Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 3432
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Mě už došlo proč v Rakousku nevidím čoudící diesely jako u nás a na SK. Mají roční daně podle výkonu motoru, množství CO2 a eurokategorii.
několik příkladů:Diesel 190k Euro5 1000Eur ročně, Benzín 130k Euro6 600Eur ročně, Hybrid např Toyota corolla 100Eur ročně, EV neplatí nic.
Stk každý rok a na emisích nepodvádí.Tím ty staré vraky dostanou z cest a ty pak jezdí u nás.
To by majitele oktávek trefilo, kdyby to bylo u nás.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2632
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od gupa »

Franta2776 píše: sob srp 17, 2024 4:30 pm
Stk každý rok a na emisích nepodvádí.Tím ty staré vraky dostanou z cest a ty pak jezdí u nás.
To by majitele oktávek trefilo, kdyby to bylo u nás.
Tak je dobré se tam přestěhovat když se to někomu líbí. Známý tam je a tyto daně sou rakouské specifikum daňového systému.
Jenže mají jinak nastavený sociální systém, když tu chceš poroučet určité sociální skupině tím, že jim přikážeš mít nové auto, musíš se postarat také o to, aby ty peníze na ten politický luxus měli. Pokladní má v Lidlu např peníze, jen na bilboardu, ve skutečnosti je to klam a náborová politika mazat med kolem huby. Nebo se podívej na nabídky práce pracovního úřadu a výši nabízených platů. Špatně se mi dělá když to prohlížím. Podobně i s takových adolescentních jednostraných obdivů cizích států a jejich systémů. Protože musím číst o slepotě, bo každá mince má dvě strany a tu druhou právě někdo nevidí.

Všude je chléb o dvou kůrkách.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob srp 17, 2024 5:00 pm, celkem upraveno 3 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
unicast
Příspěvky: 1527
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od unicast »

STK každý rok, ano, to bude ta pravá cesta k lepším silnicím, prosperitě a světlým zítřkům. A proč jen každý rok, proč ne každý měsíc? Nebo ještě lépe každý den (hint: například na Floridě žádné povinné technické prohlídky vozidel nemají a, světe div se, čoudící diesely taky ne).
gupa
Příspěvky: 2632
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od gupa »

Florida ceny paliva.(za galon, tj asi 4 litry)
Murphy USA – Mapy Google.png
Florida fuel pump prices – Mapy Google.png
Na druhou stranu daňové zatížení obyvatel jako daň z nemovitosti, poplatky z převodu nemovitostí, služby, z toho by se čech po.. kdyby to měl platit z českého podprůměrného platu. Jsou to desetitisíce dolarů ročně myslím, jako daň z nemovitostí. Znovu je to o těch dvou kůrkách na chlebu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
unicast
Příspěvky: 1527
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od unicast »

Ano, ale zrovna zrušením STK by stát nijak zásadně neprodělal (DPH z TK můžeme zanedbat, protože co se neutratí za TK, utratí se za něco jiného), čili daňový dopad by byl víceméně nulový. Ovšem pár tisíc lidí by se už nemohlo živit koukáním na podvozky aut, ale museli by se začít živit nějakou ostatním lidem prospěšnou činností a to by je moc bolelo.
Franta2776
Příspěvky: 3432
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Celý koncern Volkswagen podváděl s emisemi u dieselů,už u nových aut cca 10let.USA si to nenechali líbit,Rakušáci to řeší daněmi.
Češi si ty smradlavé diesely ještě vylepšují jako by nebylo toho smradu dost a kupují vraky z celé Evropy.
Je to podobné jako zákaz kouření v hospodách.Já jsem ho přivítal.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1527
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od unicast »

Smradlavé diesely jsou hnus, v tomhle bodě asi nebudeme ve sporu. Co se týče těch daní a Rakouska, tam jsou ještě další. U-bahnsteuer, kirchensteuer, daň z příjmu až 55 % (efektivní sazba 41 - 48 % u lidí s běžnými příjmy), regulace vlastnictví všeho možného včetně nemovitostí, po tom fakt všichni toužíme. Korunu tomu všemu nasazuje multiministryně Leonore Gewessler...

Odkud vzalo -- zkouším žáky -- jméno Rakous počátek? "Od raků, neb oni taky chodí pořád nazpátek." :)
Franta2776
Příspěvky: 3432
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Toto mě pobavilo:Ta Tesla je samozřejmě výkonnější
455287459_8272646222757267_1102625995108822475_n.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3432
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jsme specialisté na emise v Německu neprocházi 10% mladších aut.
https://zdopravy.cz/emisni-supermani-da ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1781
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Matess »

emisní problém s naftou je že měla celou dobu nefér výhodu, protože EU chtělo naftu nějak využit (protože nafta vznikala jako přebytek při výrobě benzínu), tak nastavila emisní limity tak aby to pro naftu nebyl problém splnit. Největší sranda je že celá ta legislativa byla zabalená do zeleného balíčku s cílem snížení CO2.

eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Co má nafta společného s tím, že u nás jezdí vraky a určitá skupina dementů se přímo vyžívá v tom, jak ty jejich vraky kouří? Navíc, jak chcete nahradit ty staré vrány, když teď jsou u nás ojetiny dražší než v Německu? Posadit ty lidi do MHD? Takže zásadně zvednout daně, protože ty autobusy se sami nezaplatí? Pak se zjistí, že i benzín je vlastně fujky nebo lpg. Takže tu budeme mít kastu těch, co mají na EV a zbytek bude jezdit na kole?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
dusanmsk
Příspěvky: 390
Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
Lokalita: Stredocesky kraj
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11250
Kapacita baterie [kWh]: 9.6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od dusanmsk »

Nafta s tym ma spolocne to, ze je to odpad a nejde rozumne spalovat aby z vyfuku nesla hromada sraciek. Keby sa pred 20 rokmi podporilo cng, dnes by ziaden problem s emisiami neexistoval (co2 nepocitam, to je absolutne neskodny a nezaujimavy plyn)
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 2xUS5000
Miyuki
Příspěvky: 223
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Miyuki »

dusanmsk píše: ned srp 18, 2024 11:04 am
Nafta s tym ma spolocne to, ze je to odpad a nejde rozumne spalovat aby z vyfuku nesla hromada sraciek. Keby sa pred 20 rokmi podporilo cng, dnes by ziaden problem s emisiami neexistoval (co2 nepocitam, to je absolutne neskodny a nezaujimavy plyn)
Tak řešitelné to je, ale bohužel né u osobního auta.
Ale motor musí pracovat v optimální zátěži a to by musel v autě mít zlomek dnešních výkonů.
Pro nákladní auta a autobusy to funguje uspokojivě.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Matess
Příspěvky: 1781
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Matess »

problem je hlavne v tom ze odklon od nafty k benzinu ci lpg to taky neresi, protoze to jsou produkty ktere se vyrabi spolecne pri zpracovni ropy.

Cng a elektro je cesta...

Ono to podle me neni potreba resit nasilnym zakazem pouzivani techto aut, ale treba regulovanim kolik aut se prihlasi novych a ono ty stary plecky po case odejdou ze silnic sami. Elektro bud zlevni nebo ho budeme dotovat...

regulovat se to da zdanenim jedne skupiny, dotovanim druhe skupiny, nebo obojim a to se ted vicemene deje.
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

regulovanim kolik aut se prihlasi novych
Takže zase kasta lepších, co si to pojistí korupcí? Někdy mám dojem, že někteří lidé žijí v nějakém akváriu, úplně odtrženém od reality.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

Poplatek za vjezd do center měst.
Každý obyvatel města by dostal "kupóny" na třeba 2-5 vjezdů za měsíc zdarma. Aby si mohl vyřídit nějaké nezbytné věci, kde auto potřebuje.
Zdarma by taky mohl být vjezd v případě, že bude auto obsazeno minimálně 3 nebo raději 4 lidmi.
Jinak poměrně citelný poplatek.
Z poplatku financovat MHD zdarma.
Matess
Příspěvky: 1781
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Matess »

eman píše: ned srp 18, 2024 3:47 pm
regulovanim kolik aut se prihlasi novych
Takže zase kasta lepších, co si to pojistí korupcí? Někdy mám dojem, že někteří lidé žijí v nějakém akváriu, úplně odtrženém od reality.
špatně jsi mě pochopil... nemyslím to stylem já tam mám známého já přihlásím a ty ne...

myslím to stylem v minulém roce se prodalo nových spalováku o 20% víc než bychom si přáli, takže zvedněme poplatky za emisní povolenky a dotujme z nich nákup elektro aut a trh se postará o zbytek...

když se takhle dotovaly dieselové auta taky to nikomu nevadilo...

já jako neříkám že elektro je pro všechny... elektro je asi jen pro 90% lidí...
My máme například ve firmě 6 aut a klidně bych si dokázal představit že tam bude 5 aut na elektřinu a jedno na dlouhé cesty.
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Mex píše: ned srp 18, 2024 4:22 pm
Poplatek za vjezd do center měst.
Každý obyvatel města by dostal "kupóny" na třeba 2-5 vjezdů za měsíc zdarma. Aby si mohl vyřídit nějaké nezbytné věci, kde auto potřebuje.
Zdarma by taky mohl být vjezd v případě, že bude auto obsazeno minimálně 3 nebo raději 4 lidmi.
Jinak poměrně citelný poplatek.
Z poplatku financovat MHD zdarma.
Dělám servis a do centra jezdím denně. Budeš mi dělat zdarma pikolíka a vozit mi díly MHD na rudlu?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Matess
Příspěvky: 1781
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Matess »

pokud denne jezdis takoveto trasy mel by jsi o nakupu elektroauta uvazovat sam... zaplati se ti to.
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Matess píše: ned srp 18, 2024 4:51 pm
eman píše: ned srp 18, 2024 3:47 pm
regulovanim kolik aut se prihlasi novych
Takže zase kasta lepších, co si to pojistí korupcí? Někdy mám dojem, že někteří lidé žijí v nějakém akváriu, úplně odtrženém od reality.
špatně jsi mě pochopil... nemyslím to stylem já tam mám známého já přihlásím a ty ne...

myslím to stylem v minulém roce se prodalo nových spalováku o 20% víc než bychom si přáli, takže zvedněme poplatky za emisní povolenky a dotujme z nich nákup elektro aut a trh se postará o zbytek...

když se takhle dotovaly dieselové auta taky to nikomu nevadilo...

já jako neříkám že elektro je pro všechny... elektro je asi jen pro 90% lidí...
My máme například ve firmě 6 aut a klidně bych si dokázal představit že tam bude 5 aut na elektřinu a jedno na dlouhé cesty.
Jako, že někdo si koupí auto a protože si ho koupil, tak mu naněj napaříme další poplatky, o kterých předtím nevěděl? Retroaktivita je konec právního systému.

Kdy se dotovala dieselová auta? Naftu dotovali sami výrobci z prodejů benzínů a marže.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek