Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Tohle už za 400k není na hraní nepředstavitelné.
https://auto.bazos.cz/inzerat/183446258 ... lo-acc.php
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pát bře 29, 2024 6:39 pm Tady je trend jasně vidět
https://huntinspeed.sk/2024/03/29/spalo ... KqEhoYMjXc
Franto, to neber ve zlém, ale tohle je Rudé právo. Statistika snese vše. Velká firma si odepíše dvacet aut a hned ze sto lidí, co znám, má každý pátý EV.
Ale on ho nemá, jen se na něj složil tě firmě.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: pát bře 29, 2024 6:48 pm
Franta2776 píše: pát bře 29, 2024 6:39 pm Tady je trend jasně vidět
https://huntinspeed.sk/2024/03/29/spalo ... KqEhoYMjXc
Franto, to neber ve zlém, ale tohle je Rudé právo. Statistika snese vše. Velká firma si odepíše dvacet aut a hned ze sto lidí, co znám, má každý pátý EV.
Ale on ho nemá, jen se na něj složil tě firmě.
Rok 2017 je známý a 2023 taky, ono to moc kecat nebude.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

fugas píše: pát bře 29, 2024 1:21 pm
PavelR píše: pát bře 29, 2024 1:00 pm Jako dízl proč ne. Když to někomu připadne dobrý řešení tak ať. Ale případně mi že se nám tu rozmáhá nový nešvar který jsem dlouho nepozoroval. Lidé chtějí provozovat dízlův motor ale serou na servis. Dnes ve státní svátek jsem jen po cestě z Brna domů potkal 2 dýmovnice. Ale kdyby to bylo jen když přeřadí a šlápne na to ikdyž i to by dnes již nemělo být. To mnohdy hulí černě a kontinuálně.

Doufám že je všechny vyhážou na emisích. Ideálně aby mohl policajt nařídit odtah takovýho auta na emise když to je do očí bijící.
Bohužel, ve většině jsou to lidi, co si nic lepšího nemohou dovolit. Možná i oni by raději jeli autobusem, kdyby to nebylo dražší a do jejich vesnice by jezdil častěji, než dvakrát denně. Bude se to zhoršovat.
myslíš že je tak zle? Já neznám nikoho takovýho ale to samozřejmě není vypovídající.
Zato jsem zažil plačky co chtějí být litovány. To jde poznat po dvou třech větách. béé já má starý auto a ono se rozbilo, bééé já mám 20 let starej kotel co se rozpadá ... bééé...tak už mi řekni jak to mám těžký... a pak hurá vyrážíme k moři. To už jsem zažil.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

abych nebyl jen OT

před rokem a půl jsem kupoval jetýho plugina za 600kil
kdybych to řešil teď volba by byla jasná
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... /205142547
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Já takové znám a nejezdí nikam. Při tom pracují. Ale ani to není vypovídající. Jedni chtějí k moři, tak jezdí tímhle, druzí jezdí slušným autem a k moři třeba nechtějí. Ani jedny není možné omezovat na jejich svobodách. Tak jako tak, zájezd k moři pro pět, co už má kulturu, koupíš za 100k. Koupíš za to slušné ojeté auto pro pět?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

PavelR píše: pát bře 29, 2024 7:10 pm abych nebyl jen OT

před rokem a půl jsem kupoval jetýho plugina za 600kil
kdybych to řešil teď volba by byla jasná
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... /205142547
Pro mě dobrý. Dizajn Citroen ala XM, koně... Hezká hračka. Ale auto pro rodinu to není. Je to hračka za tolik, kolik je.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

fugas píše: pát bře 29, 2024 7:18 pm Já takové znám a nejezdí nikam. Při tom pracují. Ale ani to není vypovídající. Jedni chtějí k moři, tak jezdí tímhle, druzí jezdí slušným autem a k moři třeba nechtějí. Ani jedny není možné omezovat na jejich svobodách. Tak jako tak, zájezd k moři pro pět, co už má kulturu, koupíš za 100k. Koupíš za to slušné ojeté auto pro pět?
ne, tak 5 let nepojedu na zájezd za kilo a mám půl míče na auto pro 5.
Rohodně nikoho nechci omezovat. Ale když je omezí na emisích tak se nesmí divit.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

fugas píše: pát bře 29, 2024 7:20 pm
PavelR píše: pát bře 29, 2024 7:10 pm abych nebyl jen OT

před rokem a půl jsem kupoval jetýho plugina za 600kil
kdybych to řešil teď volba by byla jasná
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... /205142547
Pro mě dobrý. Dizajn Citroen ala XM, koně... Hezká hračka. Ale auto pro rodinu to není. Je to hračka za tolik, kolik je.
já neřeším rodinný auto. Jsem sám a tři bedny s kočkama tam vlezou :lol: . Pro mě to je auto co
uspokojí všechny moje potřeby tím pádem ne jen hračka ale i trochu jo. Jen bych preferoval něco kde se sedí trošku víš a ne pocitově na silnici ale to je vedlejší.
Samozřejmě někdo potřebuje autobus někomu stačí malý.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

No vidíš, nechceš a omezuješ:-) Třeba je ten zájezd pro ně odpočinek, na který šetří a těší se na něj celý rok, kdy poctivě pracují. Jestli Ovce z roku 2002 prošla loni, projde i letos.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
betmen
Příspěvky: 186
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 2400
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od betmen »

eman píše: pát bře 29, 2024 4:20 pm betmen: To byl problém prvních verzí. Po faceliftu už to má uplně jinou kontrukci. Mám 2012.
myslis, ze by si mohol niekedy poskytnut fotky vyrobneho tajomstva PSA, ako to vyriesili v motorovom priestore po FL?
stacionárny dom :
2080Wp JV, Siton210, 2x 100L Drazice
2400Wp JV, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
ChlapeczDediny
Příspěvky: 235
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 1700
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od ChlapeczDediny »

cipis píše: pát bře 29, 2024 1:27 pm Hele, s tim autobusem a 2x denne, je to zaporna zpetna vazba ...
Proc jezdi jen 2x denne? No protoze vsichni ostatni jezdi autem. Tak prece nebude dopravce vypravovat prazdne autobusy. Az tech lidi bude vice, az bude ten autobus natriskany, tak dopravce prida dalsi spoje.
Neviem ako u vás, ale na SVK o harmonograme autobusovej dopravy rozhoduje kraj, dopravca len podľa neho jazdí.
Takže reklamácie tam.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV, Epever 5420AN, 14s100p LiIon 18650 12 kWh + JK BMS 200A, Epever iPower 5 kW
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše: pát bře 29, 2024 2:13 pm Tak od konce vzato, toho se doufám nedožiju. Jinak souhlas, snad jen krom toho, že nejde o porovnávání pindíků, ale jednoduše o vstupní investici. Jezdím Praha - Ostrava a nechci jet Teslou schovaný mezi dvěma rumunskými kamiony, abych tam dojel. A kolem komína je to sakra drahá hračka. Ale tak když si ty pipiny chtějí hrát s SUV, proč by si někdo druhý nemohl hrát s Teslou. Jinak souhlas, že fanatické obhajování čehokoliv je na nic.

PS: Kdybys chtěl náhradní motor do C8, nechám levně včetně LPG. Nejlepší předpokládám V6.

Opravdu se zajímáte o EV nebo špatnej vyhledávač na netu vás nasměruje na "hoaxy"?
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Mám zkušenost s příměstkou MHD jenom od Prahy a tady to funguje tak, že když jezdí málo lidí, tak se nic neděje, protože dopravu musí dotovat obce. Když jezdí hodně lidí a to je samozdřejmě ráno a odpoledne, tak se taky nic neděje, lidi jezdí namačkaní jak v dobytčáku za války a jako bonus jsou většina řidičů psychopati jezdící stylem brzda-plyn. V reálu se nedivím, že většina radši sedne do auta a tráví život v dopravní zácpě.

NOPARasito : Ani na to nemusím koukat a je jasné, že jde o další výblitek EV fanatika. Ty totiž EV nepoužívají v reálném životě, ale jenom na krasojízdy.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 8:31 am
fugas píše: pát bře 29, 2024 2:13 pm Tak od konce vzato, toho se doufám nedožiju. Jinak souhlas, snad jen krom toho, že nejde o porovnávání pindíků, ale jednoduše o vstupní investici. Jezdím Praha - Ostrava a nechci jet Teslou schovaný mezi dvěma rumunskými kamiony, abych tam dojel. A kolem komína je to sakra drahá hračka. Ale tak když si ty pipiny chtějí hrát s SUV, proč by si někdo druhý nemohl hrát s Teslou. Jinak souhlas, že fanatické obhajování čehokoliv je na nic.

PS: Kdybys chtěl náhradní motor do C8, nechám levně včetně LPG. Nejlepší předpokládám V6.

Opravdu se zajímáte o EV nebo špatnej vyhledávač na netu vás nasměruje na "hoaxy"?
Jaké hoaxy? Pravidelně ty Tesly předjíždím. A je to pochopitelné, také jsem jezdil EV i když generačně úplně jiným. Jednou mě pravda nějaká vyblikala. Jel jsem tak 140-150km/h. Tak jsem ho pustil a jako osoba zasvěcená jsem se zajímal co bude dál. Jel 180. Já za ním dost daleko, abych nebudil dojem, že závodíme. Dálnice skoro prázdná. Vydrželo mu to nadšení asi 30km. Pak zpět na svých 110. Myslel jsem že bude sjíždět a protože jsem byl zvědavý, jel jsem stále za ním. Když jsme přejeli dva sjezdy, pochopil jsem že nesjíždí, jen auto slečně vysvětlilo že má svoje limity a jestli chce až domů, pojede prostě 110.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

eman píše: sob bře 30, 2024 8:31 am Ani na to nemusím koukat a je jasné, že jde o další výblitek EV fanatika. Ty totiž EV nepoužívají v reálném životě, ale jenom na krasojízdy.
Jj popírání je zvláštní vlastnost. Já jen poslal video, kde je vidět pokrok.(A rekace na Ostrava-Praha)
A není to jen o Tesle.
Nejlepší je mít vlastní zkušenost. Líbí se mi označení, toho kdo používá EV, že je fanatik. :lol:
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše: sob bře 30, 2024 9:50 am
NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 8:31 am
fugas píše: pát bře 29, 2024 2:13 pm Tak od konce vzato, toho se doufám nedožiju. Jinak souhlas, snad jen krom toho, že nejde o porovnávání pindíků, ale jednoduše o vstupní investici. Jezdím Praha - Ostrava a nechci jet Teslou schovaný mezi dvěma rumunskými kamiony, abych tam dojel. A kolem komína je to sakra drahá hračka. Ale tak když si ty pipiny chtějí hrát s SUV, proč by si někdo druhý nemohl hrát s Teslou. Jinak souhlas, že fanatické obhajování čehokoliv je na nic.

PS: Kdybys chtěl náhradní motor do C8, nechám levně včetně LPG. Nejlepší předpokládám V6.

Opravdu se zajímáte o EV nebo špatnej vyhledávač na netu vás nasměruje na "hoaxy"?
Jaké hoaxy? Pravidelně ty Tesly předjíždím. A je to pochopitelné, také jsem jezdil EV i když generačně úplně jiným. Jednou mě pravda nějaká vyblikala. Jel jsem tak 140-150km/h. Tak jsem ho pustil a jako osoba zasvěcená jsem se zajímal co bude dál. Jel 180. Já za ním dost daleko, abych nebudil dojem, že závodíme. Dálnice skoro prázdná. Vydrželo mu to nadšení asi 30km. Pak zpět na svých 110. Myslel jsem že bude sjíždět a protože jsem byl zvědavý, jel jsem stále za ním. Když jsme přejeli dva sjezdy, pochopil jsem že nesjíždí, jen auto slečně vysvětlilo že má svoje limity a jestli chce až domů, pojede prostě 110.
Já na dálnici jezdím také s nafťákem 110-120km/h, vychází mi tam nejlépe poměr brzda/plyn a spotřeba, protože dodávka.(Kolega se snaží jezdit 130km/h a na 150km v mixu 50/50 je na místě o 5 minut dřív jako já a opotřebení vozu a spotřeba vozu trochu jinde a k tomu nervy v kýblu, že ho někdo pořád omezuje)
Já jezdím v obou světech, ale taky kam se co hodí. Takže oba světy mají své pro a proti.
Tohle nikomu nevnucuju, dobré si na to přijít nebo nepřijít sám.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Přesně, naprosto souhlasím. Tím fanatismem se myslí, že to musíš mít, že spalovací technologie je přežitá a že nad EV není. A to prostě není pravda. Přes nesporné výhody je to pořád ukrutně drahé a pořád to má limity, které ten spalovák nemá. Je zdravé se na to dívat objektivním okem.
EDIT: Masově se to nikdy neprosadí. I ojetiny jsou drahé a je důvod se nákupu ojetiny bát. Takže pokud nebudou v budoucnu spalovací auta, bude to jak před válkou. Auto bude mít starosta a doktor, protože to prostě bude výsada.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: sob bře 30, 2024 10:19 am Přesně, naprosto souhlasím. Tím fanatismem se myslí, že to musíš mít, že spalovací technologie je přežitá a že nad EV není. A to prostě není pravda. Přes nesporné výhody je to pořád ukrutně drahé a pořád to má limity, které ten spalovák nemá. Je zdravé se na to dívat objektivním okem.
EDIT: Masově se to nikdy neprosadí. I ojetiny jsou drahé a je důvod se nákupu ojetiny bát. Takže pokud nebudou v budoucnu spalovací auta, bude to jak před válkou. Auto bude mít starosta a doktor, protože to prostě bude výsada.
Ale di ty :) už teď je třeba to Volvo za asi 800. Tesla teď dělá na tom levném. Škodovka taky oznámila něco za 20-25k eur. Baterie jdou cenou dolů a to vidíme i pro fve. Osobně si radši půjdu koupit ojeté elektro než spalovak. Tam to mohl majitel kurvit na milion způsobu. U Ev toho moc není. Max že to držel na 100% dlouho. Baterku si umíš vyčíst přes OBD2 diagnostiku. Teď jsem to zkoušel na tom golfiku. Vidíš i chování článku při zátěži. Snad i v AAA můžeš mít nějaký protokol měření.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek