Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Škoda představila nový model elektromobilu Epiq.
Na přesné ceny je ještě brzy, nicméně cílem je, aby se základní cenovka pohybovala někde kolem 25 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 630 tisíc korun.
Škoda Epiq zobrazená na vizualizacích zatím představuje pouze studii. Ta svým designem odkazuje na koncept Vision 7S a využívá stejný designový jazyk, kterému Škoda říká Modern Solid. Stejný styl bude použit také v interiéru. Sériové provedení Škoda odhalí příští rok, je ale docela dobře možné, že se od těchto vizualizací už příliš lišit nebude.
Z technických informací toho automobilka zatím moc nezveřejnila. Jisté je, že vůz bude stát na platformě MEB-Small, takže by měl na rozdíl od větších koncernových elektromobilů využívat pohon přední nápravy. Stejně tak je jisté, že se bude vyrábět ve Španělsku spolu se svými podobně malými sourozenci značek Cupra a Volkswagen. Z fotek to není úplně zřejmé, ale půjde o opravdu malinkatý crossover. Délka 4,1 m znamená, že tohle auto bude stejně dlouhé jako současná Škoda Fabia.
Díky elektrické platformě by ale měla být Škoda Epiq prostornější. Automobilka slibuje pětimístný interiér a také nadstandardně velký zavazadelník. Ten bude mít objem 490 litrů. Pro srovnání, zmíněná Fabia má v základu 380 litrů. Co se oficiálního dojezdu týká, na jedno nabití máme očekávat více než 400 km. Z přiloženého videa je pak také zřejmé, že Epiq nabídne kromě jiného funkci V2L.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon kvě 13, 2024 10:41 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 894
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Myslím, že to kradení elektriky bude o dost komplikovanější než u paliva do současných spalováků.
Ty odkazované adaptéry jsou skutečně jen adaptéry - měnič DC/AC už musí být v autě, a ten adaptér jen zajišťuje kompatibilitu se zásuvkami v různých zemích.
A auto určitě bude o použití bonzovat.
Plnohodnotné řešení, které zajímá hlavně nás solárníky s vysokonapěťovými měniči, je přímý přístup k baterce auta. Ta pak může sloužit jako baterka FVE.
Ty odkazované adaptéry jsou skutečně jen adaptéry - měnič DC/AC už musí být v autě, a ten adaptér jen zajišťuje kompatibilitu se zásuvkami v různých zemích.
A auto určitě bude o použití bonzovat.
Plnohodnotné řešení, které zajímá hlavně nás solárníky s vysokonapěťovými měniči, je přímý přístup k baterce auta. Ta pak může sloužit jako baterka FVE.
-
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Začátek konce elektromobility?
Mám pocit, že Musk věnuje nemalou částku každému, kdo se dokáže nabourat do systému Tesly. Tak směle do toho. Zloději byli a budou. Je to jen o eliminaci rizik a zvolení odpovídající míry ochrany a kontroly. Stejně tak doma nenecháváme odemčeno, ale také si neinstalujeme mříže na okna. Určitě to ale s EV nebude jednodušší než s tím kanystrem v kufru.
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tam kde se na to nehledí nebo se to dokonce přímo toleruje něco jako benefit to není problém už ani dnes se spalováky a nebude to problém ani v budoucnu s EV. Jsou firmy kde není problém ročně najet spalovacím služebákem spousty km pro soukromé účely aniž by zaměstnavatel cokoli účtoval jak za auto tak za pohonné hmoty a pak není ani potřeba něco odlívat do kanystru když v podstatě používáte služebáka naprosto běžně i k soukromých účelům jako by to bylo vaše soukromé auto a bez jakýchkoli poplatků. Tam pak nebude žádný problém ani s využitím EV pokud se na ně přejde a případné využití přes V2L to bude pak jen třešnička na dortu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5310
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Však on si berňák na ty daňové úniky časem došlápne ... A s elektro to bude mít mnohem jednodušší.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Na to nemaj dost lidí a nikdy ani mít nebudou.
-
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
A tuhle pohádku jsi slyšel kde? Služebák pro soukromé účely je pěkně drahý benefit a plno lidí ho odmítá. Vidím to i v naší firmě, kde i top manageři jezdí do práce svým a na služebky firemním. A nějaké odlévání nafty dnes nepřipadá v úvahu. Za posledních 10 let jsem neviděl firmu, která nemá elektronickou knihu jízd, v autě GPS a snímání telemetrie. Že zaměstnanec krade poznají 5min po natankování.Valdano píše: ↑pon kvě 13, 2024 11:11 pmTam kde se na to nehledí nebo se to dokonce přímo toleruje něco jako benefit to není problém už ani dnes se spalováky a nebude to problém ani v budoucnu s EV. Jsou firmy kde není problém ročně najet spalovacím služebákem spousty km pro soukromé účely aniž by zaměstnavatel cokoli účtoval jak za auto tak za pohonné hmoty a pak není ani potřeba něco odlívat do kanystru když v podstatě používáte služebáka naprosto běžně i k soukromých účelům jako by to bylo vaše soukromé auto a bez jakýchkoli poplatků. Tam pak nebude žádný problém ani s využitím EV pokud se na ně přejde a případné využití přes V2L to bude pak jen třešnička na dortu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Viděl jsi řidiče dodávek brát do 5-10L kanystru??Když je benzinka na každém rohu.Na 100L nádrži to nikdo nepozná.eman píše: ↑úte kvě 14, 2024 5:51 amA tuhle pohádku jsi slyšel kde? Služebák pro soukromé účely je pěkně drahý benefit a plno lidí ho odmítá. Vidím to i v naší firmě, kde i top manageři jezdí do práce svým a na služebky firemním. A nějaké odlévání nafty dnes nepřipadá v úvahu. Za posledních 10 let jsem neviděl firmu, která nemá elektronickou knihu jízd, v autě GPS a snímání telemetrie. Že zaměstnanec krade poznají 5min po natankování.Valdano píše: ↑pon kvě 13, 2024 11:11 pmTam kde se na to nehledí nebo se to dokonce přímo toleruje něco jako benefit to není problém už ani dnes se spalováky a nebude to problém ani v budoucnu s EV. Jsou firmy kde není problém ročně najet spalovacím služebákem spousty km pro soukromé účely aniž by zaměstnavatel cokoli účtoval jak za auto tak za pohonné hmoty a pak není ani potřeba něco odlívat do kanystru když v podstatě používáte služebáka naprosto běžně i k soukromých účelům jako by to bylo vaše soukromé auto a bez jakýchkoli poplatků. Tam pak nebude žádný problém ani s využitím EV pokud se na ně přejde a případné využití přes V2L to bude pak jen třešnička na dortu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Neviděl, ale zkouší to. My jich máme asi 20 a všechny mají bonz krabičku. Rozdíl v natankovaném a placeném nevysvětlíš. Stejně jako případné zvýšení spotřeby. A nikdy se nepřestanu divit tomu, že to pořád někdo zkouší přečůrat a pak má dětské výmluvy.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Těch 5L to je 5%, když se nabere rovnou do kanystru, žádná bonz karta neodhalí.Já občas jezdil na ONO tam stojím ve frontě za 3 auty a je to občas vidět.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Franto promiň, ale nemáš ponětí, jak to funguje. 5L možná zahladí, ale tyhle typy nikdy nezustanou u 5L. Navíc pokud jezdí často, tak se mu rychle nastřádá manko v desítkách litrů. Normální člověk to nemá potřebu dělat a ten kdo takhle krade není žádný lumen a do měsíce mu těžce nesouhlasí tankované množství a obsahy nádrží.
Podle mě se dá lehce krást u stavebních strojů a možná i tahačů. Ale u korporátních aut je to blbost.
Podle mě se dá lehce krást u stavebních strojů a možná i tahačů. Ale u korporátních aut je to blbost.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já tu pohádku žiju už mnoho let. Nejsem žádný manažer ani vedoucí. Jsem obyčejný zaměstnanec (samostatný programátor) u zaměstnavatele v soukromém sektoru, ale není to žádný korporát (nejedná se ani o žádný státní podnik, banku, pojišťovnu ani nic podobného) a dělám pro zaměstnavatele na realizaci různých zakázek ASŘ a MaR určených pro průmyslové podniky. Soukromé auto používám jen na záskok když má služebák občas poruchu tak jezdím svým soukromým autem i služební cesty, ale jinak jezdím jen služebákem služební i soukromé jízdy.
To jako, že když zaměstnanci přidělí zaměstnavatel služební auto a řekne mu, že s ním může jezdit i soukromé jízdy a když nenajede soukromě za rok více než určitý stanovený limit km tak, že mu za to nebude nic účtovat tak, že tohle zaměstnanci odmítají? Nechápu proč? Je to prostě benefit. Já nikdy stanovený limit nepřekročil a pro mne je dostatečný na celý rok a tak mi zaměstnavatel nikdy nic za ty soukromé jízdy nenaúčtoval.
Naposledy upravil(a) Valdano dne úte kvě 14, 2024 12:12 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1522
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Hlavně to nedává smysl. Inteligentní člověk si vydělá během toho času, který by věnoval promýšlení a realizaci krádeže pár litrů benzínu, legálně výrazně víc. No a blbce stejně nakonec chytí.eman píše: ↑úte kvě 14, 2024 11:05 amFranto promiň, ale nemáš ponětí, jak to funguje. 5L možná zahladí, ale tyhle typy nikdy nezustanou u 5L. Navíc pokud jezdí často, tak se mu rychle nastřádá manko v desítkách litrů. Normální člověk to nemá potřebu dělat a ten kdo takhle krade není žádný lumen a do měsíce mu těžce nesouhlasí tankované množství a obsahy nádrží.
Podle mě se dá lehce krást u stavebních strojů a možná i tahačů. Ale u korporátních aut je to blbost.
-
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak tohle funguje možná u vás, jinak se tomu říká daňový podvod za pěkný flastr od FU. To je to kradení nafty, akorát jiným způsobem.Valdano píše: ↑úte kvě 14, 2024 11:45 amTo jako, že když zaměstnanci přidělí zaměstnavatel služební auto a řekne mu, že s ním může jezdit i soukromé jízdy a když nenajede soukromě za rok více než určitý stanovený limit km tak, že mu za to nebude nic účtovat tak, že tohle zaměstnanci odmítají? Nechápu proč? Je to prostě benefit. Já nikdy stanovený limit nepřekročil a pro mne je dostatečný na celý rok a tak mi zaměstnavatel nikdy nic za ty soukromé jízdy nenaúčtoval.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak my tu měli i blbce, co začal po 5 letech u firmy s platem přes 50tis. krást náhradní díly v ceně několika stovek korun naprosto absurdním způsobem...měnil je za větráky. Patrně myslel, že se regulační ventil nepozná od větráku do počítače. Ale asi se mu to vyplatilo, dostat padáka ze solidního jobu za pár ukradených stovek.unicast píše: ↑úte kvě 14, 2024 12:02 pmHlavně to nedává smysl. Inteligentní člověk si vydělá během toho času, který by věnoval promýšlení a realizaci krádeže pár litrů benzínu, legálně výrazně víc. No a blbce stejně nakonec chytí.eman píše: ↑úte kvě 14, 2024 11:05 amFranto promiň, ale nemáš ponětí, jak to funguje. 5L možná zahladí, ale tyhle typy nikdy nezustanou u 5L. Navíc pokud jezdí často, tak se mu rychle nastřádá manko v desítkách litrů. Normální člověk to nemá potřebu dělat a ten kdo takhle krade není žádný lumen a do měsíce mu těžce nesouhlasí tankované množství a obsahy nádrží.
Podle mě se dá lehce krást u stavebních strojů a možná i tahačů. Ale u korporátních aut je to blbost.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To je věc zaměstnavatele. Do toho jak to má zaměstnavatel řešeno vůči FU nevidím a ani to není v mé kompetenci. Papírově je zřejmě vše OK. Pokud by s tím byl nějaký problém, tak by tento benefit zaměstnavatel dle mého názoru už dávno zrušil, ale zřejmě není a tak to tak funguje už mnoho let a co vím od několika známých tak to funguje podobně bez problému i u jiných firem. Takže zřejmě v tomto ohledu není firma kde pracuji ani zdaleka jediná, která takový benefit poskytuje svým zaměstnancům.
Naposledy upravil(a) Valdano dne úte kvě 14, 2024 1:19 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Dorazila mi ta 32A jednofázová nabíječka z marketu Kaufland.
https://www.kaufland.cz/product/4668749 ... n=customer
Funguje na první zapojení. Provedení kvalitní drát na přívodu 6mm2.Vše na první pohled OK.Je to v pěkné brašně.Fakturační adresa z Francie a dovezlo to DPD z Polska.Takže už sypu 15A 230V do auta než natáhnu před garáž silnější dráty.
Aspoň část té elektřiny nezůstává nadarmo na střeše.
https://www.kaufland.cz/product/4668749 ... n=customer
Funguje na první zapojení. Provedení kvalitní drát na přívodu 6mm2.Vše na první pohled OK.Je to v pěkné brašně.Fakturační adresa z Francie a dovezlo to DPD z Polska.Takže už sypu 15A 230V do auta než natáhnu před garáž silnější dráty.
Aspoň část té elektřiny nezůstává nadarmo na střeše.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1771
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
No já pro budoucí nabíječku táhnul přes půl zahrady (45m) CYKY 5x6. Doufám, že se ta práce někdy vyplatí. Musel jsem ručně dělat výkop, rozřezat fasádu a ještě se plazit ve vazníkové střeše. A pak že jsem odpůrce elektromobility. Chtěl jsem, aby to utáhlo těch 22kW, když už.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 894
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale aut s 22kW AC nabíječkami myslím moc není, ne? Aspoň zatím.
Dal jsi tam doufám trubku, do které budeš moc později zatáhnout solární DC kabel a připojit si DC nabíječku.
I když po žilách toho CYKY to pojede taky, když to nebudeš nikomu ukazovat.
Dal jsi tam doufám trubku, do které budeš moc později zatáhnout solární DC kabel a připojit si DC nabíječku.
I když po žilách toho CYKY to pojede taky, když to nebudeš nikomu ukazovat.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
DC nabijecku??? Jako fakt?