wallbox DC-DC

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
lulu
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 09, 2012 11:09 am
Lokalita: Třebíč, Znojmo

wallbox DC-DC

Příspěvek od lulu »

Můžete mi doporučit wallbox, který umí nabíjet z baterie od FVE (DC-DC) a ne přes střídač DC-AC-DC ?
Děkuji.
PIKO 10.1 kW
luky
Příspěvky: 879
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od luky »

Obávám se, že nejsi obeznámen s technickými detaily. Takže malý úvod:
- Wallbox NENÍ nabíječka. Je to bedna, kde je proudový chránič, stykač a generátor signálu, který autu říká, jakým výkonem může nabíjet. Totéž je uvnitř té cihly na kabelu, který jsi dostal k autu.
- samotná nabíječka (tj. AC-DC měnič) je V AUTĚ.
- Pokud by přeci jen chtěl najíjet baterii v autě DC-DC měničem, potřebuješ nabíječku, která se připojí přímo na baterii v autě - takto fungují všechny "rychlonabíječky" - snadno to poznáš podle konektoru, který má ty dva velké kolíky navíc. Taková nabíječka stojí sedmimístnou částku a předpokládám, že sehnat takovou, co nemá na vstupu AC bude sakra složitý.

Když to shrnu - zapomeň na to.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
Uživatelský avatar
lulu
Příspěvky: 47
Registrován: pon črc 09, 2012 11:09 am
Lokalita: Třebíč, Znojmo

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od lulu »

Přišlo mi efektivnější nabíjet přímo z baterie 300V DC než přes AC-DC měnič v autě.
Ale pokud takové nabíječky stojí majlant tak to nemá smysl.
PIKO 10.1 kW
Franta2776
Příspěvky: 2744
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od Franta2776 »

Taková krabice existuje.Vyskakovala na mě taková reklama na Aliexpresu před několika měsíci a studoval jsem k čemu to je měla až 11kW.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
luky
Příspěvky: 879
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od luky »

mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
FrantisekCa
Příspěvky: 117
Registrován: sob zář 10, 2022 5:20 pm

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od FrantisekCa »

Docela ma zarazilo, že necelých 40 000 km a SOH 92%.
Čo je veľmi podobné ako odmeral VW tomu youtuberovi Christianovi na jeho ID.3.
To pre koncern není dobré číslo, konkurencia je na tom podstatne lepšie.

A k téme, treba si ešte počkať.
https://enteligent.com/collections/ev-chargers
Mex
Příspěvky: 545
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od Mex »

Ta DC nabíječka, co měli sebou, byla děsná bedna. Vždyť to bralo polovinu kufru.
Skoro bych si myslel, že to chtělo před cestou trochu překonstruovat.
Nebo možná raději použít jen běžný střídač a AC nabíječku, a v ušetřeném prostoru raději pár solárních panelů navíc. To by muselo drobné ztráty z konverze přece v pohodě nahradit.
Ty jejich panely byly tenké a lehoučké. A když to stejně vždycky někde roztahali po zemi, tak je plocha asi nemusela tam moc bolet.
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: wallbox DC-DC

Příspěvek od glottis »

FrantisekCa píše: sob lis 25, 2023 12:31 am Docela ma zarazilo, že necelých 40 000 km a SOH 92%.
Čo je veľmi podobné ako odmeral VW tomu youtuberovi Christianovi na jeho ID.3.
To pre koncern není dobré číslo, konkurencia je na tom podstatne lepšie.

A k téme, treba si ešte počkať.
https://enteligent.com/collections/ev-chargers
takovahle mereni na jednom kusu jsou pro statistiku k nicemu a je to jen cislo bez v ztahu k najezdu. Zajimave bude, jestli zjisti neco dal. Urite tam byli vetsi teploty, vetsi otresy, vibrace.

tohle je tesla a po 40 000 muzes mit SOH 85-99%.
https://electrek.co/wp-content/uploads/ ... &strip=all

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek