Ahoj divna AGM

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
copper99
Příspěvky: 81
Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am

Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od copper99 »

Ahoj kupil jsem novou varta AGM typ D52 ( na hraní ) tedy do auta více méně :)
ale doma se ji vyboulily boky z ničeho nic aniž bych ji nabijel :( při kontrole napětí měnla jen 12.3v ! z prodejny , to vyboulení není jen deformovaný plast ! je to nevratne a tvrdé !
foto : https://uloz.to/tamhle/ARc1PjTto4rG
snad to je dobře vidět na obou bocích aku je to skoro stejné jedna strana více druhá min :(
jsem kontaktoval podporu varta kvuli datu vyroby což zdělily bez problemu vyrobena v roce 2020 4 mněsíc,
ale jak jsem se jich zeptal na vyboulení a poslal fotky tak přestaly komunikovat :(
nevíte někdo o co se jedná ? o jaký problém ?
protože aku v obychodě bylo normální nebo sem si nevším vyboulení ale doma v "teple" se vyboulily více aniž bych sněma něco dělal :(
díky za pomoc
Vitek
Příspěvky: 1982
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od Vitek »

moje trakční články jsou taky vyboulený... z toho si nic nedělej...
jinak varta = už není to co byla..
pokud ale funguje tak OK. 12,3 znamená že je vybitá, zničená nebude, to by měla pod 12 resp 1 článek pryč.. co se týká toho tak to nabij, a uvidíš probuh o co jde... je to jen blbá baterka,, a ještě navíc blbá varta :D
copper99
Příspěvky: 81
Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od copper99 »

no nejsem si jist že je ok , pokud aku leželo pul roku někde v skladě z napětím 12.3 už bych typoval na sulfaci, nafouknutí podle mně signalizuje sulfaci nebo se pletu ?
Vitek
Příspěvky: 1982
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od Vitek »

copper99 píše:
no nejsem si jist že je ok , pokud aku leželo pul roku někde v skladě z napětím 12.3 už bych typoval na sulfaci, nafouknutí podle mně signalizuje sulfaci nebo se pletu ?
Ano muzes se plest masivni sulfatace nabira na obratkach prj napeti nizsim nez 10.5 V ale to je fakt za 1 den v hajzlu
copper99
Příspěvky: 81
Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od copper99 »

víš jde o to ,že dneska vydrží aku v nových autech 2 3 roky a je KO , a když koupim najku načlu potovru tak mi např vydrží jen rok ! davat každý rok 3500kč se mi fakt nechce :( , navíc ono stačí když bdue zasulfovaná třeba jen z 20 procent nebo podobně ! ja jsem prostě haklivý na startovaní auta max 1 sec :)) je to uchylka ja vím
ps : navíc jsem jo ji rano nabil na full nabiječkou na AGM a už tedka ma 12.5v jen ! bez odběru což je divné
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od vla »

Pokud je nová, tak ji pošli na reklamaci. Tady to nikdo nevyřeší.
Nemám rád tenhle stát.
copper99
Příspěvky: 81
Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od copper99 »

to mi je jasné že ji budu reklamovat :) ale jen mně zajimaly nazory na vyboulení u AGM
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od Plazivec »

Můj názor na to vyboulení je, Vartu nikdy, ani zadarmo!
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
copper99
Příspěvky: 81
Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od copper99 »

tak to nevím proč ? lip popsat proč ne :) ja zase třeba nemužu citít exide ! od ty doby co mi zistal v ruce vrchni dekl akumulatoru :)) a to byl nový aku AGM ! např akuma bohužel šla uplně do kytek od tý doby co přebraly taliani :( tak pak nevím jaké kupovat ?
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od Plazivec »

No protože Varta šla do kytek snad ještě dřív než akuma. Vlastní zkušenost. Dneska fakt nevim, co kupovat.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od vla »

Za poslední roky jsem měl Baaner, Exide, Bosch a teď jsem koupil auto s vartou, takže varta nevím jak je stará, ale zima ukáže. Ostatní, dvě zimy a dost. Vše na 5-ti válec 2,5 l. Dle mého a opravdu excelentního servismana lze dobré baterky koupit ve značkových prodejnách prodejců aut, ty pravé prvovýrobní co vydrží jako originály. Cenově se však pohybují kolem 6-7 tis. ( 12V 100 Ah).
Nemám rád tenhle stát.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od lubomirz »

Red Optima, rocnik 2004, mam ju od vyroby v Chrysler Voyager 2.5crd. Seriozne. Vobec nevyzera ze by to chcela vzdat. Auto 265.000km, nikdy negarazovane, jazdene 99% po Bratislave, polovicka jazd je 4.4km a 8km cize uplne kratucke.

Ako je toto mozne sa ma nepytajte. Auto som kupil 3rocne, odvtedy cize celych 13 rokov ho mam ja v paprciach a nikdo iny.
Akekolvek cylindricke baterie su vyrabane rovnakym systemom (poznam len Exide, zrejme su aj ine znacky).

Yuasa, 12 rokov v Honde Civic 1.4i, 11 rokov Ford Galaxy 1.9tdi, 10 rokov Mercedes C 2.0d, 12 rokov Sharan 1.9tdi
Motorcraft "original Ford" Galaxy 1.9tdi 2001, 12 rokov a umrela.


Novodobe automobilove zazraky s inteligentnym nabijanim a stop/start/stop/stop/start/stop/start systemami su zurivo narocnejsie na baterie. V zaujme usetrenia dvoch kvapiek paliva odpajaju alternator aby sa zmensili mechanicke straty, nechavaju akumulatory vytrepat na nebezpecne nizke hladiny a potom ich zurivo bombuju az 16 voltami [!!!] takze sa necudujte ze dva-tri roky a kaput.
copper99
Příspěvky: 81
Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od copper99 »

bohužel ano moderni auta start stop a inteligetní dobijení doslova vraždí akumulatory :( denska jsem vyndal z auta dva roky starou akuma AGM 70Ah boky vyboulené tak jsem si ji skoro nemohl vytahnut :(
kdybych mohl do držáku dat Optimu tak to udělám ale mám obavy že by se bud nevešla nebo nešla uchitit :(
nebo už se dělaji najky optimitky se standrtním uchcením klasických aku ? resp aby se vešly místo 70Ah klasického aku , v kapacite 60 nebo 70Ah ?
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od vla »

Lubomirz: To je přesně co píšu výše. Opravdová originál baterka má jinou konstrukci, jinou výdrž, ale taky jinou cenu.
Nemám rád tenhle stát.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od lubomirz »

>> kdybych mohl do držáku dat Optimu tak to udělám ale mám obavy že by se bud nevešla nebo nešla uchitit

ja mam obavu ze ma skoro vykotilo ked som zbadal cenovku tej cylindrickej Optimy :) namiesto toho radsej dam tri 100Ah v priebehu rokov, ekonomicky to nema zmysel.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od diablo007 »

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Veškerý krok dopředu ve vývoji v automobilovém sektoru je vyvážen dvěmi dozadu
Namontovat klasický alternátor pokud to jde popřípadě zjistit zda se nedá sehnat na ten stávají jiný regulátor dobijeni
copper99
Příspěvky: 81
Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od copper99 »

pochybuji že pujde dát jiný alternátor a regulace ! ten muj kram má chytré dobijení a není to jenom o tom že to najky nabijí akumulátor jsou od toho odvislé další věci :( navíc stačí odpoji alternátor a už nejdeš ŘJ vyhlasí stavku ! jinak strat stop je mrvítko ! ale daleko větší mrvítko je chytré dobíjení aku v autech :(

to lubomirz : mně na ceně akumulatoru do auta až tam nezaleží , mi jde hlavně o dvě věci aby aku nastartovalo auto do 2 sec ! a taky aby aku neschořelo a nebo nevybuchlo což už jsem viděl :(
klidně bych koupil optimitku ale problém z velikostí a uchycením :( musel bych ji najk dopasovat *batt*
další problem jsou kabely v autě k akumulátoru, jsou jen tak tak aby stačíly na 70Ah aku :(
Dagus
Příspěvky: 1996
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od Dagus »

No to nabíjení se dá odpojením kabelu pro detekci aku vypnout a chová se to pak jako obyč altík. Byl na to článek na nějakém auto webu, ale samozřejmě nedoporučili to. Stačí odpojit a zaizolovat. Jinak start-stop osobně záleží jak funguje a jak je nastaven. Pokud chápete kdy by to zhaslo motor a kdy ne, tak to zas tak strašná tragédie není. Respektivě motor za to vděčnej není, ale kdybych bydlel u nějaké větší křižovatky, tak to možná ocením. Každej stop-start se dá celkem snadno obejít, nechápu na čem se furt lidi čílí, když furt tam je to tlačítko na vypnutí a tedy celkem snadné řešení.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
FRSO
Příspěvky: 2409
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od FRSO »

Dagus píše:
No to nabíjení se dá odpojením kabelu pro detekci aku vypnout a chová se to pak jako obyč altík. Byl na to článek na nějakém auto webu, ale samozřejmě nedoporučili to. Stačí odpojit a zaizolovat. Jinak start-stop osobně záleží jak funguje a jak je nastaven. Pokud chápete kdy by to zhaslo motor a kdy ne, tak to zas tak strašná tragédie není. Respektivě motor za to vděčnej není, ale kdybych bydlel u nějaké větší křižovatky, tak to možná ocením. Každej stop-start se dá celkem snadno obejít, nechápu na čem se furt lidi čílí, když furt tam je to tlačítko na vypnutí a tedy celkem snadné řešení.
U některých aut se po vyjmutí klíčku musí znovu ten stop start deaktivovat.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Ahoj divna AGM

Nový příspěvek od NOPARasito »

Start-stop nejen baterku nici, ale i komplikovanejsi starter, a dokonce zanasi filtr pevnych castic a tim zveda spotrebu. To ze to mozna ocenis ve meste je hodne sporne.
Kazdopadne to zvedne spotrebu, protoze casteji vypalujes DPF (a kdyz ne, tak vycisteni v servise nebo vymena).-> efekt spis zapornej jak kladnej.
Klasicka pokladnicka na lidi.
U me mi po 50tis. prestal start stop makat, bez zjevne priciny a spotreba vozu sla o 0,6lit/100km dolu, bez zmeny tras a chovani za volantem.
Automobilovej prumysl je banda!!!!
Majitel/uzivatel vozu mu je u ......
Jo i baterky v posledni dobe sidej.
Pozn.: "Chytre dobijeni" treba u Fordu funguje, u VW nikoli (baterka u VW da i 3roky :lol: :lol: )
Lepsi cesta byla system "ECOnetic" resp. upravy aerodynamiky, pneu a naladeni motoru.
Tohle se uz nenosi, SUV to valcujou
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne sob říj 03, 2020 8:52 pm, celkem upraveno 2 x.