Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

Škoda představila nový model elektromobilu Epiq.
Na přesné ceny je ještě brzy, nicméně cílem je, aby se základní cenovka pohybovala někde kolem 25 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 630 tisíc korun.

Škoda Epiq zobrazená na vizualizacích zatím představuje pouze studii. Ta svým designem odkazuje na koncept Vision 7S a využívá stejný designový jazyk, kterému Škoda říká Modern Solid. Stejný styl bude použit také v interiéru. Sériové provedení Škoda odhalí příští rok, je ale docela dobře možné, že se od těchto vizualizací už příliš lišit nebude.

Z technických informací toho automobilka zatím moc nezveřejnila. Jisté je, že vůz bude stát na platformě MEB-Small, takže by měl na rozdíl od větších koncernových elektromobilů využívat pohon přední nápravy. Stejně tak je jisté, že se bude vyrábět ve Španělsku spolu se svými podobně malými sourozenci značek Cupra a Volkswagen. Z fotek to není úplně zřejmé, ale půjde o opravdu malinkatý crossover. Délka 4,1 m znamená, že tohle auto bude stejně dlouhé jako současná Škoda Fabia.

Díky elektrické platformě by ale měla být Škoda Epiq prostornější. Automobilka slibuje pětimístný interiér a také nadstandardně velký zavazadelník. Ten bude mít objem 490 litrů. Pro srovnání, zmíněná Fabia má v základu 380 litrů. Co se oficiálního dojezdu týká, na jedno nabití máme očekávat více než 400 km. Z přiloženého videa je pak také zřejmé, že Epiq nabídne kromě jiného funkci V2L.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon kvě 13, 2024 10:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Mex
Příspěvky: 397
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Mex »

Myslím, že to kradení elektriky bude o dost komplikovanější než u paliva do současných spalováků.

Ty odkazované adaptéry jsou skutečně jen adaptéry - měnič DC/AC už musí být v autě, a ten adaptér jen zajišťuje kompatibilitu se zásuvkami v různých zemích.
A auto určitě bude o použití bonzovat.

Plnohodnotné řešení, které zajímá hlavně nás solárníky s vysokonapěťovými měniči, je přímý přístup k baterce auta. Ta pak může sloužit jako baterka FVE.
soami
Příspěvky: 571
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od soami »

Mám pocit, že Musk věnuje nemalou částku každému, kdo se dokáže nabourat do systému Tesly. Tak směle do toho. Zloději byli a budou. Je to jen o eliminaci rizik a zvolení odpovídající míry ochrany a kontroly. Stejně tak doma nenecháváme odemčeno, ale také si neinstalujeme mříže na okna. Určitě to ale s EV nebude jednodušší než s tím kanystrem v kufru.
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

Tam kde se na to nehledí nebo se to dokonce přímo toleruje něco jako benefit to není problém už ani dnes se spalováky a nebude to problém ani v budoucnu s EV. Jsou firmy kde není problém ročně najet spalovacím služebákem spousty km pro soukromé účely aniž by zaměstnavatel cokoli účtoval jak za auto tak za pohonné hmoty a pak není ani potřeba něco odlívat do kanystru když v podstatě používáte služebáka naprosto běžně i k soukromých účelům jako by to bylo vaše soukromé auto a bez jakýchkoli poplatků. Tam pak nebude žádný problém ani s využitím EV pokud se na ně přejde a případné využití přes V2L to bude pak jen třešnička na dortu. ;)
cipis
Příspěvky: 4465
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Však on si berňák na ty daňové úniky časem došlápne ... A s elektro to bude mít mnohem jednodušší.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

Na to nemaj dost lidí a nikdy ani mít nebudou. :twisted:
eman
Příspěvky: 1036
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Valdano píše: pon kvě 13, 2024 11:11 pm Tam kde se na to nehledí nebo se to dokonce přímo toleruje něco jako benefit to není problém už ani dnes se spalováky a nebude to problém ani v budoucnu s EV. Jsou firmy kde není problém ročně najet spalovacím služebákem spousty km pro soukromé účely aniž by zaměstnavatel cokoli účtoval jak za auto tak za pohonné hmoty a pak není ani potřeba něco odlívat do kanystru když v podstatě používáte služebáka naprosto běžně i k soukromých účelům jako by to bylo vaše soukromé auto a bez jakýchkoli poplatků. Tam pak nebude žádný problém ani s využitím EV pokud se na ně přejde a případné využití přes V2L to bude pak jen třešnička na dortu. ;)
A tuhle pohádku jsi slyšel kde? Služebák pro soukromé účely je pěkně drahý benefit a plno lidí ho odmítá. Vidím to i v naší firmě, kde i top manageři jezdí do práce svým a na služebky firemním. A nějaké odlévání nafty dnes nepřipadá v úvahu. Za posledních 10 let jsem neviděl firmu, která nemá elektronickou knihu jízd, v autě GPS a snímání telemetrie. Že zaměstnanec krade poznají 5min po natankování.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2510
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte kvě 14, 2024 5:51 am
Valdano píše: pon kvě 13, 2024 11:11 pm Tam kde se na to nehledí nebo se to dokonce přímo toleruje něco jako benefit to není problém už ani dnes se spalováky a nebude to problém ani v budoucnu s EV. Jsou firmy kde není problém ročně najet spalovacím služebákem spousty km pro soukromé účely aniž by zaměstnavatel cokoli účtoval jak za auto tak za pohonné hmoty a pak není ani potřeba něco odlívat do kanystru když v podstatě používáte služebáka naprosto běžně i k soukromých účelům jako by to bylo vaše soukromé auto a bez jakýchkoli poplatků. Tam pak nebude žádný problém ani s využitím EV pokud se na ně přejde a případné využití přes V2L to bude pak jen třešnička na dortu. ;)
A tuhle pohádku jsi slyšel kde? Služebák pro soukromé účely je pěkně drahý benefit a plno lidí ho odmítá. Vidím to i v naší firmě, kde i top manageři jezdí do práce svým a na služebky firemním. A nějaké odlévání nafty dnes nepřipadá v úvahu. Za posledních 10 let jsem neviděl firmu, která nemá elektronickou knihu jízd, v autě GPS a snímání telemetrie. Že zaměstnanec krade poznají 5min po natankování.
Viděl jsi řidiče dodávek brát do 5-10L kanystru??Když je benzinka na každém rohu.Na 100L nádrži to nikdo nepozná.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1036
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Neviděl, ale zkouší to. My jich máme asi 20 a všechny mají bonz krabičku. Rozdíl v natankovaném a placeném nevysvětlíš. Stejně jako případné zvýšení spotřeby. A nikdy se nepřestanu divit tomu, že to pořád někdo zkouší přečůrat a pak má dětské výmluvy. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2510
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte kvě 14, 2024 10:25 am Neviděl, ale zkouší to. My jich máme asi 20 a všechny mají bonz krabičku. Rozdíl v natankovaném a placeném nevysvětlíš. Stejně jako případné zvýšení spotřeby. A nikdy se nepřestanu divit tomu, že to pořád někdo zkouší přečůrat a pak má dětské výmluvy. :D
Těch 5L to je 5%, když se nabere rovnou do kanystru, žádná bonz karta neodhalí.Já občas jezdil na ONO tam stojím ve frontě za 3 auty a je to občas vidět.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1036
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franto promiň, ale nemáš ponětí, jak to funguje. 5L možná zahladí, ale tyhle typy nikdy nezustanou u 5L. Navíc pokud jezdí často, tak se mu rychle nastřádá manko v desítkách litrů. Normální člověk to nemá potřebu dělat a ten kdo takhle krade není žádný lumen a do měsíce mu těžce nesouhlasí tankované množství a obsahy nádrží.

Podle mě se dá lehce krást u stavebních strojů a možná i tahačů. Ale u korporátních aut je to blbost.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

eman píše: úte kvě 14, 2024 5:51 am A tuhle pohádku jsi slyšel kde?
Já tu pohádku žiju už mnoho let. Nejsem žádný manažer ani vedoucí. Jsem obyčejný zaměstnanec (samostatný programátor) u zaměstnavatele v soukromém sektoru, ale není to žádný korporát (nejedná se ani o žádný státní podnik, banku, pojišťovnu ani nic podobného) a dělám pro zaměstnavatele na realizaci různých zakázek ASŘ a MaR určených pro průmyslové podniky. Soukromé auto používám jen na záskok když má služebák občas poruchu tak jezdím svým soukromým autem i služební cesty, ale jinak jezdím jen služebákem služební i soukromé jízdy.
eman píše: úte kvě 14, 2024 5:51 am Služebák pro soukromé účely je pěkně drahý benefit a plno lidí ho odmítá.
To jako, že když zaměstnanci přidělí zaměstnavatel služební auto a řekne mu, že s ním může jezdit i soukromé jízdy a když nenajede soukromě za rok více než určitý stanovený limit km tak, že mu za to nebude nic účtovat tak, že tohle zaměstnanci odmítají? Nechápu proč? Je to prostě benefit. Já nikdy stanovený limit nepřekročil a pro mne je dostatečný na celý rok a tak mi zaměstnavatel nikdy nic za ty soukromé jízdy nenaúčtoval.
Naposledy upravil(a) Valdano dne úte kvě 14, 2024 12:12 pm, celkem upraveno 1 x.
unicast
Příspěvky: 1255
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

eman píše: úte kvě 14, 2024 11:05 am Franto promiň, ale nemáš ponětí, jak to funguje. 5L možná zahladí, ale tyhle typy nikdy nezustanou u 5L. Navíc pokud jezdí často, tak se mu rychle nastřádá manko v desítkách litrů. Normální člověk to nemá potřebu dělat a ten kdo takhle krade není žádný lumen a do měsíce mu těžce nesouhlasí tankované množství a obsahy nádrží.

Podle mě se dá lehce krást u stavebních strojů a možná i tahačů. Ale u korporátních aut je to blbost.
Hlavně to nedává smysl. Inteligentní člověk si vydělá během toho času, který by věnoval promýšlení a realizaci krádeže pár litrů benzínu, legálně výrazně víc. No a blbce stejně nakonec chytí.
eman
Příspěvky: 1036
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Valdano píše: úte kvě 14, 2024 11:45 am To jako, že když zaměstnanci přidělí zaměstnavatel služební auto a řekne mu, že s ním může jezdit i soukromé jízdy a když nenajede soukromě za rok více než určitý stanovený limit km tak, že mu za to nebude nic účtovat tak, že tohle zaměstnanci odmítají? Nechápu proč? Je to prostě benefit. Já nikdy stanovený limit nepřekročil a pro mne je dostatečný na celý rok a tak mi zaměstnavatel nikdy nic za ty soukromé jízdy nenaúčtoval.
Tak tohle funguje možná u vás, jinak se tomu říká daňový podvod za pěkný flastr od FU. To je to kradení nafty, akorát jiným způsobem. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
eman
Příspěvky: 1036
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

unicast píše: úte kvě 14, 2024 12:02 pm
eman píše: úte kvě 14, 2024 11:05 am Franto promiň, ale nemáš ponětí, jak to funguje. 5L možná zahladí, ale tyhle typy nikdy nezustanou u 5L. Navíc pokud jezdí často, tak se mu rychle nastřádá manko v desítkách litrů. Normální člověk to nemá potřebu dělat a ten kdo takhle krade není žádný lumen a do měsíce mu těžce nesouhlasí tankované množství a obsahy nádrží.

Podle mě se dá lehce krást u stavebních strojů a možná i tahačů. Ale u korporátních aut je to blbost.
Hlavně to nedává smysl. Inteligentní člověk si vydělá během toho času, který by věnoval promýšlení a realizaci krádeže pár litrů benzínu, legálně výrazně víc. No a blbce stejně nakonec chytí.
Tak my tu měli i blbce, co začal po 5 letech u firmy s platem přes 50tis. krást náhradní díly v ceně několika stovek korun naprosto absurdním způsobem...měnil je za větráky. Patrně myslel, že se regulační ventil nepozná od větráku do počítače. Ale asi se mu to vyplatilo, dostat padáka ze solidního jobu za pár ukradených stovek.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

eman píše: úte kvě 14, 2024 12:26 pm Tak tohle funguje možná u vás, jinak se tomu říká daňový podvod za pěkný flastr od FU. :D
To je věc zaměstnavatele. Do toho jak to má zaměstnavatel řešeno vůči FU nevidím a ani to není v mé kompetenci. Papírově je zřejmě vše OK. Pokud by s tím byl nějaký problém, tak by tento benefit zaměstnavatel dle mého názoru už dávno zrušil, ale zřejmě není a tak to tak funguje už mnoho let a co vím od několika známých tak to funguje podobně bez problému i u jiných firem. Takže zřejmě v tomto ohledu není firma kde pracuji ani zdaleka jediná, která takový benefit poskytuje svým zaměstnancům. ;)
Naposledy upravil(a) Valdano dne úte kvě 14, 2024 1:19 pm, celkem upraveno 2 x.
Franta2776
Příspěvky: 2510
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Dorazila mi ta 32A jednofázová nabíječka z marketu Kaufland.
https://www.kaufland.cz/product/4668749 ... n=customer
Funguje na první zapojení. Provedení kvalitní drát na přívodu 6mm2.Vše na první pohled OK.Je to v pěkné brašně.Fakturační adresa z Francie a dovezlo to DPD z Polska.Takže už sypu 15A 230V do auta než natáhnu před garáž silnější dráty.
Aspoň část té elektřiny nezůstává nadarmo na střeše.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1036
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

No já pro budoucí nabíječku táhnul přes půl zahrady (45m) CYKY 5x6. Doufám, že se ta práce někdy vyplatí. Musel jsem ručně dělat výkop, rozřezat fasádu a ještě se plazit ve vazníkové střeše. A pak že jsem odpůrce elektromobility. :D Chtěl jsem, aby to utáhlo těch 22kW, když už. :)
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Mex
Příspěvky: 397
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Mex »

Ale aut s 22kW AC nabíječkami myslím moc není, ne? Aspoň zatím.

Dal jsi tam doufám trubku, do které budeš moc později zatáhnout solární DC kabel a připojit si DC nabíječku.
I když po žilách toho CYKY to pojede taky, když to nebudeš nikomu ukazovat. ;-)
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2593
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Mex píše: úte kvě 14, 2024 4:22 pm Ale aut s 22kW AC nabíječkami myslím moc není, ne? Aspoň zatím.

Dal jsi tam doufám trubku, do které budeš moc později zatáhnout solární DC kabel a připojit si DC nabíječku.
I když po žilách toho CYKY to pojede taky, když to nebudeš nikomu ukazovat. ;-)
DC nabijecku??? Jako fakt?

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek