Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1015
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 14kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Budu betonovat chodník k brance a uvažuji, že ho udělám širší, pokud dožiju a jako důchodce budu jezdit na nákupy na kriplkáře.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 1526
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jo, když se kriplkáře boří kolečka do hlíny, to je pak blbý. A 4x4 je ti šmejdi nedělaj.
-
- Příspěvky: 1787
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To vyřeší gumy z Hummra ne? Baterka, motor z Tesly a policajti tě budou nahánět vrtulníkem.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
No, problem bude, ze ti hluk motoru chybet nebude.skybor píše: ↑pát dub 19, 2024 4:18 pmChlapi, vidím, že se tomuhle tématu věnujete opravdu intenzívně. Až dospějete k nějakému závěru, dejte vědět. Abych řekl pravdu nikdy by mne pořízení nějaké elektrovozítka ani nenapadlo, dokud jsem loni nezačal experimentovat s FVE. Představa, že si budu muset pouštět zvuk pořádného motoru z nějakého přehrávače je sice hrozná, ale zase provoz (minimálně v létě) z přebytků FVE zase není tak úplně proti mému gustu. Doufám, že relevantní cena EV auta přijde dřív než budu potřebovat EV invalidní vozík
-
- Příspěvky: 1787
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Až mi nějaká automobilka nahraje do EV custom zvuk motoru z Jáchyme hoď ho do stroje, tak ho beru.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Jsem se tesil celou zimu, az prehodim kola na letni. To ticho, hlavne na nekterych druzich povrchu je nakazlive. A rev motoru nechybi
A ke kolektivnimu vysledku se samozrejme nedobereme Kazdy se dobira ke svemu a ja se k nemu uz dobral objednanim druheho EV.
Znovu nabizim peugeota 307SW HDI Treba na dily. Po rozvodech, nova palivova pumpa, spojka 3 roky.
A ke kolektivnimu vysledku se samozrejme nedobereme Kazdy se dobira ke svemu a ja se k nemu uz dobral objednanim druheho EV.
Znovu nabizim peugeota 307SW HDI Treba na dily. Po rozvodech, nova palivova pumpa, spojka 3 roky.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To je jako bys nabízel: Tlačítkovou Nokiiglottis píše: ↑pát dub 19, 2024 9:00 pmJsem se tesil celou zimu, az prehodim kola na letni. To ticho, hlavne na nekterych druzich povrchu je nakazlive. A rev motoru nechybi
A ke kolektivnimu vysledku se samozrejme nedobereme Kazdy se dobira ke svemu a ja se k nemu uz dobral objednanim druheho EV.
Znovu nabizim peugeota 307SW HDI Treba na dily. Po rozvodech, nova palivova pumpa, spojka 3 roky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
no ale by ses divil ... lidi co chtej nokii porad jsou Nebo jeste par let pockam a bude veteran
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
jo já koukal na aurise s tímto motorem... problém je za mě v tom že tenhle motor dělá z 0 na 100 za 11s a to je horší jak ta dacie. Abych jen neplival a nenadával, tak jsem si toto auto jel do bazaru projet. Mám z toho následující poznatky... atmosféra ikdyž v atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem má velice ochotnou reakci na plyn. Na to nejsem u svého turbo kafemlejnku zvyklej. Pokud s tím člověk jede normálně plynule, opatrně a slušně auto vám dává signál, že je vše v pohodě, výkonu je dostatek. Problém ale přijde kdy chcete něco víc.... chtěl jsem předjet. V tu chvilku se motor roztočil co to umělo, klid a jistotu vystřídal nepříjemný hluk a to nejhorší ale bylo že krom toho že to dělalo rachot to nejelo nějak lépe. Takže ano rozumím každému kdo nespěchá... je to super motor, krásně se to řídí, ale výkon nečekejte.unicast píše: ↑pát dub 19, 2024 9:18 amTy překážky nejsou zásadní, přímý vstřik je řešitelný, prostě se vstřikuje něco málo benzínu a zbytek LPG, dokud se vyrábělo Vialle pro vstřik kapalné fáze, tak to bylo vyřešené zcela, co neměli vyřešené a bylo poruchové, to bylo to jejich čerpadlo, které u vstřikování plynné fáze není. Vážně zvažuji, že nechám dát LPG do Coroly, motor 2ZR-FXE to podle všeho snáší velmi dobře.
Ještě mě u toho aurise celkem překvapil tuhej podvozek a sice v tom není rachot jako v dacii, ale octavia je podle mě odhlučněná lépe. Počítám že tohle bude asi lepší v corolle - tu jsem ještě netestoval.
U corolly je na výběr i 2.0l hybrid a tento motor už má výkonu akorát... jen je to přímej vstřik.
to pro mě vůbec nemá smysl....
3ka má pro mě nepoužitelnej kufr...
a navíc já si na to odečtu DPH a můžu vzít dotaci...
Pokud teda nová trojka stoji 1 050 000, tak
182000 je DPH
868000 bez DPH
200000 dotace
668000 cena bez DPH po dotaci...
nema pro me smysl brat bazarovou pokud nepujde alespon 100-150k pod cenu nove.
Ale jak rikam i 500k uz je na uplne horni hranici co zvladnu...
kdybych vedel ze by tu byl nekdo kdo by si ode me za 2 roky koupil ojety model y s najezdem 60tkm za 800tkč, tak do toho jdu.
-
- Příspěvky: 1072
- Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
- Lokalita: Lašská brána Beskyd
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 20kWh
Re: Začátek konce elektromobility?
Stejně jako jako klasiku P 307SW HDI Má to tažné? Jaká je představa o ceně? Mám doma ještě R Lagunu I kombi r.v. 1997 sice již skoro nepoužívanou, ale byl to miláček na kterého budu vždy vzpomínat s nostalgii a láskou a na šroťák ji asi nikdy nedám (kára komplet pozink asi neshnije nikdy).no ale by ses divil ... lidi co chtej nokii porad jsou
SkyFVE 8 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT Epever XTRA4415N, 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, 1x AC Charger WATE 42V/10A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), SkyPowerBox LF 4810 1kVA, Victron Atlas 48/1600, APC SmartUPS 5kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, Mqtt, Zigbee2Mqtt, Samba, Tailscale)
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Má tažné, a před zimou koupené celoroční pneu. Představu o ceně nemám. Ještě jsem se nedostal k tomu to zkoumat. Nechám si poraditskybor píše: ↑sob dub 20, 2024 2:20 amStejně jako jako klasiku P 307SW HDI Má to tažné? Jaká je představa o ceně? Mám doma ještě R Lagunu I kombi r.v. 1997 sice již skoro nepoužívanou, ale byl to miláček na kterého budu vždy vzpomínat s nostalgii a láskou a na šroťák ji asi nikdy nedám (kára komplet pozink asi neshnije nikdy).no ale by ses divil ... lidi co chtej nokii porad jsou
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Docela zajimave video o vyuziti tepla. Hlavne kamionu, aut a tak
Prvni asi pulhodina nevi clovek jestli mu zacne prodavat hrnce nebo to bude mirit, ale nektere myslenky zajimave. A i prezentuje pokus, takze ne jen akademicke pindy
Prvni asi pulhodina nevi clovek jestli mu zacne prodavat hrnce nebo to bude mirit, ale nektere myslenky zajimave. A i prezentuje pokus, takze ne jen akademicke pindy
-
- Příspěvky: 1526
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Do 80 km/h je to celkem živé. Jinak souhlas, tedy až na to, že umí takovou fintu, která se jmenuje "Power mode", kdy to zrychluje o trochu lépe. Na poskakování po městě je to tak akorát.Matess píše: ↑sob dub 20, 2024 1:09 amjo já koukal na aurise s tímto motorem... problém je za mě v tom že tenhle motor dělá z 0 na 100 za 11s a to je horší jak ta dacie. Abych jen neplival a nenadával, tak jsem si toto auto jel do bazaru projet. Mám z toho následující poznatky... atmosféra ikdyž v atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem má velice ochotnou reakci na plyn. Na to nejsem u svého turbo kafemlejnku zvyklej. Pokud s tím člověk jede normálně plynule, opatrně a slušně auto vám dává signál, že je vše v pohodě, výkonu je dostatek. Problém ale přijde kdy chcete něco víc.... chtěl jsem předjet.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Celý koncept nebere v potaz:
Topit potřebuju v moderním domku 4 měsíce v roce. Zbývajících 8 měsíců se bude dál vypouštět z auta ven.Takže sniží emise celoročně ,tak o 15%. To je lepší pálit fosil v zimě v kogeneraci ne v plynovém kotli a nabíjet baterky v EV a 8 měsíců v roce nabíjet z FV.
Cesta je napálit plyn v domácích kotlích, ale spalovat v paroplynu, el roztáčet TČ a nabíjet EV a odpadní teplo použít na vytápění.Němci to mají spočítane dobře.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
normálně máš pravdu, ale u elektromobilu se díky té dotaci s tím dá trochu vyjebat.Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 10:24 amTo Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
Něco to bude stát mě v částce kterou přeplatím na úrocích a člověk co by si to po mě koupil dostane zánovní auto jakoby ho kupoval s dotací na který ale normální člověk nedosáhne, protože nějaký pitomec rozhodl že to bude pouze pro firmy.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Podívej se na rúzné automobilky jaké nabízí financování.Mě nabízí BMW při akonatci 50% úrok O% a slevu na auto jsem dostal v řádu statisiců Kč.Takže celá dotace jde na snížení ceny auta a ještě dostanu bez úroku 900000kč. Podívej se třeba na EV X1 je to podobné jako Enyaq a to nemusí být špatná volba. U klasických automobilek se dá dojednat sleva, což u Tesly nejde.Nebo nový Scenic ten má velkou baterku 87KWh.Matess píše: ↑sob dub 20, 2024 11:57 amnormálně máš pravdu, ale u elektromobilu se díky té dotaci s tím dá trochu vyjebat.Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 10:24 amTo Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
Něco to bude stát mě v částce kterou přeplatím na úrocích a člověk co by si to po mě koupil dostane zánovní auto jakoby ho kupoval s dotací na který ale normální člověk nedosáhne, protože nějaký pitomec rozhodl že to bude pouze pro firmy.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1787
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Matess mě předběhl, ale ta dotace vykompenzuje znehodnocení auta, takže po vypršení ochrané lhůty by jsi ho prodal "se ziskem".Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 10:24 amTo Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
Na tomhle je postavené celé zemedělství. Tam jsou dotace až 60% na nový stroj a většina lidí je prodá druhý den po vypršení lhůty. Bývalý kolega má 800ha a říkal, že by se uživil jenom přeprodejem dotovaných strojů.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Co bylo řečeno v tomto videu? Vše co je jasné a logické. A bude z toho "bussines"?
A jsme doma.
Nebo snad vidíte spolupráci celé lidské populace na planetě?
Zase prd. Takže pokud uvidíte "náznak spolupráce" třeba EU, USA, ČÍNA tak tomu lze uvěřit ve změnu.
A klidně si potom změním můj NICK.
Pak už mi nebude dávat smysl.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj tomu rozumím.Já tak neuvažuji, ale předpokládám, že ceny EV budou klesat na úroveň spalováků. např:Největší výrobce baterii Catl avizuje snížení cen na letošní rok na 50% a to je dnešní rzdíl cen mezi spalovákem a EV.eman píše: ↑sob dub 20, 2024 12:40 pmMatess mě předběhl, ale ta dotace vykompenzuje znehodnocení auta, takže po vypršení ochrané lhůty by jsi ho prodal "se ziskem".Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 10:24 amTo Mattes:Investice do nového auta se zhodnotí pouze dlouhodobým užíváním. Prodávát auto po krátké době, přináší vždy ty největší ztráty na ceně. Já si kupuji auta drahá a nechácám si je dlouho a potom jimi někoho podaruji.Všechny auta co jsem si koupil jezdili v mém okolí až do jejich smrti.
Na tomhle je postavené celé zemedělství. Tam jsou dotace až 60% na nový stroj a většina lidí je prodá druhý den po vypršení lhůty. Bývalý kolega má 800ha a říkal, že by se uživil jenom přeprodejem dotovaných strojů.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W