Obytný vůz

Polykrystalické, monokrystalické, amorfní, nebo jejich kombinace? Zapojení panelů, provozní napětí a proud, montáž panelů, vliv počasí na panely (zima, kroupy, bouřka), jištění panelů před bouřkou, atd.
Geofil
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 23, 2019 2:53 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Geofil »

Franta2776 píše: pát led 03, 2025 3:39 pm
Pokud cestuješ jenom v létě, mělo by ti místo boosteru stačit jenom Cyrix relé 120A.Já to tak měl několik let a booster jsem dával kvúli cestě na Island, kde se topilo celé noci a měl jsme obavu, že nebude baterka dostatečně nabitá.Ty proudy BMS jsou brány jako trvalé a ta baterka za půl hodiny začně míň brát.Mě tam s tím Cyrix relé teklo 120A a moje BMS má nabíjecí proud jenom 75A a žádný problém.
https://www.levne-baterky.cz/victron-cy ... pqEALw_wcB
Blbý dotaz, možná, ale to lze použít i s tou mou lifepo4 12V/160A čtyřčlánek???
PetrDubi
Příspěvky: 1595
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od PetrDubi »

Ale určitě ne Franto v Hallstattu, tam je to drahý jako prase i když chceš jenom zaparkovat ;)
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Geofil
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 23, 2019 2:53 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Geofil »

Geofil píše: sob led 04, 2025 8:53 am
Franta2776 píše: pát led 03, 2025 3:39 pm
Pokud cestuješ jenom v létě, mělo by ti místo boosteru stačit jenom Cyrix relé 120A.Já to tak měl několik let a booster jsem dával kvúli cestě na Island, kde se topilo celé noci a měl jsme obavu, že nebude baterka dostatečně nabitá.Ty proudy BMS jsou brány jako trvalé a ta baterka za půl hodiny začně míň brát.Mě tam s tím Cyrix relé teklo 120A a moje BMS má nabíjecí proud jenom 75A a žádný problém.
https://www.levne-baterky.cz/victron-cy ... pqEALw_wcB
Blbý dotaz, možná, ale to lze použít i s tou mou lifepo4 12V/160A čtyřčlánek???

Co tohle, je to i s kabely...
https://eur.vevor.com/battery-isolator- ... 0864403300
Franta2776
Příspěvky: 3511
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Franta2776 »

To by mělo stačit, ale nemám s tímto konkrétním typem zkušenosti. Co tomu chybí, tak startovací tlačítko při vybité startovací baterii+nějaké drobné funkce.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3511
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Franta2776 »

PetrDubi píše: sob led 04, 2025 9:29 am
Ale určitě ne Franto v Hallstattu, tam je to drahý jako prase i když chceš jenom zaparkovat ;)
Já toho mám obytnou dodávkou nacestováno celkem dost. Občas, když zaparkuju v kempu si zapnu booking a téměř vždy se nabízí ubytování v ceně kempu. Na motorce jedu tak, že nemám nic zamluveno dopředu po 18:00 zapnu booking a do 10-15 km od svojí polohy mám levný ubytko(pokud se zrovna nejede Giro :lol: ).
Mám kamarády co chtěli jezdit s náma půjčili si obytňák a po jedné dovolené to vzdali. Není to pro každýho a je to drahý.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Geofil
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 23, 2019 2:53 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Geofil »

Franta2776 píše: sob led 04, 2025 10:15 am
To by mělo stačit, ale nemám s tímto konkrétním typem zkušenosti. Co tomu chybí, tak startovací tlačítko při vybité startovací baterii+nějaké drobné funkce.
Podle toho, zda ty další funkce využiji, a při vybitější startovací baterii mám jumb starter od Noco...kdyby něco
Geofil
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 23, 2019 2:53 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Geofil »

Jen se bojím, jestli to nebude problém, když u mám dvě baterie pod sedadlem a ted´ bude třetí, a ještě jsem nedostal odpověd´zda můžu tím dobíjet tu lifepo4 na přímo přez to relé, asi ne???
Franta2776
Příspěvky: 3511
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Franta2776 »

Můžeš dobíjet napřímo. Já tak fungoval několik let. Pokud ta dodávka má přes 200000km, vytáhl bych alternátor a zkontroloval ho.Já po 150000km vyměnil preventivně uhlíky byly z 50% pryč.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
betmen
Příspěvky: 505
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od betmen »

a tie 2 baterie su spojene paralelne, alebo idu cez daku elektroniku?
ak su priamo prepojene, tak bez problemu za to mozes dat cyrix.
po naštartovaní sa dobiju tieto dve a potom to cyrix prepne na Life.
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
Geofil
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 23, 2019 2:53 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Geofil »

Až tak daleko jsem pod sedačku neviděl, ale zjistím to dnes...jdu to rozebrat.
Geofil
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 23, 2019 2:53 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Geofil »

IMG_20250104_120442.jpg
IMG_20250104_120259.jpg
IMG_20250104_120219.jpg
IMG_20250104_120051.jpg
IMG_20250104_115949.jpg
IMG_20250104_115938.jpg
Geofil
Příspěvky: 43
Registrován: úte dub 23, 2019 2:53 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Geofil »

Plus jde přez nějakou krabici...viz obrázek
kodl69
Příspěvky: 7746
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od kodl69 »

A to je to co píšu, chorvatsko mě nezajímá, a v jinejch částech světa se dá to ubytování celkem v pohodě zaplatit. Loni po slovensku bylo ubytování různých kvalit pro 5 lidí za 80-100E, a to za 100E bylo možná i o něco lepší, než máme doma... Když připočtu, to, že s obludou je problém zaparkovat ve městě, a že náklady na palivo jsou dvojnásobný (optimistický odhad) než u osobáku na LPG, a že cesta trvá o polovinu víc, tak mi to tak zajímavý nepřijde. Jak píšu, stačilo si to na týden půjčit a mám jasno. Možná malá dodávka pro dva, ale 8m dlouhá, 2.4m široká a skoro 3m vysoká obluda fakt ne...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Franta2776
Příspěvky: 3511
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj my máme l1h1 sprinter délka 5,2m zaparkuji na místo pro osobák v centru města.To mĕ pořád vychází jako ideál na cestování.Pod posteli 2 elektrokola a přespi 3 lidi.Spotřeba 8-10l.nafty.
Spaním.na divoko se celé auto už zaplatilo.
Třeba Padova:
20230515_174026.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7746
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od kodl69 »

Jasný, pro dva lidi, to taky píšu, že jednou možná. H1 znamená, že když je škaredě a musíš vevnitř třeba uvařit, tak seš celej den jak skrčenec, nebo sprinter je vyšší? Ducato na 1.8m vniřní výšky (s podlahou a nějakým obkladem stropu) vychází až H2, jestli se nepletu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Franta2776
Příspěvky: 3511
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od Franta2776 »

Vevnitř se jà normálnĕ postavím v místě střešního okna, jinak ženské v celém autĕ.Pokud je škaredĕ máme markýzu a vaříme stejnĕ venku na dvouplotýnkovém pb vařiči.Je zbytečné si smradit v autĕ v autĕ se vaří vyjimečnĕ.
Výška auta je 2,45m to začíná být občas problém ,stále častěji omezují výšku vjezdu na 2m a tomu vyhovuje VW transporter a tam se dovnitř nevlezou kola.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
betmen
Příspěvky: 505
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od betmen »

pre mna, aby to nebolo dlhe ako autobus, by museli vyrabat nieco velmi skarede, co by nieslo oznacenie L1H3 :)
este aj v H2 uzitkovej sa bucham hlavou o priecne vystuze.
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 818
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Obytný vůz

Nový příspěvek od JirkaE »

Úspěšně jsem se pokusil o přestavbu se spaním 2+2 kde se spodní spaní překlopí na sklopenou lavici zadních sedaček = výsledek 6 míst k sezení a 4 místa na spaní.
Plně zateplené auto i do extremních podmínek.

TransitB.jpg

Souhlasím se vším již napsaným, dovolená levnější s možností spaní nejen ,,na divoko" ale i na místech pro obytná auta a karavany, která jsme využívali a cenou cca 10-20Eur na noc i se zásuvkou.

Snímek obrazovky (1134).png


Velká výhoda - cestou do cíle udělat pauzu, zastavit se v zajímavém městě, na zajímavém místě, zoo kterou ještě neznáme, hezkém zabavném parku, u nás i aqua-parku.

Loni se už přidala dcera s partnerem, po pár dnech s námi pokračovali dodávkou po Alpách Německa, Rakouska a Itálie a komentářem že je to vyšlo na méně než půlku než rok předchozí a ,,byli si blíž" :lol:

FV zcela oddělená od auta, 2 panely 140Wp na střeše, měnič 1000W se ukázal slabý později - 2500/5000W méně se zahříval a byl tišší, baterie 2 x 200Ah GEL vydrželi 6 let a byli funkční dál s menší kapacitou.
Auto jsem měl ale non-stop připojené k síti i doma, přes zimu, uvnitř už pak udržoval teplotu 5-7 Stupňů.

Pak jsme prodali = jen na léto to nemá smysl, celoročně (každé prázdniny dětí) už jezdit nemůžeme - jinak ten barák nikdy nedoděláme - změnili se priority.
Kupce jsme si vybrali asi z 50zájemců - prodej byla velmi citová záležitost, naší ,,babču" má nyní rodinka se dvěmi dětmi nedaleko...

Transit.jpg
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3