Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

O zastaralosti bych se neodvážil mluvit.BMW v nezávislých testech je lepší než většina tesel,japonců apod Taková Toyota nebo Lexus jsou v EV katastrofa.
Co se týče efektivity je určitě špička:
https://uk.motor1.com/reviews/706096/re ... ison-test/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Všichni opěvují EV, ale z nikoho ještě nevypadlo, na kolik přijdou náhradní díly. A jelikož je elektronika proprietár, tak to budou mastné částky. Já elektroniku dělám, takže o poruchovosti EV si nedělám iluze. Navíc to nebude opravovat kdejaký garážník, takže další zlaťáky značkovým servisům.
Když je EV tak super, proč se ho každý po záruce hned zbavuje?
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 8:57 am
vla píše: pon bře 11, 2024 8:37 am Franta2776:Je mi dost jedno, kdo čím a jak jezdí, ale tohle se mi fakt nezdá. Mě se EV vyplatí i ekonomicky asi neumím počítat.
BMW i5 má minimální cenové rozdíly pří autě o 350 koních mezi diesel,hybrid a EV. U toho EV neplatím spoustu věcí a 2/3 paliva za životnost auta 300000km si vyrobím o dotaci 200000kč se ani nebavím.
Tohle čtu na FB o EV pořád. Realita je taková, že o jakoukoliv cenovou výhodu přijdeš už při nákupu. Jinak BMW je na ježdění okolo komína docela rozmařilost. Pokud není na ježdění okolo komína, tak mi vysvětli, jak si do něj vyrobíš 2/3 z FVE, která je doma a aktivní jen přes den.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

To Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

článek mě nepotěšil ale co už já EV chci a taky si jej pořídím. E pohon mi dává největší smysl. Když se podívám pod kapotu moderního spalováku tak to je samej rovnák na ohejbák...
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

PavelR píše: pon bře 11, 2024 7:36 pm článek mě nepotěšil ale co už já EV chci a taky si jej pořídím. E pohon mi dává největší smysl. Když se podívám pod kapotu moderního spalováku tak to je samej rovnák na ohejbák...
Mě je článek fuk.Já už si smradlavý auto nekoupím a penězi nebudu podporovat ani rusáky ani araby.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7416
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kodl69 »

Jasně, už nemusíš, prachy ve výsledku dotečou do číny (baterky) a odtud do ruska za ropu a pod, takže už jsi přispěl dost. Holt každej má svůj názor, a myslí si, že vyhrál. Nevyhraje nikdo z nás, to je už dnes jistý.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
vanilka
Příspěvky: 267
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od vanilka »

To si taky říkám. Ackoliv kdyz liju do nadrze myho letityho ropaka "alternativni palivo" za desetinu ceny nafty, preci jen se jako vitez trochu citim ;-)
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 7:22 pm To Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
What? Oktávka v plný palbě je za mega a tvoje i5 BMW začíná na 1,8mega. Asi mi něco uniká.

A ty ty náklady u EV znáš? Protože hned na startu jsi -100tis. km oproti spalovací verzi stejného modelu. Pak tu máme servisní náklady, které u spalováku umí opravit kdokoliv, u EV pouze autorizák. Pak máš sice poloviční náklady na km, ale zase jsi omezený na hledání nabíječek s lepší cenou, ztráta času, atd.
Proti EV nic nemám, sám ho asi koupím manželce na dojíždění do práce, ale ta demagogie okolo toho je děsná. Jak sekta.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
cipis
Příspěvky: 4417
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

To se neda srovnavat, franta je duchodce, co sedi doma na prdeli, takze az mu slunko nabije vuz, tak si nekam zajede tak, aby se dokazal vratit zpatky. Pak to zase pichne na nabijecku a pocka, az bude mit natlaceno na dalsi vylet:⁠-⁠)
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
thomas.007
Příspěvky: 346
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od thomas.007 »

Nejsem odpůrcem elektromobility, ale myslím si, že mají smysla tato auta do měst tj. s reálným dojezdem do 2km, protože tahat těžkou baterku a nechat ji sejít stářím není moc optimální. Taky cena s menší batrií by pak mohla být přívětivější. Na toto je ideální LTO, už to tuším někde psal kolega kyocera.
Bohužel mám stejný pocit s elektromobilitou, jako se před lety nabízely amorfní panely, které měly být levnější, odolné (krupobití) apod., ale co jsem dostal nabídku za 1kWp, tak jsem se musel smát, protože to samé jsem mohl mít v polykrystalech za půlku...
Dobré počtení o reálné elektromobilitě je třeba zde:
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobilito/
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

eman píše: pon bře 11, 2024 9:22 pm
Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 7:22 pm To Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
What? Oktávka v plný palbě je za mega a tvoje i5 BMW začíná na 1,8mega. Asi mi něco uniká.

A ty ty náklady u EV znáš? Protože hned na startu jsi -100tis. km oproti spalovací verzi stejného modelu. Pak tu máme servisní náklady, které u spalováku umí opravit kdokoliv, u EV pouze autorizák. Pak máš sice poloviční náklady na km, ale zase jsi omezený na hledání nabíječek s lepší cenou, ztráta času, atd.
Proti EV nic nemám, sám ho asi koupím manželce na dojíždění do práce, ale ta demagogie okolo toho je děsná. Jak sekta.
A tak si chce treba jen udelat radost a prvnim svezenim se mu to zaplati :) Ja mam doma veci, ktere nepotrebuju ale delaj mi radost. Kamarad si poridil teslu 3 performance a nekdy se jede projet jen tak. Nekdo jde na ryby. nekdo na kolo co si koupil za 200k. Mensi priblizovadla jako je i3 se ojete uz daji koupit docela dobre.

Kdyz by si koupil novej bmw 5 spalovak tak stim myslis pojede jinam nez do autorizaku jo? :) Ja nevim kde bydlis ale kdyz ja vezu auto do neautorizaku tak zaplatim skoro vic nez kdyz to vezmu primo do peugeotu :) Vsechno na podvozku pak dokaze udelat kdokoliv. BMW EV podle vseho vypadaji hodne dobre a nemuseli by se moc srat. Hodne detskych nemoci bude vychytano. Naklady na km, kdyz vezmes i dalsi veci, jako ze brzdy tam vydrzi nesmysl (se pristihnu, ze na 150km ceste nesahnu na brzdu a nekdy brzdim jen pro to, abych ocistil kotouce) a ze za tech 300k nebudes menit dve spojky a 4x rozvody, fap, 15x olej, mozna turbo. Muze vyjit o dost lip. Mozna bude menit neco jineho za podobne penize. ja to nevim, nikdo z nas to tady nevi.

Nikdo koho znam a ma EV se nehoni za levnejma nabijeckama. Hodi se to do navigace a jede se. Ikdyz to natankuju za 15kc/kwh, jsem asi tak na 2,5kc/km a kdyz to rozpustim s tim, ze si to z 90% nabiju doma, je to smesny. I v rodine bylo suskani, treba od tchana. Rikal: Nebavilo by me nabijet kdyz jezdim do prace. No jezdi asi 10km a kdyz jsme mu ukazal, ze to trva asi 15s a druhy den ma pred odjezedm 80% uz nic nerikal.

Nejsem fanatik, je mi jedno co kdo ma a kdyz se zmirni restrikce eu jen dobre. Lidi s kupni silou ukazou kde je cesta. Treba to EV prohraje. Ale podle toho, ze vetsina kdo to zkusi nechce zpatky, moc tomu neverim. Ale nedelejme z toho diskuzy ve stylu toho platku z uvodu. Nekomu EV sedi, nekomu ne. Zarucene pravdy bez osobni zkusenosti.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: pon bře 11, 2024 9:28 pm To se neda srovnavat, franta je duchodce, co sedi doma na prdeli, takze az mu slunko nabije vuz, tak si nekam zajede tak, aby se dokazal vratit zpatky. Pak to zase pichne na nabijecku a pocka, az bude mit natlaceno na dalsi vylet:⁠-⁠)
Teď si mě skoro urazil:)))Do důchodu mám ještě 8let.Já jenom nemusím do práce každý den.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pon bře 11, 2024 9:22 pm
Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 7:22 pm To Eman pracuji převážně z domu a řídím si jak svoji pracovní dobu,tak volný čás.Vyjížďim cca 2x týdně převážně okolo komína.Auto si nechávám 8-10let pak ho někomu daruji
Spočítejte si náklady za celou dobu životnosti auta i s palivem cca 300000km.Ono to BMW vychází docela dobře není daleko od benzínové oktávky.
What? Oktávka v plný palbě je za mega a tvoje i5 BMW začíná na 1,8mega. Asi mi něco uniká.

A ty ty náklady u EV znáš? Protože hned na startu jsi -100tis. km oproti spalovací verzi stejného modelu. Pak tu máme servisní náklady, které u spalováku umí opravit kdokoliv, u EV pouze autorizák. Pak máš sice poloviční náklady na km, ale zase jsi omezený na hledání nabíječek s lepší cenou, ztráta času, atd.
Proti EV nic nemám, sám ho asi koupím manželce na dojíždění do práce, ale ta demagogie okolo toho je děsná. Jak sekta.
Jj uniká.Vem tužku a papír a napiš všechny náklady na 300000km pod sebe.Výsledný rozdíl bude do 20%.Na nabíječku pojedu cca 2-3x za rok na cestě z dovolené z letiště.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
ChlapeczDediny
Příspěvky: 235
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 1700
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od ChlapeczDediny »

Takže už je jasné, že lithium z Donbasu není a nebude.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV, Epever 5420AN, 14s100p LiIon 18650 12 kWh + JK BMS 200A, Epever iPower 5 kW
Adrianb
Příspěvky: 207
Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
Lokalita: Slovensko, TR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15kwp
Kapacita baterie [kWh]: 60kwh Li-Ion
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Adrianb »

Tvl glottis žiješ v nejakej inej atmosfére ako ostatný? Kto za 300k na spalovaku mení 2x spojku, 4x rozvody a dokonca aj DPF? Olej beriem, ale zvyšok je mimo. No ak miluješ francúzske vozidla tak chápem všetko 😂
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

ChlapeczDediny píše: pon bře 11, 2024 10:43 pm Takže už je jasné, že lithium z Donbasu není a nebude.
Z Lithia bude vedlejší produkt při výrobě vodíku Donbas netřeba:
https://www.osel.cz/12637-sikovny-elekt ... thium.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Adrianb píše: pon bře 11, 2024 10:54 pm Tvl glottis žiješ v nejakej inej atmosfére ako ostatný? Kto za 300k na spalovaku mení 2x spojku, 4x rozvody a dokonca aj DPF? Olej beriem, ale zvyšok je mimo. No ak miluješ francúzske vozidla tak chápem všetko 😂
Ok upravuju rozvody na cislo 2 :) Kdo chce, muze si to upravit i u te spojky na 1. Porad je to dost penez co zvedne cenu za km. A ano francouzka auta mam rad. Spojka mela vydrzet 160k a rozpadla se az ve 250k. Jestli v jinem aute da vic, nemam zdani. Do meho auta ji vyrabi bosch
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Náhled do budoucnosti.Shanghai 2:1 ve prospěch EV.Jiná velká města co mám od partnerů z Číny minimálně 40% EV.Spalováky se přestaly prodávat i bez EU.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4417
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Tohle je tarka pokrytecky argument. Pred chvili jsi psal, ze nechces smradlaveho ropaka. Jenze tyhle jakoze zelene EV jim tam smrdi nasobne vic, protoze tam vyrabeji elektrinu z uhli mnohem vic, nez tady!
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek