abrams píše:Zdravím ,
trochu víc jsem přemýšlel o debatovaných aku pilách . Uvažovaná maxi

v batohu vypadá dobře , ale jejím použitím bude pila ochuzena o podstatný benefit aku nářadí - bezdrátovost

. Jako futr lepší aku pila s drátem než smradlavý vybrátor

.
Oživením tohoto tématu se mi vrátily myšlenky na stavbu echtovnější aku pily než mám a určitě bych se po čerstvých úvahách snažil o zachování bezdrátovosti

nejspíš vícero vyměnitelných menších akupaků (kvůli celkové hmotnosti ) . Ve své podstatě je téměř jedno jsou-li

v jednom velkém akupaku na zádech či jsou-li rozděleny do hejna . Ovšem že z pohledu rozložení prodového zatěžování článků je vhodnější jedna velká

, ale uživatesky komfortnější se mi zdá hejno vyměnitelných

.
Mimo téma : ... no , vlasně ani moc ne

- včerá jsem po letech vytáhl elektro-sekačku na trávu hledajíc uplatnění flákajících se elektrónů na střeše ... od 10 hodin Float

. Posečení cca 120m2 mi trvalo cca 45 minut (malý sběrný koš + štreka na kompost ) , 1,2kW sekačenka spotřebovala cca 0,5kWh el.

. Večer mě napadlo zahodit do riti ten smradlavý nasmysl na benzín ze staré nepouživané sekačky a nabastlit na podvozek elektromotor

. Ještě nevím zda-li stroj osadit pevným aku jenž by byl vhodněji proporčně lépe rozložen

po vybití nutná pauza na dobití , nebo na stroj osadit vyměnitelnou zelenou bedýnku jež by vypadala poněkud neesteticky

po vybití jen vyměnit a jede se dál

. Každopádně by to byl nezanedbatelný odbyt přebývajících elektrónů

. Zatím jsou to jen úvahy co by se dalo udělat ... nemluvě o nekupování dynosauřích výměšků

.
Elektronům zdar

Svojo času som mal upravený benzínový krovinorez (rok výroby 1991, dovoz z USA) na 24V motor z náradia Dewalt. Na pohon som používal dve SLA batérie z UPS 7Ah v batohu na chrbte.

Nekosilo to zle, ale bolo cíť, že je to slabšie. Avšak pár rokov poslúžil na kosenie vinohradu. Keď sa pokazila hlava na automatický posun sekacieho drôtu, skončila v koši( stála viac ako nový krovinorez).. Mám prichystanú tiež pojazdnú elektrickú sekačku na prestavbu na batérie. Už teraz viem povedať, že použijem olovené batérie(mám v zásobe pár UPS batérií), priamo uchytené na kosačke, aj keď váha bude väčšia. Samozrejmosťou je úprava (konektory) na nabíjanie z prebytkov zo slnka
Z tohto dôvodu osobne si myslím, že 1m kábel z chrbta do píly robí stále ešte pílu "bezdrátovou"

Teda beriem to tak, že pokiaľ sa mi „neplantá“ kábel pod nohami a nie je viazaný na jedno statické miesto (zásuvka/statický zdroj - elektrocentrála, či menič), stále je to bezdrôtové náradie..
Jednou s hlavných výhod externej batérie na chrbát je celková váha náradia, v tomto prípade píly. Moja spomenutá akku pila má cca 3,3 kg - s 25cm lištou, reťazou a olejom okolo 4kg (čo je váha najslabšej benzínovej píly bez príslušenstva a náplne). Moja benzínová 59cm2 píla má cez 6,2kg - s 30 cm lištou, reťazou, olejom a benzínom okolo 8 kg. A to skáče ako kôň, na voľnobehu po "nadstavení" servisom. Je už slušne cítiť rozdiel akku píla vs benzín

Najslabšia batéria v ponuke má 10 x 3,6V x 2,1Ah = 76Wh cca 0,81kg s obalom (99Eur), pričom batéria 227 Wh má hmotnosť 1,74 kg (199 Eur). Jedna batéria vydrží okolo 13 – 40 minút práce, tá najslabšia do cca 15 min, tá najvýkonnejšia až 40 minút. Ak by som chcel celý deň pracovať, tak by človek potreboval, aspoň 3-4 výkonnejšie batérie a to som zase na cene 600-800 Eur za batérie. Práve preto jediné riešenie je vlastný chrbtový „low cost“ akku pack
PS: Problém s prestavbou mojej píly na akupack na chrbát som ešte nedoriešil, ale objednal som si preventívne z Číny regulátor EC motora ako poslednú možnosť
