadávky lidí když se zakazoval olovnatý benzín? taky se na to nadávalo jak je to hrozný... vadí to někomu dnes?
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Akorát, rozdíl olovnatý/bezolovnatý byl v jedné plechovce aditiva. Tady se lidem říká, že pokud se brutálně nezadluží, tak nebudou jezdit.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Matess
Příspěvky: 1668
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Matess »

eman píše: ned srp 18, 2024 5:17 pm
Matess píše: ned srp 18, 2024 5:12 pm pokud denne jezdis takoveto trasy mel by jsi o nakupu elektroauta uvazovat sam... zaplati se ti to.
Jak se mi zaplatí rozdíl 1 mega v nákupu? Takový výpočet by mě zajímal. Zejména, když to mega nemám, takže bych si ho musel půjčit.
k tomu výpočtu je potřeba znát nejdříve pár dat... například jaké trasy jezdíš a kolik toho za rok asi najedeš. Můžeš nabíjet z FVE? čím jezdíš teď a s jakou spotřebou?

potom můžeme zkusit něco počítat

Já si například koupil Dacii na LPG... novou v roce 2017. Auto má svoje mouchy... nicméně vystřídal jsem passat 3b5 1,9TDi a pouze na rozdílu spotřeby se už celý nákup dacie zaplatil.

Teď jsem si dělal nový výpočet na Dacii Jogger vs SangYoung torres evx a po 7 letech provozu je pro mě torres levnější jak Dacia na LPG. (pouze na pohonných hmotách... servis je další bonus pro elektro) a to jsem tam nepočítal ježdění na slunce... to je další bonus.
Mex
Příspěvky: 691
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

eman píše: ned srp 18, 2024 5:11 pm Dělám servis a do centra jezdím denně. Budeš mi dělat zdarma pikolíka a vozit mi díly MHD na rudlu?
Nebudu.
Musíš to zahrnout do svého podnikatelského plánu. Tak, jako tam zahrnuješ i další omezení a regulace.
Nejsi na světě a ve městě sám. Město ti dává pracovní příležitosti, které bys asi na řídce osídleném venkově neměl. Tak si taky za to může vybrat své poplatky.

Dnes by se to navíc zřejmě realizovalo na čínském principu. Tedy že vjezd elektromobilů má značné zvýhodnění. Což zde i dává smysl, protože negeneruje lokální zplodiny.
V Číně se jim to osvědčilo, kde ještě s rozvojem nabíjecí infrastruktury dosáhli stavu, že lidé ve městech raději sáhnou po (nedotovaném) elektroautě.
Tak si i ty koupíš BEV.
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Mex: Dáváš za příklad Čínu, kde se EV prodává brutálně dotované a i tak jsou pro výrobce na hraně rentability? Proto se chtěli zahojit na EU trhu a začali sem ve velkém navážet auta, která roky hnijou v přístavech a které taky měli cenovku okolo mega?
Ok, když mi půlmega zadotuješ, tak si EV koupím, ale to pak musíme pěkně vyšroubovat daně jenom kvůli blbým autům.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 691
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

eman píše: ned srp 18, 2024 5:40 pm Mex: Dáváš za příklad Čínu, kde se EV prodává brutálně dotované a i tak jsou pro výrobce na hraně rentability?
Myslíš? To jsi určitě četl v našich novinách, jak to Čína dotuje. A jak my musíme spravedlivě zavést vysoká cla, aby naši poctiví a velmi efektivní výrobci mohli prodávat své zboží.
Že nějaké zboží Čína dotuje už jsem slyšel snad naprosto o všem.
Přichází otázka: když všechno dotují, tak na čem sakra vlastně vydělávají? To se stále zadlužují? No asi ne, že.

Z té tvé věty je zřejmě pravdivá ta druhá část. Že výrobci jsou na hranici rentability, protože je jich hodně a trh je přece jen omezený.

Čína skutečně často něco dotuje. Stejně tak jako třeba EU, která je v dotacích mistrem. Tedy mistrem v množství, nikoli v efektivitě.
Čína ale vždy dotuje jen technologický rozjezd. Krásně je to vidět na příkladu FV panelů. Kdy skutečně stát zadotoval první pokusy o výrobu. Ale ne přímou finanční dotací (jak by to udělala EU, a polovina by se toho rozkradla a použila na nějaké "studie"), ale tím, že odebíral ty první nepříliš podařené a drahé výrobky. Tím podpořil vývoj technologií a rozvoj fabrik s automatizací.
A kde je to dneska vidíme - ceny spadly na zlomek tehdejších cen a výkon na plochu se zvedl na několikanásobek.
Dneska nejen, že to stát nedotuje. Ale naopak výrobci mají povinnost dávat prachy do nějakého fondu, ze kterého se zase dotují další nové oblasti. A tak se to hrne dál.

Cenotvorba elektromobilů v EU by mě stejně zajímala.
Každý, kdo si staví baterky sám, tak ví, že 1 kWh v článcích dneska koupí i v malém a s dovozem do Evropy někde kolem 2000 Kč/kWh. I kdyby to bylo s rozpočtenou elektronikou za 2500 Kč/kWh, tak na autě s baterkou 50 kWh to dělá 125 tis. Kč (5000 USD).
Elektromobil má 11x menší počet pohyblivých dílů než srovnatelný spalovák (jsem někde četl statistiku). Takže výrobní cena toho zbytku (kromě baterek) musí být maximálně stejná, spíš ale nižší, nebo dokonce o dost nižší.
Pokud k tomu přihodím 125 tis. za baterku, tak pořád nemusí mít auto cenovku mega. Když malý spalovák je někde pod 400 tis. Kč.
A to ještě prý evropští výrobci výrobu BEV dotují ze zisku na spalovácích.
Naposledy upravil(a) Mex dne ned srp 18, 2024 6:24 pm, celkem upraveno 1 x.
rva
Příspěvky: 3861
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od rva »

O čínských dotacích si myslím, že se jedná jen o snahu západu omluvit svou nekonkurenceschopnost. Protože není možné všechno dotovat. Snad cokoliv z Číny je levnější než západní alternativa a to nemůže být dotacemi.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Až budeš kašlat na jakoukoliv ekologii, lidská práva, sociální systém, tak se taky dostaneš na levnou pracovní sílu.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: ned srp 18, 2024 7:18 pm Až budeš kašlat na jakoukoliv ekologii, lidská práva, sociální systém, tak se taky dostaneš na levnou pracovní sílu.
Však my jsme krásný příklad hlouposti. Nedávno jsme byli s Rakušáky jeden stát. Kam to dotáhli Rakušáci a kam jsme to dotáhli mi pupek světa :D :D :D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 306
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: ned srp 18, 2024 9:41 am...Navíc, jak chcete nahradit ty staré vrány, když teď jsou u nás ojetiny dražší než v Německu? Posadit ty lidi do MHD? Takže zásadně zvednout daně, protože ty autobusy se sami nezaplatí? Pak se zjistí, že i benzín je vlastně fujky nebo lpg.Takže tu budeme mít kastu těch, co mají na EV a zbytek bude jezdit na kole?
Tak jednak se porušováním zákonů "ty staré vrány nenahradí", ba naopak staré vrany se zlikvidují v důsledku ekonomické neudržitelnosti dalšiho provozu.

A nebo zákony pro majitele starých vran neplatí jako pro všechny ostatní? Stačí křičet "já na to nemám" a můžu porušovat zákony. To si chtěl říct?

A bych řekl, že následkem vymáhání zákonů bude jen zpomalení prudkého nárustu aut...
1710428957_auta-dlouhgraf.png
Na tisíc obyvatel totiž u nás připadá 598 vozů, na Slovensku o 127 méně. V Rakousku dosahují poměru 571 aut na 1000 obyvatel, Německo je s 585 exempláři těsně za ČR.
Česko patří k zemím s nejrychleji rostoucím počtem vozů v Evropě.png
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 306
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: ned srp 18, 2024 5:17 pmJak se mi zaplatí rozdíl 1 mega v nákupu? Takový výpočet by mě zajímal. Zejména, když to mega nemám, takže bych si ho musel půjčit.
A na mobile.de ses díval? Porovnal jsi to s nestočenými auty přímo z leasingovky?

Tesla 3 2019 za 425kKč
Used tesla 3_2019_17k UER.png
koukám svatý grál v CZ Octavia 2019 za 300kKč
used_ 5y_old ICE.png
Neumíš cizí jazyk? Ok, tak tady to je v Praze o něco dražší...
aaa_tesla.png
Udělej to tak, že jako akontaci položíš přesně to co bys dal za spalovák a zbytek splacej z úspor. Pokud projedeš měsíčně 2 nádrže (cca. 4500,-kč), můžeš ten rozdíl 200k splácet a ještě vyděláš, protože nebudeš dělat servis ...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

A nebo zákony pro majitele starých vran neplatí jako pro všechny ostatní?

Co porušují ty staré vrány? Splňují emisní předpisy co mají v techničáku? Tedy ne všechny. Já mám v techničáku limit 50 částic, ale bylo mi to retroaktivně sníženo na 0, takže teď mám škrtnutím pera, taky starou vránu.

Navíc, ten problém individuální dopravy je tu mnohem hlubší. Například se z nás stává periferní ekonomika. Díky systémové likvidaci malých prodejců, tu máme kartel obřích prodejců potravin, které jsou dostupné převážně jenom autem. MHD samotná neskutečně zatěžuje obecní rozpočet. Naše malá ves s 600 obyvateli musela položit na stůl 200tis. ročně za jeden spoj a stejně jezdí narvané. Manželka jezdila do práce 30min nalepená na přední sklo autobusu a na takovou službu se můžu zvysoka.. Takže přispěju k emisím dalším hybridem.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Ronn: Teslu nechci. Také neznám servisní náklady EV a jelikož to církev zakazuje, tak se o cenách dílů mlčí systémově. Pokud se v nějaké diskuzi zeptám na poruchovost, jsem označen za debila, protože EV se neporouchává a neopotřebovává.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 691
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

eman píše: ned srp 18, 2024 7:18 pm Až budeš kašlat na jakoukoliv ekologii, lidská práva, sociální systém, tak se taky dostaneš na levnou pracovní sílu.
Tak už je to levnou pracovní silou? Už ne dotacemi? ;)

Nejnižší profese asi (možná) budou placené dost špatně. Jak kde.
Odborníci (konstruktéři, programátoři) mají dneska v Číně víc peněz než u nás. Protože je po nich hlad. Větší než u nás, kde už se toho moc nekonstruuje.
Už to tam opravdu není tak, že tam všichni chodí v montérkách, jezdí maximálně na kole a veškerý odpad lejou bez přečištění do řeky.

Mají tam sice nějakou kapitalistickou odrůdu komunismu.
Ale proti té naší odrůdě, kterou jsme si dobrovolně vybrali v roce 1946, můžou vycestovat. Přesto nijak hromadně neutíkají.
A hlasování nohama teda já osobně beru za to nejdůvěryhodnější hlasování.
unicast
Příspěvky: 1420
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Argument zaregistrovanými vozidly je lepší nepoužívat, v registru je i spousta reálně už dávno neexistujících vozidel, která ovšem pravidla pro vyřazování neumožňují vyřadit, protože chybí nějaký papír, který už třeba ani nemá kdo vydat atd. Klidně to může být i 30 %.
Ronn
Příspěvky: 306
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: ned srp 18, 2024 8:59 pm Splňují emisní předpisy co mají v techničáku? Tedy ne všechny. Já mám v techničáku limit 50 částic, ale bylo mi to retroaktivně sníženo na 0, takže teď mám škrtnutím pera, taky starou vránu.
Tohle tady neřešíme...
eman píše: ned srp 18, 2024 8:59 pm Naše malá ves s 600 obyvateli musela položit na stůl 200tis. ročně za jeden spoj a stejně jezdí narvané. Manželka jezdila do práce 30min nalepená na přední sklo autobusu a na takovou službu se můžu zvysoka.. Takže přispěju k emisím dalším hybridem.
Zvyšte si daň z nemovitosti a můžete dotovat více dopravu...Neni potřeba moc, stačí aby daň nebyla nižší než 90% evropských států.

Podle mě stará vrána je toto:
prase.png
Myslíš že je to víc než těch 50částic?
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 306
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

unicast píše: ned srp 18, 2024 9:19 pm Argument zaregistrovanými vozidly je lepší nepoužívat, v registru je i spousta reálně už dávno neexistujících vozidel, která ovšem pravidla pro vyřazování neumožňují vyřadit, protože chybí nějaký papír, který už třeba ani nemá kdo vydat atd. Klidně to může být i 30 %.
Jaký papíry?! Likvidace je otázka vrácení SPZ a dokladu o likvidaci, co ti vystaví na vrakovišti za pár tisícovek. Likvidoval jsem takhle už dvě auta...

Vozidlo lze dočasně vyřadit z registru maximálně na 18 po sobě jdoucích měsíců (12 měsíců je řádných, o dalších 6 je nutno požádat). A pak nazdar! Musíš platit povinné ručení anebo jej za tebe platí kancelář pojistitelů. A to nechceš, aby za tebe platila kancelář pojistitelů... nechceš. Ceník níže:

Osobní vozidla s objemem 1 001 až 1 250 cm³: přibližně 70 Kč za den.
Osobní vozidla s objemem 1 251 až 1 500 cm³: přibližně 90 Kč za den.
Osobní vozidla s objemem 1 501 až 1 850 cm³: přibližně 130 Kč za den.
Osobní vozidla nad 1 850 cm³: přibližně 170 Kč za den.

Takže podle mě jsou ta auta v provozu...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Mex: Ta reakce byla na to, že "Snad cokoliv z Číny je levnější než západní alternativa".
Jinak, pokud obdivuješ komunistickou diktaturu, tak asi nemá cenu diskutovat. Ono si nemálo lidí maluje na růžovo život v Rusku, Indii a podobných státech. Jo máš se dobře, když máš ohnutý hřbet, nekoukáš napravo-nalevo a poctivě hlásíš svoje sousedy, aby jsi získal body do sociálního kreditu a mohl jsis udělat výlet mimo lágr.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
vanilka
Příspěvky: 312
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od vanilka »

Ronn píše: ned srp 18, 2024 9:29 pm Takže podle mě jsou ta auta v provozu...
Dočasné vyřazení vozidla z provozu by mělo probíhat tak, že po 12-ti měsících prodloužíš o 6 s uvedením místa stání vozidla a po jejich uplynutí...už ani na registru vozidel nejsou schopni říct, jak postupovat. Realita je tedy taková, že jednou vyřadíš vozidlo z provozu a dál už nikdo nic neřeší. "V depozitu" mám desítky vozidel, některé více než 5let a spousta z nich už fyzicky neexistuje (rozprodáno na díly, zbytek odvezen do kovošrotu). A jelikož je legislativa postavena dle řvaní eko-aktivistů, tyhle vozidla už nelze oficiální cestou trvale vyřadit z evidence.

Naštěstí nefunguje žádné "automatické ukončení dočasného vyřazení vozidla z provozu", takže se ČKP může jít klouzat.

A ohledně nákladů na EV a spalovák. Pokud si jelito a nedokážeš si u auta vyměnit ani kolo, potom tě běžný servis na spalováku bude stát víc než na EV. Průměrně technicky zdatnej člověk (btw - nemělo by to být genderově korektně "menstruující či nemenstruující jedinec" :dontknow: ? ) při dnešní dostupností a nízkých cenách náhradních dílů spáchá běžný servis za hubičku.
4512kg VRLA GEL / 20kWp+

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek