E babeta
Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
E babeta
[urlhttps://www.rulyt.cz/elektricky-motocykl-raccew ... beta-cerny[/url]
Od 1.1.2020 platí na SK novela zákona o cestnej premávke. Zjednodušene aj kolobežky s motorom majú svoju kategóriu. Do 25km/h a 250w nieje potreba ŠPZ, vodič ak, poistka a pod. Ak by malo viac ani dopravný inšpektorát mi nevedel dat jednoznačnú odpoveď ci treba ŠPZ, TK na kolobežky
Aký máte názor na tieto vozíka, je to použiteľné na dochádzanie po meste? Alebo je lepší ebike, eskuter s 4kw motorom a pod...
Klasické babety môžu jazdiť s výnimkou len do roku 2022, potom treba prihlásiť na DI.
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E babeta
k ničemu. klasický elektrokolo pojede stejně a bude použitelný i jako kolo, a nikdo tě nebude vyhazovat z cyklostezky. Za podobný peníze se dá postavit ilegální elektrokolo s 2kW motorem a cestovkou okolo 40km/h. Podle mě tohle není cesta. Prostředek s rychlostí pod 50km/h na rovině nepatří ani do městskýho provozu. Tohle je shit, jak obrat lidi o prachy. A navíc olověná baterka a váha 66kg!!! Nenápadný elektrokolo se středovým motorem 750W https://www.e-pohon.cz/Konverzni-kit-48 ... N-d406.htm tvářící se jako legální 250W/25km/h bude vážit max 25kg a pojede třikrát tolik, po drobným "chiptuningu". Motorka musí mít při váze 60kg špičkovej výkon aspoň 7kW a dojezd 100km (parametry pitbike, kterej jsem přestavoval ze spalováku pro synátora) .
Když tomuhle dojde baterka a nebo se to prostě nevydrápe do kopce, to musí být těžká otročina, to raděj chodit pěšky...
jako minimum, pro jezdce do hmotnosti 60kg se zálibou v pomalé jízdě bych viděl tohle: https://www.elektropower.cz/elektroskut ... kutr-nova/
Když tomuhle dojde baterka a nebo se to prostě nevydrápe do kopce, to musí být těžká otročina, to raděj chodit pěšky...
jako minimum, pro jezdce do hmotnosti 60kg se zálibou v pomalé jízdě bych viděl tohle: https://www.elektropower.cz/elektroskut ... kutr-nova/
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: E babeta
No vidíš a já si v roce 2000 kdy ještě ty nesmysly neplatily koupil koloběžku která má omezení 25km/hod ale motor je 400W. A i to není nic moc. Obyčejná koloběžka.....matobabetak píše:........ Do 25km/h a 250w nieje potreba ŠPZ, vodič ak, poistka a pod. ...........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: E babeta
Tak to asi zvolim variantu ebike, tekingovy 48v 1000w. Niečo nenápadne co nebude putat pozornosť. Vozidlo s ŠPZ už nechcem, poistky, STK, ruky stále od oleja..... Nastal čas na niečo cistejsie
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned črc 09, 2023 7:20 pm
Re: E babeta
Ona E Babeta má uveden motor 250W. A ti co ji provozují halasí s výkonem strmé kopce bez problému, i bez šlapání dojezd a t,d.matobabetak píše:Myslím ze by to mohlo byt v tejto kategórii. Ide o niečo ako je na obrázku a odkaze, lacný, jednoduchý dopravný prostriedok ktorý byde možné nabíjat zdarma z FV panelov.
[urlhttps://www.rulyt.cz/elektricky-motocykl-raccew ... beta-cerny[/url]
Od 1.1.2020 platí na SK novela zákona o cestnej premávke. Zjednodušene aj kolobežky s motorom majú svoju kategóriu. Do 25km/h a 250w nieje potreba ŠPZ, vodič ak, poistka a pod. Ak by malo viac ani dopravný inšpektorát mi nevedel dat jednoznačnú odpoveď ci treba ŠPZ, TK na kolobežky
Aký máte názor na tieto vozíka, je to použiteľné na dochádzanie po meste? Alebo je lepší ebike, eskuter s 4kw motorom a pod...
Klasické babety môžu jazdiť s výnimkou len do roku 2022, potom treba prihlásiť na DI.
Přitom má s jezdcem skora 2 centy. A vím, že s elektrokolem daleko lehčím je nutno kopce přišlápnout. Takže ke je pravda. Buďto má mtor 1kw (čemuž odpovídá i výkon benzin. Babet) a nebo všichni kecají. Apak s tím dojezdem - už z fyz. propočtů je zřejmé, že vytrvalost i LiOn baterií je max. 1 hod. a to neuvážen pokles výkonu baterie- Takže kdo objasní pravdu???
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Lokalita: Praha
- Bydliště: Praha
Re: E babeta
Koupil jsem vrak e-babety na hraní.
Oloveny baterie byly nafouknuté jak balón, nechápu že neexplodovaly. Musely mít při nabíjení hodně přes 100° protože se zdeformovala i krabice. Dnes jsem tam připojil provizorně Lion články a ampermetr. Je tam regulátor s nápisem 250W. Po rovině byl proud v jednotkách amper. Při rozjezdu a do kopce se zastaví na 21A, to je 1000W. V porovnání s el.kolem stejného výkonu jede mnohem líp a bez šlapání. Šlapat se prakticky moc nedá, šlapky jsou velmi nízko nad zemí. Nechápu že to tak pěkně jede a neshoří kabely. Dráty od baterky jsou max. 0.75mm2
Oloveny baterie byly nafouknuté jak balón, nechápu že neexplodovaly. Musely mít při nabíjení hodně přes 100° protože se zdeformovala i krabice. Dnes jsem tam připojil provizorně Lion články a ampermetr. Je tam regulátor s nápisem 250W. Po rovině byl proud v jednotkách amper. Při rozjezdu a do kopce se zastaví na 21A, to je 1000W. V porovnání s el.kolem stejného výkonu jede mnohem líp a bez šlapání. Šlapat se prakticky moc nedá, šlapky jsou velmi nízko nad zemí. Nechápu že to tak pěkně jede a neshoří kabely. Dráty od baterky jsou max. 0.75mm2
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 1535
- Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
- Lokalita: Okolí Pardubic
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 10120
- Kapacita baterie [kWh]: 13,4
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E babeta
Můj skůtr má 48V a 900w motor. Při rozjezdu si bere okolo 17-20A při jízdě do kopce špičkově 26A. při jízdě po rovině za plné rychlosti okolo 14A. Při brždění rekuperace dodává do baterie 0,6A. Po sedlem je regulátor a z něho vedou 3 fousy do motoru. průřez odhaduji max 1mm2 přívod k regulátoru od baterky jsem si dělal svůj protože 1,5mm2 na až 26A není dobrý. dal jsem tam 6mm2
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Lokalita: Praha
- Bydliště: Praha
Re: E babeta
Z motoru vedou slabý dráty ale s teflon izolací aby prošly osou. Z regulátoru vede asi 2,5mm2 na konektory na kterých je roztaveny plast.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah