Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od matobabetak »

skodovka a dalsie klasicke automobilky urcite niesu nohami na zemi. taka zaujmavost, preco nazvali nemci model AUDI etron ? ved to je po francuzky "hovno"
ze by vysmech ? a len na oko sa tvaria ze idu menit svet ? taky leaf, tesla ok, ale skoda, vw, audi ...za vela penazi malo muziky
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

:o
matobabetak píše:skodovka a dalsie klasicke automobilky urcite niesu nohami na zemi. taka zaujmavost, preco nazvali nemci model AUDI etron ? ved to je po francuzky "hovno"
ze by vysmech ? a len na oko sa tvaria ze idu menit svet ? taky leaf, tesla ok, ale skoda, vw, audi ...za vela penazi malo muziky
Vse je to jen uhel pohledu.
Nejednodussi meritko je vsechny penize do povozu vlozeny a vydelit km.
Tohle plati v kazdem pripade a jestli je to novej nebo starej vuz je jedno.
Holt naklady kc/km v tomto pripade jsou neodiskutovatelne.
Jo to, ze si za komfort v celkovem meritku priplatim 1-2kc/km, je to ale vzdy tak???
Ja napriklad po prodeji dodavky zkoncil na cene nekde k 7kc/km. 230tis/6let a vuz byl funglovka.
Vyznam u Audi je E-Tron s francouzama to nema nic spolecneho.
Francouz s Italem vubec nevi jak elektrika funguje. Ale je pravda ze Renaulty meli jako z prvnich "animovana" svetla a to vsude :lol:
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Ja nepochopím, keď chceme ako planéta/biosféra prežiť, tak prečo radšej
nerobíme malé EVs - 100 - 130 km.h-1, WLTP >400 km, ale úrobíme
e-Trona či Taycana so skoro 2400 - 2750 kg hmotnosti a hráme sa na ekológov ?

Keď si pozriem tento zoznam:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_p ... c_vehicles

Tak v súčasnosti toho na výber veľa nie je:

Aiways - 400 km WLTP, 30to80 % - 27 min
Audi e-Tron - 433 km WLTP, 80 % - 30 min
BYD e6 - 400 km WLTP, 80 % - 15 min
ENYAQ iV - 510 km, WLTP, / krátky čas nabíjania /
Kona el. - 470 km WLTP,
Kia e-Niro - 455 km WLTP,
NIO ES6 - 410- 510 km WLTP,
NIO EC6 - 615 km WLTP.
Polestar 2 - 470 km WLTP
Zoe - 400 km WLTP,
TESLA S Long - 610 km WLTP,
TESLA S P - 593 km WLTP,
TESLA X L - 507 km WLTP,
TESLA X P - 487 km WLTP,
TESLA Y L - 505 km WLTP,
TESLA Y P - 480 km WLTP,
TESLA 3 L - 560 km, WLTP,
TESLA 3 P - 530 km WLTP,
TESLA 3 S - 409 km WLTP,
Xpeng G3 - 401/520 km NEDC,
Xpeng P7 - 552 / 568 / 706 / 656 km NEDC.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

rottenkiwi píše:Ja nepochopím, keď chceme ako planéta/biosféra prežiť, tak prečo radšej
nerobíme malé EVs - 100 - 130 km.h-1, WLTP >400 km, ale úrobíme
e-Trona či Taycana so skoro 2400 - 2750 kg hmotnosti a hráme sa na ekológov ?

Keď si pozriem tento zoznam:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_p ... c_vehicles

Tak v súčasnosti toho na výber veľa nie je:

Aiways - 400 km WLTP, 30to80 % - 27 min
Audi e-Tron - 433 km WLTP, 80 % - 30 min
BYD e6 - 400 km WLTP, 80 % - 15 min
Kona el. - 470 km WLTP,
Kia e-Niro - 455 km WLTP,
NIO ES6 - 410- 510 km WLTP,
NIO EC6 - 615 km WLTP.
Polestar 2 - 470 km WLTP
Zoe - 400 km WLTP,
TESLA S Long - 610 km WLTP,
TESLA S P - 593 km WLTP,
TESLA X L - 507 km WLTP,
TESLA X P - 487 km WLTP,
TESLA Y L - 505 km WLTP,
TESLA Y P - 480 km WLTP,
TESLA 3 L - 560 km, WLTP,
TESLA 3 P - 530 km WLTP,
TESLA 3 S - 409 km WLTP,
Xpeng G3 - 401/520 km NEDC,
Xpeng P7 - 552 / 568 / 706 / 656 km NEDC.
No protoze to je asi takto:
Nekdo ma uspornej kombik a jezdi za 7,5
Nekdo ma dodafku a jezdi za 8.(ale nikdy nepremysli jestli bude muset pri nakupu materialu projet vice nez s malym autem, protoze to ma po ceste a do malyho zgarba nic nedas)
Pak jsou hybridni Toyoty a ty jezdi ve meste za 4 ale v prumeru za 6-7(takze si to koupi strekari a jezdi za 6-7 porad) a nafta Focus klidne 5-6.
A co si vybrat z elektromobilu???
Vsichni si prece nekoupi IONIQ!!!!!! Protoze je nejefektivnejsi.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Když PSA v 90. letech pustila P106 a Saxo, bylo to s podporou státu.Vozidlo jste si museli koupit, ale baterky byly od státu na bezúročný leasig.Tam už si jde představit že koupím za 200tKč autíčko a pak překněme pět let platím 5tKč měsíčně půjčku.To je myslím přijatelné pro každého kdo to euto chce a dá se to nazvat motivací.Ale za mega?Tam když to vydělím km, tak se dostanu 2Kč/km po ujetém půl milionu.To není rozvoj elektromobility ale výstřelek pro pracháče."Ludvíku, koupíme taky toho enyjaka, na té párty u Miriam už měli na značce to EL skoro všichni".
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Aha, takže 99 % času vozím 650 litrov vzduchu, preto mám veľké auto.
Nie je lepšie mať malé s malým coef. AIR DRAG, s tenkými gumami
s nízkou hmot. ? A na 1 % času si požičať dodávku ?

Nestačí mi EV s max. 135 km.h-1 ? NIe je musím mať 250 km.h-1, že.
Lebo 99 % času jazdím Nemecko.

Nestačí mi malé EV, lebo ja músím mať zadok v ludi ako Superb.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne sob zář 05, 2020 2:34 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

NOPARasito píše: Pak jsou hybridni Toyoty a ty jezdi ve meste za 4 ale v prumeru za 6-7(takze si to koupi strekari a jezdi za 6-7 porad) a
Hybridy jsou také do značné míry výsměch.Minulý týden jsem jel s LPG cestovních 150km/h po dálnici.V tom mě předjel tak 170kou nějaký dvoutunový "EL".Srovnatelné, s tím rozdílem, že LPG neparkuje ve městě zdarma a vyprodukuje mnohem míň svinstava :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

rottenkiwi píše:Aha, takže 99 % času vozím 650 litrov vzduchu, preto mám veľké auto.
Nie je lepšie mať malé s malým coef. AIR DRAG, s tenkými gumami
s nízkou hmot. ? A na 1 % času si požičať dodávku ?

Nestačí mi EV s max. 135 km.h-1 ? NIe je musím mať 250 km.h-1, že.
Lebo 99 % času jazdím Nemecko.

Nestačí mi malé EV, lebo ja músím mať zadok v ludi ako Superb.
V tom jsem za jedno.EV ideální jako doprava do práce, na nákup a běžné ježdění.Stačí mi velikost Saxo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Nekdo ma uspornej kombik a jezdi za 7,5

Já mám uspornej kombík (už dva roky plnoletý) a proto jsem ujel 1030km za 10 hodin do chorvatska na nádrž 65l a ještě nesvítí rezerva.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od matobabetak »

tak ekonomika je zatial pre stare spalovaky, toyota corolla 1.3 rv 1996, spotreba 6-6,7l/100km a rocne naklady na servis do 100e, a to robi 20 000 km rocne, ked tak lpg auto nieco jednoduche ...ekonomicky je zatial EV nevyhodne nech si hovori kdo chce co chce ..ale ked to premenujem na hobby tak je to ina kava :D
ps. to auto som kupil za flasu whisky, ale ide za 500-700e....
ked budu EV auta pod 20 000e mozme zacat pozerat, ale dovtedy tie peniaze radsej investujem do nehnutelnosti alebo kryptomeny, zdravia a pod
Naposledy upravil(a) matobabetak dne sob zář 05, 2020 3:37 pm, celkem upraveno 1 x.
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

rottenkiwi píše:Aha, takže 99 % času vozím 650 litrov vzduchu, preto mám veľké auto.
Nie je lepšie mať malé s malým coef. AIR DRAG, s tenkými gumami
s nízkou hmot. ? A na 1 % času si požičať dodávku ?

Nestačí mi EV s max. 135 km.h-1 ? NIe je musím mať 250 km.h-1, že.
Lebo 99 % času jazdím Nemecko.

Nestačí mi malé EV, lebo ja músím mať zadok v ludi ako Superb.
Njn jenze ja vetsinu casu asi 90% jezdim nalozenej materialem a vercajkem. To by pro me male auto asi nebylo to prave orechove a koupit si malej elektromobil s dojezdem 130km za 700tis a vis??? Zatim nekdo s cenou upadl na hlavicku. Koupit si elektromobil a mit cenu 7-15kc/km(aniz bych ujel jedinej km). Radsi si kazdej poridi zatim neco v nakupu za 4kc/km a "nez dozene" ten elektromobil.
Co to kecam, nedozene protoze to jedine ze by jezdil 30tis a vic rocne a nabijel pouze doma z FV.
Takze porad je elektromobil passe.
Radsi zatim budu za sebou vozit 4m3 vzduchu!!!!
A to jsem zastancem elektromobilu.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od youda »

fugas píše:
NOPARasito píše: Pak jsou hybridni Toyoty a ty jezdi ve meste za 4 ale v prumeru za 6-7(takze si to koupi strekari a jezdi za 6-7 porad) a
Hybridy jsou také do značné míry výsměch.Minulý týden jsem jel s LPG cestovních 150km/h po dálnici.V tom mě předjel tak 170kou nějaký dvoutunový "EL".Srovnatelné, s tím rozdílem, že LPG neparkuje ve městě zdarma a vyprodukuje mnohem míň svinstava :D
Dát EL značky i hybridům byla chyba.
Klasický český případ: "Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky."
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše:
rottenkiwi píše:Aha, takže 99 % času vozím 650 litrov vzduchu, preto mám veľké auto.
Nie je lepšie mať malé s malým coef. AIR DRAG, s tenkými gumami
s nízkou hmot. ? A na 1 % času si požičať dodávku ?

Nestačí mi EV s max. 135 km.h-1 ? NIe je musím mať 250 km.h-1, že.
Lebo 99 % času jazdím Nemecko.

Nestačí mi malé EV, lebo ja músím mať zadok v ludi ako Superb.
V tom jsem za jedno.EV ideální jako doprava do práce, na nákup a běžné ježdění.Stačí mi velikost Saxo.
Idealni, ale momentalne ne!!!
Nikdo nekoupi 10let starej elektromobil aby jezdil 4tis rocne. To nema vyznam.
To ten vuz sezere vic energie v stanby rezimu a koupi stejne budes na 10nasobku spalovaka. Holt to tak je.
Pro ty co jezdi a od novoty, budiz, ale ne cenou pres 2Mega oproti 0,8-1Mega za spalovak.(to se nemuze nikdy srovnat) A to se nebavim o sume na rychlonabijeckach ;-(((((.
Jo za 5let si mozna uz budeme moci o tom popovidat.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne sob zář 05, 2020 3:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Youda:
Jenže to pěkně pohne se statistikou elektromobilů na našich silnicích a budem "dobrý".Člověk v tom hybridu nepociťuje rozdíl co do užívání vozidla.Kdežto v EV už je nutno používat hlavu pokud chci někam dojet.Díky výhodám které EL poskytuje se budou nadmíru množit hybridy, zmizí výhody a spousta lidí si ten čistý EV už nekoupí.
Nemyslím že to mysleli dobře, spíš opět nemysleli.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

NOPARasito píše:
fugas píše:
rottenkiwi píše:Aha, takže 99 % času vozím 650 litrov vzduchu, preto mám veľké auto.
Nie je lepšie mať malé s malým coef. AIR DRAG, s tenkými gumami
s nízkou hmot. ? A na 1 % času si požičať dodávku ?

Nestačí mi EV s max. 135 km.h-1 ? NIe je musím mať 250 km.h-1, že.
Lebo 99 % času jazdím Nemecko.

Nestačí mi malé EV, lebo ja músím mať zadok v ludi ako Superb.
V tom jsem za jedno.EV ideální jako doprava do práce, na nákup a běžné ježdění.Stačí mi velikost Saxo.
Idealni, ale momentalne ne!!!
Nikdo nekoupi 10let starej elektromobil aby jezdil 4tis rocne. To nema vyznam.
To ten vuz sezere vic energie v stanby rezimu a koupi stejne budes na 10nasobku spalovaka. Holt to tak je.
Pro ty co jezdi a od novoty, budiz, ale ne cenou pres 2Mega oproti 0,8-1Mega za spalovak.(to se bemuze nikdy srovnat) A to se nebavim o sume na rychlonabijeckach ;-(((((.
Jo za 5let si mozna uz budeme moci o tom popovidat.
No tak jasně.Kdybych byl dva roky počkal, měl bych za stejné peníze e-Fiátka a dost pravděpodobně bych s ním i jezdil.Ale tak já jsem koníčkář a to není věc ekonomiky.Ale, dnes by se možná dal pořídit třeba ten starý P106/Saxo za 60-70tKč.Problém je shánět odpadlé články, ale není to nemožné.Jen to člověk musí umět sám a nesmí to bát každý měsíc.Pak se i ekonomicky takový veterán vyplatí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

rottenkiwi píše:Aha, takže 99 % času vozím 650 litrov vzduchu, preto mám veľké auto.
Nie je lepšie mať malé s malým coef. AIR DRAG, s tenkými gumami
s nízkou hmot. ? A na 1 % času si požičať dodávku ?

Nestačí mi EV s max. 135 km.h-1 ? NIe je musím mať 250 km.h-1, že.
Lebo 99 % času jazdím Nemecko.

Nestačí mi malé EV, lebo ja músím mať zadok v ludi ako Superb.
Ok, pripustme si, ze jsme se evoluci dostali na vozidla velikosti nakupni tasky, vsechny tydenni nakupy musime vozit pujcenymi dodafkami a na dovolenou jak by smed.
Srazili jsme spotrebu nafty a benzinu a paliv obecne.
Jezdime za 11kWh/100km.
A kam budeme davat odpad v podobe paliv, coz je cca 80% bordelu se kterym si nevime rady, protoze z ropy se vyrabi i jine produkty, ale z hrozne maleho procenta na pomer vuci palivu???
Co? zacneme synteticky a energeticky nakladne vyrabet, plasty, maziva atd.????
NEBO????
rasto1
Příspěvky: 892
Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rasto1 »

Mam 3.2l sestvalec XC90 v a zerie to 14l LPG.
1l LPG ma stoji 0.469E co je 6.6E/100km (menej ako Fabia 1.4MPI!!!).
Vozim sa v AUTE, som ekologicky a je mi fajn :-)
Taktiez mam staru dodavku na stavbu s motorom cize 2.8HDI a jazdim za 8l nafty co je tiez super a neviem si predstavit take auto na e pohon.
7425Wp-J 27ks, 4125Wp-Z 15ks - SUN275-60P; 3525Wp-J plot 15ks TSM-235PC05; Li-ion 30kWh CATL; 3x5048MK do 1f.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Ono mi to niekedy pripadá takto: Svietim 100 W žiarovkou. Je mi fajn. Ziarovky sú lacné.

Potom EU zakáže 100 W žiarovky / zákaz spaľ. motorov v meste /.

A ja už nesvietim 100 W žiarovkou, len používam 100 W tepelný zdroj.

Výsledok: 0.0 nič som ušetril. Keby som to vymenil za 10 W LED,
nemusela by EU meniť zákony.

Vo svete EV. Idem na ropáka so 8 l spotreby, že tam tie filtre nefungujú
ma netankuje, ja mám nejaký filter na vstup vzduchu, a vy cyklisti sa zaduste.

Čo urobí EU ? No može namátkovo posielať autá na EK.
Alebo zakázať nákup nových ropákov.
Alebo čakať, že praradigma myslenia ľudí sa zmení.

Nebudú hovoriť ja a moje deti. Budú hovoriť, my, planéta, ....

Ono sa zdá, že ak je okolo nás 0 civilizácií, tak jednou z príčin,
može byť veĺký filter, kde sa civilizácia pracujúca na princípe "JA",
nedokázala pretransformovať na "MY" a tak zanikla, čo je z pohĺadu
Vesmíru, ok, nepotrebuje nefungujúce civilizácie.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od lubomirz »

pises akokeby doprava bola to najhorsie zlo pre vesmir z hladiska emisii...

holt nie je. Okrem ineho, pozri si energeticky mix CeskoSlovenska - s akymi emisiami sa vyrobi tych uzasnych 18kWh/100km co potrebujes pre posraty EV ? A potom ich skus porovnat s klasickym spalovacim motorom.

Co ti vyslo ? Nezabudni pripocitat miliardy penazi na zastavenie / nahradenie uholnych elektrarni, nedajboze na rozmontovanie atomoviek. Tam sa to rata na miliardy eur a desiatky rokov - vypnut a rozobrat atomku nie je cvaknut vypinacom. Videi mas na youtube kolko chces.

Obnovitelne zdroje ? Nie, ked za 5 rokov ma byt 10-15% elektromobilov na cestach tak to absolutne nedame zelenymi recami a musi nastupit tvrda sila. Napriklad atom.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

rasto1 píše:Mam 3.2l sestvalec XC90 v a zerie to 14l LPG.
1l LPG ma stoji 0.469E co je 6.6E/100km (menej ako Fabia 1.4MPI!!!).
Vozim sa v AUTE, som ekologicky a je mi fajn :-)
Taktiez mam staru dodavku na stavbu s motorom cize 2.8HDI a jazdim za 8l nafty co je tiez super a neviem si predstavit take auto na e pohon.
jojo, mam 2,5l petivalec a vono to jezdi svete div se za 8,5litru benzinu. A to jezdim hodne svizne. Vetsinou predjizdim ja a velmi zridka.jsem predjizden.

Ono to jede, takze predjeti je bezpecne a zere to.stejne jako htp fabia ktera ma.problem na dalnici dosahniut 130km/h :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek