Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2530
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Vemme si nové auto, fabia junior, které najelo 40t km za 15 let.
230 000 od Agrotec - dealera Škoda.
40tkm dělá při spotřebě cca 7l a průměr cena za litr za 15 let 30Kč/l = 84tKč
6x technická kontrola plus emisní kontrola á cca 1200Kč=7200Kč
jedny zimní pneu 5 tKč
výměna pneu á1000Kč ročně 15tkč
15x výměna oleje á 600Kč = 9tKč
výměna zmetkových součástek po výrobě ve Škoda Auto v mých nákladech (matky předních kol a palivové čerpadlo) 2tKč
povinné ručení, dálniční známky,40tKč
Mohu ho prodat tak za 50tKč, protože je furt jak nové a smrdí novotou.
Tak si to spočítej, vychází mi 9,805Kč/km když bych ho nechtěl prodat a dál živit.
230 000 od Agrotec - dealera Škoda.
40tkm dělá při spotřebě cca 7l a průměr cena za litr za 15 let 30Kč/l = 84tKč
6x technická kontrola plus emisní kontrola á cca 1200Kč=7200Kč
jedny zimní pneu 5 tKč
výměna pneu á1000Kč ročně 15tkč
15x výměna oleje á 600Kč = 9tKč
výměna zmetkových součástek po výrobě ve Škoda Auto v mých nákladech (matky předních kol a palivové čerpadlo) 2tKč
povinné ručení, dálniční známky,40tKč
Mohu ho prodat tak za 50tKč, protože je furt jak nové a smrdí novotou.
Tak si to spočítej, vychází mi 9,805Kč/km když bych ho nechtěl prodat a dál živit.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jednou sem si koupil fávo na plyn za 10 tis jen tak nachvilku a trošku sem si ho nechal dýl.
Nakonec sem na něm najel cca 150 tis (ke konci už mi nepočítal kilometrovník). Posledních 60 tis sem olej neměnil, jen občas dolil.
Měnil sem spoju, dělal repas startéru, gumy sem koupil asi troje.
Takže když to přeženu, tak auto 10000 za servis+gumy cca 40 tis, ručení 12 000, ostatni jako stk, me 4000, registrace 800.
žral asi 9l lpg + trošku benzínu. takže to způměruju na 10l lpg za cenu 12 kč. Palivo 180 tis.
celkem 250 tis. Takže na km 1,67 kč
Ale jezdil sem každý den asi 150 km, takže to se na využití auta taky dost podepíše, kdo jezdí couračky, tak mu sazba za km klesá dost pomaleji.
Pak jsem si koupil Jeepa 5,2L V8 ten žral tak 17l/100 a najel sem na něm tak do 4 tisicí než sem ho prodal Tam to ani nechci počítat.
brumlaj: já mám podle canion kapacitu 32Ah a najeto mám 70 tis. Mám pocit že se na baterce dost podepsal poslední rok v Peugeot salónu, kde se s tím jezdilo hlavně pro obědy. Asi s tím každej jezdil stylem brzda plyn.
Nakonec sem na něm najel cca 150 tis (ke konci už mi nepočítal kilometrovník). Posledních 60 tis sem olej neměnil, jen občas dolil.
Měnil sem spoju, dělal repas startéru, gumy sem koupil asi troje.
Takže když to přeženu, tak auto 10000 za servis+gumy cca 40 tis, ručení 12 000, ostatni jako stk, me 4000, registrace 800.
žral asi 9l lpg + trošku benzínu. takže to způměruju na 10l lpg za cenu 12 kč. Palivo 180 tis.
celkem 250 tis. Takže na km 1,67 kč
Ale jezdil sem každý den asi 150 km, takže to se na využití auta taky dost podepíše, kdo jezdí couračky, tak mu sazba za km klesá dost pomaleji.
Pak jsem si koupil Jeepa 5,2L V8 ten žral tak 17l/100 a najel sem na něm tak do 4 tisicí než sem ho prodal Tam to ani nechci počítat.
brumlaj: já mám podle canion kapacitu 32Ah a najeto mám 70 tis. Mám pocit že se na baterce dost podepsal poslední rok v Peugeot salónu, kde se s tím jezdilo hlavně pro obědy. Asi s tím každej jezdil stylem brzda plyn.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Ked kliknes v mojom popise na odkaz na spritmonitor je tam moj yaris hybrid..kazda jedna polozka aj dialnicna znamka,nakup,havarijka,pneu,vymena pneu, servisne prehliadky..uplne vsetko,..aj vymeneny stierač.
Len palivove naklady su 6,42 eura/100km, v českych korunach 6,42*25,8=165czk/100km..teda 1,65czk na kilometer. Kompletnu cenu za km sa dozviem az ked predam auto a uvidim co ma stal pokles ceny. Len havrijka+zakona+GAP stoji takmer ako palivo
Len palivove naklady su 6,42 eura/100km, v českych korunach 6,42*25,8=165czk/100km..teda 1,65czk na kilometer. Kompletnu cenu za km sa dozviem az ked predam auto a uvidim co ma stal pokles ceny. Len havrijka+zakona+GAP stoji takmer ako palivo
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Vcera byl v CT24 porad kde rikali, ze aby se emisema yrovnalo eauto obyc dieselu musi najet 160t km, s puvodni baterii.
zajimavy pohled na vec. Pripada mi.to.podobne jako globus a jeho zalohovane kelimky na kafe. Aby se kelimek vyplatil.musi se pouzit aspon 60x. otazka je jaka bude realna zivotbost zalohovaneho kelimku....
zajimavy pohled na vec. Pripada mi.to.podobne jako globus a jeho zalohovane kelimky na kafe. Aby se kelimek vyplatil.musi se pouzit aspon 60x. otazka je jaka bude realna zivotbost zalohovaneho kelimku....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
zmineny porad:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/120 ... 4-special/
https://www.ceskatelevize.cz/porady/120 ... 4-special/
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Já tomu moc nevěřím. Vždy někdo něco říká (extrémisté obou tárobů) a zatím nikdo nespočítal kolik opravdu emisí vypustí výroba jednoho nebo druhého auta.
Dejme tomu že máme kastli a nápravy stejnou. Liší se jen pohon.
Takže elektro: baterka, motor, převodovka, invertor, další elektro okolo jako nabíječka, měniče. Náplnň necelej litr oleje. Podle skladby elektráren to čoudí někde z jednoho komínu v poli.
Pak spalovák tdi: celej motor z xx součástí co se musí přesně obrobit na CNC a pak galvanicky upravit, převodovka vesměs to samé, čerpadlo, PDF filtr, olejové náplně min 5-6L co se pravidelně mění 4l v motoru a pak to funguje tak 4 roky, než se to vše zanese a začne plnit emise na samé hranici tolerance, nebo se to nějak na STK uplatí. A hlavně čoudí to lidem přímo pod nos.
Nechce se mi věřit, že při výrobě elektromotoru a baterek se vypustí o tolik více emisí, jako při výrobě všech součástí spalovacího motoru a převodovky o x rychlostních stupních.
Já dělám v galvanice a okolo automotive se taky občas otřu, takže vím jaké mají ty linky příkony.
Dejme tomu že máme kastli a nápravy stejnou. Liší se jen pohon.
Takže elektro: baterka, motor, převodovka, invertor, další elektro okolo jako nabíječka, měniče. Náplnň necelej litr oleje. Podle skladby elektráren to čoudí někde z jednoho komínu v poli.
Pak spalovák tdi: celej motor z xx součástí co se musí přesně obrobit na CNC a pak galvanicky upravit, převodovka vesměs to samé, čerpadlo, PDF filtr, olejové náplně min 5-6L co se pravidelně mění 4l v motoru a pak to funguje tak 4 roky, než se to vše zanese a začne plnit emise na samé hranici tolerance, nebo se to nějak na STK uplatí. A hlavně čoudí to lidem přímo pod nos.
Nechce se mi věřit, že při výrobě elektromotoru a baterek se vypustí o tolik více emisí, jako při výrobě všech součástí spalovacího motoru a převodovky o x rychlostních stupních.
Já dělám v galvanice a okolo automotive se taky občas otřu, takže vím jaké mají ty linky příkony.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pát zář 13, 2019 8:22 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
to ja samozremne nedokazu posoudit, ale urcite tam nejaky rozdil bude, otazka je jakym smerem. cekavam ze na vyrobu bude eauto opravdu narocnejsi. Otazka je o kolik a po kolika km se to tedy srovna. Protoze oni pocitaji ze eauto ma nulove emise, coz ale neni v tuto chvili vubec pravda a dlouho nebude.
pokud je to opravdu 160ttkm, tak je to cele zase docela zoufale, protoze pri dnesnim spotrebnim nastaveni aut, se toho vetsina eaut ani nedozije....
pokud je to opravdu 160ttkm, tak je to cele zase docela zoufale, protoze pri dnesnim spotrebnim nastaveni aut, se toho vetsina eaut ani nedozije....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Já to beru tak, že pokud něco při výrobě vypustí emise, tak to je z energie při výrobě. A tu energii musel někdo zaplatit + tam musí bejt marže.
Takže se podle ceny dá i odhadnout kolik se při výrobě spálilo emisí.
Teď je otázka jaké automobilky mají ceny za 1kWh aku. Co vím tak Musk něco říkal o cíli dostat se na 100$ za kWh. Takže ta výroba těch lithiovek nemůže být až tak energeticky náročná.
Mě osobně je to fuk, netvrdím že jedna nebo druhá technologie je ekologičtější. Jezdím na el. protože se to vyplatí a baví mě to.
Ale nemám rád tyhle tábory lidí. e-blázni se furt chlubí tím jak vypuštění 0 co2, přitom to není pravda a ropáci zase říkají jak se na elektriku nedá jezdit a baterie do 5 let chcípnou. Nebo že elektroauta vypustí víc škodlivin za svůj život než nafťák. Každej něco tvrdí, ale nikdo zatím nedal smysluplně spočítané černé na bílém podle čeho ten svůj názor říká.
Takže se podle ceny dá i odhadnout kolik se při výrobě spálilo emisí.
Teď je otázka jaké automobilky mají ceny za 1kWh aku. Co vím tak Musk něco říkal o cíli dostat se na 100$ za kWh. Takže ta výroba těch lithiovek nemůže být až tak energeticky náročná.
Mě osobně je to fuk, netvrdím že jedna nebo druhá technologie je ekologičtější. Jezdím na el. protože se to vyplatí a baví mě to.
Ale nemám rád tyhle tábory lidí. e-blázni se furt chlubí tím jak vypuštění 0 co2, přitom to není pravda a ropáci zase říkají jak se na elektriku nedá jezdit a baterie do 5 let chcípnou. Nebo že elektroauta vypustí víc škodlivin za svůj život než nafťák. Každej něco tvrdí, ale nikdo zatím nedal smysluplně spočítané černé na bílém podle čeho ten svůj názor říká.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pát zář 13, 2019 8:31 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
poku dby to bylo ciste takhlem, tak je eauto vzhledem k cenam vyrazne neekologicke pri vyrobe. pac je o poznani drazsi nez spalovak a zaroven odpada pomerne draha cast v podobe spalovacicho motoru a vsech veci okolo nej.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo, musíme ale brát nákupní ceny komponentů, né celkovou prodejní cenu výrobku.
To by iphone už dávno zabil veškerej život na zemi
To by iphone už dávno zabil veškerej život na zemi
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
to je pravda
ale co je pro jednoho prodejni cena je pro druheho nakupni
ale co je pro jednoho prodejni cena je pro druheho nakupni
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
první hodinu sem viděl - měl sem z toho dost nepříjemný dojem opět tendenční , viděný pohledem jedné strany : "soudruhu řediteli Škoda auto a.s. , co si myslíte o comsi nazývajíc se elektromobilem ?" .
O uvedených číslech a onom grafu dýzl vs. elektromobil nemluvě .
Neustále se omýlá jak sou elektromobily nenasytným žroutem lithia , v ev je jen pár % lithia . Metalurgický průmysl ročně spotřebuje násobně víc lithia , chemický průmysl rovněž a farmaceutický průmysl jakbysmet . Jaké množství lithia ročně sežerou mobilní zařízení na jedno použití také ani pípnutí . Je slyšet pouze o "nehorázných" elektromobilech . Stále platí co říkám : "každá svině řve a kope je-li vytlačována od koryta" .
Elektronům zdar
první hodinu sem viděl - měl sem z toho dost nepříjemný dojem opět tendenční , viděný pohledem jedné strany : "soudruhu řediteli Škoda auto a.s. , co si myslíte o comsi nazývajíc se elektromobilem ?" .
O uvedených číslech a onom grafu dýzl vs. elektromobil nemluvě .
Neustále se omýlá jak sou elektromobily nenasytným žroutem lithia , v ev je jen pár % lithia . Metalurgický průmysl ročně spotřebuje násobně víc lithia , chemický průmysl rovněž a farmaceutický průmysl jakbysmet . Jaké množství lithia ročně sežerou mobilní zařízení na jedno použití také ani pípnutí . Je slyšet pouze o "nehorázných" elektromobilech . Stále platí co říkám : "každá svině řve a kope je-li vytlačována od koryta" .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo, kdyby šlo o ekologii, tak se řeši recyklace. V elektromobilech by to šlo krásně.
Na elektormoboru už není téměř co vymýšlet. Motor co se jednou vyrobil by šel klidně po ukončení životnosti použít opět do nového elektromobilu. Pořád i po 20 letech bude mít 80kW. Stačí jen vyměnit ložiska.
Invertor by teoreticky šel použít také, kdyby byl nějak modulový. Nejspíš to umře buď na kondíky nebo na fety. Takže proměřit, vyměnit kondíky a šup s tím do nového auta.
Baterie můžou ještě dlouho po ukončení mobilního života sloužit jako stacionární úložiště a pak až můžou jít na rozebrání a vytěžení surovin.
Stejně tak samotné auto by mohlo sloužit klidně 30 let, pokud se bude dát koupit náhradní aku. Nebude potřeba celé vyrábět znovu. Maximálně morálně zastará bezpečností a výbavou. Ale vidíme, že lidem nedělá problém jezdit s auty z roku 199x. Což jsou 20 let staré spalováky s euro 1-2. 30 let starý elektromobil si furt bude jezdit za těch svejch 15kWh elektriky na sto.
Jenže nejde o ekologii, v první řadě jde o peníze. Automobilky nemůžou vyrobit auto které si lidé nechají xx let. Oni potřebují a by si každých 6-8 let koupili nové.
Na elektormoboru už není téměř co vymýšlet. Motor co se jednou vyrobil by šel klidně po ukončení životnosti použít opět do nového elektromobilu. Pořád i po 20 letech bude mít 80kW. Stačí jen vyměnit ložiska.
Invertor by teoreticky šel použít také, kdyby byl nějak modulový. Nejspíš to umře buď na kondíky nebo na fety. Takže proměřit, vyměnit kondíky a šup s tím do nového auta.
Baterie můžou ještě dlouho po ukončení mobilního života sloužit jako stacionární úložiště a pak až můžou jít na rozebrání a vytěžení surovin.
Stejně tak samotné auto by mohlo sloužit klidně 30 let, pokud se bude dát koupit náhradní aku. Nebude potřeba celé vyrábět znovu. Maximálně morálně zastará bezpečností a výbavou. Ale vidíme, že lidem nedělá problém jezdit s auty z roku 199x. Což jsou 20 let staré spalováky s euro 1-2. 30 let starý elektromobil si furt bude jezdit za těch svejch 15kWh elektriky na sto.
Jenže nejde o ekologii, v první řadě jde o peníze. Automobilky nemůžou vyrobit auto které si lidé nechají xx let. Oni potřebují a by si každých 6-8 let koupili nové.
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jsou na světě lidé, kteří si myslí, že ano a stále se objevují další a další způsoby, jak kupříkladu snižovat ztráty způsobené vířivými proudy v elektromotorech. Bezztrátová regulace je dalším takovým svatým grálem.dracekvo píše:tNa elektormoboru už není téměř co vymýšlet.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Proto jsem tam dal slůvko téměř.
Nějaké procento už to moc nevytrhne a myslím, že lepší bude použít už vyrobený motor znovu, než komplet vyrábět nový a starý jen roztavit v peci.
Však se stačí podívat na spotřeby trojčat z roku 2010 a nových elektromobilů (škoda citigo iv). Téměř nic se tam nezměnilo.
A úplně nejekogogičtější bude udržet co nejdéle funkční celý elektromobil, protože jeho spotřeba proti novým autům bude + - stejná. Max tam může hrát roli zimní provoz a absence TČ.
Nějaké procento už to moc nevytrhne a myslím, že lepší bude použít už vyrobený motor znovu, než komplet vyrábět nový a starý jen roztavit v peci.
Však se stačí podívat na spotřeby trojčat z roku 2010 a nových elektromobilů (škoda citigo iv). Téměř nic se tam nezměnilo.
A úplně nejekogogičtější bude udržet co nejdéle funkční celý elektromobil, protože jeho spotřeba proti novým autům bude + - stejná. Max tam může hrát roli zimní provoz a absence TČ.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
to.je ale.u vsecho. Pokud bychom drzeli veci v provozu nez budou neopravitelne rozbite (predpokladem.je vyrabet opravitelne veci), tak by to pomohlo ekologii mnohem vice nez vsechny ty dnesni regulace a euro normy. Jenze to by se netocili penize v ekonomice a lidi by nebohatli. To.by nemohli mit kazdej rok novej iPhone a televizi.
Proste by to nebyl konzum.
Proste by to nebyl konzum.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono to neplatí u všeho stejně.
Třeba držet při životě staré auto s euro 0-1 a každý den s ním jezdit po městě. Při určitém počtu km, fakt vyjde pro přírodu lépe ho sešrotovat a koupit si nový spalovák
Stejně tak TV nebo mobil. Já už bych starou crt TV nechtěl ani za mák. Ta spotřeba tam fakt hraje velkou roli a pokud to někomu běží každej den x hodin.
Telefon je kapitola samo o sobě. Já telefon měnil až když fakt přestal stíhat výkonově.
Bylo by zajímavé si na elektroautech udělat živnost. Skupovat vraky a vracet jim život a pak je třeba i prodávat se zárukou
Ono za pár let bude hlad po fachmanech co dokážou opravit elektromobil za normální peníze. Chtělo by to nějak podchytnout už na začátku a udělat si na tom živobytí.
Třeba držet při životě staré auto s euro 0-1 a každý den s ním jezdit po městě. Při určitém počtu km, fakt vyjde pro přírodu lépe ho sešrotovat a koupit si nový spalovák
Stejně tak TV nebo mobil. Já už bych starou crt TV nechtěl ani za mák. Ta spotřeba tam fakt hraje velkou roli a pokud to někomu běží každej den x hodin.
Telefon je kapitola samo o sobě. Já telefon měnil až když fakt přestal stíhat výkonově.
Bylo by zajímavé si na elektroautech udělat živnost. Skupovat vraky a vracet jim život a pak je třeba i prodávat se zárukou
Ono za pár let bude hlad po fachmanech co dokážou opravit elektromobil za normální peníze. Chtělo by to nějak podchytnout už na začátku a udělat si na tom živobytí.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
mas pravdu u te televize je to dobry priklad, ale dnesni doba je nastavena tak, ze lidi meni 50W televizi za 50W televizi s youtubem,co dva roky. to je podle me proste blbost.
u toho auta nesouhlasim. Stale povauzji emise na vyrobu a recyklaci podstatne vetsi nez to co vyprodukuje provozem. Z pohledu globalni ekologie se to nevyplati z pohledu toho, ze bude cistci vzduch ve mestech mozna ano. I kdyz ani zde nejsem presvedcen, preci jenom z euro 1-2 naftak poustel saze, ano tak velke ze byli videt, vykasles je, moderni euro 6 naftak s mirnou provozni poruchou (kapajici vstrik), coz ani nemusi lajk poznat udela daleko vetsi paseku.... je to o tom co z toho motoru lita ven, a ja povazuji moderni primovstriky za vetsi zlo nez dejme tomu euro 2-3.
Osobne tedy naftaky nesnasim a myslim, ze do mesta nepatri. Jsou na dlouhe cesty, ale hrkat s tim po meste.....
Krasne to bylo patrne na Londyne, resili znecisteni, nakou chytrou hlavu napadlo, ze omezi benzinaky a daj dotace na naftaky, protoze mensi spotreba je lepsi ne? a za par let to museli otocit, protoze svete div se se tam nedalo dejchat jeste vic tohle me vzdycky pobavi. kdyz urednici objevi jako ameriku naprosto evidentni vec...
u toho auta nesouhlasim. Stale povauzji emise na vyrobu a recyklaci podstatne vetsi nez to co vyprodukuje provozem. Z pohledu globalni ekologie se to nevyplati z pohledu toho, ze bude cistci vzduch ve mestech mozna ano. I kdyz ani zde nejsem presvedcen, preci jenom z euro 1-2 naftak poustel saze, ano tak velke ze byli videt, vykasles je, moderni euro 6 naftak s mirnou provozni poruchou (kapajici vstrik), coz ani nemusi lajk poznat udela daleko vetsi paseku.... je to o tom co z toho motoru lita ven, a ja povazuji moderni primovstriky za vetsi zlo nez dejme tomu euro 2-3.
Osobne tedy naftaky nesnasim a myslim, ze do mesta nepatri. Jsou na dlouhe cesty, ale hrkat s tim po meste.....
Krasne to bylo patrne na Londyne, resili znecisteni, nakou chytrou hlavu napadlo, ze omezi benzinaky a daj dotace na naftaky, protoze mensi spotreba je lepsi ne? a za par let to museli otocit, protoze svete div se se tam nedalo dejchat jeste vic tohle me vzdycky pobavi. kdyz urednici objevi jako ameriku naprosto evidentni vec...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
v monetární ekonomice nejde o bohatnutí lidí (všech) ale o bohatnutí pár jedinců na úkor ostatních .
Moderní televize - CTR sem měnil při příchodu DVB-T za LCD Sony jež je dodnes plně fungující . Před cca 3-mi roky sem se neudržel a koupil FHD 3D LG , před dvěma měsíci schořelo podsvětlení podařilo se jej opravit výměnou 18-ti pidi SMD LEDek a jede dál . Že to od výroby vydželo necelý tři roky je dobře vytuněnej spotřebák .
Elektromotor z Euta bude schopen fungovat mnohem déle než-li karosérie - ty jsou též vyladěny k omezené životnosti .
O elektrotechnice vím malý prd , ale není náhodou za selháním FET tranzistorů selhání jeho řízení ? Že jej zapne když nemá ?
Pokud auto Euro 1 , Euro 2 , atd. plní své emisní limity , nevidím problém jej nadále používat . Čím déle jsou tato již vyrobená auta v provozu , tím oddalují nutnost rubání surovin na výrobu nového , s tím souhlasím . Co to ale hatí sou nezodpovědní majitelé aut jež nejsou v řádném technickém pořádku , tudíž nejen ve stavu nezpůsobilém k provozu na pozemních komunikacích ale zásadně škodících všem bytostem v okolí kde se pohybují .
Mám auto Euro 3 s reálnými emisemi hluboko pod maximem normy Euro 3 . Osobně bych si nikdy nedovolil provozovat auto s vadným motorem a zničeným spalinovým filtrem . Bohužel su zjevně jeden z mála komu to vadí potkávajíc ty vraky na silnicích .
Elektronům zdar
v monetární ekonomice nejde o bohatnutí lidí (všech) ale o bohatnutí pár jedinců na úkor ostatních .
Moderní televize - CTR sem měnil při příchodu DVB-T za LCD Sony jež je dodnes plně fungující . Před cca 3-mi roky sem se neudržel a koupil FHD 3D LG , před dvěma měsíci schořelo podsvětlení podařilo se jej opravit výměnou 18-ti pidi SMD LEDek a jede dál . Že to od výroby vydželo necelý tři roky je dobře vytuněnej spotřebák .
Elektromotor z Euta bude schopen fungovat mnohem déle než-li karosérie - ty jsou též vyladěny k omezené životnosti .
O elektrotechnice vím malý prd , ale není náhodou za selháním FET tranzistorů selhání jeho řízení ? Že jej zapne když nemá ?
Pokud auto Euro 1 , Euro 2 , atd. plní své emisní limity , nevidím problém jej nadále používat . Čím déle jsou tato již vyrobená auta v provozu , tím oddalují nutnost rubání surovin na výrobu nového , s tím souhlasím . Co to ale hatí sou nezodpovědní majitelé aut jež nejsou v řádném technickém pořádku , tudíž nejen ve stavu nezpůsobilém k provozu na pozemních komunikacích ale zásadně škodících všem bytostem v okolí kde se pohybují .
Mám auto Euro 3 s reálnými emisemi hluboko pod maximem normy Euro 3 . Osobně bych si nikdy nedovolil provozovat auto s vadným motorem a zničeným spalinovým filtrem . Bohužel su zjevně jeden z mála komu to vadí potkávajíc ty vraky na silnicích .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
LG je tím vyhlášený. Ta rozborka a sbrka byla super, co? To je další naschvál.
A mosfet tranzistory stárnou, to spínání a rozpínání je ničí. Někde jsem o tom četl celkem rozsáhlej článek. Ostatně není to nic překvapujícího.
A mosfet tranzistory stárnou, to spínání a rozpínání je ničí. Někde jsem o tom četl celkem rozsáhlej článek. Ostatně není to nic překvapujícího.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5152 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1479 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69