Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
- Lokalita: Prievidza
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Naproti tomu je 2.0 HDi hadam v ktorejkovek vykonovej a emisnej verzii vzor spolahlivosti... Riesit emisie ma vyznam, nemyslim blbe CO2, ale ostatne, preukazatelne poskodzujuce zdravie ako NOx, CO, CH, pevne castice,...
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám Mercedes Sprinter L1H1 r.v.2012 pro soukromé použití koupené z Čezu s ověřeným nájezdem 144000Km. A stojí v servisu po náhlé závadě 2vstřiků.Originální vstřiky 4x13000Kč=52000Kč objednal jsme repasované a ty se očividně nepovedly.Kromě toho tam můžou být další špatné věci to se zjistí po vyřešení vstřiků.
Ani ten Mercedes není spolehlivý a když se něco pokazí stojí to ranec.Používá vstřky Delphi s životností okolo 150000Km viz google.
Ani ten Mercedes není spolehlivý a když se něco pokazí stojí to ranec.Používá vstřky Delphi s životností okolo 150000Km viz google.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 195
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Vstřiky u common railu jsou spotřební materiál a většinou mají i předepsané intervaly kdy se mají vytáhnout a zkontrolovat
To že to nikdo nedělá a často pak s následkem zničení motoru je věc druhá.
To je bohužel daň za to v jak extrémním prostředí pracují
To že to nikdo nedělá a často pak s následkem zničení motoru je věc druhá.
To je bohužel daň za to v jak extrémním prostředí pracují
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Vyměním dvě náplavy z města, za jednu z vesnice Ale vážně, každý ortodoxní fanatismus je špatně. Mám zkušenost s obojím a obojí si dokážu obhájit. Mé 10 let staré TDI s nájezdem 300k má výfuky naprosto čisté. A když nainstalujete bufika, můžete s ním klidně jezdit kolem komína, protože se za deci nafty před jízdou v pohodě ohřeje na provozní teplotu. Když srovnám vstupní náklady, mám jasno. To mi nevyrovná ani tankování z přebytků. Když to pominu, bude mít po deseti letech baterka EV ještě slušnou kapacitu a pět let před sebou? Koupil jsem EV v r. 2015. Pro radost a na hraní kolem komína fajn. Jinak tu mám dvě palety NiCd a nějaké LiFePo, kterých se musím zbavit.eman píše: ↑čtv bře 28, 2024 11:02 pmAkorát že 90% populace jezdí každý den pár km do toho "kostela". Buď do Chrámu konzumu na latté z rostliného mléka nebo korporátu. A 2/3 jezdí právě naftou a nejlépe SUV. To je druhá strana mince a snad větší pakárna, než vyšší cena za EV. A pak ještě existuje nejhorší sorta naplavených líných vší z vesnice, které jedou 1km autem k autobusové zastávce. A když na tu zastávku pošlete pěšky dítě, tak na vás pošlou sociálku, že to dítě týráte chůzí.mobilik píše: ↑čtv bře 28, 2024 9:29 pm Všetko je to o Tom že ak si niekto kúpi TDI tak musí vedieť na tom aj jazdiť....
Mam už piate TDI všetko VW. Sharan mal 460000km, ani na jednom sa neopravovalo turbo. Passat B6 360000km, všetko pôvodne aj spojka aj dvojhmota atď....
Takže opakujem, stôl jazdy, to sro potrebuje aj prehnať, vedieť ho dochladit a je bez problemov.
Tie motory nie sú do kostola a naspäť.
Za mňa TDI na vždy!
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono to není o tom, že ani Mercedes není spolehlivý, ale spíš o tom, že Mercedes už dávno není spolehlivý. Vito/Viano absolutní hrob pro majitele. Jeden čas byl hit s těmito auty, že se zánovní objevovaly v servisu zaraflé na klice. Ukázalo se, že auto úmyslně v prvních minutách po nastartování nemaže, protože ekologie. Pak to vyřadili, protože dělat GO na nových autech zase tak eko není... Tak jedině elektro dodávku. Ale co s ní, s dojezdem 100km.Franta2776 píše: ↑pát bře 29, 2024 9:31 am Já mám Mercedes Sprinter L1H1 r.v.2012 pro soukromé použití koupené z Čezu s ověřeným nájezdem 144000Km. A stojí v servisu po náhlé závadě 2vstřiků.Originální vstřiky 4x13000Kč=52000Kč objednal jsme repasované a ty se očividně nepovedly.Kromě toho tam můžou být další špatné věci to se zjistí po vyřešení vstřiků.
Ani ten Mercedes není spolehlivý a když se něco pokazí stojí to ranec.Používá vstřky Delphi s životností okolo 150000Km viz google.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
jj kapajicí vstřiky a propálené písty.Výsledek je oprava v ceně výměny baterie v Tesle. O tom,ale málo kdo o tom mluví.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 5141
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Nejsem si jisty, jestli tou Teslou odvezu to, co dodavkou ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Věc málo známá je,že ten Mercedes montoje stejný 4 Válec jak do Sprintera,tak třídy E,C,V apod stačí zadat OM 651.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2546
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Kolik stojí ta nová baterka do Tesly? Když budu štědrý, písty 30k, plus výstřiky 30k. Srovnat hlavu 5k. Hodina mojí práce 1k, tak plus 20k za práci. To máme 85k silně nadsazených za celou sadu. Ony totiž samozřejmě nepotečou všechny najednou. Jestli se za tyhle peníze pořídí baterka do Tesly, tak ji budu klidně každé dva roky měnit preventivně.Franta2776 píše: ↑pát bře 29, 2024 10:08 amjj kapajicí vstřiky a propálené písty.Výsledek je oprava v ceně výměny baterie v Tesle. O tom,ale málo kdo o tom mluví.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle je průměr za posledních 13kkm třílitrového dieselu s průměrnou rychlostí 57km/h. Výfuky naprosto čisté. Proč bych si proboha kupoval uplakaný tříválec s pěti turby, na kterém bych s tímhle nájezdem měl na krku druhou generálku. Snad jen kvůli falešné hře na ekologii.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono k tomu máš spoustu jiných dílů těsnění,šrouby,gufera,broušení kliky APOD.To se dělá jinak koupí se výměným způsobem repasovaný motor za 60000Kč bez Dph.
http://euromixteam.cz/motory.htm
No a k tomu ty vstřiky,práce,turbo,spojka atd.
Problém je, že tyto opravy včetně repasovaného motoru se povede každá druhá a motor se do roku znovu vysere, protože se v tom hrabe každý Pepa.
Mám s tím dost zaplacených vlastních zkušeností. Oprav i nakoupených různých motorů po vrakovištích a za 20000kč ti práci dnes nikdo neudělá.
Poslední výměna motoru na Masteru a go věcí okolo co měl 390000km stála v servisu 250000kč s DPH.Třeba u toho Masteru musí motor na výměnu pístů ven z auta.
http://euromixteam.cz/motory.htm
No a k tomu ty vstřiky,práce,turbo,spojka atd.
Problém je, že tyto opravy včetně repasovaného motoru se povede každá druhá a motor se do roku znovu vysere, protože se v tom hrabe každý Pepa.
Mám s tím dost zaplacených vlastních zkušeností. Oprav i nakoupených různých motorů po vrakovištích a za 20000kč ti práci dnes nikdo neudělá.
Poslední výměna motoru na Masteru a go věcí okolo co měl 390000km stála v servisu 250000kč s DPH.Třeba u toho Masteru musí motor na výměnu pístů ven z auta.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
To mohu potvrdit. Po 444 000 km jsem u 1,9 TDI PD vyměnil jen spojku a váhu vzduchu a kromě toho třikrát rozvodový řemen. Ostatní komponenty včetně turba jsou originální. Při výměně oleje na měrce nepoznám úbytek oleje a dynamický test výkonu potvrdil, že výkon je o fous lepší jak u nového (bez čipování). Prostě jen dobře zajetý motor.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jenže to není o ceně oprav, ale o ceně služeb. To už je na tobě, pokud jsi ochoten tohle platit.Franta2776 píše: ↑pát bře 29, 2024 11:11 am Ono k tomu máš spoustu jiných dílů těsnění,šrouby,gufera,broušení kliky APOD.To se dělá jinak koupí se výměným způsobem repasovaný motor za 60000Kč bez Dph.
http://euromixteam.cz/motory.htm
No a k tomu ty vstřiky,práce,turbo,spojka atd.
Problém je, že tyto opravy včetně repasovaného motoru se povede každá druhá a motor se do roku znovu vysere, protože se v tom hrabe každý Pepa.
Mám s tím dost zaplacených vlastních zkušeností. Oprav i nakoupených různých motorů po vrakovištích a za 20000kč ti práci dnes nikdo neudělá.
Poslední výměna motoru na Masteru a go věcí okolo co měl 390000km stála v servisu 250000kč s DPH.Třeba u toho Masteru musí motor na výměnu pístů ven z auta.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2546
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
A když není tak si ma koupit koně? nebo si má postavit dílnu se zvedákem, vybavit ji a pak tam trávit čas? Já třeba jezdím do autorizaku protože to vyjde levněji než k borcum v okolí. Párkrát jsem to zkusil, díky dražší a taky se stalo že ... S tímhle mi sem vůbec nejezdi:)
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Koně ne, i toho je dost péče a navíc podle EU, znečišťuje Pak je otázka, jak drahý je ten tvůj čas. Nacenil jsem to 1000kč na hodinu. To je slušné. A vím co jsem si tam provedl. Ta výbava není zdaleka tak náročná a ani o autorizaku si dávno nedělám iluze. Pak ale postrádá smysl diskuze o finanční náročnosti. Jak jsem psal výše. Kuchyňská baterie stojí 1200. Když nemáš nářadí a dovednosti, je to prostě 3500. Pak je to tedy už otázka soběstačnosti. Pokud jsem uživatel, je mi jedno, jestli dám 300k za baterku do EV, nebo 300k za výměnu filtru ve spalovaku, protože si to tak někdo naúčtuje a mě jako uživateli nic jiného nezbývá. To ale popírá základy fóra.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2546
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Jenže na baterii v kuchyni mi možná stačí trubkový klíč a skoro nula vědomosti. Si pust to video co jsem poslal. Litrový tříválec, rozvody na 13 hodin práce technika co co co dělá a pak tam mají vyskládané přípravky. I když bych měl dílnu hodiny bych po netu hledal náhradní díly nebo lepidlo čím to udělat
-
- Příspěvky: 3004
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
A potom jsou záludnosti, které bez manuálu a školení od výrobce jako motorář neviš,Např:Renault na Masteru uvádí,že se nesmí použít použité šrouby na ojnicích a musí se namontovat originál nové.To zjistíš, až je ojnice ven z bloku motoru ty jsi o 150000kč lehčí a pochopitelmě na tom Lojzovi, co to montoval si nic nevezmeš.To jsou ty draze zaplacené zkušenosti s moderními diesely.glottis píše: ↑pát bře 29, 2024 12:13 pm Jenže na baterii v kuchyni mi možná stačí trubkový klíč a skoro nula vědomosti. Si pust to video co jsem poslal. Litrový tříválec, rozvody na 13 hodin práce technika co co co dělá a pak tam mají vyskládané přípravky. I když bych měl dílnu hodiny bych po netu hledal náhradní díly nebo lepidlo čím to udělat
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3245
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jako dízl proč ne. Když to někomu připadne dobrý řešení tak ať. Ale případně mi že se nám tu rozmáhá nový nešvar který jsem dlouho nepozoroval. Lidé chtějí provozovat dízlův motor ale serou na servis. Dnes ve státní svátek jsem jen po cestě z Brna domů potkal 2 dýmovnice. Ale kdyby to bylo jen když přeřadí a šlápne na to ikdyž i to by dnes již nemělo být. To mnohdy hulí černě a kontinuálně.
Doufám že je všechny vyhážou na emisích. Ideálně aby mohl policajt nařídit odtah takovýho auta na emise když to je do očí bijící.
Doufám že je všechny vyhážou na emisích. Ideálně aby mohl policajt nařídit odtah takovýho auta na emise když to je do očí bijící.
-
- Příspěvky: 5141
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
To policie uz muze davno. Technickou i emise.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.