Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

když já bych to chtěl blbuvzdorný, bez visících drátů, trochu pěkný, na rozdíl od toho předchozího modelu kola. A tím je podmíněnej konekor v základně, něco jako tohle, připomíná to normální kulatej průmyslovej konektor, ostatně jestli to není...
Bedna i základna asi z hliníku, je fakt, že když se to trochu otryská, tak na tom barva drží dobře.
Na zajištění mám odzkoušený tyhle zámky přihnutím toho očka se dá doladit přítlak, a nevypadá to úplně strašně, podobný jsou na hliníkovejch motokufrech. Možná by se dal použít i konektor anderson, pevně připevněnej na aku i na základně, akorát by to zasouvací vedení muselo být dost dlouhý, aby se to neopatrnou manipulací nevylomilo.
Naposledy upravil(a) kodl69 dne úte pro 04, 2018 10:12 pm, celkem upraveno 1 x.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

V konektoru vidim zasadni problem, ten co myslis na origo baterii tak tam mam taky. Jenze to je tak do proudu 50A. To presne nasouvani u ramove baterie se mi nezda jako stastne reseni, kvuli manipulaci. Dokazu si predstavit chytnout do ramu, a pak na kablikach spojit konektor, kterej bych opatril magnetem a na baterii mit smerem k ramu prosturek s magnetickym mat. popr. magnetem opacneho polu a jen pricvakl, nebo klidne i paskou se suchym zipem k ramu mezi bat. a ram, moznosti je mnoho, aby to vypadalo a bylo hlavne funkcni.
Ps.: Ten konektor Anderson jsem taky mel na mysli ;-), ale kabel/kabel, popr. v bedne a z jednotky kabel.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

NOPARasito píše:
Jahodovak: takze mas tuto?( http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jed ... v-35a.html) A to je takovej rozdíl jak Magic jednotka???? O hlucnosti jsem si jistej, ze je to nebe a dudy.
ano to je ona
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Dik, jak mi klekne jedna ze 3 Magic Pie jdu do ni. Jsem zatim spokojenej a po nastaveni vsech parametru a hlavne rekuperace super.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

já bych spíš nějakou víc "smart" jednotku, u téhle si nejsem jist, co se dá na ty 3 režimy nastavit, a spojovat to kvůli možnosti nastavení režimů s cycle analyst se mi moc nelíbí, už kvůli ceně. Rád bych to měl nějak takto: jeden režim je "street legal", druhej je "full power, max fun" a třetí "long trip" kde bude omezenej max odber z aku a plynem se reguluje příkon motoru, ne rychlost, jako je zvykem, čímž se dá dosáhnout většího dojezdu než bez omezení výkonu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

Ta jednotka samozřejmě má možnost nastavení přez počítač,to by jsi ale musel konzultovat přímo s prodejcem,od něho je nastavena 1 legál,2 40 procent výkonu a třetí max to je 110 procent v porovnání bez sínusu.Na požádání ti nastaví jednotku jak potřebuješ.Jestli by byl ochoten i dodat ptřebný softvér nemám zdání,pořídil jsem si ten analist,protože to zároven funguje jako univerzální přístroj na kterém máš vše potřebné a nemusíš už nic jiného použít,pokud seženeš torzní snímač,pak není problém ho do systému zapojit a využít jeho vlastností.Ten sice nemám ale používám velice často funkci tempomatu,jednou jsem použil i jednu podivnost kterou to umí a to zpětný chod,při zapíchnutí do bažiny...naštěstí tato funke pracuje jen pokud stojíš,takže pokud omylem zapneš při jízdě,nic se neděje,jen po zastavení a pokusu o odjezd začneš couvat,nedoporučuju...Na tom anylistu je možno nastavit i několik modů omezení výkonu motoru a jeho chování,dodnes nevím vše,nějak mě nebaví se v tom hrabat,pro mé potřeby stačí jak je nastaveno a zatím se mi nikdy nestalo,že bych nedojel,nejvíc jsem z baterie vyčerpal,tady i po rekuperaci v baterce ye 30 ah zbylo 9 ah a nejslabší článek měl naprázdno 3,7 voltů.Tachometr ukazoval 95 kilometrů a to jen proto,že jsem spěchal a průměrná rychlost byla 30 km.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

jasně, manuál od analystu i nastavovací sw jsem si stáhl, je to mocný nástroj, ale zase to zdraží celý kolo o skoro 5kKč, což je v mým případě cca třetina celkové ceny. Chci se stavit v Tišnově u Šikuly, má prej nějakej novej sinus regulátor 50A, ale nikde na webu k tomu nejsou podrobnosti, tak to budu muset prozkoumat na místě. Pokud by ten uměl všechno co potřebuju, bylo by to nejjednodušší řešení, bez dalších krabiček. Sice je o trošku dražší než tebou uvedenej, ale zas by to mělo být "all in one" řešení. Na sledování baterie mám čínskou BMS s bluetooth modulem, takže napětí článků, odběr a dojezd mám na telefonu, stačí držák telefonu za 4USD a je vyřešeno.
Hluboce jsem se zamyslel nad obalem na akupack, a budu ho dělat z laminátu, sice na tom strávím 2-3 půldne, ale bude to opakovatelný, když si vzpomenu, že udělám další kus, nebo bych ten jeden nějak rozbil.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

Dnes jsem se byl podívat v e-pohony.cz v Tišnově. Zažil jsem trochu šok. Mají sinus jednotku s rozměrem cca 3x7cm, tloušťka do 1cm!!! proud z aku do 50A, proud fáze tuším do 80A, ale bez ověření, na papíře to nemám. Má to spoustu nastavení, bych skoro řekl až moc, prostě cycle analyst + řídící jednotka v jednom hodně malým futrálku. Zajímavost je zvuková! signalizace nastavenýho režimu motorem. A je to nejen zvuk, ale přenese se to pěkně až do řídítek. Svezl jsem se na tom, a je to jasnej rozdíl oproti 30A noname jednotce z Ali co jsem provozoval doteď. Intenzita PAS na nejvyšší stupeň byla až nepříjemná... Motor sice není úplně bezhlučnej, ale je to tišší podstatně tišší než ta obyč jednotka, hlavně v nízkejch rychlostech je to úplně potichu. Akorát je to zatím předprodejní vzorek, tak musím být do února trpělivej... je samozřejmě i verze s displejem, ale "na čo mi displej, kokotovi" nebo jak to bylo :lol:
Prostě českej vývoj i výroba, asi podpořím domácí vývoj a výrobu místo číny a kanady...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od marko250 »

No je spousta hračiček ke koupi:

https://revx.pro/cs/revx/

https://curtisinstruments.com/
https://alltraxinc.com/
https://www.dmcde.de/

kodl69 dokázal bys mě spočítat komponenty pro offroad motorku,včetně baterky a hmotnosti s dospělákem 90kg,použil by se rám s podvozkem z 250cm3,váhu před přestavbou odhaduji bez motoru a zbytečností spalováku na 60kg.Origo váží se vším na startu do 110kg.
A teď,původní převod je 13-48z a motor měl max. výkon 40kW a na nádrž vydržel v závodním tempu 2hodiny,kolo má obvykle 15min a 10km,najel jsem jich do cíle 9 a jelo se malinko přez dvě hoďky.Tempo stačilo na umístění na bedně.Co by se muselo použít pro elektrifikaci,abych dosáhl stejného výsledku,mohu jet jednou vyměnit baterku do depa,ale podmínka je výměna do 1 minuty.Je tam strašná akcelerace a decelerace,stále podaný jmenovitý výkon max pár sekund nějaká 200m rovinka,převýšení obvykle do 60m,ale opakovaně v údolích.

Tady je jedno kolo třeba pro uvědomění co to bude muset snést: https://www.youtube.com/watch?v=XwvXb2cSzQM
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

Altrax je ro klasický DC motory, ne pro BLDC, kde bys dnes sehnal 20kW kartáčovej motor, jedině ze starýho citroenu.

Na zkoušku bych si půjčil na jeden závod tu KTM model 2018 a baterku navíc, měla by být jednoduše vyměnitelná, na bednu by to asi nebylo, ale 17kW v elektrice by to mohlo dát. Spíš by ty dvě hodiny byly problém i pro dvě baterky. Rekuperace ti v tomhle režimu nevrátí skoro nic, brzdí se hlavně přední, jestli se něco nezměnilo...
aby to bylo úplně srovnatelný, tak by měl mít motor něco přes 20kW a nějakou rezervou na špičky a baterka tak 20kWh, to bys neuvezl, i když možná jo - 20kWh baterka z 18650 by vážila 83kg bez obalu a propojovacích vodičů. ale 10kWh jenom polovinu... 10kWtrvale 20kw spička motor váží 17kg https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/7- ... u-chlazeny, ale to by bylo málo... 20kW váží 54kg... a kde máš regulátor, chladič s oběh. pumpou, jistě by byl potřeba primární převod... Asi to bude chtít ještě nějakej rok vývoje. Ale do prudkýho vrchu nebo podobný disciplíny by se s elekrikou asi daly dělat i poměrně nízkonákladově...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od marko250 »

V terénu se brzdí hlavně zadní,přední jen přibržďuje současně před zatáčením.Když jsem se koukal na tu americkou Altu,tak při 123kg by vydržela asi 40min v závodě.Jaký je rozdíl ve výkonnosti mezi DC a AC motory,který váhově dokáže vyrobit větší výkon a nenabalí na sebe další kila ovládáním?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

teoreticky by měl být nejlehčí asynchronní motor, ale nikdo ho v téhle velikosti nedělá, což nechápu. Modeláři mají 3kW motor vážící 0.6kg, třeba tohle když dáš dohromady, tak máš 18kW výkonu s hmotnostípod 4kg... ale je to asynchron s jeho výhodama a nevýhodama. tj na malejch otáčkách malej krouťák, musely by se asi řadit dva kvalty... V nějakým větším provedení v modifikaci pro auto/moto jsem to neviděl. standartní BLDC mají dost krouťáku od nuly, ale jsou těžší o ty magnety. P.S. dívám se znova na ten gart a asi je to BLDC...
kladickej DC motor s buzeným statorem má velkej magnetickej obvod, tím je těžší, uhlíky na větší proudy jsou taky problém, proto je díky levnejm mosfetům prakticky vytlačily BLDC motory. jediná výhoda je u sériovýho motoru jeho zatěžovací charakteristika, a jednoduchá regulace... Regulátor k BLDC 150V 150A od číňana váži 3kg, ale to je cenově low end, v evropě se to udělat řádově menší, viz moje zděšení z velikosti reglu pro elektrokolo.
Pokud se hodně brzdí zadní brzdou, tak se něco vrátí z rekuperace, ale moc bych na to nespoléhal. Obecně předpokládám problémy s chlazením čehokoliv, od motoru přes kontroler až po baterky.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od JonasPP »

Trocha oživenie tohto vlakna.
Kamarat Mi poslal fotečku jeho znameho pri dlhanskej medzištatnej ture. Naschval nedavam detaily,lebo je to len otvorene celemu internetu a Ja tiež neni som rad,ak sa dade bez môjho suhlasu hodi moja fotka.
No,ale aby som sa vratil k veci,ide o ten bajk. Je na ňom toľko zariadeni,čo stači istotne každemu na nekonečnu turu bez zasuvky a je to aj dosti feši.
Přílohy
IMG_20190921_064747.jpg
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Matess
Příspěvky: 1777
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Matess »

to mi pripomina solar race.
rimi
Příspěvky: 390
Registrován: čtv říj 13, 2011 10:45 am
Bydliště: Příbor

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od rimi »

JonasPP píše:
Trocha oživenie tohto vlakna.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=13&t=1260
Uživatelský avatar
Dusan61
Příspěvky: 292
Registrován: úte kvě 22, 2018 6:38 am
Lokalita: Zvolen
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3960
Kapacita baterie [kWh]: 13
Bydliště: ZV

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Dusan61 »

Zdravím, chcem sa opýtať.
Máte niekto dáku skúsenosť s kupovaním na aliexprese tohto stredového motora na bicykel ?
Stred_motor.jpg
Panel 270 Wp ZV
Panely 3960 Wp, Regulátor EPEVER-150VDC/80A, Meniče Dom/Victron 5000 VA/24V, Bojler/Victron 3000 VA/24V, Akumulátor Li-ion 18650 56P/8S + Li-ion 50Ah 3P/8S + Li-ion 150Ah 8S = 31,6V/440Ah
LK3 monitoring
Grafy: Panely 3960 Wp Napätie na akum. Energia v akum. Denný výkon/spotreba
DC/DC menič
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Kamoš robil prerábku s Bafang-om.
https://www.boinc.sk/clanky/elektricky- ... ym-pohonom

Ale neviem kde kupoval, ja bežne kupujem na ali, ale len do 22 €.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
Dusan61
Příspěvky: 292
Registrován: úte kvě 22, 2018 6:38 am
Lokalita: Zvolen
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3960
Kapacita baterie [kWh]: 13
Bydliště: ZV

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Dusan61 »

Stredový motor a príslušenstvo je doma, po večeroch sa môžem zabávať.
20191122_181726.jpg
20191122_180353.jpg
Panel 270 Wp ZV
Panely 3960 Wp, Regulátor EPEVER-150VDC/80A, Meniče Dom/Victron 5000 VA/24V, Bojler/Victron 3000 VA/24V, Akumulátor Li-ion 18650 56P/8S + Li-ion 50Ah 3P/8S + Li-ion 150Ah 8S = 31,6V/440Ah
LK3 monitoring
Grafy: Panely 3960 Wp Napätie na akum. Energia v akum. Denný výkon/spotreba
DC/DC menič
Uživatelský avatar
Dusan61
Příspěvky: 292
Registrován: úte kvě 22, 2018 6:38 am
Lokalita: Zvolen
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3960
Kapacita baterie [kWh]: 13
Bydliště: ZV

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Dusan61 »

Dnes som dokončil elektrifikáciu môjho bicykla. Batériu ešte nemám dokončenú, ale na skúšku som použil batériu ktorú mám pre akukosačku. Batériu som provizórne upevnil na nosič a išiel som to vyskúšať.
Ten stredový motor ma teda prekvapil, že akú to má silu a zrýchlenie.
20191130_141702.jpg
Keď dokončím batériu, tak pôde do tohto puzdra.
20191130_141545.jpg
K motoru som si kúpil aj kábel na pripojenie k PC. Niektoré hodnoty sa dajú nastavovať aj cez displej, no cez PC sú tam takéto možnosti nastavení.
Basic.jpg
Pedal Assist.jpg
Throttle Handle.jpg
Panel 270 Wp ZV
Panely 3960 Wp, Regulátor EPEVER-150VDC/80A, Meniče Dom/Victron 5000 VA/24V, Bojler/Victron 3000 VA/24V, Akumulátor Li-ion 18650 56P/8S + Li-ion 50Ah 3P/8S + Li-ion 150Ah 8S = 31,6V/440Ah
LK3 monitoring
Grafy: Panely 3960 Wp Napätie na akum. Energia v akum. Denný výkon/spotreba
DC/DC menič
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od matobabetak »

Ešte vymyslieť aby bolo na motorke vyrazené : 250W :)
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995