Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3509
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
O zastaralosti bych se neodvážil mluvit.BMW v nezávislých testech je lepší než většina tesel,japonců apod Taková Toyota nebo Lexus jsou v EV katastrofa.
Co se týče efektivity je určitě špička:
https://uk.motor1.com/reviews/706096/re ... ison-test/
Co se týče efektivity je určitě špička:
https://uk.motor1.com/reviews/706096/re ... ison-test/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1839
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Všichni opěvují EV, ale z nikoho ještě nevypadlo, na kolik přijdou náhradní díly. A jelikož je elektronika proprietár, tak to budou mastné částky. Já elektroniku dělám, takže o poruchovosti EV si nedělám iluze. Navíc to nebude opravovat kdejaký garážník, takže další zlaťáky značkovým servisům.
Když je EV tak super, proč se ho každý po záruce hned zbavuje?
Když je EV tak super, proč se ho každý po záruce hned zbavuje?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1839
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle čtu na FB o EV pořád. Realita je taková, že o jakoukoliv cenovou výhodu přijdeš už při nákupu. Jinak BMW je na ježdění okolo komína docela rozmařilost. Pokud není na ježdění okolo komína, tak mi vysvětli, jak si do něj vyrobíš 2/3 z FVE, která je doma a aktivní jen přes den.Franta2776 píše: ↑pon bře 11, 2024 8:57 amBMW i5 má minimální cenové rozdíly pří autě o 350 koních mezi diesel,hybrid a EV. U toho EV neplatím spoustu věcí a 2/3 paliva za životnost auta 300000km si vyrobím o dotaci 200000kč se ani nebavím.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3509
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3375
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
článek mě nepotěšil ale co už já EV chci a taky si jej pořídím. E pohon mi dává největší smysl. Když se podívám pod kapotu moderního spalováku tak to je samej rovnák na ohejbák...
-
- Příspěvky: 3509
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Mě je článek fuk.Já už si smradlavý auto nekoupím a penězi nebudu podporovat ani rusáky ani araby.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 7746
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jasně, už nemusíš, prachy ve výsledku dotečou do číny (baterky) a odtud do ruska za ropu a pod, takže už jsi přispěl dost. Holt každej má svůj názor, a myslí si, že vyhrál. Nevyhraje nikdo z nás, to je už dnes jistý.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 335
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Začátek konce elektromobility?
To si taky říkám. Ackoliv kdyz liju do nadrze myho letityho ropaka "alternativni palivo" za desetinu ceny nafty, preci jen se jako vitez trochu citim
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 1839
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
What? Oktávka v plný palbě je za mega a tvoje i5 BMW začíná na 1,8mega. Asi mi něco uniká.Franta2776 píše: ↑pon bře 11, 2024 7:22 pmTo Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
A ty ty náklady u EV znáš? Protože hned na startu jsi -100tis. km oproti spalovací verzi stejného modelu. Pak tu máme servisní náklady, které u spalováku umí opravit kdokoliv, u EV pouze autorizák. Pak máš sice poloviční náklady na km, ale zase jsi omezený na hledání nabíječek s lepší cenou, ztráta času, atd.
Proti EV nic nemám, sám ho asi koupím manželce na dojíždění do práce, ale ta demagogie okolo toho je děsná. Jak sekta.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5376
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
To se neda srovnavat, franta je duchodce, co sedi doma na prdeli, takze az mu slunko nabije vuz, tak si nekam zajede tak, aby se dokazal vratit zpatky. Pak to zase pichne na nabijecku a pocka, az bude mit natlaceno na dalsi vylet:-)
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 359
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nejsem odpůrcem elektromobility, ale myslím si, že mají smysla tato auta do měst tj. s reálným dojezdem do 2km, protože tahat těžkou baterku a nechat ji sejít stářím není moc optimální. Taky cena s menší batrií by pak mohla být přívětivější. Na toto je ideální LTO, už to tuším někde psal kolega kyocera.
Bohužel mám stejný pocit s elektromobilitou, jako se před lety nabízely amorfní panely, které měly být levnější, odolné (krupobití) apod., ale co jsem dostal nabídku za 1kWp, tak jsem se musel smát, protože to samé jsem mohl mít v polykrystalech za půlku...
Dobré počtení o reálné elektromobilitě je třeba zde:
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobilito/
Bohužel mám stejný pocit s elektromobilitou, jako se před lety nabízely amorfní panely, které měly být levnější, odolné (krupobití) apod., ale co jsem dostal nabídku za 1kWp, tak jsem se musel smát, protože to samé jsem mohl mít v polykrystalech za půlku...
Dobré počtení o reálné elektromobilitě je třeba zde:
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobilito/
-
- Příspěvky: 2701
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
A tak si chce treba jen udelat radost a prvnim svezenim se mu to zaplati Ja mam doma veci, ktere nepotrebuju ale delaj mi radost. Kamarad si poridil teslu 3 performance a nekdy se jede projet jen tak. Nekdo jde na ryby. nekdo na kolo co si koupil za 200k. Mensi priblizovadla jako je i3 se ojete uz daji koupit docela dobre.eman píše: ↑pon bře 11, 2024 9:22 pmWhat? Oktávka v plný palbě je za mega a tvoje i5 BMW začíná na 1,8mega. Asi mi něco uniká.Franta2776 píše: ↑pon bře 11, 2024 7:22 pmTo Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
A ty ty náklady u EV znáš? Protože hned na startu jsi -100tis. km oproti spalovací verzi stejného modelu. Pak tu máme servisní náklady, které u spalováku umí opravit kdokoliv, u EV pouze autorizák. Pak máš sice poloviční náklady na km, ale zase jsi omezený na hledání nabíječek s lepší cenou, ztráta času, atd.
Proti EV nic nemám, sám ho asi koupím manželce na dojíždění do práce, ale ta demagogie okolo toho je děsná. Jak sekta.
Kdyz by si koupil novej bmw 5 spalovak tak stim myslis pojede jinam nez do autorizaku jo? Ja nevim kde bydlis ale kdyz ja vezu auto do neautorizaku tak zaplatim skoro vic nez kdyz to vezmu primo do peugeotu Vsechno na podvozku pak dokaze udelat kdokoliv. BMW EV podle vseho vypadaji hodne dobre a nemuseli by se moc srat. Hodne detskych nemoci bude vychytano. Naklady na km, kdyz vezmes i dalsi veci, jako ze brzdy tam vydrzi nesmysl (se pristihnu, ze na 150km ceste nesahnu na brzdu a nekdy brzdim jen pro to, abych ocistil kotouce) a ze za tech 300k nebudes menit dve spojky a 4x rozvody, fap, 15x olej, mozna turbo. Muze vyjit o dost lip. Mozna bude menit neco jineho za podobne penize. ja to nevim, nikdo z nas to tady nevi.
Nikdo koho znam a ma EV se nehoni za levnejma nabijeckama. Hodi se to do navigace a jede se. Ikdyz to natankuju za 15kc/kwh, jsem asi tak na 2,5kc/km a kdyz to rozpustim s tim, ze si to z 90% nabiju doma, je to smesny. I v rodine bylo suskani, treba od tchana. Rikal: Nebavilo by me nabijet kdyz jezdim do prace. No jezdi asi 10km a kdyz jsme mu ukazal, ze to trva asi 15s a druhy den ma pred odjezedm 80% uz nic nerikal.
Nejsem fanatik, je mi jedno co kdo ma a kdyz se zmirni restrikce eu jen dobre. Lidi s kupni silou ukazou kde je cesta. Treba to EV prohraje. Ale podle toho, ze vetsina kdo to zkusi nechce zpatky, moc tomu neverim. Ale nedelejme z toho diskuzy ve stylu toho platku z uvodu. Nekomu EV sedi, nekomu ne. Zarucene pravdy bez osobni zkusenosti.
-
- Příspěvky: 3509
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Teď si mě skoro urazil:)))Do důchodu mám ještě 8let.Já jenom nemusím do práce každý den.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3509
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj uniká.Vem tužku a papír a napiš všechny náklady na 300000km pod sebe.Výsledný rozdíl bude do 20%.Na nabíječku pojedu cca 2-3x za rok na cestě z dovolené z letiště.eman píše: ↑pon bře 11, 2024 9:22 pmWhat? Oktávka v plný palbě je za mega a tvoje i5 BMW začíná na 1,8mega. Asi mi něco uniká.Franta2776 píše: ↑pon bře 11, 2024 7:22 pmTo Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
A ty ty náklady u EV znáš? Protože hned na startu jsi -100tis. km oproti spalovací verzi stejného modelu. Pak tu máme servisní náklady, které u spalováku umí opravit kdokoliv, u EV pouze autorizák. Pak máš sice poloviční náklady na km, ale zase jsi omezený na hledání nabíječek s lepší cenou, ztráta času, atd.
Proti EV nic nemám, sám ho asi koupím manželce na dojíždění do práce, ale ta demagogie okolo toho je děsná. Jak sekta.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 308
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Takže už je jasné, že lithium z Donbasu není a nebude.
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 232
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: Začátek konce elektromobility?
Tvl glottis žiješ v nejakej inej atmosfére ako ostatný? Kto za 300k na spalovaku mení 2x spojku, 4x rozvody a dokonca aj DPF? Olej beriem, ale zvyšok je mimo. No ak miluješ francúzske vozidla tak chápem všetko
-
- Příspěvky: 3509
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Z Lithia bude vedlejší produkt při výrobě vodíku Donbas netřeba:ChlapeczDediny píše: ↑pon bře 11, 2024 10:43 pmTakže už je jasné, že lithium z Donbasu není a nebude.
https://www.osel.cz/12637-sikovny-elekt ... thium.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2701
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Ok upravuju rozvody na cislo 2 Kdo chce, muze si to upravit i u te spojky na 1. Porad je to dost penez co zvedne cenu za km. A ano francouzka auta mam rad. Spojka mela vydrzet 160k a rozpadla se az ve 250k. Jestli v jinem aute da vic, nemam zdani. Do meho auta ji vyrabi bosch
-
- Příspěvky: 3509
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Náhled do budoucnosti.Shanghai 2:1 ve prospěch EV.Jiná velká města co mám od partnerů z Číny minimálně 40% EV.Spalováky se přestaly prodávat i bez EU.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5376
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle je tarka pokrytecky argument. Pred chvili jsi psal, ze nechces smradlaveho ropaka. Jenze tyhle jakoze zelene EV jim tam smrdi nasobne vic, protoze tam vyrabeji elektrinu z uhli mnohem vic, nez tady!
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.