Ahoj divna AGM
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Ahoj divna AGM
Vzdy po vypnuti motoru uzivatelem. To vypnuti tlacitkem je takovej naucitelnej ritual.FRSO píše:U některých aut se po vyjmutí klíčku musí znovu ten stop start deaktivovat.Dagus píše:No to nabíjení se dá odpojením kabelu pro detekci aku vypnout a chová se to pak jako obyč altík. Byl na to článek na nějakém auto webu, ale samozřejmě nedoporučili to. Stačí odpojit a zaizolovat. Jinak start-stop osobně záleží jak funguje a jak je nastaven. Pokud chápete kdy by to zhaslo motor a kdy ne, tak to zas tak strašná tragédie není. Respektivě motor za to vděčnej není, ale kdybych bydlel u nějaké větší křižovatky, tak to možná ocením. Každej stop-start se dá celkem snadno obejít, nechápu na čem se furt lidi čílí, když furt tam je to tlačítko na vypnutí a tedy celkem snadné řešení.
-
- Příspěvky: 491
- Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
- Bydliště: SK pri Presove
Re: Ahoj divna AGM
Na kodiaqu vyriesilo vytiahnutie konektoru detekcie od baterie hned dve veci... deaktivuje start-stop a deaktivuje "inteligentne" vybijanie a nasledne prebijanie baterie... nabija ju potom vzdy pekne v zavislosti na vonkajsej teplote od 13,8V do 14,4V
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ahoj divna AGM
Je špatné pokud se musí přizpůsobovat uživatel a ne věc,kterou užívá..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 491
- Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
- Bydliště: SK pri Presove
Re: Ahoj divna AGM
Ano je to tak, ale milovana EU diktuje take prisne emisne normy, ze potom inzinieri v automobilkach su nuteni vymyslat rozne sialenosti.... na ktore !!vzdy!! doplaca koncovy uzivatel.
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Ahoj divna AGM
Ovsem to je ale hrozne na "renault". Uz jen to, start/stop, ze to teda pomuze, diky tomu ze vi jake napeti ma baterie, ale aby omezil i timto nabiti baterie!!!! Chapu, ze jsou alternatory v dnesnich vozech i s 140-200A. Co dokazu usetrit "chytrym nabijenim"???MareC3k píše:Na kodiaqu vyriesilo vytiahnutie konektoru detekcie od baterie hned dve veci... deaktivuje start-stop a deaktivuje "inteligentne" vybijanie a nasledne prebijanie baterie... nabija ju potom vzdy pekne v zavislosti na vonkajsej teplote od 13,8V do 14,4V
Osobne si myslim, NIC, protoze nevim, kde to auto bude jezdit.
Moc nechapu, ze se vyrobci aut nechaji dotlacit do takovych sracek.
Ale EU je celkove plna "inteligentnich" lidi.
"Halířový handlíři" - na tohle je potřeba minimálně 3 "papirove" vysoke, ponejlepe v USA!!!!
Tak kdy prijde ta doba procitnuti a zuctovani s "otrokáři" vlastnich lidi.
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: Ahoj divna AGM
to Dagus: odpojit kabelik od aku nejde (to musel vymyslet ganuis ) protože ŘJ to pozná a vyhlasí stavku osobně u mně skoušeno , nevíc žadný kabel nemuže deaktivovat chitré dobijení aku ! protože i když se ten "kablik" odpojí tak jednotka chitreho dobijení ma další cesty jak hlidat aku , tento spusob (najk) funguje tam kde je přimo na svorce akumulátory senzor ! což ja nemám ja mám jen kablik který vede do řj,
co se týká start stop sytemu, ten se dá většinou vypnotu definitivně přez diagnostiku nebo přez rele které převratí funkci tlačítka co vypiná strat stop , tedy poku auto ještě má tlačítko start stop
ale vypnutí start stop systemu jako mnozí domnívaji nevypne chytré dobijení aku !
co se týká start stop sytemu, ten se dá většinou vypnotu definitivně přez diagnostiku nebo přez rele které převratí funkci tlačítka co vypiná strat stop , tedy poku auto ještě má tlačítko start stop
ale vypnutí start stop systemu jako mnozí domnívaji nevypne chytré dobijení aku !
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Ahoj divna AGM
>> Co dokazu usetrit "chytrym nabijenim"???
ako spotrebitel uplne hovno, ale ide o to ze pri homologizacii podla starych noriem dokazali automobilky zrazit VYPOCITANU spotrebu o pekne dva alebo tri deci tymto podvodom.
A o to prave ide vsetkym v EU : aby boli vysledky realne !!
Ze ta to ako spotrebitela stoji prachy a nervy navyse je uplne jasne, musis mat posileny starter, tralala, a ked sa v Mnichove na 100 metroch v zapche chudak stvorturbovy [!!!] motor BMW M5 zhasol a nahodil asi 20x tak sa pytam sudruha ze ci nechce ten ancikrist deaktivovat a radsej furt vrcat. Holt...
ako spotrebitel uplne hovno, ale ide o to ze pri homologizacii podla starych noriem dokazali automobilky zrazit VYPOCITANU spotrebu o pekne dva alebo tri deci tymto podvodom.
A o to prave ide vsetkym v EU : aby boli vysledky realne !!
Ze ta to ako spotrebitela stoji prachy a nervy navyse je uplne jasne, musis mat posileny starter, tralala, a ked sa v Mnichove na 100 metroch v zapche chudak stvorturbovy [!!!] motor BMW M5 zhasol a nahodil asi 20x tak sa pytam sudruha ze ci nechce ten ancikrist deaktivovat a radsej furt vrcat. Holt...
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: Ahoj divna AGM
tak mi jasně že chytrým nabijením nejde nic uštřet spíše na opak ! zvyší to spotřebu materialu ! a to by asi hlavní duvod proč to zavedla ! akumulator vydrží max 2 až 3 roky ! starter nevím ale taky dostavá zabrat , rozvody motoru dostavaji řadně zabrat neustálým startovaním , motor je více opotřeben ! což jsou jasné nevýhody start stop systému , ale co je zajimavé že když auto nastartujete tak jsou emise hodně zvyšené až 30 sec po startu ! i když je motor teplý nebo studený jsou po startu emise zvýšené ! je zajimavé že to těm EKOkryplum nevadí !