Závada nabíječe Victron 150/100
Diskuze o regulátorech Victron
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Závada nabíječe Victron 150/100
Závada nabíječe Victron SmartSolar 150/100 TR VE.CAN s čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU.
Dnes jsem již podruhé přistihl nabíječ Victron 150/100 ve spolupráci s čidlem SmartBatterySense při při chybě, která může mít fatální následky. Nabíječ hrnul plný výkon do zcela nabité baterie LiFePO i přes to, že napětí baterie překročilo stanovené meze. Když jsem tento stav zaznamenal poprvé, bylo to sice vážné varování, ale zachytil jsem to včas, protože jsem právě stál u úložiště a slunce v ten den bylo částečně zacloněno vysokou oblačností a tak překročení napětí úložiště nebylo příliš velké. Dnes už ovšem byl solárního výkonu dostatek a nestál jsem zrovna u úložiště. Přišel jsem až v okamžiku, kdy některé stringy baterií již byly odpojeny svou BMS a ty, které neměly svůj odpojovač (byly vybaveny pouze výkonnými 10 A paliči) již byly ve stavu těsně před kalamitou. Nabíječ zvýšil napětí na úložišti o 4,27 V nad stanovenou mez a bez mého zásahu by v tom pokračoval až do zničení úložiště. Odpojil jsem panely od nabíječe a následně nabíječ od baterií. Potom jsem opět připojil nabíječ k baterii a zkontroloval nastavené hodnoty nabíjecího napětí. Všechny hodnoty zůstaly nastaveny na požadované úrovně napětí. Potom jsem připojil k nabíječi panely a nabíječ začal pracovat zcela normálně a bezchybně.
V jiné instalaci, která je bez dozoru, došlo zřejmě ke stejnému problému. Tato instalace je vybavena dvěma nabíječi Victron Smartsolar 150/85 a čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU. Vzhledem ke skutečnosti, že tato instalace je bez dozoru, byl rozsah škod poněkud vysoký:
Zcela zničené tři články Winston 300 Ah a tři poškozené paliče s limitem nastaveným na 3,45 V. Tato závada nastala již v minulém roce a dlouho jsem si ji nedokázal vysvětlit, až nyní nabíječ Victron spolu se stejným čidlem připojeným přes BT předvedl stejnou akci na mé vlastní instalaci.
Tyto závady zcela změnily můj názor na spolehlivost nabíječů značky Victron. Chtěl bych se proto zeptat, zda někdo členů místní komunity používá nabíječe Victron SmartSolar v součinnosti s čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU a zda se něco podobného nestalo i v jiných instalacích.
Čidla SmartBatterySense HQ2044GS8HU jsem do systému FVE instaloval z důvodu zpřesnění měření napětí na bateriích a také pro zvýšení bezpečnosti nabíjení na úroveň napětí citlivých LiFePO článků. Nevím, jestli jsem tímto "vylepšením" nesnížil spolehlivost systému, neboť následky selhání měření napětí na úložišti mohou být fatální. Na první pohled to vypadá na nějakou SW chybu při komunikaci mezi nabíječem a čidlem, jelikož restartem nabíječe se tato chyba odstranila. Čidlo zůstalo trvale připojené a nebylo restartováno. Je pozoruhodné, že SW nabíječe o vysoké nepřípustné hodnotě napětí věděl, jelikož ji zapsal do logu ale přesto bez skrupulí hnal plný výkon do úložiště bez ohledu na jeho napětí. Tak velké odchylky od stanoveného napětí jsem zatím nezaregistroval u žádné jiné značky nabíječe.
Dnes jsem již podruhé přistihl nabíječ Victron 150/100 ve spolupráci s čidlem SmartBatterySense při při chybě, která může mít fatální následky. Nabíječ hrnul plný výkon do zcela nabité baterie LiFePO i přes to, že napětí baterie překročilo stanovené meze. Když jsem tento stav zaznamenal poprvé, bylo to sice vážné varování, ale zachytil jsem to včas, protože jsem právě stál u úložiště a slunce v ten den bylo částečně zacloněno vysokou oblačností a tak překročení napětí úložiště nebylo příliš velké. Dnes už ovšem byl solárního výkonu dostatek a nestál jsem zrovna u úložiště. Přišel jsem až v okamžiku, kdy některé stringy baterií již byly odpojeny svou BMS a ty, které neměly svůj odpojovač (byly vybaveny pouze výkonnými 10 A paliči) již byly ve stavu těsně před kalamitou. Nabíječ zvýšil napětí na úložišti o 4,27 V nad stanovenou mez a bez mého zásahu by v tom pokračoval až do zničení úložiště. Odpojil jsem panely od nabíječe a následně nabíječ od baterií. Potom jsem opět připojil nabíječ k baterii a zkontroloval nastavené hodnoty nabíjecího napětí. Všechny hodnoty zůstaly nastaveny na požadované úrovně napětí. Potom jsem připojil k nabíječi panely a nabíječ začal pracovat zcela normálně a bezchybně.
V jiné instalaci, která je bez dozoru, došlo zřejmě ke stejnému problému. Tato instalace je vybavena dvěma nabíječi Victron Smartsolar 150/85 a čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU. Vzhledem ke skutečnosti, že tato instalace je bez dozoru, byl rozsah škod poněkud vysoký:
Zcela zničené tři články Winston 300 Ah a tři poškozené paliče s limitem nastaveným na 3,45 V. Tato závada nastala již v minulém roce a dlouho jsem si ji nedokázal vysvětlit, až nyní nabíječ Victron spolu se stejným čidlem připojeným přes BT předvedl stejnou akci na mé vlastní instalaci.
Tyto závady zcela změnily můj názor na spolehlivost nabíječů značky Victron. Chtěl bych se proto zeptat, zda někdo členů místní komunity používá nabíječe Victron SmartSolar v součinnosti s čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU a zda se něco podobného nestalo i v jiných instalacích.
Čidla SmartBatterySense HQ2044GS8HU jsem do systému FVE instaloval z důvodu zpřesnění měření napětí na bateriích a také pro zvýšení bezpečnosti nabíjení na úroveň napětí citlivých LiFePO článků. Nevím, jestli jsem tímto "vylepšením" nesnížil spolehlivost systému, neboť následky selhání měření napětí na úložišti mohou být fatální. Na první pohled to vypadá na nějakou SW chybu při komunikaci mezi nabíječem a čidlem, jelikož restartem nabíječe se tato chyba odstranila. Čidlo zůstalo trvale připojené a nebylo restartováno. Je pozoruhodné, že SW nabíječe o vysoké nepřípustné hodnotě napětí věděl, jelikož ji zapsal do logu ale přesto bez skrupulí hnal plný výkon do úložiště bez ohledu na jeho napětí. Tak velké odchylky od stanoveného napětí jsem zatím nezaregistroval u žádné jiné značky nabíječe.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2390
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Používám jen victrony mppt, ale nikdy jsem to neprovozoval s tím battery sense, zatím jsem se s přepětím při nabíjení nesetkal. Výjimečně jen pár mV u PB akumulátoru pokud mají málo Ah a velký výkon panelů. Kontaktoval bych prodejce victronu, zda není nějaká chyba v softu, když se zapojí ten battery sense.kybos píše:Závada nabíječe Victron SmartSolar 150/100 TR VE.CAN s čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU.
Dnes jsem již podruhé přistihl nabíječ Victron 150/100 ve spolupráci s čidlem SmartBatterySense při při chybě, která může mít fatální následky. Nabíječ hrnul plný výkon do zcela nabité baterie LiFePO i přes to, že napětí baterie překročilo stanovené meze. Když jsem tento stav zaznamenal poprvé, bylo to sice vážné varování, ale zachytil jsem to včas, protože jsem právě stál u úložiště a slunce v ten den bylo částečně zacloněno vysokou oblačností a tak překročení napětí úložiště nebylo příliš velké. Dnes už ovšem byl solárního výkonu dostatek a nestál jsem zrovna u úložiště. Přišel jsem až v okamžiku, kdy některé stringy baterií již byly odpojeny svou BMS a ty, které neměly svůj odpojovač (byly vybaveny pouze výkonnými 10 A paliči) již byly ve stavu těsně před kalamitou. Nabíječ zvýšil napětí na úložišti o 4,27 V nad stanovenou mez a bez mého zásahu by v tom pokračoval až do zničení úložiště. Odpojil jsem panely od nabíječe a následně nabíječ od baterií. Potom jsem opět připojil nabíječ k baterii a zkontroloval nastavené hodnoty nabíjecího napětí. Všechny hodnoty zůstaly nastaveny na požadované úrovně napětí. Potom jsem připojil k nabíječi panely a nabíječ začal pracovat zcela normálně a bezchybně.
V jiné instalaci, která je bez dozoru, došlo zřejmě ke stejnému problému. Tato instalace je vybavena dvěma nabíječi Victron Smartsolar 150/85 a čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU. Vzhledem ke skutečnosti, že tato instalace je bez dozoru, byl rozsah škod poněkud vysoký:
Zcela zničené tři články Winston 300 Ah a tři poškozené paliče s limitem nastaveným na 3,45 V. Tato závada nastala již v minulém roce a dlouho jsem si ji nedokázal vysvětlit, až nyní nabíječ Victron spolu se stejným čidlem připojeným přes BT předvedl stejnou akci na mé vlastní instalaci.
Tyto závady zcela změnily můj názor na spolehlivost nabíječů značky Victron. Chtěl bych se proto zeptat, zda někdo členů místní komunity používá nabíječe Victron SmartSolar v součinnosti s čidlem SmartBatterySense HQ2044GS8HU a zda se něco podobného nestalo i v jiných instalacích.
Čidla SmartBatterySense HQ2044GS8HU jsem do systému FVE instaloval z důvodu zpřesnění měření napětí na bateriích a také pro zvýšení bezpečnosti nabíjení na úroveň napětí citlivých LiFePO článků. Nevím, jestli jsem tímto "vylepšením" nesnížil spolehlivost systému, neboť následky selhání měření napětí na úložišti mohou být fatální. Na první pohled to vypadá na nějakou SW chybu při komunikaci mezi nabíječem a čidlem, jelikož restartem nabíječe se tato chyba odstranila. Čidlo zůstalo trvale připojené a nebylo restartováno. Je pozoruhodné, že SW nabíječe o vysoké nepřípustné hodnotě napětí věděl, jelikož ji zapsal do logu ale přesto bez skrupulí hnal plný výkon do úložiště bez ohledu na jeho napětí. Tak velké odchylky od stanoveného napětí jsem zatím nezaregistroval u žádné jiné značky nabíječe.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 2546
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
To je spojene pres bt smart network? Vse up to date?
Ty bargrafy ze screenu jsou signal BT? Nemuze tam byt nejake ruseni ze to rozhodi spojeni? Mel by to byt ale i tak bug, kdyz nema charger udaje o napeti tak bych si predstavoval ze pojede na svoje mereni. Mozna to taky napis na victron forum.
Tak aspon je videt, ze jet bez BMS ( ... protoze me se clenaky prece nerozjizdi a mppt mam nasatvene na nizsi napeti ... jak uz jsme tu taky jendou cetl) je kravina a muze to stat hodne penez.
Jinak ja mam smartshunt a s mppt ve smart networks + dvcc a shared voltage
Ty bargrafy ze screenu jsou signal BT? Nemuze tam byt nejake ruseni ze to rozhodi spojeni? Mel by to byt ale i tak bug, kdyz nema charger udaje o napeti tak bych si predstavoval ze pojede na svoje mereni. Mozna to taky napis na victron forum.
Tak aspon je videt, ze jet bez BMS ( ... protoze me se clenaky prece nerozjizdi a mppt mam nasatvene na nizsi napeti ... jak uz jsme tu taky jendou cetl) je kravina a muze to stat hodne penez.
Jinak ja mam smartshunt a s mppt ve smart networks + dvcc a shared voltage
Naposledy upravil(a) glottis dne sob bře 18, 2023 8:02 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: stř dub 04, 2018 3:35 pm
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Bezdrátové připojení prvku do regulace celé soustavy !!! Toť dle mne problém...
-
- Příspěvky: 3826
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Podle mě chyba toho snímače, není někde log z toho co posílal snímač a mppt se podle toho řídil.
Pokud máš jeden mppt tak ty SmartBatterySense nepoužívej.
Jinak bylo ve všech zařízeních aktuální FW?
Jinak já mám BMV712 a propojené to nemám, rozdíl pár mV v měření nevadí. (Jinak jsem to taky zkoušel.)
Pokud máš jeden mppt tak ty SmartBatterySense nepoužívej.
Jinak bylo ve všech zařízeních aktuální FW?
Jinak já mám BMV712 a propojené to nemám, rozdíl pár mV v měření nevadí. (Jinak jsem to taky zkoušel.)
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Tu su limitacie.
The maximum number of devices which can be connected on one network is 10.
VE.Smart Networking is designed for small systems which do not have a GX device - such as a Color Control GX or Venus GX - controlling the chargers (e.g. in an ESS system) - See FAQ Q5. In systems which the GX device is used for logging purposes only, VE.Smart Networking can be used to allow chargers to synchronise, or even receive information from sensors. Keep in mind that if, for some reason, the same information (i.e. voltage sense) is being received by the charger over BLE and VE.Can/VE.Direct, the information coming over BLE (through VE.Smart Networking) will be ignored.
The transmitter range will be found to be the same as the Bluetooth range - as experienced when connecting a device to VictronConnect.
It is not possible to measure multiple battery temperatures/voltages/charge currents: only one Smart Battery Sense, or one BMV can be used in a system. Having multiple sensors connected to different batteries can lead to charging issues as overcharging or heating up the batteries. Always make sure to have your sensors/chargers on the VE.Smart Networking connected to the same battery. If, by accident, two or more sensors (e.g. Smart Battery Sense and/or BMV) are connected to the same VE.Smart Networking, a priority mechanism is used to decide which battery temperature, battery voltage and battery current should be used by the charger. The priority mechanism is first based on the type of sensor (e.g. BMV has higher priority than the Smart Battery Sense), and second based on the serial number of the sensor. At the end, only one information will be used by the charger.
Uvedomte si, ze ak z nejakeho dovodu, rovnaka informacia, napr. (i.e. voltage sense) je ziskana z nabijacky cez BLE a cez VE.can/VE.direct, informacia prichadzajuca cez BLE (cez VE.Smart Networking) bude ignorovana.
Ak mate viac senzorov pripojenych k roznym baterkam, vedie to k problemom, napr. prebijanie alebo ohrev batterii.
KOmpatibilita.
https://www.victronenergy.com/media/pg/ ... ility.html
https://www.victronenergy.com/media/pg/ ... tions.html
https://www.victronenergy.com/upload/do ... ual-en.pdf
The maximum number of devices which can be connected on one network is 10.
VE.Smart Networking is designed for small systems which do not have a GX device - such as a Color Control GX or Venus GX - controlling the chargers (e.g. in an ESS system) - See FAQ Q5. In systems which the GX device is used for logging purposes only, VE.Smart Networking can be used to allow chargers to synchronise, or even receive information from sensors. Keep in mind that if, for some reason, the same information (i.e. voltage sense) is being received by the charger over BLE and VE.Can/VE.Direct, the information coming over BLE (through VE.Smart Networking) will be ignored.
The transmitter range will be found to be the same as the Bluetooth range - as experienced when connecting a device to VictronConnect.
It is not possible to measure multiple battery temperatures/voltages/charge currents: only one Smart Battery Sense, or one BMV can be used in a system. Having multiple sensors connected to different batteries can lead to charging issues as overcharging or heating up the batteries. Always make sure to have your sensors/chargers on the VE.Smart Networking connected to the same battery. If, by accident, two or more sensors (e.g. Smart Battery Sense and/or BMV) are connected to the same VE.Smart Networking, a priority mechanism is used to decide which battery temperature, battery voltage and battery current should be used by the charger. The priority mechanism is first based on the type of sensor (e.g. BMV has higher priority than the Smart Battery Sense), and second based on the serial number of the sensor. At the end, only one information will be used by the charger.
Uvedomte si, ze ak z nejakeho dovodu, rovnaka informacia, napr. (i.e. voltage sense) je ziskana z nabijacky cez BLE a cez VE.can/VE.direct, informacia prichadzajuca cez BLE (cez VE.Smart Networking) bude ignorovana.
Ak mate viac senzorov pripojenych k roznym baterkam, vedie to k problemom, napr. prebijanie alebo ohrev batterii.
KOmpatibilita.
https://www.victronenergy.com/media/pg/ ... ility.html
https://www.victronenergy.com/media/pg/ ... tions.html
https://www.victronenergy.com/upload/do ... ual-en.pdf
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Pokud to není poprvé, tak by to chtělo reklamovat u zastoupení Victronu. Takhle se to chovat nesmí. Respektive chápu, že když to řídí DVCC, tak se mppt neptá a jede co mu řekne systém. Ale v momentě kdy info dostává od BT jen napětí, tak jo nesmí překročit. To bude SW bug. FW byly aktuální na obojím?
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3826
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Taky jak psal před tebou - kolik vlastně čidel "SmartBatterySense" tam měl zapojených?
Pokud víc tak to asi nebylo to pravé ořechové, i když by podle mě neměl mppt jít přes nastavené maximum (bulk).
Podle mě daleko spolehlivější je SmartShunt, či BMV712 protože jeden snímá celkové napětí a proud baterky.
Pokud bys chtěl mít snímačů více asi by to chtělo cerebo, nebo venus aby to přechroupalo víc čidel a poslalo to mppt správné údaje.
Pokud víc tak to asi nebylo to pravé ořechové, i když by podle mě neměl mppt jít přes nastavené maximum (bulk).
Podle mě daleko spolehlivější je SmartShunt, či BMV712 protože jeden snímá celkové napětí a proud baterky.
Pokud bys chtěl mít snímačů více asi by to chtělo cerebo, nebo venus aby to přechroupalo víc čidel a poslalo to mppt správné údaje.
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
SmartBatterySense je v systému jen jediný, jak je vidno z Device listu. Je připojený na nejnovějších článcích, které se minimálně rozjíždí. Tento string je vybaven pouze induktivními balancéry s proudem do 1 A. Nabíječ obsahuje aktuální verzi firmware (poslední, kterou dal Victron do distribuce). Nabíječ je s čidlem propojen přes BT (jinak to ani není možné, čidlo má pouze BT). Přenáší do nabíječe informace o svorkovém napětí baterie a teplotě v místě senzoru.
Logování provádí nabíječ a výstup lze získat do aplikace.
Jak je z grafu patrno, v poruchovém ději jsou zobrazeny pro napětí úložiště dvě různé hodnoty pro jeden časový úsek (13:02 hod). Reálné jsou ty vyšší. Výkon, který je v poruchovém stavu zobrazen jako nulový byl ve skutečnosti maximální výkon, který solární pole bylo schopno v daný okamžik dodat. Časové překrytí hodnot je také možná způsobeno restartem nabíječe.
Logování provádí nabíječ a výstup lze získat do aplikace.
Jak je z grafu patrno, v poruchovém ději jsou zobrazeny pro napětí úložiště dvě různé hodnoty pro jeden časový úsek (13:02 hod). Reálné jsou ty vyšší. Výkon, který je v poruchovém stavu zobrazen jako nulový byl ve skutečnosti maximální výkon, který solární pole bylo schopno v daný okamžik dodat. Časové překrytí hodnot je také možná způsobeno restartem nabíječe.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 3826
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Nemohla se zapnout eqalizace při chybě?
Nastav ji - napětí stejné jako absorpční, % 0, čas 1 minutu, vypnutí dle napětí.
Nastav ji - napětí stejné jako absorpční, % 0, čas 1 minutu, vypnutí dle napětí.
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Automatická equalizace je vypnutá (viz nastavení nabíječe) a ručně ji nikdo nespouštěl. Vyrovnávání článků probíhá prostřednictvím balancérů, které se spouští kdykoliv se zjistí, že je rozdíl napětí článků větší nez 100 mV a běží tak dlouho, dokud se články nevyrovnají. Ve skutečnosti probíhala jen pár dnů po instalaci, než se články vyrovnaly, potom již nebyla příležitost, jelikož napětí článků bylo vzorně srovnané (v rozsahu provozního napětí 3,15 V až 3,40 V na článek).
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 3826
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Nemyslel jsem že ji spouštíš, ale dle obrázků se asi tomu mppt hnul čas a zda se náhodou nespustila eqalizace i když byla zakázaná.
Mě se to taky někdy kousne a pak je tam ten šedivý pruh, ale data se nepřekrývají, ale chybí. Stane se to když zblbne SW přes BT, zda rušení netuším.
Nebylo přes BT připojen nějaký další SW?
Mě se to taky někdy kousne a pak je tam ten šedivý pruh, ale data se nepřekrývají, ale chybí. Stane se to když zblbne SW přes BT, zda rušení netuším.
Nebylo přes BT připojen nějaký další SW?
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
A co na to říká support? Psal jsi jim to?
Já používám napětí pro řízení MPPT z shuntu kvůli kalibraci a sladění dvou mppt a problém s tím nemám. Každopádně kdyby cokoliv, tak to hold BMS odpojí a s poklesem slunce to celé umře na na nedostatek šťávy pro multiplus. Bez BMS je to dle mě špatný přístup.
Já používám napětí pro řízení MPPT z shuntu kvůli kalibraci a sladění dvou mppt a problém s tím nemám. Každopádně kdyby cokoliv, tak to hold BMS odpojí a s poklesem slunce to celé umře na na nedostatek šťávy pro multiplus. Bez BMS je to dle mě špatný přístup.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Žádný další SW přes BT připojen nebyl, komunikace přes BT probíhala pouze mezi nabíječem a senzorem.Soban píše:Nemyslel jsem že ji spouštíš, ale dle obrázků se asi tomu mppt hnul čas a zda se náhodou nespustila eqalizace i když byla zakázaná.
Mě se to taky někdy kousne a pak je tam ten šedivý pruh, ale data se nepřekrývají, ale chybí. Stane se to když zblbne SW přes BT, zda rušení netuším.
Nebylo přes BT připojen nějaký další SW?
Equalizace se nejspíš nespustila, jelikož v EQ režimu se používá nenulový výkon. Nabíječ ale v poruše zapisoval do logu nulový výkon.
Dnes jsem se pokusil restartovat senzor. Vyjmul jsem pojistku z napájecího (a zároveň snímacího vodiče) a vrátil ji zpět. Snímač po tomto úkonu již nenaběhnul. Na BT není detekovatelný a nesvítí ani ledka napájení. Pojistka je ale v pořádku. Pokus o restart dopadl tedy neúspěšně a chytrý senzor se asi odporoučel do křemíkového nebe. Možná jsem v manuálu přehlédnul, že je to přístroj jen na jedno připojení. Napodruhé již nefunguje. To i čínské padělky lze většinou připojit více než jedenkrát.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Ne opravdu to lze připojit vícekrát. Sám ho mám v práci na stole s 100/20 smart mppt.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Este by bolo dobre zverejnit tie hodnoty co su v ExpertMode.
Vidim kopu videi, ale vacsinou to pouzivaju v autach, RV a malych systemoch
s 100/30 reglami. Len jeden sa stazoval, ze mu to reportovalo - 18 *C.
Predpokladam, ze to nemaju odladene, co sa stane v pripade poruchy
toho DC-DC BUCK konvertera, co napaja tie ledky a BT.
Mozno to odrovnalo nejake prepatie nad 65 V a ono to odoslalo poslednu
hodnotu tych 59 ci kolko V a MPPT namiesto toho, aby to v nejakom casovom
okne ignoroval, tak to drzal, a asi predpokladal nejaku odmlku pre rusenie.
Neviem si predstavit, ako by som doma pri testovani BMS a MPPT nasimuloval,
ze BMS odoslalo nepravdepodobne vysoku hodnotu, hoci v MPPT mam nizsiu
a ako sa so znicenym BMS na prepetie dohovorit, ci uz je kaput alebo este zije.
KAzdopadne asi treba mat nejake BMV 7x2 a este byt viac smart, ako tie smart
sunty a smart MPPT a robit si kontrolu nejakym redundantnym systemom
napr. ESP32 + ESP NOW + ESP32 + kabel. / RS485 alebo CAN /.
KAzdopadne nech sa k tomu vyjadri Victron, ze kto je za SW zodpovedny.
I ked Victron ma niekolko svojich BMS systemov ale baterky stoja 800 € / kWh.
Vidim kopu videi, ale vacsinou to pouzivaju v autach, RV a malych systemoch
s 100/30 reglami. Len jeden sa stazoval, ze mu to reportovalo - 18 *C.
Predpokladam, ze to nemaju odladene, co sa stane v pripade poruchy
toho DC-DC BUCK konvertera, co napaja tie ledky a BT.
Mozno to odrovnalo nejake prepatie nad 65 V a ono to odoslalo poslednu
hodnotu tych 59 ci kolko V a MPPT namiesto toho, aby to v nejakom casovom
okne ignoroval, tak to drzal, a asi predpokladal nejaku odmlku pre rusenie.
Neviem si predstavit, ako by som doma pri testovani BMS a MPPT nasimuloval,
ze BMS odoslalo nepravdepodobne vysoku hodnotu, hoci v MPPT mam nizsiu
a ako sa so znicenym BMS na prepetie dohovorit, ci uz je kaput alebo este zije.
KAzdopadne asi treba mat nejake BMV 7x2 a este byt viac smart, ako tie smart
sunty a smart MPPT a robit si kontrolu nejakym redundantnym systemom
napr. ESP32 + ESP NOW + ESP32 + kabel. / RS485 alebo CAN /.
KAzdopadne nech sa k tomu vyjadri Victron, ze kto je za SW zodpovedny.
I ked Victron ma niekolko svojich BMS systemov ale baterky stoja 800 € / kWh.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3826
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Skus ten senzor reklamovat, i s popisem chyby co na to victron, víc se fakt poradit nedá.
A osobně já nastavuji i eqalizaci i když je zakázaná právě aby tam byly smysluplné hodnoty kdyby se zapnula aby neničila baterku. (Jde totiž ručně zapnout tlačítkem.)
A osobně já nastavuji i eqalizaci i když je zakázaná právě aby tam byly smysluplné hodnoty kdyby se zapnula aby neničila baterku. (Jde totiž ručně zapnout tlačítkem.)
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 1987
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Tak vám nevím, ale nějak nevím jak tu equalizaci vynutit. Je vyplá a nejde nastavit ani vynutit, ani zapnout na mppt.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3826
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Máš tam userdefined takže na to kliknu a jde to nastavit.....
Teď jsem se koukal na ten tvůj obrázek že to máš zašedlé? Proč?
Skus ho vyresetovat a nastavit znovu zda se něco změní, skontroluj zda tam máš nejnovější FW jak pro mppt tak pro BT.
Když vybereš přednastavený profil pro olovo taky bude vypnutá?
Skus si založit vlastní profil tam to naklikat a pak ho načíst-použít.
Teď jsem se koukal na ten tvůj obrázek že to máš zašedlé? Proč?
Skus ho vyresetovat a nastavit znovu zda se něco změní, skontroluj zda tam máš nejnovější FW jak pro mppt tak pro BT.
Když vybereš přednastavený profil pro olovo taky bude vypnutá?
Skus si založit vlastní profil tam to naklikat a pak ho načíst-použít.
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 2390
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Závada nabíječe Victron 150/100
Zásadně nepoužívat MPPT s tím sensorem, ztratí se BT komunikace a MPPT nedostane stop nabíjení. Já to používám jen jako BT voltmetr. To samé u komponentů FVE, zásadně vše propojit kabely !!
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 962 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Skrat
-
- 2 Odpovědi
- 906 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dracekvo
-
-
Připojení externího nabíječe k baterii axperta.
od Nezmar » » v Axpert
Připojení externího nabíječe k baterii axperta.
- 1 Odpovědi
- 733 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-
-
- 41 Odpovědi
- 5721 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
- 27 Odpovědi
- 2221 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker